***TAMMIVAUVAT*** Syyskuussa

Liiveistä Ostin imetysliivit jo siinä vaiheessa kun rinnat kasvoi. Ne kutistuu kumminkin entisiin mittoihin niin olisi ollut ihan turhaa ostaa normiliivejä...Tosin nyt olen huomannut että rinnanympärys on kasvanut ja saisi olla kokoa isommat. Ehkä tässä muutenkin pitää ostaa isommat sitten lähempänä.
Mutta siis ostin liivit lindexiltä. Olen ollut tyytyväinen, niissä on ohut toppaus ja ovat kivan pehmeät. Käytän liivejä sekä vapaa-ajalla että jumpassa ja kaikkeen ne sopii ja tukee ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Naps:
Lily of the valley, tsemppiä!! Ja jos tuntuu että alkaa masentaa niin ota sitten ajoissa puheeksi neuvolassa tai ainakin miehesi kanssa, ettet yksin jää olosi kanssa!
Kiitos. :heart: Onneksi eilen saimme miehen kanssa vähän puhuttua näitä asioita läpi, ja kerroin, miltä minusta tuntuu. Nyt tuntuu läheisemmältä hänen kanssaan, uskon, että ainakin kumpikin meistä edelleen tosissaan haluaa, että tää parisuhde toimisi.

Yksi suuri asia tässä masennuksen tulemisessa tai tulemattomuudessa on luultavasti se, jos en saa nukuttua, siis ainakin itselläni se vaikuttaa todella paljon mielialaan. Nyt mietinkin sitten, että jos me yksinkertaisesti siirrettäisiin esikon sänky meidän huoneeseen (niin saisin kumminkin itse nukkua miehen vieressä, kun esikko ei olis meidän välissä ) ja nukuttaisiin siellä sitten kaikki vauvan synnyttyä. Koska minä kyllä herään esikon joka ikiseen inahdukseen vaikka hän olisikin omassa huoneessa, paremmin nukun, jos hän on lähellä, ja näen, että kaikki on hyvin. Jokin tässä vaan tökkii vastaan, koska niin "ei kuuluis" tehdä, sehän on "väärään suuntaan" kehitystä. Mutta toisaalta, meidän esikko kuitenkin useimpina öinä heräilee vielä vähintään 3 kertaa, useimmiten enemmän, niin onhan se oikeasti aika raskasta pomppia sängystä koko ajan ja kipittää sinne, ihan sit riippumatta siitä teenkö sen minä tai mies, mutta joka tapauksessa siihen herään aina kokonaan.

Aion kyllä ihan rehellisesti vastailla noihin neuvolan kyselyihin mielialasta, nimittäin ainakin meillä niitä kysytään jollain ihme kaavakkeella suurin piirtein joka kerta. Ja jos se unettomuus sitten taas kunnolla iskee, niin tällä kertaa kyllä haen siihen jotain apua, vaikka sitten oliskin pakko lopettaa imettäminen. Ja oon miehelle sanonut, että jos musta tulee sitten taas jossain vaiheessa sellainen, etten saa edes ruokaa tehtyä tai kaupassa käytyä, niin hän sitten puuttuis siihen ja veisi jonnekin lääkärille, koska ainakin itselläni toi masennus nimenomaan ilmenee siten, etten kykene tarttumaan mihinkään asiaan.

