***TAMMIVAUVAT*** Marraskuussa (UUSI VAUVA SYNTYNYT)

väpälle :hug: ja onnittelut pikkuisen johdosta!!!!!!! :heart:

Tää täällä oli viime yön sairaalassa tarkkailtavana.. sattu semmonen kömmähdys aamulla että nousin sängystä ja lähin kävelee vessaan ja matkalla alko jalka kramppaa ja samassa jalka lähti alta ja minä rysähdin maahan. onneksi en vatsalleni, mut ilmeisesti tärsky oli niin kova että parin tunnin päästä tapahtumasta alko kuukauskipumaiset kolotukset alavatsalla ja nivusissa, soitin neuvolaan josta sit soitin polille ja halusivat sit sinne tarkistuttaa tilanteen ja niinhän siinä sitten kävi että en päässy kotiin vasta ku tänään päivällä.. vauva voi kokoajan hyvin ja liikku hyvin mut ku kipuili niin tahtoivat varmistaa ettei istukalle oo käyny mitään tai ilmeisesti et käynnistyykö synnytys..
Onneksi säikähdyksellä selvittiin ja tosiaan pääsin kotiin :heart:

siel tehtiin myös uus kokoarvio ja tällä hetkellä tirppa oli 2.2kg ja vkoja oli tosiaan tasan 35. että pikkunen se on ja sano et jos syntyy niinku esikko (39+1) niin ois just sen 3kg. eli täsmäs mitat edelliseen kokoarvioon mikä oli 2 vkoa sit sen 1900g.
Että kyllä mä ihan kauheesti toivon että tässä nyt kolmekin viikkoa vielä päästäis yhtenäkappaleena..!

mutta näinpäs osastolla yhden vastasyntyneen ja voi elämä se oli söpö :heart: siinä sitten hiljaa istuin ja mietiskelin että kuinka valmis paketti tuolla masussa onkaan :heart:

-s-a-j ja tirppa 35+1

ps. koittakaahan mammat nyt ottaa varovasti ja pysyy kasassa viel jokusen viikon ++
 
Väpälle perheineen hirmuisesti onnea ja PikkuMiehelle voimia kasvamiseen :flower: :heart:

Ihanaa kuulla, että Hipkukankin vauvat ovat kasvaneet ja yksi virstanpylväs on taas saavutettu =)

Lapsen hoito : Mulla on siitä ihana tilanne, että pojan isovanhemmat on eläkkeellä,eli kummalle tahansa mummolle voin pojan viedä. Todennäköisesti vien omalle äidilleni, koska asuu sairaalan lähellä. Eipä mulla ole matkaa sairaalaankaan kuin 10km.

Synnytyksestä: Esikoinen käynnistettiin korkeiden verenpaineiden ja korkean vedenmenon takia ja poika syntyi rv 38+3, painoa 3805g ja pituus 50cm. Synnytys kesti jokusen minuutin vajaa 12h ja ponnari kesti 12min. Epiduraalin sain salissa ja synnytys oli tosi miellyttävä kokemus. Kerkesin toki olemaan tosi kipeä suppareiden takia ennen saliin pääsyä, mutta sen jälkeen kivut hävis ja jälkeenpäin on sellainen olo, että olenko synnyttänyt lainkaan, vai katsellut tapahtumaa ulkopuolisena.

Tää tuleva synnytys pelottaa, koska mulle suositeltiin sektiota. En tiedä mikä siinä ajatuksessa on niin hirveetä, mutta jotenkin oon pettynyt siihen, etten "saa" alakautta synnyttää. Mun gastrokirurgi on sitä mieltä, ettei oteta riskiä nyt sen kanssa, että tuolla mun alavatsassa/nivusessa menee jotain enemmän vielä rikki.

Töistä.: Mä olen ollut jo piiiiitkäään kotona :ashamed: Ensin olin kesäkuun lopulta elokuun alkuun kesälomalla, sitten viikon töissä ja sitten siitä asti sairauslomalla, saikku loppui 25.10 ja siitä alkoi sitte suoraan vuosiloma, joka loppuu 8.12. ja 9.12. alkaa sitte äippäloma. Mulla päättyy työsopimus helmikuun lopussa, eli en palaa tuonne työpaikkaan enää. Haaveena ois vielä opiskella toinen AMK-tutkinto, kun meillä voi nyt opiskella gerianomiksi, eli se on pelkästään vanhuksiin suuntautuva tutkinto. Saattaisin kohttuu nopeasti tuon suorittaa, koska yksi AMK tutkinto jo suoritettuna, eli ei tarvisi ihan kaikkia opintojaksoja suorittaa, vaan vain suuntautumisopinnot. No aika näyttää.Näillä näkymin kuitenkin olen koko ensivuoden ainakin kotona, ellei sitten koulunpenkki kutsu :D

