***TAMMIVAUVAT***Tammikuussa (syntyneet päivitetty 31.1.10)

Hyvä pippur1, tulihan sitä jatkoa =) On kyllä varmaan ollu rankkaa.. Miten ne onnistu sen puudutteen toispuoleisesti antamaan? :heart:

Täällä ei yhtään supistusta yön aikana, tai en ainakaan niihin herännyt.. Pissalla juoksin kyllä sata kertaa, mutta aina nukahdin hyvin uudelleen.. Sormet niin turvoksissa että hyvä että voin kirjottaa :|

Ihana ilma ulkona! Aurinko paistaa!! :D Tulee niin mieleen se Itiksen mainos, "ISÄ, tuu kattoo -aurinko!! " :LOL:

Äidin mies toi mulle just vaavelin lakanat ja laatikon ympärille sellasen "koriste"lakanasysteemin mitkä mein äiti ompeli..pakko oli laittaa heti pesukoneeseen ne että saisin jo illaks vauvan sängyn laitettua kuntoon :heart:

iiris ja killi 37+5
 
Ilmoittautuu kahdessa osassa!! :wave:

Meille syntyi 3.1. ihana pieni prinsessa. Paino 3080g, pituus 50cm ja pipolla kooa 35cm!
Synnytyskertomusta myöhemmin!

Onnittelut vauvautuneillle! :flower: :hug:

Elayne ja pieni prinsessa 1 päivä 8tuntia :heart:
 
Onnea Elayne ja mimonmami!!!!

iiris- En tie miksi se onnistui sen niin laittamaan.. kokeili sitä korjaillakkin mutta siitä mitään tullu.. :D

Aikas rauhaton yö takana. Muru on niin ihana päivällä.. nukkuu nätisti ja syö.. mut arvatkaa vaan kun tulee yö ni alkaa huuto. Sittenku kello taas lyö 8 aamulla ni taas ollaan niin ihania.. :/

pippur1 ja muru 5vrk
 
Voi ihanaa taas lisää vaaveja :heart: :flower: Paljon onnea!!
Kyllä tuo syntyneiden lista kasvaa ja kasvaa :D

Tää tuli tänne Poksumaan!! Tänään on vihdoin se päivä jota on odotettu huhtikuun lopusta lähtien :D Vielä ei kyllä oo yhtään lähdön tunnelmaa... suppareita tulee välillä ja nivuiin ja lonkkiin on ruvennu sattumaan; josko se tästä pikkuhiljaa lähtis :whistle:

Tanjuska77 ja Hermanni 40+0 *POKS* :D
 
Elayne - Onnea!! :heart:

Tica - Nännien hierominen erittää oksitosiini hormonia joka saa kohdun supistelemaan synnytyksessä (huih että olen viisastunut kun luin vähän opuksia aiheesta ;) ) Ajattelin alkaa ensi viikonloppuna kokeilemaan tuota hieromista jos sitä ennen ei tapahtu mitään.

Mulla myös rasitusastma. Ihan raskauden alussa, toukokuussa, olin flunssassa ja jouduin hakemaan avaavan lääkkeen sitten 10 vuoteen. Ahdisti hengitystä silloin tosi pahasti. Olen muutenkin hengästynyt todella helposti koko raskauden ajan. Tietty vauva on vienyt tilaa mahassa, mutta silti. Nyt onneksi on jo helpompi olla.

mulish :hug:

pippur1 - aika kova koettelemus sulla. Onneksi se on nyt takana ja nyytti sylissä. Miten tyks:ssä oli vierailijoiden kanssa säännöt? Saako vierailuaikana tulla muuta kuin 1 vieras?