Viimeksi olin vain niin suunnattoman hyvä piilottamaan sen, että mulla oli oikeasti joku vialla, koska selitin sen itselleni ja miehelleni niin, että mua masentaa vain siksi, koska en tule raskaaksi (aloitimme yrittämisen kun esikoinen oli 6 kk). Vaikka todellisuudessa taisin olla ihan oikeasti masentunut, kärsin myös vaikeasta unettomuudesta, ja kukaties se raskaaksi tuleminenkin oli vaikeaa juuri siksi. Miksi oi miksi sitä on ihmisen niin vaikea itselleen apua hakea. :headwall:

Lumi- Muistan, että itselläni oli esikoisen aikoihin samanlaisia ajatuksia sairaalaan menosta ja sinne yksin jäämisestä. Valitettavasti en voi oikeastaan lohduttaa sinua, koska se oli juuri niin kamalaa kuin ajattelinkin. Itse synnytys oli positiivinen kokemus (no, tavallaan), Naistenklinikan lapsivuodeosasto ei. Tosiaankin jäin sinne muiden armoille, ja hyvin pitkälti oman onneni nojaan. Olin aivan puhki pitkästä synnytyksestä ja unettomuudesta, olin TODELLA kipeä alapäästäni imukuppisynnytyksen takia, ja silti minulle vain sanottiin muun muassa, että tuolla käytävän toisessa päässä on puhtaita lakanoita. Siis että tuossa tilassa, jossa jopa wc:seen kävely (5 m) kirvoitti kyyneleet silmiin, minun piti itse vaihtaa lakananikin! Minkäänlaista opastusta tai apua en saanut vauvan hoitoon ennen kuin toisen vuorokauden aikana VAATIMALLA, ja mieheni oli ainoa, joka huolehti siitä, että sain edes välillä syödäkseni, ruokalassa en voinut syödä, koska en pystynyt istumaan sekuntiakaan enkä suurin piirtein kävelemään sinne asti ylipäätään.

Myöskään kukaan ei korostanut minulle, miten tärkeää on saada vauva imemään yölläkin 3 tunnin välein (esikoinen syntyi alle 3-kiloisena tosi laihana), enkä saanut vauvaa hereille syömään millään. Kysyin sitä joltain hoitajalta, mutta hän sanoi vain, että vaihda vaikka vaippa, niin se herää, ja jätti asian sikseen. No eipä herännyt, menin itse sitten nukkumaan, kun ajattelin, että ei sillä varmaan sitten ole nälkä. Aamulla vauvan sokeriarvot olivat lähes hälyttävän alhaiset.

Mutta jos siitä jotain opin, niin sen, että tuollaisessa ylibuukatussa sairaalassa pitää itse VAATIA hoitoa, opastusta, ruokaa huoneeseen jos et sitä voi hakea, kipulääkkeitä jos sattuu jne. Ja muista, että sinä päätät, mitä teet, jos sinusta ei tunnu hyvältä istua synnytyksen jälkeen, niin sitten et istu. Ja muista myös se, että se lapsi on sinun, ei hoitajien tai sairaalan. Itse hyvinkin varovaisesti kyselin, että voinko mä nyt sitä tai tätä, ja luotin siihen, että hoitajat pitävät huolta siitä, että lapsi pysyy hengissä ja kaikki on hyvin. No niin ei näköjään aivan tapahtunut.

Samaan paikkaan olen silti menossa synnyttämään tämän toisenkin, mutta paljon viisaampana kuin ekalla kerralla...

ANTEEKSI, ei olisi pitänyt pelotella. Toivottavasti sinä olet menossa sellaiseen sairaalaan, jossa oikeasti saa sitä huolenpitoa ja hoitoa.
 
Täällä välillä ihan unohtaa olevansa pieniin päin, kun ei tunnu juurikaan erikoiselta.. Välillä tulee mietittyä onko kaikki edes OK kun liikkeitäkään ei pahemmin tunne.
Ja mua kauheesti ärsyttää jos ihmiset kyselee "miten menee?" (varmaan ärsyttäis myös jos kukaan ei kysyisi mitään) tai jos tulee jotain kommenttia vauvaan liittyen, kuten "onko potkinut" tai varsinkin tämä "kyllä nyt alkaa huomaan, että sun masu on kasvanu".