(.) Täällä kanssa supistellaan... Olin eilen ihan varma, että lähtö tuli, kun alkoi tulla tosi kipeitä supistuksia ja niin, ettei niillä ollut juurikaan taukoa, vaan heti kun edellinen laantu ni uusi alkoi.. 2,5h kesti ja sitten loppui. Jo on kumma, ellei jotain tuolla alakerrassa tapahtunut... Ois aikomuksena tässä parin viikon sisällä vielä tehä pieni kylpylämatka, toivottavasti nyt ei ois paikat auennut niin, ettei pojan kanssa päästä lillumaan...

Voikaahan hyvin!

J.t ja Pampuliini 31+2
 
heippa vielä!
Tohon lapsen hoitoon vientiin, ihanat naapurit on luvannu ottaa tytön vastaan jos ovat kotona ja tulee kiire lähtö, ja jos lähtö tapahtuu yöllä niin tyttö saa nukkua heillä aamuun ja muutoin olen sopinut äitini kanssa että hän ottaa tytön. eli katotaan tilanteen mukaan hakeeko äiti tytön meiltä vai naapurista..
eilen saatiin jo tosiaan esimakua tälläiseen nopeeseen sumplimiseen, mies haki tytön päiväkodista, tiputti työmatkalla mun äitille , ja kun pääsi aamulla töistä, otti tytön äidiltä matkaan ja vei päiväkotiin että pääsi nukkumaan.. ja näin olisivat tehneet tänäänki ellen olisi sairaalasta päässy... kyl ne asiat tuppaa aina järjestyy sit ku kiire tulee :) Mut myönnän et hirvee oli huoli esikosta ja kyllä mä itkuun pärähdin kun en kotiin päässy, nimenomaan ton tytön vuoksi.. :ashamed:

ja eiliseen ultraan viel palatakseni, paikat pehmenneet ja 2cm kanavaa. mut kiinni ..
 
Täällä alkaa ihan tosissaan jo olla sutinaa kun viikot vähenee =) Toki pidän peukkuja ettei pikkuset ihan turhan aikasin kiirehdi maailmaan, mutta ryhmään kun nyt jo 3 vauvaa on saatu niin hoito on maassamme onneksi huipputasoa ja hyvältä kuulosti Hipkukan ja Väpän vauvojen tilanteet :flower:

Mietin useinkin että oliskohan esikoinen ollut pitkäänkin masussa jos normisynnytys olis ollut, mitään synnytyksen merkkejähän mulla ei oo koskaan ollut. Sektiokin oli vasta 39+6. Pelottaa tuleva kun ei tiedä mitä lääkärit on mieltä synnytystavasta ja jos tulee sektio lähteekö ne edes yrittää puudutusta vai päättääkö suoraan nukutuksesta. Itse olisin valmis rusikoitavaksi ja pisteltäväksi vaikka menisi taas 45min jos vaan puutuisin ja mies pääsis mukaan.

Enie juu tajusinkin et alussa tulee suurempi summa, ja hyvä tuuri tuon veroprosentinkin kanssa kun menee vaan 10,5% ens kuussa. Alkuvuodesta sitten uutta korttia kyselemään, se 20% on aika hurja mutta kaikillehan se on yhtä tylsää. Ja esikoiseen verrattuna oon rikas kun -06 sain minimin ja sen jälkeenhän tuo minimikin nousi 200e:lla...

hikka/värinä enpä aatellu edes tota hikkaa,enkä tiedä nytkään oisko sitä. Joskus,melkein päivittäin tulee lyhyitä tosi nopeita sykäyksiä eikä ne potkuja voi olla. Ei tällästä ollu esikosta... Pissaa tai hikkaa sitten.
 
Ihan kylmät väreet meni Väpän kertomusta lukiessa. Kaikkea sitä voikin sattua. Voimia teille!

Yllättävän monella tosiaan on jo supistuksia ja tuntemuksia siitä, että "lähtö tulisi". Mä olin jotenkin etukäteen ajatellut, että ilman muuta menee yliaikaiseksi, kun esikoisesta on kyse ja mun äidillä on kaikki kolme menneet yli. Mutta mullakin tosiaan supistuksia aika paljon, ei kovin kipeitä kuitenkaan. Mulla oli kaulaa jäljellä 2cm ja pehmeä, mutta kiinni. Mitä muut on saaneet ohjeeksi lääkäreiltä vastaavissa tilanteissa? Mulle sanottiin, että supistuksia pitää mahdollisuuksien mukaan välttää ja nyt en oikein tiedä, että kuinka tarkkaan niitä yrittäisin vältellä, kun niitä tulee ihan kotioloissa puuhatessakin. Siis vaikka ruokaa laittaessa tms. eli ei tarvitse edes imuroida tai muuten rehkiä.

