***TAMMIVAUVAT*** Syyskuussa

Alkuperäinen kirjoittaja Lily of the valley:
Alkuperäinen kirjoittaja Zuh:
Lily of the valley: Eikös se mene possuflunssan kohdalla niin ettei mitään ennakkorokotuksia anneta? Vain jos tauti tulee, niin silloin voi riskiryhmät saada rokotuksen. Näin olen itse ymmrätänyt.
Tarkoitatko että vasta jos tauti puhkeaa epidemiana Suomessa niin sitten aletaan rokottaa? Meinaan yksilön kannaltahan se rokotus on auttamattomasti myöhässä, jos vasta sitten rokotetaan kun taudin on jo saanut. :D Vai tarkoititko ehkä influenssalääkitystä?
Tästähän oli että se sitä rokotetta ei ennätetä testata ja saada suomeen ennen kuin jo eka aalto on pyyhkimässä suomea.
Tosin sen ekan aallonhan piti olla jo elokuussa heti koulujen alettua ja rokotteen saapua sitten joskus lokakuussa, mutta....
Ja kun se eka erä saadaan suomeen niin siitä rokotetaan terveydenhuollon henkilösto ja ns. riskiryhmää jos rokotetta jää.

(.) Perinteinen aamupala menossa...,leipäjuustoa. Ihme ettei ole kyltymys tullut vaikka tosiaan viimeisen reilun kuukauden ajan lähes poikkeuksetta joka aamu tätä vetänyt. Tää on hyvää kun ei nostata aamulla sokereita pilviin ja onhan tää hyvää maultaankin :p
Sitten vasta myöhemmin kärsii alkaa syömään hiilihydraatti pitoisempaakin.
Tosin, nyt kun on meneillään se ettei mikään maistu tai tulee sitten pihalle niin...
Eilenkin aamupalan (eli leipäjuustoa) söin, ja tuntui että on vielä kova nälkä niin tein näkkäriä, jaksoin siitä kaks puraisua ja se meni jääkaappiin. Iltapäivällä väkisin söin sen näkkärin sitten. Illalla sitten iltapalaa väen vängällä, ja uloshan se tulee.
Koskakohan nää pahoinvoinnit oikein lakkaa?

Masuasukitkin on kauheassa vieterissä olleet taas tuolta neljästä asti. Missäköhän välissä he oikein nukkuu kun päivät mesovat ja yöt samoin?
Jospa ne nyt masussa meuhais niin hyvin että sitten olisivat vähän rauhallisempia synnyttyään :D

Aurinkoista lauantaita kaikille, pitäis kai olla hyvä ilma tulossa.

Enie + Nörtti ja Hissu 23+5
 
heissan.. eilen tuli pyörittyy jaloillaa aika paljon ja illaks sai sit kaameet nivus ja ala pää kivut vasta lahjaks :p myö mietittii miehen kans että haluttais oikeestaan käydä siinä 4D ultras mutta ku mää opiskelen viel ja mies saa työmarkkina tukee että tekeeköhän se miten ison loven raha kukkaroon??? liekkö yleensä kallis. täällä pohjois-karjalassa joensuussa tuo suinuu nii katoin netti sivuilta että olis gynekologi käynti 48-72e kun siellä luki että se tehdään gynekologilla.. voiko se olla noinkin halpa ku jotki sanoo että on lähemmäs 300e...
 
Enie: Mä kans mietin missä välissä tää mahan vuokralainen nukkuu, tuntuu että se on aina menossa. Toivottavasti sieltä ei mikään mahdoton adhd-tapaus synny:D

(.): Eilen tein 9h päivän töissä ( seisomatyö ) ja voin sanoa, että oli hieman liikaa. Alkoi turvotella aikalailla viimeisen tunnin-puolentoista aikana. Eikä ollut edes tukisukkia jalassa, kun jäin pidemmäksi aikaa ihan extempore.

Tänään olisi onneksi lyhyempi työpäivä ja huomenna vapaa (kiitos kauppojen suljettujen sunnuntai-aukiolojen, vihdoin!!!)

Pinkgreen ja tilleri 22+5 (miksi nyt on semmoinen tunne, että nämä viikot junnaa paikallaan?)
 