Tänään neuvola, ehkä siellä taas palautuu maanpinnalle. 24+1
 
Lily of the valley Siun sairaala kokemus vuodeosastolta kuulostaa aikas kaamealta :hug: Minusta tuo on jo semmoinen kokemus, että kannattaa ottaa puheeksi neuvolassa. Varsinkin, jos pelkäät saman toistuvan.

Miun kokemus TYKSissä on ihan erilainen. Olin todella väsynyt ja kipeä synnytyksen jälkeen (paha repeämä ja menetin verta). Mie en aluksi saanut käydä vessassa yksin, vaan aina piti soittaa hoitaja katsomaan etten pyörry. Joka kerta oli kauhea kynnys 'häiritä' hoitajia, mutta aina sieltä tultiin ihan positiivisin mielin minua saattelemaan Vasta kolmantena päivänä uskaltauduin yksin vessaan ja neljäntenä päivänä kävin ekaa kertaa suihkussa (ja silloinkin kävin ekaksi kertomassa, että osaavat kaivata jos pökerryn). Poika oli kolmen päivän ikäinen kun ekan kerran vaihdoin hälle vaipan. Aikaisemmin en vain uskaltanut pyörtymisen pelossa nostella poikaa. Hoitajat kävivät silti tasaisesti katsomassa, että josko vaippa tarvitsisi vaihtaa.
TYKSissä syödään huoneissa. Ruoka tuodaan käytävälle josta jokainen hakee oman tarjottimen. Ja ne ketkä eivät ole omaansa hakeneet käydään katsomassa mikä on tilanne ja tarjotin tuodaan sängyn luo. Miulta ei siis mikään ruokailu jäänyt väliin, siksi etten jaksanut/ pystynyt hekemaan ruokaa. Ja koska ruoka tuotiin pedin luo, pystyi sen mukavasti (?!) syömään puolimakaavassa asennossa. Miulta meni myös pitkään ennen kuin pystyin istumaan silmänräpäystä kauemmin.
Mie koin saavani ohjausta ja opastusta sopivasti. Sekä hoitajilta huolenpitoa, vaikka tuolloin oli päällä työtaistelu-uhka ja ylityökielto. Kiire ja hoitajien vähyys näkyi, muttei erityisemmin tuntunut.
Kerroin oman vastakkaisen kokemukseni ihan siksikin, että sitä miten sairaalajakso menee ei välttämäti pysty ennustamaan. Kaikki riippuu sairaalasta ja henkilökunnasta. Mutta ehdottomasti kannattaa vaatia ohjausta, jos sitä kokee kaipaavansa!
 
Hipkukka En minä siitä mitään traumoja saanut kuitenkaan, vihastuin vain. :D Mutta kuten sanoin, niin paljon viisaampi oon kyllä tällä kertaa, ja osaan heti vaatia ja kyseenalaistaa jos siltä tuntuu. Paljonhan riippuu tosiaan myös siitä, mihin sairaalaan ja mille osastolle ihminen joutuu, ja keitä siellä on vuorossa juuri silloin, sillä ne ihmisethän sen hoidon ja palvelun siellä tekevät. Voihan olla, että tulee tokalla kertaa ihan erilaiset kokemukset. =)
 
Hei pitkästä aikaa!

nimimerkki vaihtoon.. stalkkereita täynnä tämä netti :) toivottavasti huomaatte jossakin vaiheessa kuka olen.

Kävin äitipolilla ja sitä kautta sit pääsin rakenneultraan. Kaikki ok. vielä kolmannen kerran ultrataan muutaman viikon päästä ja kontrolloidaan. kerron jossakin vaiheessa enemmän sitten.
supistelee edelleen toisinaan mut paikat vielä pysyneet kii. kohdunkaula vain lyhentyny. mutta lääkäri ei ollut pahasti huolissaan. kontrolloidaan sitäkin.
perätilassa vauva oli mutta sehän ei tässä vaiheessa merkkaa vielä mitään.. lääkäri kehui komeaa napanuoraa! :LOL:

muuten täällä menee suht hyvin. :) selkä on pysynyt kuosissaan josta olen todella yllättynyt!!

