***TAMMIVAUVAT***Tammikuussa (syntyneet päivitetty 31.1.10)

Mulish: Jos tosiaan pelkkää ruskehtavaa vuotoa, niin ei mitään hätää => kohdunsuu vaan kypsyy ja erittää sit semmoista, mutta jos se haisee pahalle, niin sit voi olla joku tulehduskin ja se ei taas ole hyväks vaan pitäs hoitaa ennen synnytystä pois.

Ihanaa, vihdoin meidän oma kuu :flower: Ja kokoajan jollain supistelee ja joku tekee lähtöä synnärille. Täällä ei kyllä ole mitään merkkiä, että olis synnytys lähellä. Supistelee kyllä herkästi, mutta niillä ei vielä synnytetä :whistle:

Tammiska ja pikkumuru 36+1 sekä isommat murut
 
Täälläkin ollaan vielä yhdessä koossa. =) :wave:

Masu heiluu kun viimeistä päivää. Pikkuinen jumppailee vissiin. Eipä mitään ihmeoireita. Masu menee useammin kovaksi kun ennen ja alapäätä vihloo useammin. Jotain siis ainakin tapahtuu.

millis ja liinu 39+4
 
HYVÄÄ UUTTA VUOTTA 2010!

Täällä myös ollaan yhdessä koossa.
Eikä juurikaan merkkiä että syntyis. Välistä supistaa kipeesti, mutta aika harvakseen.
Mutta on noi kaks edellistäkin lasta syntynyt ilman ennakko varoituksia. Molemmista supistukset alkoi yöllä ja molemmat lapset on syntynyt sunnuntaina klo.10,35
josko tämäkin sitten syntyy sunnuntaina :D

Minä olen myös kiinnostunut kirjottelemaan jatkossakin kuulumisia miten aika menee kolmen pienen lapsen kanssa.

Lokakuu10 ja saukko 39+1
 
Hyvää alkanutta vuotta ja MEIDÄN KUUTA :heart:

Hipkukalla ja Väpällä oli ihania uutisia. Onnea molemmille :flower:

Zaaralle onnea vauvoista...aika vauhdilla tulivat maailmaan :heart:

Supistelijoille nyt potkua suppareihin, että saadaan tammikuu korkattua :p

Oma vuosi vaihtui rauhallisesti. Iltasella oltiin ulkona ja ammuttiin muutamia pieniä raketteja, että toi junnukin uskalsi katella. Naapurissa käytiin myös ja siellä oli talo täynnä lapsia...eihän tuo napero ois kotio halunnut ollenkaan. Onneks saatiin sieltä sitte kaks leikkikaveria mukaaan meille, kun eivät uskaltaneet lähteä katsomaan ilotulitusta. Eli meillä kukkui tuo pikkujätkäkin yli puolenyön :whistle:

Aamulla huomasin, että oho..pääsin vaivatta sängystä ylös ja koko maha on pienentynyt tosi paljon.... esikoisesta kävi samoin, mutta silloin mulla oli kalvoissa reikä, eli lapsivesi pääsi pikkuhiljaa valuman pois. Nyt ei oo lapsivettä tullut, eli arvelisin, että tää vauveli on vihdoin laskeutunut tonne synnytyskanavaan :D Kumartaessa tulee paineen tunnetta tonne pepun puolelle, eli sitä tää varmasti on..... No maanantaina sitte nähään tilanne.

Tämäkin mielellään jatkais keskusteluja sitten vauvojen syntymänkin jälkeen :wave:

Mukavaa ja KYLMÄÄ tammikuun alkuja kaikille tammimammoille :heart:

J.t ja laskeutunut (?) Pampuliini 36+4
 
Hyvää uutta vuotta kaikille!