Alkuperäinen kirjoittaja kaneli87:
heissan.. eilen tuli pyörittyy jaloillaa aika paljon ja illaks sai sit kaameet nivus ja ala pää kivut vasta lahjaks :p myö mietittii miehen kans että haluttais oikeestaan käydä siinä 4D ultras mutta ku mää opiskelen viel ja mies saa työmarkkina tukee että tekeeköhän se miten ison loven raha kukkaroon??? liekkö yleensä kallis. täällä pohjois-karjalassa joensuussa tuo suinuu nii katoin netti sivuilta että olis gynekologi käynti 48-72e kun siellä luki että se tehdään gynekologilla.. voiko se olla noinkin halpa ku jotki sanoo että on lähemmäs 300e...
Tuo tarkoittanee vain pelkkää gynellä käyntiä, siihen sitten vielä se 4D ultraus niin tekee lisää hintaa.
Näin ajattelisin, koska täälläkin gynellä käynti maksaa about ton ja sitten jos esim. ultraa munasarjat se hinta onkin jo lähemmäs 100e jne...
Onneks itse saa tuolla KYS:ssä nähdä vauvelit aina kolmen viikon välein 4D:ssä niin ei tule maksuja :heart:
 
Huomenta! Jessus kun sitä on ruvennu nukkumaan pitkään.. No varmaan sen takia kun valvoo tuo vaavin takia sen verran pitkään että toinen saa yöjumpat tehtyä.

Mulle tuli eilen taas sellanen ei jaksa odottaa enää- fiilis.. kauheeta tää tällänen. Tahtois et kaikki tapahtuis just nyt eikä melkein.

Täällä on muuten kans yks kun ei oikein tajua vielä tätä äidiksi tuloa. Tai ylipäätään että olisi raskaana vieläkään. Niin kauan kumminkin yritettiin ja jotenkin sitä tunki ne ajatukset ettei koskaan äidiksi tule päähänsä. Koko ajan pelkään että jotain tapahtuu :(

Ja tuo paino kun nyt on alkanut nousta niin pelkään sitäkin. En tahtois yhtään sitä painoa. Kun sain ennen raskautta niin hyvin pudotettua ja en halua että musta tulee enää sellanen kun olin. Tosin painoa on tullu nyt viimeks 3kg enemmän ja on edelleen lähtöpainoon n. 7kg miinuista. Ilmeisesti on jonkin sortin raskaus ajan masennusta tulossa.

pippur1 ja pikkanen murunen 24+2
 
Lauantaita kaikille!

Tosiaan kivasti meiltä tulee tekstiä. Oon aina käyny lueskelemassa, vaikka harvoin jaksan itse kirjoittaa.

Mutta nyt ajattelin kysellä, miten teille maistuu seksi näillä viikoilla? Mä en nimittäin varmaan koskaan ole ollut näin himokas; pakko saada vähintään joka toinen pvä - yleensä kun on saattanut olla kuukausiakin väliä. Oon miettinyt, että voisko tää lisääntynyt seksihimo liittyä siihen, jos meille on tulossa poika??? Testosteroni virtaa äitiin :) Tyttöäni odottaessa ei tällaista ollut.
 
Täällä ollaan kolmen päivän vapailla. Tuli kyllä niin tarpeeseen. On meinaan jalat senverta kipeät, varsinkin noi verenpurkautukohdat. Että huh huh. Alkaa toi 8 tunnin seisoskelu viisi päivää putkeen olla aika tuskaa jaloille. Sori valitus.