Samariini ja O 22 POKS
 
Niiz juu, mulla oli se pienempi (kait?) eisbärchenin pussi ja se mahtui gracon kaukaloon. Siis tällainen minulla on: http://verkkokauppa.babystyle.fi/products/view/4226/pl#

Imetysliivit Lindexistä ainaski löytyy niitä topattuja malleja... mutta kokoa ei kyllä tiedä muutakuin mallaamalla niitä tissien kohdalla... :D Liivien koot vaihteli valmistajan mukaan. Mulla pysyi rinnanympärys muuten aivan samana kuin ennenkin.

Synnyttäneiden osastolla oli mullakin tosi hyvä "palvelu" kun en itse saanut tehdä yhtään mitään... hyvä, että ylsin sängystä antamaan pojalle itse tutin. Muut söi ruokansa yhteisessä tilassa, mutta mulle kannettiin aina ruoka sängyn viereen, kunnes itse sanoin, että yritän syödä ruokailupaikassa. Pojasta hoitajat piti todella hyvää huolta silloin kun en itse vielä voinut/saanut ja halusivat paapoa siihen saakka kunnes pääsimme kotiin. Nukkua kulläkään en saanut, vaikka olin rättipoikkiväsynnyt. Yhteishuoneet.... :/

(.) Nyt onkin sitten pari päivää saikkua, pitää kotona ihan vaan levätä. Mitenhän saan mielenrauhan, kun siivottavaa ois vaikka kuin paljon....!! Huippauksen takia pitäs nyt levätä ja katsoa helpottaako se levossa. Haaveissa on jo hyvä filmi ja toooosi iso säkki karkkia :D mitenhän pyörryttävä ja huono olo siitä sitten seurais!
 
23 poks :)
Mulla SYNNÄRINÄ PHKS. Sairaalakammoinen jossakin määrin minäkin, synnytys oli ensimmäinen yövierailuni siellä. Palvelusta ei ole valittamista, muistaakseni alkupäivinä ruoka tuotiin mulle huoneeseen...olihan toi maha pari päivää aika hellänä. Outoa mulle kyllä että söin kaikki ateriat huoneessa,enkä muiden seurassa vaikka olen sosiaalinen ihminen. En tainnut epävarmuuttani, tuoreena äitinä uskaltaa muiden seuraan. Huone oli ihan privaatti, kun meillä leikatut pääsi 2h huoneisiin, mutta mun kanssa ei sattunut silloin ketään. Nyt en ole varma käytännöstä kun sijottivat NAISTENTAUDIT sille toiselle käytävälle, miettikääs, esim. vk:lla 20 abortoitu siskoni oli sielä, tosi kiva että toisella puolella on onnea ja toinen joutuu suremaan melkein vieressä
Toisena iltana olin hajalla ja soitinkin itku kurkussa miehelle, oli yksinäistä ja väsymystä toki. Sain kyllä yksinkin nukkua kun kätilöt otti tarvittaessa tytön. Outoa oli kun ei pariin päivään tarvinnut käydä pissalla,muttei se mitään herkkua ole yhtään se katetri nimittäin :$ |

Esikoisen TOPPAPUKU on muistaakseni 56cm, violetti valkosilla sydämillä. Mietin että vauvahan hukkuu siihen, kun esikoinenkin käytti sitä vasta 3kk:sta alkaen... Äippäpakkauksen puvut on kyllä ihan liian suuria vauvoille, esikoinen käytti sellasta n.1v.:sta eteenpäin. Mies ei tykännyt tulevasta paketista, kuten en mäkään, joten taidamme ottaa rahana ja ostaa vaikka se pinnis tai kaukalo.