Ja sitten neuvolaan kattomaan kun paino on taas noussut 1,5kg... ainakin... :whistle:

Lili 39+1
 
Elayne: Onnea :heart:

Mua niin ärsyttää kaverini käytös :headwall:
Laittelee lähes joka päivä viestejä, et kun hänellä oli niin kamala synnytys (sai esikoisensa kesän lopulla), sattu kamalasti ja kaikki oli hirveetä ja kauheeta synnytyksen jälkeen. Ja hän oli niin paniikissakin tyyliin viikolta 30 kun pelkäs synnytystä. Sit laittaa mulle viestejä tyylillä et kannattais munkin olla jo paniikissa, tulee meinaan olemaan aivan kamalaa ja sattumaan todella paljon ja siinä tuntuu että vähintäänkin kuolee. Ja kivut on kamalat synnytyksen jälkeenkin ties kuinka kauan. Ja koko ajan kyselee et "no joko oot alkanut saamaan realistisempaa kuvaa synnytyksestä?!". Kun laitan etten ota asiasta paniikkia, jokainen synnytys on yksilöllinen (tottakai voin vain kuvitella että ko. tapahtuma tekee kipeää, mutta sitten tekee, lisäksi kipu on niin yksilöllinen käsite ja tiedän että tällä naisella on erittäin alhainen kipukynnys muutenkin). En oikeesti tajua, laitan kohta puhelimen ja sähköpostin kiinni ettei tule noita viestejä enää!

:headwall:
 
Ihanaa, lisaa vauvoja!! Onnea :flower:

Juuri kun sanoin ettei mitaan tapahdu niin viime yo meni kipeiden supistusten kans valvoessa, 9min. valein lahes kolmen tunnin ajan. Odottelin etta tihentyis ja saatais vihdoin lahtea sairaalaan mutta EI! Miks ne aina loppuu????? Nyt oon sit melko zombie taas |O

Jaksellaan!

Sohvi 40+1
 
Elayne Lämpimät onnittelut pikku tuhisian johdosta :flower: :heart:

Sohvi Käsittääkseni yöllä supistelee sen vuoksi enemmän kuin päivällä, kun levossa erittyy jotain ainetta joka "auttaa" tavallaan suppareita.
Sitten päivällä liikkeessä sitä ei erity ja näin olleen ne aina aamuksi lopahtavat.
Joku tälläinen se juttu oli mistä kerran luin.
 
pinkgreen, no onpas siulla kaveri.... hyvä vaan että otat rennosti ja pystyt suhtautumaan tollein rauhallisesti synnytykseen. Uskoisin että siulla onkin aika realistinen kuva! Ja kun ottaa asian rauhallisesti ja on varautunut että jonkin verran sattuu, niin se menee varmasti oikein hyvin. Itse toivoisin että olisin ennen ekaa synnytystä osannut ottaa paljon rennommin enkä olis panikoinut koska se oli ihan turhaa. Jokainen synnytys on erilainen mut luulen et suurimmalle osalle se on ihan hyvä kokemus. Itsellä kävi viimeksi sama kuin Pippurilla, eli epiduraali oli toispuoleinen (vissiin johtui miun kohdalla siitä kun kesti liian kauan ennen kuin sanoivat että pitää kääntyä toiselle kyljelle? eli kipu lähti siltä kyljeltä jolla ekana makasin mut ei sit siltä toiselta jolle vähän ajan päästä käännytettiin). Silti kivun kesti koska lähtihän siinä sentään puolet pois! Tällä kertaa toki toivoisin ihan molemminpuolisen puudutteen jos puudetetta ottamaan ruvetaan :).

Onnittelut Elayne! :flower:
 
pinkgreen ärsyttäväää :headwall: Mulle on kans muutama kaveri kauhulla kertonut synnytyksistään ja siitä kuinka et tuu koskaan enää palautuu "normaaliks" mistään päästä.. Niitä itteensä vissiin ärsyttää se että mua ei se synnytys pelota yhtään.. Ja todellakin tiedän sen että se tulee sattumaan ja saatanasti, mutta minkä sille itse voi?! Ei mitään!! Pakko se lapsi sieltä on ulos saada.. Mä niin tiedän miltä susta tuntuu :headwall: :headwall: :heart:
 
elayne Onnittelut prinsessasta. :heart:

pinkgreen Onpas ihme kaveri.