Kukahan saa vuoden ensimmäisen vauvan tähän pinoon?
Mä aamulla jo onnittelin itseäni kun pahin kauhuskenaario olisi ollut että vauva tulee maailmaan 31.12 23.50.. aina oon kaikille toitottanut että haluaisin alkuvuoden vauvan, yleensä kaikki mitä uhkailen, niin menee päinvastoin :D

Täällä on herätty täysin väärällä jalalla, kävin tossa nostelemassa melkein 20kg painavat koirien luulaatikot, hermot meni tuohon mieheen kun ei ole niitä kahteen viikkoon saanut nostettua, ilmoitin että menen nyt. Eipä tuo tullut siltikään nostamaan, toivotaan nyt ettei siitä kiukussa tehdystä nostelusta ollut mitään haittaa.. kuinkahan pian mahdolliset haitat näkyy ja tuntuu jos jotain tuli?
Tyhmästä päästä saa kärsiä, mutta hermot kun menee, niin nostan vaikka tulivuoren pois paikoiltaan.. :kieh:
 
Mua ottaa mies päähän yhä enemmän. Vitsi kun sen pitäis nyt jaksaa ottaa isompaa roolia, ja entistä enemmän sitoutua perheeseen ja kotiin, niin tolla suurin murhe on vaan se, pääseekö hän varmasti joka päivä luistelemaan. :headwall: Tuntuu, ettei se ota yhtään huomioon tätä mun olotilaa, saati sitten sitä, että meille syntyy kohta toinen lapsi. Mies tuntuu elävän pikemminkin jotain uudelleen herännyttä poikakauttaan. :|

Oikeesti mua melkein ottaa päähän, että se on itsestäänselvästi lähdössä mukaan synnytykseen. Kuka on sanonut, että mä edes haluan sitä sinne? Mä en jaksa edes olla vihainen, on vaan surullinen olo.

Toinen asia mikä ottaa päähän, on se, että mies ja melkein kaikki sen sukulaiset tuntuu ainakin jossain määrin olevan sitä mieltä, että esikoinen jää nyt sit jotenkin ihan suunnattomasti paitsi kaikesta, kun otan sen pois hoidosta. Siis hän on 2 v 4 kk! Itse en voi ymmärtää, mun mielestä on aivan itsestäänselvää, että äidin luona on paras. Paha mieli tulee, jos he ajattelevat, et esikolla on kotona mun kanssa tylsää ja virikkeetöntä. Kauhea painostus sit miehen taholta et pitää harrastaa kaikkea jne. No olishan se kivaa, mut ehkä muutakin tekemistä tässä alkuun kuin alkaa heti ravata vauvan ja esikoisen kanssa jossain jumpissa, ja muutenkin se on mun mielestä sit MUN asia, mies ei oo äitiyslomalla, joten turha alkaa huutelemaan.

Tiiättekö mulla on vaan paha mieli. Odotin tätä äitiyslomaa ja tulevaa vuotta 2-lapsisena perheenä niin innoissani, ja nyt musta tuntuu vähän siltä, et yksinäni saan luultavasti kaiken hoitaa ja muhun kohdistetaan vaan kaikenmaailman paineita, ihan niin kuin en olis tarpeeksi hyvä äiti. :'(
 
Ihanaa, meidän virallinen tammikuu tuli!! Epävirallista elokuuta odotellessa ;)

Täälläkin yhtenä kappaleena :wave:
Yöllä oli joku ihmeen kestosupistus päällä; maha oli ihan kivikovana varmaan tunnin!! Oli meinaa hieman huono olla..nyt tänä aamunakin koko ajan kovistelee ja kivistelee.. Sukkia kun laitoin jalkaan niin tuntuu että alapää repee :|

Lily Ei täällä kans paljon järki miehen päätä pakota.. Hän lähti sit eilen aamulla tampereelle "moikkaamaan nopeesti kavereita".. Sano että tulee luultavasti illaksi kotiin.. No täällä mä yksinäni istuin ja supistelin.. Meillä oli vielä 3-vuotis kihlapäiväkin, eipä näyttänyt kiinnostavan.. Koko iltana ei soittanut mulle kertaakaan, eikä vastannut puhelimeen.. Puolilta öin laitto viestin kuinka muka toivois olevan täällä ja kuinka rakastaa.. Paskan marjat sanon minä!! Eipä oo vielä kotiin kuulunut.. saas nähdä milloin tulee.. Tuntuu kyllä todella siltä ettei sitä paljon mun olot kiinnosta.. Toivottavasti tää senkin "poikamieselämä" loppuu ennen ku vauva syntyy.. :headwall:

No se siitä valituksesta.. Onnellista ja vauvantuoksuista vuotta 2010! :heart:

iiris ja pojutsu 37+2
 
Iiris ja Lily: Onneks muillakin on idioottimiehiä kun mulla.. tuo veti eilen taas pöhnän lastensa aikana (jotka siis ei ole mun) ja tyttö vielä yöllä 38,5c kuumeessa, iskä vaan seisoo silmät tapillas ja ihmettelee.. eikä usko tai tajua että kuinka idiootti on kännissä. Eipä ole ensimmäinen kerta, eikä varmaan viimenenkään, en vaan jaksa aina huolehtia että lapset ei saisi mitään "traumoja", tai sattuisi mitään vakavampaa!
Täytyy koittaa kestää, kun ei lasta ilman miestäkään voi oikein tehdä.. mut kasvattaa voi ;)
 
Lily, Sero, Iiris ...liityn kerhoon Idioottimiehen omistus.ry:hyn :wave: :D Meillä väännetään tosin siitä voiko hän olla aina laittamassa autoja ja onko vara aina tunetella niitä... Ja sitten siitä että kuinkas paljon hän vielä tarvitsee äidin kainaloa ja tukea..:D Myös minä oon sellanen joka pyytää asiaa yhden kerran ja muistuttaa toisen kerran ja hermo kärähtää komannella, sanon asiasta kyllä kolmannen kerran mutta teen sen sitten jo itse..:kieh:


Lily
, harmi jos ajatteleevat niin että esikolla on "huonompi elämä" jos otat pois päiväkodista.. Daa, on ihmisiä jotka pitää lastaan hoidossa vaikka itse onkin kotona, ei siinäkään minusta mtn järkeä ole..ja sit sekään ei toisten mielestä ole hyvä, silloin äiti on laiska kun ei jaksa hoitaa lastaan..:headwall:
Ja jos on "normaali" sosiaalinen ihminen ni ei lapsi minusta kärsi kotona olosta, varsin teilläkin on tuttuja joilla on lapsia ja esikko voi leikkiä heidän kanssa.. eli saa ikäistään tai ainakin lähelle omanlaistaan seuraa... :kieh:

Hui, soitin kuopioon..pitäs ehkä rueta suunnittelee ihan oikeasti pojan kotiutumis juttuja vissiin, ostella vaippoja ja sen semmosta..se voi olla lähempänä kun kuvittelenkaan. Ainakin kuopion puheitten mukaan, mutta ei pie hätiköidä..
Voihan se olla että haluuvat sln kyyliä vieres viikon kaks ku vaihdan pojalle vaippaa ja sen semmosta..:headwall: Yks keskosporukka oli kerran jos viidennenkin vierihoitohuoneessa ennenku kotiin lähdöstä puhuttiin, liekkö meil sama vaikka meil on toi esikoinen valmiina???
-väpä-
 
Väpä: Pitäiskö perustaa tammikuisten idioottimiehen omistus-ketju, saattaisi olla porukkaa tulossa :LOL:

Nyt menee vähän ohi aiheen, mut huutakoon hep kenen mies on erilainen.. (mä lähden varastamaan sen).
-Miehet olettaa että nainen on aina kuskina kun johonkin illanviettoon (esim. kaveripariskunnan luo lähdetään)
-Miehet olettaa että he voivat aina lähteä harrastuksiin, parille kaljalle jne. kysymättä naiselta ensin
-Miehet olettaa että naiset huolehtii automaattisesti pääsääntöisesti lapset, jos ei toisin sovita/pyydetä
-Miehet olettaa että naiset herää aamulla kun lapsetkin, ruokkii, pukee jne. mies saa nukkua niin pitkään kun tahtoo..

Mä allekirjoitan nuo kaikki väittämät tästä osoitteesta.. :kieh:
 
Täälläkin koossa. Eilen olin aika kauan itekseni kämpillä ja tottahan sain kaikenmaailman tuntemuksia mukamas :).. missään vaiheessa ei ole ollut vielä kipuja tai oikein kovia supistuksiakaan. Muksu on oikeen alhaalla ollu jo pari viikkoa, että kai se tässä pian tulee (kuitenki liian nopeella varotusajalla).

Hyvää uutta vuotta :heart:

zaara Onnea :flower:

Tinzus + Irma-Petteri 38+3
 
tää äiti turhautuu. nyt on tää päivä taas ettei tunnu mitään eis sit mitään!!! :kieh:
miten noi ultralla otetut paino arviot muuten menee kun maanantaina vauvan paino ois ollu 3,2kg ja nyt keskiviikkona 3,6kg miten on noin iso ero niissä ku kahen päivän väli??