Sain eilen ihme latauksen ja pyykkäsin pyykkituvalla klo 14-19, vikat kuivat hain 21.30 kotiin. En muista koska olisi pyykkikorin kansi mennyt kiinni... Noita lakanoita on vaan niin huono pestä ja kuivata kotona, eikä koneeseen mahdu paljon.

Lily of the valley kannattaa tosiaan hoitaa mieltä painavat asiat kuntoon ennen vauvaa, sitten ei ole aikaa ja voimia ehkä sitäkään vertaa. Mun mies on ainakin niin juntti etten saa häntä juurikaan puhumaan vakavista asioista, ja sekös mua enemmän vaan surettaa. Tämän raskaudenkin aikana olen joskus miettiny että mitähän sitten kun meillä on 2 lasta, kun välillä olen ihan hajalla yhdenkin kanssa. Tyttöä herätän kerran yössä pissalle, mies ei tajua hetkestä mitään, kuinkas sitten kun vauva itkee 1-2 tunnin välein syömään ja esikoinenkin saattaa heräillä :whistle: No, senhän näemme ensi vuonna. Ja meillä oli mies se, joka kauemmin halusi toista, itse olen kaikessa niin epävarma.
Täälläpäin on neuvoloissa kyllä ihanaa väkeä,heille voi puhua ja apua on saatavilla kunnalta.
 
Ai niin, mulla oli tänään se lääkärineuvola, kohdunsuu oli kiinni kuten pitikin. Tosi sellainen pikapikakäynti siihen oli buukattu, mutta sen verran kerkesin ahdistelemaan lääkäriä, et kerroin esikoisen olleen tosi laiha kun syntyi (41+0 painoi 2990 g ja oli tosi tikkulaiha, istukka oli kalkkeutunut jonkun verran), ja kysyin, pitäiskö sitä tällä kertaa jotenkin seurata. Niin hän vähän lupaili, että siihen loppuraskauteen voitaisiin laittaa ylimääräinen ultralähete synnärille. Se olis kyllä tosi hyvä, koska vähän huolestuttaa just toi, et mitä jos istukka lakkaa toimimasta ennen aikojaan. Hän kehotti mua seuraamaan tarkasti vauvan liikkeitä ja menemään sitten heti päivystykseen jos epäilee että jokin on hullusti. Vähän pelottava olo tuli noista sanoista, toivottavasti nyt kumminkaan sellaiseen ei päädyttäis. :|

Ensi viikolla sitten olis se sokerirasitus. Jotenkin oon ihan varma, että narahdan siinä testissä...

Tällä viikolla oon ollut ihan tajuttoman väsynyt, vaikken oikeastaan ole jaksanut tehdä juuri mitään hyödyllistä. Tai sitten en ole jaksanut tehdä mitään hyödyllistä juuri siksi. :saint:
 
