***TAMMIVAUVAT*** Syyskuussa

Pakkauksen lomasta merkkaan...

AHDISTAA niiiiin tää muutto.. Onneks se on torstaina ohi :kieh: :headwall: :headwall:

Vointeja kaikille.. ja anteeks ku oon ollu niin poissaoleva ja kiukkuinen :heart:


iiris ja adhd 23+6
 
s-a-j Ei se Kelan täti vaan kehdannu sanoa, ettei sillä ole merkitystä millä kulkee töihin. Itse olen ettinyt tietoutta paljon se kilometrikorvaus nyt sitten on, jos se on sen 0,45 senttiä/km mitä muutoin on, niin melko määrä tukea menee pois äitiyspäivärahasta.. sitten on tuo tuollainen 0,21 senttiä/km minkä luulen olevan todellisempi.
Tuo on kyllä ihan uskomattoman epäreilua, että pitkästä työmatkasta vielä rokotetaan näin..
 
Alkuperäinen kirjoittaja iiris-:
Pakkauksen lomasta merkkaan...

AHDISTAA niiiiin tää muutto.. Onneks se on torstaina ohi :kieh: :headwall: :headwall:

Vointeja kaikille.. ja anteeks ku oon ollu niin poissaoleva ja kiukkuinen :heart:


iiris ja adhd 23+6
Ja samassa jamassa oltiin täälläkin, muuttaminen on persiistä! Jokaisen kantamani muuttolaatikon kohdalla vaan närästi aina vaan enemmän. Onneksi se on meilläkin tässä ohi, paitsi tavaroiden laittaminen paikoilleen uudessa asunnossa. Tsemiä!!
 
Enie Mä ostin sellasen punasen nallekorvallisen.. Olikohan sama?? :D

Huomenna neuvolalekuri ONNEKSI! Että pääsee kunnolla valittamaan taas :p
Nyt syömään kun en oo tänään juuri mitään kerenny syömään.

pippur ja muru!!!
 
Näkyykö teillä muilla Kelan sivuilla jotain tietoa, jos hakemus on saapunut, muttei vielä päätöstä tullut? Vai eikö siellä näy silloin mitään? Mietin, pitääkö mun alkaa kyselemään hakemukseni perään, että ovatko ne ylipäätään saaneet sitä, kun Kelan palvelussa ei vieläkään lue mitään. Mulla ei oo niin korkea luotto tohon meidän postiin. :kieh:
 
NÄRÄSTÄÄ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ihan pelottaa nukkumaanmeno, Renniet loppu.

Alle tunnin päästä POKS 25+0!!

Develly, antavat kyllä Kela- korvauksen. Muutamia viikkoja sitten kävin ja maksettavaksi jäi korvausten jälkeen about 160e. Suosittelen kyllä :heart:

Nukkumaan........ Tai ainaki koittamaan, urkk!!!

Mimonmami ja Itikka 25+0 (menköön jo...)
 
pippur1 Ei ne ollu nalle korvallisia, vaan ihan tavan hatun näköisiä hattuja. Eli ei olleet samoja sitten, huoh kun säikähdin jo ;)

Hipkukka Toivottavasti ei ole mitään vakavaa tuo vuoto ja huono olo.

(.) Täällä taas eilen illalla supisteli ja tuntui että sieltä kohta joku kyllä tulee ulos.
Tänään piti hoidella taas asioita, mutta saas nähdä mitä tulee siitäkään, kun ei tunnu heti aamusta oikein hyvältä tämä homma taaskaan.

Vaakalla uskaltauduin käymään, ja onneksi olikin positiivinen yllätys. Eli raskauden alusta on tullut painoa n.11kg ja nyt viimeisen 7-8vk:n aikana siitä n.2kg. Pelkäsin että olis tullut tuplaten ainakin.

Väsyttää vietävästi, vaan ei kai se auta kun alkaa patistelemaan lapset hereille ja aamupalalle, että selviävät kouluun. Tosin nuorimmainen on taas ollut kipeänä niin en tiedä joko hän voi kouluun mennä vai vieläkö pitää lepäillä kotona.

Enie + Nörtti ja Hissu 27+2
 
Täälläkin on vähän huono olo; selän takia :x Selällään makaaminen oksettaa, välillä jopa kyljellään olokin.. Samoin istuminen. Ainoastaan seisoessa ei tule huonoa oloa :eek: Todella kummallista. Olen nyt koittanut kiinnittää huomiota siihen, tuleeko huono olo syömisen jälkeen ja näin näyttäisi olevan.. vaikka syön siis ihan normaalisti ja sokeritkin pitäisi olla kunnossa!