Seksi Meillä on taas ihan päinvastoin kun elämänperhosella. Mulla ei oikein meinaa millään haluttaa. On kyllä vähentynyt niin radikaalisti, että huh huh. Taisi olla viimeksikin pari vkoa väliä edellisestä. Meille on tyttö tulossa..jos vertaa tuohon sun testosteroni juttuun. :)

Kävi taas hormoonit niin kuumilla tänä aamuna, että voi mies parkaa. Sano mulle jo, että koeta laskee kymmeneen ennenku purkaudut. :LOL:

Voisi taas Galluppia väsää...eli missäs asennoissa nukutte nyt? Oon itte pohtinut, että onko se kyljellään nukkuminen nyt se paras vai mikä. Itte kun oon ennen raskautta nukkunut vaan ja ainoastaan mahallaan.

millis ja lupu 23+0
 
Ihana laatuaika, nuorin nukkuu ja mies lähti isompien kanssa mummolaan syömään. =) Ja mä syön täällä tomaatteja :D

Seksi, mua himottaa 24/7 :p Jos ei mies joka päivä jaksa niin piru on irti :whistle: Omaksi onnekseen vielä jaksanu :D Ja näin ollu joka kerta raskaana ollessa, oli tyttö tai poika tulossa. Hormoonihirviö :snotty:

Nukkuminen onnistuu viel puoliksi mahallaan niinkuin yleensä nukun. Selällään ei voi enää nukkua kun iskee paha olo. Kohta taas otettava oma peitto sänkyyn ja pönkättävä se jalkojen väliin että pysyy kyljellään.

mulish ja pallo 19 POKS
 
Kiitos Enie, selvisihän tuo äp-raha yms jutskatki :)

Lääkärissä käyty ja paikat oli niinku pitääki mutta kehotti kuitenki levähtämään mahdollisimman paljon..
Kotona siis ollaan nyt sitte sinne asti kunnes äippäloma jatkuu. Mun työsopimusta ei jatkettu, liekkö syynä sairaslomat tai sitten raskaus taikka kaupungin säästöt.. no mutta eipäs se haittaa :)

Täällä seksi ei maistu ollenkaan. Ei oikeastaan koko raskausaikana ole tehnyt mieli ja poikaa siis meille odotellaan.

Itse nukun toistaiseksi viel puoliksi mahallaan tai selällään.

tässäpä viel masukuvaa eiliseltä elikkäs 21+5
http://www.aijaa.com/img/t/00921/4814117.t.jpg

imppu&vilho 21+6
 
Nukkuminen: Tavallaan nukun aina puoli kyljellään tai puoli mahallaan, miten sen tahtoo sanoa.
Nyt se ei onnistu kun se kumman puolella yritän niin olla aloittaa raivokkaan potkimisen mahassa :kieh:
Eli täysin kyljellään on ainoa vaihtoehto, koska selällään en voi koskaan nukkua, tulen huonovointiseksi hetkessä myös vaikken olis raskaanakaan.

Seksi:
Edelleen samaa rataa kun ennen raskautta eli jos yhtään kohtuullistaa himoja niin 24/7 ehkä oikea kuvaus :snotty: :whistle:
 
Seksistä Ei kiitos mulle. :D En tiiä mikä vaivaa, mulla se "raskauden himokas puoliväli" kesti tasan 1 viikon ja sen jälkeen ei vissiin olla sekstattu tai ehkä kerran. Nyt jopa mieskin jo huomauttelee, et josko tänään, kun yleensä oon minä saanut meillä ihan omaan tahtiin tehdä noita ehdotelmia. :LOL:

Muutenkin yleensä siinä vaiheessa kun esikoinen saadaan nukkumaan n. klo 21, oon itse niin tööt jo, että ei tosiaan huvita sekstata. Ajattelin, et josko tänään olis voinut viettää ns. parisuhdeiltaa ja menin toiveikkaana tytön kanssa itse päiväunille (et jaksais valvoa illalla kauemmin), mut eipä se uni saapunut silmään vaikka tunnin makasin. :(

No, nyt kuorimaan perunoita ja mureketta tekemään. :wave:
 
Laitanpas vaan nopsaa puoliväli masukuvan. Josta siis jo viikko aikaa.


Sex: Nou tänx. Oon muutenki kauheen laiska asian suhteen.. :ashamed: Kyllähän se sitten menee kun on alkuun päästy, mutta se alottaminen on niin raskasta. :LOL: Lisäks mulla tuppaa pyllynposket kramppaamaan näin raskaana ollessa.. :whistle:

Nukkuminen: en näköjään nuku missään asennossa kun jo kohta viikon oon pääasiassa valvonu. Johtuu tosin tukkosesta nenästä ja levottomasta miehestä ja lapsesta. Muuten nukkuisin normaalisti kyljellään, peitto jalkojen välissä.