Mäkin sain huonoa kohtelua ja huolenpitoa esikoistani synnyttäessä viime syksynä. Kyseessä kuitenkin eri sairaala kuin sinulla Lily.
eli minäkin olin tosi kipeä, koska synnytykseni päätyi imukuppiin ja repesin pahasti. Joka kerta kun nousin tai menin sänkyyn oli kyllä koettelua. Ja kukaan ei edes kysynyt, miten pärjään vauvan kanssa. Onneksi oli hyvä huonetoveri, joka lohdutti ja jakoi asiaa. Menin synnytysvuodeosastolle iltamyöhään ja siinä sitten oltiin yöllä. Vauvaa piti hoitaa ja ekaa kertaa sitä opeteltiin kantapään kautta. Oli kyllä hankalaa aina nostaa sängylle ja takaisin se omaan sänkyynsä, kun en pystynyt hyvin liikkumaan. yöhoitaja kävi kerran yön aikana luonani. Ja olin siis tullut osastolle vasta 20:00 aikoihin. Ja valvoin koko ensimmäisen yön.
Äidistä ei osastolla välitetty. Pidettiin itsestään selvänä, että jokainen synnytys on mennyt hyvin ja äiti kivuton. Panadolia vahvempaa ei ollut kuulemma antaa...ja sitä kipua oli!!! Olen aina luullut, että nykyään ei sellaista kipua tarvitsisi kenenkään sietää. Ja itsekin vierastunnin alettua ihmettelin, että miksi ei minulta ole vaihdettu verisiä lakanoita. Vierustoverini tiesi onneksi kertoa, että itse ne on vaihdettava oli kunto mikä tahansa. Olin onnellinen, että minulla on aviomies, joka oli koko ajan läsnä kun vaan sai olla. Hän huolehti, että minäkin sain syötyä ja käytyä pesulla. Ajattelin, että toivottavasti yksinäisiä äitiä kohdeltaisiin paremmin. Hoitajat eivät välittäneet äidin päivittäisten toimien onnistumisesta. Ensimmäisenä päivänä osa ruuista meni ohi, koska minulla ei ollut tietoa mihin aikaan ruoka oli tarjolla (kukaan ei tullut kyselemään söisinkö tai miksi en ole tullut syömään). Hoitajat olivat kiinnostuneet vain siitä: MILLOIN OTIN RINNALLE....eli vauvan syömisestäNo minulle sattui paljon muutakin ikävää kohtelua synnytysvuodeosastolla, joten minäkin nyt kokemuksesta viisastuneena odotan todella, että minäkin voisin nyt olla se hyvä synnyttäjä, joka osaa jo valmiiksi sinne mennessä hoitaa mitään kyselemättä oman lapsensa ja että synnytys menisi nyt helpommin ja kivuttomammin.
 
Lily of the valley ja elämänperhonen :hug: ikävistä sairaalakokemuksista! Käsittämätöntä toimintaa.. Oma läheinen kun oli huonossa kunnossa sairaalassa niin häneltäkin jäi ruokia saamatta, vanhempi ihminen niin ei kehdannut sanoakaan asiasta ja läheiset sitten sai huolehtia ja puhutella henkilökuntaa, että miten voi potilaan jättää ruuatta |O Mutta toivottavasti meillä kaikilla olisi vain hyviä kokemuksia kunhan synnytyksen aika koittaa =) Pakko kuitenkin varmaan vielä miehen kanssa jutella, että olisi mahdollisimman paljon sitten sairaalassa auttamassa, jos itse ei mihinkään pysty tai hoitajista ei ole apua. Mutta kovasti tuo alkaa jo olemaan mielessä, enää hieman reilu kolme kuukautta laskettuun aikaan!! :eek:


Lumi ja Lilliputti 25+2
 
Täälläkin sokerirasitus systeemi ensi viikolla. Saa nähdä mitä tuloksia tulee. Mulla pikkuveljellä ja isällä diabetes ..niin ja parilla serkulla.

Tällä viikolla ei oo jalatkaan olleet kipeät. Ihme kyllä. :) Mutta muuten sitten extra väsynyt.

Millis ja Liinu 25+4
 
Huomenta! Hui, oltiinpas pudottu alas,ei ihan toiselle sivulle.
Mun pitää nyt kaikille purnata, ja purkaa kiukkuani, anteeksi! Eilen oli uutisissa että kunta säästää ensi vuonna lasten ja nuorten kustannuksella. Perkeleet meinaa lopettaa meidän päiväkodin ens kesästä! Mahtaa muutama muukin vanhempi ällistyä, koska just oli vanhempainilta ja yksi isä kysyi juuri tästä, johon johtaja sanoi että ei lähivuosina sellasta. Mua tää *ituttaa siksikin että laitoin tytön päikkäriin, jottei enää hoitopaikka vaihdu ennen eskaria!!!
Lapset siirtyis luultavimmin päikkäriin, joka myös loppumassa lähivuosina koska sitä ei enää korjata, vaan uusi pk rakennetaan (huhun mukaan vuonna 2011, mukava "PIENI" n.150paikkanen).
Ahtaalle pistetään myös kotiäidit, kun aikovat lopetta avoimet kerhot! Samassa vanhempainillassa johtaja kehui kuinka meillä on kerhoja kotiäideille ja lapsille jos tulee vauva, ettei sisar veis turhaan joltakin hoitopaikkaa.
Nämä uutiset tekikin mun loppuraskaudesta tosi onnellisen, tiedossa siis väsyttävä ja stressaava kotiäitiys :'(