Lumi ja Lilliputti 26+2
 
Mulla lukee kelan svuilla vaan, että asiakirja saapunut, mutta ei sitten mitään muuta. Joten odotellaan..Aika kauan näkyy kestävän päätöksien tulo. Ainakin täällä pääkaupunkisedulla. Ensi viikolla jo kuukauden ollut ne paperit siellä.

Töihin pitäisi lähtee. 11 tunnin yöunet takana, tosin kahdella pissahertäyksellä,mutta silti nukuttu taas mielinmäärin.
 
Eilinen neuvolakäynti takana.

Paino + 330g/viikko, eli yhteensä +3,9kg alusta alkaen. On muuten aika hassua kun olen käynyt aamuin illoin puntarilla ja painon muutos yön aikana on saattanut olla -1kg! :eek: Terkkarin mukaan se tulee vielä kasvamaan raskauden edetessä. Ootteko muut huomannet samaa?

Verenpaine 96/54. Onneksi ei ole juurikaan huimannut. Nyt sain ohjeeksi ottaa suolaa kun huimaa. Siitä on täälläkin ollut juttua.

Synnytysvalmennuksen päivämäärätkin sain kun kysyin. Mulla ne on marraskuun lopulla.

Millis1981
ihanat yöunet sulla takana. Mulla 8,5 tuntia ja pari pissaherätystä ja yksi koiraherätys :heart: Mun karvaturri ei aina oikein erota vuorokauden aikoja ja saattaa tunkea yöllä lelunsa kanssa mun naamaan kiinni ja haluaa leikkiä. Hetken olisin voinut hyvinkin vielä nukkua.
 
verenpaine 131/78
pissa puhdas
sf-mitta 27 (rv 22+1 mitta oli 22)
Sydänäänet ++ (syke 140)
Kohdunsuu kiinni ja pituus oli 4cm

Sokerirasituksen tulokset olivat 0h 4,6 1h 5,5 2h 4,8 eli oikein hyvät kuulemma. Muutenkin olo hyvä. Nyt alkaa käynnit 2 viikon välein. :)

Sannis ja patu 25+6 huomenna poksuu taas!!!
 
Tänään 24 POKS! Kelan paperit, lomakkeet ja tilinauhat tossa levällään :kieh: Lasken euroja ja pitää vissiin mennää kelaan taas kyselee tuista, miten saan mahd ison, että alotanko varhennetun vai en, alkais kyllä jo 18.11 että en ole tänne töihin siitä puhunu :whistle:

sannis miten sulla alkaa nyt jo 2viikon välein käynnit?! mutta olishan se kivaa, sydänäänet aina ihana kuulla.

Aamulla sain raapata ekan kerran auton lasit, ja mä kirosin. Se on alettava katokseen ajamaan, sielä ainoat tolpat joten oli vähän niinkuin pakko vuokrata se. On vaan ollut insinöörit asialla kun rakensivat seinät aina kahden auton välein, niin naapurit vaan ovat mittailleet ettei sinne 2 autoa mahdu kolhimatta toisten ovia, ja nyt on tilanne niin että 20 katoksesta jo 3 omistaa 1 ihminen, eli ostivat molemmat paikat :headwall:

Sellasta, vauva potkii hurjasti, illalla puoli12 hirvee show ja aamulla 6:lta sama, tää on ihan erilaista kun ekan kanssa, osaan nauttia ihan eri tavalla :heart:
 
Juu lekurikäynti olis sitten takana ja kun en oikeen kävelemään pääse kun tuo alapää sattuu ni TÖIHIN sit vaan laitettiin.. Vieläpä sen takia kun paino oli niin kauheesti noussu että sais sitä painoa pois. Ja mulla siis alotuspainoon on -2kg... Että juu kauheesti on paino noussu.. Voi helvetti sentään. Hyvä se on siellä pöydän toisella puolella vähän liikuttaa etusormea..
No kait sitä sitten meen taas töihin ja olen jaloillani sen 8 tuntia ja nostelen siellä vanhuksia edestakas jne..
Mut en edelleen voi käsittää tota painoa.. sen takia töihin et sen saa laskemaan.. voi perk...