Jens ja Papu 30+6
 
31 POKS!!:) Mistä saisin pidemmälle ajalle saikkulapun? Olen opiskelija ja nyt ollut viime viikon ja tän viikon poissa työssäoppimasta matalan hb:n takia :( Joten voinko kysyä sitä esim.neuvolalääkäriltä? (jos siltä varais ajan ).
 
s-a-j Hui mitä kaikkea sitä voi sattuakin, onneksi kaikki on hyvin :hug:

KiaralA Äidin hyvinvointiin liittyvät saikut voi antaa ihan "tavan"lääkäri, mutta jos pitää ottaa kantaa vauvan hyvinvointiin niin sitten menee neuvolan ja äitipolin puolelle. Tai näin minulle täällä alussa neuvottiin. Tokihan neuvola lääkäri voi ottaa kantaa myös sinun hyvinvointiin, ja näin ollen varmaan varmin reitti olis se.

(.) J-Ä-N-N-I-T-T-Ä-Ä :snotty:

Tänään KYS päivä ja kyllä ei saanut yöllä nyt sen vuoksi nukuttua, kun mietti pitääkö jäädä sinne vai pääseekö sieltä vielä kotiin.
Soitin eilen KYS:n ja kysyin onko siellä vierasverkkoa, että voiko ottaa läppärin mukaan. Ei siellä ole sellaista, pitäis mokkulaa käyttää sitten, mutta osastolla on kuulema kone ja netti, mutta kuka siinä ilkeää niin kauan päivässä istua kun minä päivässä netissä olen tottunut nyt notkumaan :ashamed:
No, asia ratkesi kuitenkin niin, että jos minun pitää jäädä sinne niin mies tuo viikonloppuna simillä varustetun koneen niin sillä saan sitten surffailla siellä mielin määrin B)

Mutta kai se pitäis alkaa meikkailemaan ja sitten pakata tavarat taas mukaan, ja tehdä myös "eväskassi" jossa omenoita ja limua yms. mukana varulta.

Pitäkäähän mammat peukkuja ettei tarvis vielä jäädä :wave:

Enie + Nörtti ja Hissu 35+3
 
(.) Kauheeta mikä närästys yöllä herätti melkein oksensin oli aivan kauheeta. :eek:
tänää aika fysioterapiaan katsovat ryhtiä ja sit lantionpohjan lihaksia, ku en oikee saa niitä jumpattuu ku ala pää nii turvoksissa ollu jo monta kuukautta. mutta siellä selvinee lissee.

Supparit välillä on ja välillä luulen olen vaan pelkkiä ilmavaivoja en usko että paikkoja on ees pehmentäny ku edellisissä tarkastuksissa ei ollu tehny viel mitää tai sit en oo tuntenu kunnon supistuksia. Tietänenkö ees mikä se supistus on?
 
eipä tänne taas mitään ihmeellistä. Heräsin taas siihen kun joku juoksee rappukäytävässä korkkarit jalassa.. Eks tosiaan voisi sitä hissiä näin aamulla käyttää ettei tartte koko tienoota herättää :D

pippur1 ja masumuru 36+0 POKS! (jessus mitkä viikot, en olisi kuvitellut et pääsen koskaan näin pitkälle tai että musta tulee äiti :heart: )
 
Huomenia!!

Täällä hyvi nukuttu yö takana, vaan 4 kertaa taisin herätä.. ja mies .on kotona koko päivän ni saa ottaa vähän rennommin koko päivän =)

Onnea ja voimia koko Väpä08:n porukalle :hug:

Olipa kiva lukea miten hipkukan lapsukaiset jaksavat koko ajan paremmin ja kehittyvät :heart:

Hikasta, täällä hikka tuntuu alavatsalla rytmikkäänä.Nyt ei niin usein kun esikoisesta. Ja ne värähtelyt, niitä tuntuu ja yhdistäisin ne pissaamiseen.

Lapsen hoito: Meillä on ihania naapureita joille voi hetkeksi antaa kyllä pojan jos äkkilähtö tulee, mutta isäni sitten tulee varsinaisesti hoitamaan ja hänellä kestää noin 30 min-tunti tulla tänne. Esikoisesta meni vedet ja ihan rauhassa lähdettiin.

Täällä rupee oleen kaikki kunnossa vauvaa varten, ostoslistalla on vielä vaippapkt, petari ja peitto. Muutoin olen aina kauppareissulla heitellyt kärryyn tuttipakettia, pullotuttia, nannia varalle, liivinsuojia yms.. Ne on tullut sitten siinä hankittua. Ja kotiintulovaatteet muuten pitää vielä ostaa
:heart: Muut vaatteet onki jo sitten pesty ja kaapissa.