Anteeksi tämä, tiedän että kaikilla ei ole ennenkään kerhoja tms. ollut. Tiedän vaan etten jaksa kotiäitinä kahden kanssa ilman ohjelmaa ja seuraa.

Eilen oli vielä töissäkin episodi ja olin vähällä sanoa että alkaa lähtölaskenta mullakin kohta...

Pitänee alkaa laittamaan kotia vauvaa varten,ehkä se piristäisi :heart:
 
No VIIMEIN pääsin tänne!!! :) Ollaan oltu likan kanssa kamalassa flunssassa, oon ollu melkeinpä vuoteenomana ja mies jäi kotiin auttamaan hoidossa. Onneks tytöllä nuha vaan "käväisi", päivän verran oli nokka kuin hana, mulla ollut kohta jo viikon. Lauantaina pitäis taas mennä töihin, toivottavasti tää liman köhiminen loppuisi siihen mennessä ettei tarttis pelotella asiakkaita seksikkäällä viskibassoäänellä... :D

Kampesin itseni kuitenkin eilen neuvolaan- kaikki kunnossa :heart: Verenpaine ihan aavistuksen koholla mut täti sanoi et voi johtui nuhasta. Kyseessä oli se virallinen keskiraskauden lääkärikäynti (pari viikkoa sittenhän mä kävin supistusten takia "hätä"käynnillä) ja sisätutkimuksen tehtyään lekuri sanoi että mulla on EPÄTASAPAINOINEN EMÄTIN :D :D Mietinki et ihan ku se oliski tossa yhtenä iltana kompastunut... Sain sinne Dalacin- kuurin-- ehkä tää ihan jatkuva vuotaminen johtuu siitä, oliskin ihana saada sitä hieman kuriin ettei olis kauhun paikka jos pikkuhousunsuojat loppuu...

Sydänäänet jumpsutteli tasaista 145:ttä, SF- mitta oli 21. Painoaki oli tullu kahdessa viikossa 400g. Hemppa 127.

Mä en ole vielä ehtinyt tutustua tuohon prinsessa-06n kertomaan uutiseen, mut kyllä kiukuttaa tää paskajärjestys missä asioita hoidetaan tässä maassa stana :kieh: Just kun olin alkanut "haaveilla" avoimeen päiväkerhoon menemisestä, päivät on monesti niin pitkiä ja yksinäisiä... Jopa siinä määrin että mä olen välillä jopa haaveillut töissäkäymisestä, ja tiedän etten mä sitä tosiasiassa oikeesti halua!! Seura tekis hyvää :) *kiuk*

Sairaalakokemuksesta-- mä kuulun varmaan siihen pieneen prosenttiin ihmisiä jotka jostain syystä viihtyy sairaaloissa-- tahtoisinkin päästä hoitoalalle-- ja synnytyksen jälkeen tilanne pysy kyllä ihan samana, mut juttunne saikin miettimään, et olisko niin jos olisi oikeesti ollut kamala synnytys- joku sanoi että pidetään oletuksena et kaikkien synnytys on mennyt hyvin ja kipuja ei ole. Mä jostain syystä luotan Naistenklinikan ammattitaitoon kuin kallioon, ja toivon et jos tää synnytys ei mene jostain syystä niin pehmeesti kuin edellinen, ni sieltä saisi myös henkistä tukea, saatika sitten kunnollista kivunlievitystä ja huomiota. Aika näyttää... So far so good :)

Ai niin, eilen POKS!!