Neuvolareissu takana. Kaikki arvot kohillaan. Paino samassa jo vissiin kolmatta viikkoa. Oli eri neuvolatäti niin sai sf-mitankin nousemaan pari cm. :) Pää ei vieläkään kiinnittynyt. Ei vissiin sitten kiinnity ennenku synnytys käynnistyy. Ambulanssikyytiä pitäisi kuulemma ottaa.
rv 41+4 on yliaikakontrolli naikkarille eli 15.1.
Saisihan tuo alkaa jo tulemaan. Tää odottaminen tässä vaiheessa on ihan sanonkomistä....
 
vielä iirikselle, että hienoa ettet välitä noista jutuista, miulla on ainakin semmoinen olo että palauduin kyllä ihan ennalleen synnytyksestä ihan joka päästä... toivottavasti vielä tästä seuraavastakin :D, eiköhän suurin osa palaudu ihan hyvin! Pitää vaan malttaa se muutama kuukausi antaa kropalle aikaa palautua!
 
Hei kaikille!

Kuulun tuonne helmikuun pinoon, mutta tulin tanne kyselemaan, etta onko joku teista tammikuussa vauvan saaneista synnyttanyt Tayssissa? Olen kuullut, etta ainakin pari kuukautta sitten siella oli ollut aika pahasti osasto taynna. Osa joutunut olemaan kaytavilla jne. Vielako sama tilanne?

Ja onnittelut kaikille vauvautuneille :flower:
 
Pinkgreen onpas kaveri! :eek: Minun omat kaverit on taas semmoisia, jotka ei suostu kertomaan mitään synnytyksistään.. samoin äitini ja yleensäkin kaikki jotka ovat synnyttäneet. ärsyttävää :LOL: Jotenkin tuntuu, että kaikki haluaa säästää minua niiltä jutuilta, mutta olisihan se kiva kuulla edes JOTAIN.. Yksi kaveri sanoi suoraan, että ei halua kertoa ennenkuin olen synnyttänyt itse, oli kuulemma niin kamala synnytys jossa ihan kaikki mennyt pieleen eikä siksi halua pelotella minua. Tämän kyllä ymmärrän, mutta jotenkin tuntuu että kaikki muutkin haluaa salailla sitä synnytystään :D Onneksi sentään netistä saa jotain lukea ;)

Elayne onneksi olkoon! :flower:

Millis pitäisikö ambulanssi aina tilata jos pää ei ole kiinnittynyt?? Viimeksi neuvolassa kun minulle ei sanottu onko pää kiinnittynyt vai ei niin mistäs minä sen nyt tiedän?

Lumi
 
millis1981: Mitä käytännössä tarkottaa synnytyksen osalta jos pää ei ole kiinnittynyt? Ja miksi ambulanssi-kyytiä suosittelivat? Mulla neukkatäti sano viime viikolla, et torstaina 14.1 pitää soittaa Kättärille kontrolliaikaa jos ei ole vaavia kuulunut, eli mut otetaan varmaan kans sit sisään pe 15.1 tai viimeistään ma 18.1.

(.) Menin vielä laittamaan fb-statukseenkin, et tänään la. Nyt saa sit kommentteja et "ekse vielkään ole syntynyt" sun muuta:D Pitäs vaan vissiin olla ihan hiljaa:D
 
Lumi-, ei yleensä tarvitse ambulanssia soittaa vaikkei ole pää kiinnittynyt. Entisaikaan vissiin aina soitettiin ambulanssi noissa tilanteissa (tai ainakin jos vedet menee) kun siinä on pienenpieni riski että napanuora luiskahtaa ulos, mut niitä käy niin harvoin että kättärille ainakin mennään omalla autolla, näin viime kerralla sanottiin ja oletan että nyt on sama homma koska ei ole käsketty ambulanssia soittaa ja pää ei ole kiinnittynyt vielä. Perätilat on sitten erikseen, niissä tilanteissa vissiin aina (??) mennään ambulanssilla jos ei ole kiinnittynyt, koska silloin napanuoran ulos luiskahtamisen riski on jo isompi. Ja onko tuokin ohje vain niissä tilanteissa kun vedet menee??
 

Yhteistyössä