Rhea ja Möhkis 21+0 POKS! :heart:
 
Heip!!

Täällä energinen toinenkolmannes vauhdissaan :D Saas nähdä kuinka kauan kestää.. Eilen pesin 8 koneellista pyykkiä ja hinkkasin kämppää hikihatussa.. Joka aamu -noin viikon ajan, herännyt 9-10 aikaan mikä on aivan mahdotonta mulle!! Klo14 alkas olee se normi aika nousta ylös.. =) Ihanaa...

Tänään kävin kärtsäämässä itteeni solkussa 20min x 20min.. Huomenna uusiks :heart:

Seksi Kyllä kiitos!!! Maistuu.. ;) Onkohan noille mun lantion rakenteille tapahtunut nyt jo jotain ku sitä kuuluisaa isoa O.ta saa hakea vaan aika kauan... :ashamed: :whistle:

Nukkuminen Puoliksi mahallaan tai puoliksi selällään tulee oltua.. =)

Viikonlopun jatkoja mamat!!

iiris ja pojutsu 20+3
 
Nukkumisesta: Kyljellään nukun ja nukahdan parhaiten, niin kuin ennen raskauttakin. Nyt oon kyllä huomannut herääväni usein myös selältäni.

Seksistä: Väsymys on iltaisin sitä luokkaa, ettei edes jaksa ajatella asiaa. Päivällä vielä huvittaisikin, mutta harvassa on ne mahdolliset laatuhetket ainakin arkipäivisin kun ollaan töissä. Nyt on ollut vielä tätä remonttipuuhaakin niin on oltu kyllä molemmat tosi väsyksissä. Mä tunnen huonoa omatuntoa asiasta, koska tiedän, että mies haluaisi huomattavasti useammin kuin kerran viikossa. Itse seksi onkin sitten koko ajan vain parantunut raskauden myötä, kunhan saa pissahädän pidettyä kurissa :LOL: :LOL:

Mehän siis odotetaan poikaa ja ollaan päätetty pitää asia salassa kaikilta muilta. Noh, tänään sitten kahviteltiin mun huomisten syntymäpäivien kunniaksi. Reipas isosisko 7v mummonsa ja minun äidin kanssa yläkerrassa ja oli sitten innostunut kaivelemaan meidän vaatekaappia ja levittelemään näytille kaikkia SINISIÄ potkuhousuja, joita olen ostanut. Se siitä salaisuudesta sitten :LOL:

Meinasi jäädä ruoka lautaselle, kun vieressä nökötti 15 cm pätkä savustettua ankeriasta. Minäkin oikein kalastajan rouva.....


Tämä on rv 18 + jotain


Tämä rv 23+3, hyvin kasvaa =)


mamma ja Kirppu 23+3
 
Enie mitenkä teidän lapsonen sitten syntymän jälkeen? Meinaan, että jäikö tämä "tapa" myös syntymän jälkeen? Toivottavasti meidän neiti osaa ottaa sen sukellus asennon h-hetkellä =) .

Seksi ei täälläkään oikein maistu, ei ole koskaan raskausaikana maistunut. Uniin kyllä tulee ja näinkin hirvittävän unen, missä lemmiskelin vanhan opettajani kanssa :LOL:

Nukkuma-asento on se melkein kyljellään; mahallaan, mutta toinen jalka koukussa ja iso tyynyt jalan alla. Puolta vaan joutuu vaihtamaan melko usein, kun vauva ilmoittaa haluavansa muutosta tai oma lonkka alkaa kiukuttelemaan... Odotan sitä aikaa kun saa kunnolla nukkua mahallaan ja siihen menee vielä tovi. Ensin on saatava tämä maha pois ja sitten rinnat tasoittumaan. Se oli joskus aikoinaan yllätys, miten rintoihin alussa sattui mahallaan olo, siis kun ovat täynnä maitoa.