Mimonmami ja Itikka 24+1
 
KIITOS sairaalakertomuksista. Mun mielestä on hyvä tietää mitä voi olla odotettavissa niin osaa sitten suhtautua asioihin ja valmentaa tukihenkilöä/-öitä tulevan varalle. Alkuraskaudesta jännitin synnytystä, mutta nyt olo on aika neutraali sen suhteen. Toivottavasti sellaisena pysyykin.

prinsessa-06 harmi juttu nuo säästöt ja sen seuraukset. Täytyy yrittää luottaa siihen että asiat järjestyy. "Onnekseni" en vielä osaa murehtia noita päivähoitoasioita eikä tietty nyt ole tarvettakaan kun ei isompia lapsia ole.

Tiistain väsymys-avautumisen jälkeen olo on ollut parempi eikä enää niin väsynyt. Eilen oltiin koiran kanssa tunnin metsälenkillä ja molemmat uuvuksissa siitä, mutta kuitenkin virkistyttiin. Ja onhan tänään JO torstai! :D

Löysin muuten aivan ihanan :heart: vauvapeitto-ohjeen tulevalle tytölle. Käykää kiinnostuneet kurkkaamassa--> http://www.garnstudio.com/lang/fi/visoppskrift.php?d_nr=b16&d_id=18
Äiti lupasi tehdä tämän peiton ja aloittaa jo tänään!

Lili78 24+4
 
pippur1 väsymys + särytkö masentaa? Voi kurjaa. Mahtaisiko sellainen kuumennettu kaurapussi auttaa hiukan särkyihin, mulla se on auttanut. Ko. pussia olen kuullut myös käytetyn synnytyskipujen lievittämiseen menestyksellä.
 
Hei, tästä on varmaan ennenkin puhuttu, mutta muistuttakaas nyt mua: pitääkö isyysvapaata/isyyskuukautta hakea samaan aikaan, kun äitiysrahoja vai vasta, kun lapsi on syntynyt? Eihän isyysvapaan päiviä voi tietää etukäteen, isyys kuukauden toki tietää...

Ja sitten kauanko teillä on mennyt siihen, että kelassa on tehty päätös pakkauksesta? Päiviä vai viikkoja?


 
mulla poksu jo eilen 23 mutta en ehtiny sit kirjottelee mitään.

(.) asukki potkiskelee pitkin päivää ihan mukavasti eli varmaan nukkuessaan liikehtii kans aika paljon. tänää tuli myös päätökset äitiys pv rahasta ja äitiys avusta eli saan sen 1.10 jee pääsen ostelee vauvalle tarvikkeita: vaippoja vähän varastoon, tutipulloja, tuteja, nan-maitoa,itselle imetys liivit. Eli ei yhtään lisä vauvan vaatetta meille! :LOL: äiti oli menny ostamaan vielä puolipotkareita ja bodyja vaikka sanoin ettei tarvitse enää kun on niin paljon.

Täällä on keskusteltu sairaala kertomuksista: no itsellä aika positiivinen kokemus synnytys ja sairaalassa olo kokonaisuudessaan, mulla ehti käydän3 eri kätilöö kun meni to iltapäivällä ja synnytin pe puolen päivän jälkeen. kaikista mukavin oli viimeinen kätilö joka kuunteli ja oli ystävällinen isääkin kohtaan. Jotenki nyt ehkä arveluttaa ettää ehtiikö saada kipulääkettä ajoissa yms. sain esikon kanssa epiduraalin siis ja synnytys ei tuntunu missään loppujen lopuksi.. :whistle:

nyt on nii hyvä ilma että taidan pistäytyä pihalle kun on vp ja esikoinen hoidossa viel tunnin. :D

pippur1 älä masennu :hug: kerro huolesi pois vaan :flower: :heart:
 

Yhteistyössä