Joo.. |O |O

 
pippur KÄSITTÄMÄTÖNTÄ! Sulla on ollut oikea pölkkypää lekurina, eihän ton takia töihin laiteta kipeenä... Mee toiselle lääkärille. Ja ei sun tartte kauaa nostella mummoja niin päädyt osastolle vielä... :hug:

Unohdin hehkuttaa että mies antoi luvan kysyä seuraavassa lääkärissä vauvan sukupuolen. Onhan siinä kaksi puolta että sit jää se jännitys pois, mutta helpottaa kodin järkkäystä kun siellä jo yksi prinsessakin asuu :heart:
 
Lili78 Mulla kans paino heittelee...viikonaikana saattaa olla -/+3 kg. Mulla se johtuu turvotuksesta..
Pitkät työmatkat ja "ihana"kela eli työtulo arvioidaan vastaavasti kuin verotuksessakin.
Matkakuluja oman auton käytön mukaan laskettaessa käytetään 0,24 e/km, 22 työpäivää /kk.
Että turhaan tässä ajellaan 100 km päivässä töiden takia
:headwall:
 
prinsessa Päätin mennä nyt vaan töihin. Teen vaikka väkisin.. en jaksa lähtee kinumaan saikkaria. Katotaan vaan kuinka mun kävelyn kans käy kun eilen olin kaupissa kiertelemässä 2 tuntia ja en sen jälkeen meinannu päästä enää yhtään mihinkään saatika nostaa jalkoja et olis saanu housut pois.. Noh katotaan mitä tuo 8 tuntia tekee..
 
Zuh
Painon vaihtelusta - mulla paino vaihtelee yön aikana normaalistikin yli kilon. Kai ne ruoat muhii kevyempään muotoon :LOL:

Pari tuntia hommia ja sitten neuvolatätille. Vielä kun tuo jalka kestäisi istua niin menisi tosi hyvin!

~Zuh & Naatti 22+5
 
moro moikkis.... ai niin ja poksista vaan 24+0

Mä laittelin vauvan vaatteita jo laatikoihin ja tuttipulloja ostettii ja vaihto tutteja niihin, ne on kaapissa oottamassa vauvelia. pinna sänky on koottu ehkä turhan ajoissa tosin mutta kumminki ei oo viel tosin siirretty sitä meidän huoneeseen on tuolla vauvan huoneessa vielä
pitäää raivata tilaa sit noille lakanoille yms tavaroille tuolta kaapista.

Huomenna kamalan tärkee päivä ja perjantaina. meitsi valmistuu jos saan näyttö tutkinnon läpi vaan, hermstuttaa jo nyt mutta toivottavasti saan yön nukuttuu..

Tänää aamulla klo 5.15 tämä mamma heräsi ýlävatsa kipuun ja siitä lähtien on valvottu. siinä 7 aikaa tuuletin matot vaihoin petilakanat ja imuroin ja kastelin lattiaa. ei oo normaalia tää.. :D 10-11 otin päivä torkut nyt taas jaksaa vähän aikaa mutta 21 jälkee alkaa nukuttaa taas mahottomasti.

Kuinka moni on tehny ton isyys pakkauksen.. voisi vaikka siihen isän päivälle sellasen tehä/ koota

nyt hyvää päivän jatkoa
 
Alkuperäinen kirjoittaja prinsessa-06:
Tänään 24 POKS! Kelan paperit, lomakkeet ja tilinauhat tossa levällään :kieh: Lasken euroja ja pitää vissiin mennää kelaan taas kyselee tuista, miten saan mahd ison, että alotanko varhennetun vai en, alkais kyllä jo 18.11 että en ole tänne töihin siitä puhunu :whistle:
En tiedä mikä tes sulla on on mutta ainakin meidän tes sanoo, että haettava 2kk etukäteen että saa palkallisena tuon äippäloman.
Näin ollen jos äippäloma alkais 18.11 olis se pitänyt hakea jo 17.9 että sen saa palkallisena työnantajalta.

pippur1 ??? Siis ihan tosi ??? :eek: Mene yksityiselle ja hae sieltä sitä saikkua. Olitko siis ihan jonkun mammalääkärin vai jonkun arvauskeskus lääkärin puheilla?

Painon vaihtelu: Minä käyn aina samaan aikaan vaakalla, eli aamulla heti aamu veskin jälkeen sen takia että olis luotettava vertailu kohta. Paino tosiaan vaihtelee hurjasti illasta aamuun, olin raskaana tai en niin päivän syömiset näkyy kilosta useampaan aina jos päivällä käy puntarilla.

 
Enie ihan oli neuvolalääkäri. Tyksin joku lekuri ja kandeja vielä huone täynnä ni yritä siinä sitten koittaa kertoo kaikki maholliset vaivat. Ei jaksa kyl lähtee yhtään mihinkään lääkärille enää.. Meen töihin ja sit katotaan kuinka käy. Masentunu olo vaan tosta painostakin.. :ashamed:
 

Yhteistyössä