Imetys mietityttää mua jo nyt. Kolme ensimmäistä lasta ovat saaneet rintamaitoa niin kauan kuin halusivat. Tässä viimeisessä oli sitten ongelmia muidenkin edestä. Ensimmäinen rintatulehdus viikon kuluttua synnytyksestä ja sen jatkona tuledus tuolla kohdun ja mahanahan välissä. Viimeinen syntyi siis sektiolla ja veripaakku jäi tonne mahaan, jouduttiin sitten reilun viikon kuluttua avaamaan mahaa vähän uudestaan ja laittamaan dreeni. Kaiken tämän lisäksi poika oli iso ja imuvoima sitä luokkaa. Rinnoista taisi tulla yhtä paljon verta ja maitoa. Neuvolan ohjeilla sitten annoin lisämaitoa pullosta imetyksen jälkeen, eikä siinä kauaa mennyt, kun poika oppi mistä sitä helpoimmin tulee. Eli se siitä imetyksestä :( .

OnniMaija ja Vieno 21+1
 
Iltaa.

Seksistä: Ei maistu täälläkään. Ennen raskautta oli suht vilkasta sillä saralla, mutta nyt ei. Osansa varmaan tekee nää jatkuvat poltteet, pelkään että äityvät vielä pahemmiksi.

Nukkumisesta: Mä nukun kyljellään niin, että mulla on tyyny polvien välissä ja kainalossa. Mukavan tukeva asento :D Selällään tai vatsallaan en oo koskaan tykännyt nukkua.

(.) Tänään sitte putosin kelan sairauspäivärahalle. Toivottavasti palkanlaskija on jo hakenut työntantajalle sitä päivärahaa, niin olis valmiina siellä sitte palkkatiedot ja tää nykyinen saikkulappu. Keskiviikkona meen taas lääkäriin kontrolliin ja katotaan jatketaanko sairauslomaa.....

Pampu on alkanu ihan älyttömästi potkimaan ja välillä tunnen niitä jo omaan käteen :heart: Poitsu on heittäytynyt nyt jo mustasukkaiseksi ja on sitä mieltä, ettei vauva sitten voi asua täällä meillä, vaan hän vie sen naapuriin, kun ne varmaan osaa sitä hoitaa :whistle:

Hetken tässä ehti jo ruokakin maistua,mutta nyt on taas koko ajan huono olo.... sokerit on pysynyt silti hyvänä. Pitää kai vaan luottaa sihen, että vauva kuitenki ottaa omansa mun varastoista, vaikkei se ruoka aina maistukkaan...

Hyvää lauantai-illan jatkoa kaikille :wave:

J.t ja Pampu 19+5
 
Iltaa,

seksi aika samalla lailla ku ennen raskautta, hetken tuossa jo kuvittelin että JUUUU täähän olikin mun juttu mut sitä kesti semmosen kaks päivää :D Eli ei mitenkään kamalasti himottele, mut silleen että saa ehkä just pidettyy ukon tyytyväisenä, ettei ihan joka kerta selkää käännä :LOL: Tyttöä odottaessa oli kyllä sama juttu, ja loppuajasta suurin osa asennoista tuntu kivuliailta niin ettei oikeen enää kyennytkään.
Ystäväni joka sai pojan, sanoi juurikin tuosta testosteronista että hän oli tuskissaan päivät töissä, ei pystynyt ajattelemaan muuta kuin peittojen heiluttelua, voi millastakohan seki olis... B) Myös kertoi että karvoitus kasvoi kuin gorillalla konsanaan, kulmia sai nyppiä joka päivä jos tahtoi ettei näytä pizzanpaistajalta.

Mulle tuli esikoisen kanssa napaan asti linea negra, mut nyt ei ole sitten mitään. Vaan nännit on tummuneet jonkun verran, ja rinnat tuottaa jo kirkasta nestettä- välillä tuntuu samalta ku sillon kun maito kihahtaa tisseihin.

Maanantaina olis sitten visiitti Brunolle 4D:n :) Mä NIIN toivon että vahingossa vauva esittelisi kumpaa puolta olisi, niin että saisin tietää ilman että kysyn ja että sille voi mitään :headwall: ..Toki ensin nyt kiinnostaa että onhan kaikki ok mut koska rakenneultrassa kaikki on jo todettu mainioksi, kamalasti ei jännitä etteikö kaikki elimellinen olisi paikallaan.