Mulla on sitä limaa tullu venyvää osittain kirkasta muttei mitää verensekaista nii eilis illasta mekein joka pyyhkäisyllä paperiin.. liekö se sitä limatulppaa vai jotain muuta ku sitä on tullu pari viikko takaperinki. KUNPA JO SYNTYIS ETTEI JÄÄ TONNE MALEKSII!!! :kieh:
 
Sero: Täällä ainakin allekirjoitetaan nuo kaikki väittämät :wave: Vaikken omasta ukosta kauheasti täällä purnaakkaan, koska mulla on eksistä niiiin huonoja kokemuksia, ettei tämän miehen "kauneusvirheet" tunnu juuri miltään niihin verrattuna. Mutta tosiaan aina ei voi käsittää mitä päässä liikkuu.

Joulunakin mies ei oma-aloitteiseisti osannut yhtään mitään muuta tehä ku maata sohvalla, ja minä kun en viiti aikuista ihmistä komentaa, jos ei päässä yhtään leikkaa---eli ite passasin sitte sapuskat sun muut, kun oli mummut meillä aattona. Kipeä oli ku pentele ja laskinkin äitiäni kotiin viedessäni (mies oli tietenki juonu muutaman oluen, vaikka olin pyytänyt ettei ota,että sais hoitaa nuo kuskaukset) että jouluaattona tuli tehtyä sellainen 12h työpäivä. Sen verran sain taukoa, kun syötiin. Mun äiti oisi kovasti halunnut auttaa, mutta en antanut, hän oli vieraana. Niin kipee olin nukkumaan mennessä, että itkin sängyssä...ukko nukahti raskaan päivän päätteeks sohvalle.

Nyt kun alkaa toi synnytys ja yövalvomiset olla lähellä ja haluaisi kerätä voimia niin ei onnistu sekään... Tänäänkin heräsin huonosti nukutun yön jälkeen pojan kanssa.... ukko nukkui ilman pienempiäkään omantunnontuskia kolmeen asti :headwall: Ja siitä suoraan sohvalle makaamaan..... just joo.....

No tätä tää kai on naisen ja äidin elämä....puurtamista hautaan saakka. Iteppä oomme osamme valinneet ;) Onneks lapset on ihania ja äitinä oleminen ihanaa...muuten tätä ei jaksais.

J-t ja pissahätää aiheuttava Pampuliini
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sero:
Väpä: Pitäiskö perustaa tammikuisten idioottimiehen omistus-ketju, saattaisi olla porukkaa tulossa :LOL:

Nyt menee vähän ohi aiheen, mut huutakoon hep kenen mies on erilainen.. (mä lähden varastamaan sen).
-Miehet olettaa että nainen on aina kuskina kun johonkin illanviettoon (esim. kaveripariskunnan luo lähdetään)
-Miehet olettaa että he voivat aina lähteä harrastuksiin, parille kaljalle jne. kysymättä naiselta ensin
-Miehet olettaa että naiset huolehtii automaattisesti pääsääntöisesti lapset, jos ei toisin sovita/pyydetä
-Miehet olettaa että naiset herää aamulla kun lapsetkin, ruokkii, pukee jne. mies saa nukkua niin pitkään kun tahtoo..

Mä allekirjoitan nuo kaikki väittämät tästä osoitteesta.. :kieh:
Noi kaks viimeistä mä allekirjoitan. :D :D Meilläkin tänään käytiin tiukkaan sävyyn keskusteluja.. :/ Mut ei onneksi mitään pahempaa

AI niin.. nimenhuutoonhan mä tulin ilmoittautumaan. Yhdes koos ollaan vielä. Kovasti taas supistelee välillä ja nyt toi ipana poraa itseään niin alas että tuntuu että se tulee justiinsa ulos. Alkaa vaikuttaa siltä että tässä ollaan sit kipeitä päivä/viikkokausia ennen tositoimia.. |O mut miks ponnistuttaa koko ajan??? :|
Viime yönä oli aivan valtavat ns. menkkakivut.. Mut ne sit aamuksi laantu.. selkä oli tulessa ja koko alavatsa..
 
Moi kaikki.
Nopsaa päivitän vaa et kaikki ok, ei ole masukki viel syntyny, kotona ei vaa ole konetta ja kännykäl ei jaksa paljoa kirjottaa. Tiistaina on aika sairaalaa yliaika kontrolliin.

Jenninho+masukki 40+5
 

Yhteistyössä