Tsempppiä kaikille supistusten kanssa ja Enielle tsemppiä Kys päivään :hug:

-c- 33+6
 
hipkukka Ihania kuulumisia pienokaisista!!! :heart: Kovasti ne kasvaa.

Tsemppiä kaikille supistusten kanssa. Niin ja Enille tsemppiä Kys päivään. Toivottavasti pääset vielä kotiin.

niinuska Kivat unet sullakin.

Täällä pitkästä aiikaa huonommin nukuttu yö takana. Ei tullut sitten uni ei millään. Heräsin joskus neljän maissa ja menin nukkuu takas 6.30 ja sain sitten pari tuntia nukuttua. Tietää sitten päiväunien nukkumista tänään. =)
 
Väpä onneksi olkoon!!!!! :flower: :flower: Kyyneleet valui täälläkin kun luin tuon sinun synnytyskertomuksen :'( Onneksi tilanne kuitenkin näyttää hyvältä teillä =)

|.) Täälläkin meni viime yö ihmeen hyvin! Toissayönä tosin tulikin taas valvottua, joten ehkä johtuu siitä. Tänään vielä neuvola luvassa =)

Supistuksia ei ole näkynyt vielä täälläpäin. Vähän jo ihmettelin, kun teillä muilla suurimmalla osalla niitä taitaa jo olla! :eek: Tosin sellaista ihmeellistä vihlontaa on välillä ollut lonkista reisiin, mutta tuskin viittaavat supistuksiin (tai mistäs minä tiedän :D )

Lumi ja Lilliputti 34+3
 
Moikka moi!

Kylläpä olikin taas kova lukeminen... vaa tommonen 15 sivua. Mutta urhoollisesti kävin kaikki läpi.

Väpälle isosti onnea!

Mullakin on nyt ihana fiilis, sain tänään vihdonkin äitiysraha ja vanhempainpäiväraha päätöksen kelasta. Olivat hyväksyneet mun hakemuksen vaikka oli vähän epäselvää ku hain työtulojen perusteella ja sitte sitä sotki sairaslomat yms. Hyväksyivät kuitenkin sen ajanjakson mikä oli mun kannalta paras. :D :D

Nyt mie pääsen vihdoinkin kattelemaan uutta autoa meille :saint:

Olotila on vieläkin uskomattoman huono, oksentelua joka päivä, ja masukki painaa tosi paljon tuolla häpyluussa, joenkin en usko että menee ainakaa yliaikaseksi. Ei ole enää k 30 päivää laskettuun aikaan! :heart:

Imetysliiveistä Joku täällä suositteli semmosta ku
www.nursingbra.co.uk
Sieltä tilasin kahdet bravadon liivit ja yhden imetystopin ja kahdet alushousut.
Noita liivejä on kehuttu ihan älyttömästi esim bebes.fi sivulla missä niitä myös myydään.
Nuo kaikki maksoi yhteensä noin 100? ja bebesiltä olisi maksanut 170? !!! Ihan hurja hinta ero, tosiaan briteistä tilasin ne tuli vähän reilussa viikossa postilaatikkoon ilman toimituskuluja. Nää on kyllä ihan huiput liivt päällä jo nyt, ei paina eikä purista, ei ees huomaa että on päällä, ja yeensä mun on tosi vaikee löytää sopivia liivejä.

Linea negrasta: Meille on poikaa povattu nyt kolmessa ultrassa (melko varmaa siis) ja mulla on ollut aika alusta asti linea negra alhaalta asti melkee tissien väliin.

Raskausarvista ; tosiaan esikkoa ootellaan ja maha ja reidet ja kyljet ihan älyttömän revenneet. Ja oon rasvannut oikee biothermin raskausarpivoiteella, ehkä siint silti on jotaa iloo ollut. Osasin kyllä oottaakin että arpia tulee, siskolla oli ihan sama ja molemmilla painoakin kertyy aikalailla. Nyt on tullut jo 23kg... Vähän pelottaa tosin ku terkkari sanoi että tällänen tosi paha mahan repeäminen voi myös viitata semmoseen kudostyyppiin jossa helposti tulee repeämiä myös synnytyksessä. Siskokin repes tosi pahasti vaik tytsy paino vaa 2800g.

Olikohan vielä muuta mitä piti kommentoida.. ei pää enää pelaa niinku ennen..
Noh lisää sit jos muistan.

Onnea matkaan kaikille ja palaillaan taas :flower:

Jenninh+masukas poika 35+4
 

Yhteistyössä