Joku kyseli negatiivisia uutisia, vanhoista tammivauvojen pinoista kyllä löytyy surullisiakin uutisia, niitä tässä sen enempää erittelemättä :(

Niistä puheen ollen, ei olis kannattanut ehkä lukea uusimmasta Vauva- lehdestä sitä kohtukuolemajuttua, itkeä pillitin ja sydäntä puristaen aloin pelkäämään sitä :( Vauva on onneksi TODELLA kova potkimaan, monet kerrat päivässä saan fiilistellä sarjatulta masunahassa -- saas nähä sit kun liikkeet hieman rauhoittuu että alanko juosta päivystyksessä sen sata kertaa.

Muutenkin sais näitä tunteita olla hieman vähemmän tai ainaki olla hieman lievempiä, alakuloisuus on vaivannut kovasti viime aikoina, lähinnä just pelon takia, että esikoiselle käy jotain tai vauvalle. Ja siis lähinnä että käy jotain äkillistä, ennakoimatonta, just kuten kohtu- tai kätkytkuolema, tai esikoisen kohdalla ihan mikä vaan sairaus, minkä seurauksena pieni menehtyisi. Jotain mitä en voi kontrolloida. Jännä et miten synnytys ei pelota mua lainkaan, mut sit kaikki muu elämä kyllä.
Ja sit hieman käytännöllisemmällä tasolla jännittää myös että miten aika riittää kahden kanssa, tuolla esikoisella on hyvä rytmi (viimein saatiin tämä yksiin päiväuniin siirtyminen toimimaan) ja kaikki ns. "tuttua" hänen kanssa, jännittää et miten sitä repeää kahteen paikkaan, kun toinen juoksee ympäriinsä, uskallanko pitää vauvaa vaikkapa sitterissä kun esikoinen on just sen ikäinen että kaikkea pitää hakata, miten ruokin ne jos on samaan aikaan ruokailu, herääkö esikoinen kun vauva huutaa yöllä jne. Kertokaa te joilla on useempi lapsi jo et, miten se onnistuu :)

Jaiks, sanoopi
Mimonmami ja Itikka 21+3
 
Nukkumisesta: Kyljellään nukun enimmäkseen, välillä myös selällään. Eipä tuo massu tunnu vielä haittaavan unia.

Seksi: Joo.. Mullehan kelpais kyllä vaikka joka päivä mutta mies ressukka on yleensä niin väsynyt töistä/talon remppahommista, että pari kertaa/kk linjoilla ollaan. :| Meillä se on mennyt aina niin, että minä olen se aktiivisempi osapuoli... Taidan kuulua vähemmistöön tässä asiassa.. :ashamed:

Imetys: Mietityttää minuakin.. Esikoisella se onnistui niin hyvin kuin vain voi. Ote oli alusta asti hyvä ja maitoa riitti + olin niin maalainen ettei mulle tullut edes mieleen, että vois lisämaitoakin antaa. Hyvä niin! Nyt toivon, että tän toisen kanssa onnistuu yhtä hyvin. Mietin vaan jo kaikki mahdolliset kauhuskenaariot valmiiksi..

Jeps, huomenna rv20 mittarissa!! :heart: :heart:
 
Aaargh, mie löysin vaunut, jotka valmistajan sivujen mukaan täyttävät toivomani vaatimukset. Mutta mie en löydä mistä noita saa Suomesta :headwall: Käytettynä kyllä löytyy, mutta haluaisin ensin päästä räpeltämään uusia, ennen kuin lähden käytettynä metsästämään (että näen minkälainen kuluma on ehtinyt tietyssä ajassa vaunuille tulemaan). Kyllä osaa olla vaikeaa :kieh: Niin ne vaunut olisi merkiltään Herqules twin raptor.

Meidänkin esikoinen syntyi käsi poskella :D Ja pitkään nukkui aina vasen käsi poskella. Laitoksella otetuissa kuvissa on käsi järjestäen nyrkissä ja poskella. Saa nähä syntyvätkö nämä sitten nyrkit pystyssä, kun ovat ensin monta kuukautta toisiaan mätkineet :LOL:

Hipkukka 20+4
 

Yhteistyössä