***TAMMIVAUVAT***Tammikuussa (syntyneet päivitetty 31.1.10)

Täällä taas valvotaan supistusten kanssa, ja ääni poissa.. Keitin teetä jos helpottais.. Nyt tulee keskimäärin 10 min välein ja vatsa tyhjenee.. Sais nyt luvan jatkua sitten että voitas lähtee. Aivan kamala painon tunne alapäässä ja vatsa polttelee ja menkkajomotusta koko ajan..

Miehistä ollut juttua täällä. No meillä tuo mies ei juurikaan juo, toisinaan kyllä. Antaa myös minun ottaa ja on itse kuskina, mutta me ollaan aika paljon tällasia kotihiiriä ettei edes käydä missään =) Siivoa kyllä, joskus omasta toimesta ja sitten ihan pyytämällä/vihjaamalla. Harvemmin täällä riidellään.

Vauvan koosta: Mulle sanoi nyt siellä synnytystapa-arviossa lääkäri että hän pitää noin 5 kiloon asti normaalikokoisena, että mulle tuo esikoinen joka oli 4,7 kg oli ihan normii kokonen mukamas.. selvä se sitten, montaa mieltä lääkärit tuntuu näistäkin olevan.. Pituutta mulla on 180 cm.

No tämä koittaa oikasta pitkälleen josko sais levättyä hetken edes... ja toivoo lähtöä tälle aamulle :D

-c- 39+1
 
Kauheeta, nyt kun valitin miehestä, niin kaikki luulee, et se on joku pelkkä törppö! :D No valituksieni ulkopuolella, siis kaikessa muussa, hän on todella todella hyvä mies ja isä! Ettei nyt vaan jää väärää käsitystä. Joskus vaan pakko valittaa kun noi pienet asiat ottaa päähän, vaikka suuret onkin kunnossa. =)

Supparit laantui yöksi kuten arvelinkin. Aamulla herätessäni tuli pari niin mehevää, et laitoin jo äitiyskortin ja lompakonkin hollille lähtöä varten. Mut nyt tuntuu taas siltä, ettei tästä mitään lähtöä tule... :D Mies on koko ajan veikannut vauvan syntymäpäiväksi 2.1., saas nähdä onko oikeassa... =)

Vatsa tyhjentynyt myös täällä siis tehokkaasti, 4 kertaa oon käynyt 24 tunnin sisällä. Sama edelsi esikon syntymää...
 
Piti tulla jo eilen poksumaan 40+0 ja ilmoittautumaan uuteen pinoon :wave:, mutta sitten tulikin muuta ohjelmaa illaksi. Aloin epäillä, että mahtaako lapsivettä lorahdella ja Jorvista käskivät mennä näytille. Siellä käytiin ja ei ollut lapsivettä. Oli ihan hyödyllinen reissu kuitenki, sain selville, että kohdunkaulaa on vielä jäljellä ja se on kiinni ylhäältä. Lisäksi sain käyrille pari supistusta, jotka kätilön mukaan ei olleet "niitä oikeita" vaan harjoituksia vaan.

Oli muuten synnärillä kuulemma ruuhkaa... Meidänkin luota kätilö lähti juosten, kun yhessä salissa tuli just vauva maailmaan :) :heart:

Viime yö on sitten mennytkin valvoessa :kieh: Ekaa kertaa sellaisia supistuksia, joiden aikana en pysty nukkumaan, enkä edes olemaan makuuasennossa.. On olleet säännöllisiä 7-8 min. välein nyt useamman tunnin ajan. Ehkä nämä nyt sais jotain sitten aikaankin! Vaikka kyllä nyt just tätä kirjoittaessa tuntuukin siltä, että alkaisivat vähän laantua :(

Ilmoittaudun myös halukkaaksi kirjoittelemaan vauvapinoon (vaikka olenkin laiska kirjoittelija, sitäkin ahkerampi lukija) ja myös osallistumaan pk-seudun mammojen tapaamiseen, jos sellainen järjestetään ja mukaan huolitaan. Tuttavapiirissä ei oikein ole saman ikäisiä vauvoja, niin vertaistuki livenä olis kyllä tarpeen =)

valf 40+1
 
iiris-
Kyselit, mistä näitä "hyviä" miehiä löytyy. Huoltoasemalta mie omani nappasin..oli tankkaamassa autoaan, ni pyysin päästä kyytiin(en jaksanu kävellä olevinaan kaupunkiin n. 400m). :LOL:

Mut tänää taas o miun pvä ja lähen yksikseen kaupunkiin, isäntä jiäp muksujen kaa. Shoppailemaan..here I come!!!

Eilen muute kökötin lattialla kyykyssä, istuin ja heijailin tyynyn päällä..yritän epätoivosesti siis jakautua :LOL: Ja mitä mie sain aikaseks?-no e yhtikäs mitää muuta, ko unissani sit synnytin, verta joka paikassa ja lapsveet oli menny. Olipa höhlää aamul herätä, ko tajusin, ett se oliki vaa unta :headwall:

Ny laittaa kuontalo kuntoon ja vuatteet piälle ja liikenteeseen hop hop :wave:

Pörri ja Pätkä 36+2
 
Täälläkin yksi ilmoittautuu yhdessä osassa :wave:

Saikohan kukaan vauvaa 1.1? Meille sitä ei ainakaan tullut.. :kieh: :D
Miehistä Omani on ihana kaikin puolin, tekee kotityöt mukisematta kunhan vain antaa sen imurin tai rätin käteen. Keittiöön en häntä päästä, se on minun valtakuntani :D
Mutta löytyy sitä vikaa hyvistäkin yksilöistä.. Tämän ongelma on puhuminen, tunteidensa/haaveidensa ilmaiseminen yms. Minua onkin monesti pelottanut tämän raskauden aikana että haluaako hän tosissaan tätä vauvaa? Vai onko hän ryhtynyt tähän vain pitääkseen minut "tyytyväisenä"? (jos ei ois alkanut tekemään, olisin varmaan hankkiutunut raskaaksi sitten jotain muuta kautta! :D ) Kysyttäessä vastaus on "tottakai", mutta, mutta...

( . ) Eilen poksui rv 40, eikä mitään merkkejä synnytyksestä! Vauva on ollut liikkeissään erittäin rauhallinen jo neljättä päivää (muutama hassu tönäisy per päivä) Kolmeen päivään en ole tuntenut YHTÄÄN supistusta, vaikka kaikkeni olen tehnyt niiden aikaan saamiseksi! (kahden kuukauden ajan supistellut kipeästi väh.10 kertaa per päivä + kivuttomat harkkarit) Soittelin sitten ä-polille ja kyselin heidän mielipidettään, niin saman tienhän ne käski näytille, taas.. |O Vauvalla kaikki hyvin, käyrällä ollessa tuli tietenkin enemmän potkuja kun viikon aikana yhteensä!!! :headwall: Mulla oli jo sairaalakassi mukana.... Noh, ensi tiistaina on taas kasvukontrolli aika, otan kassin mukaan ja istun siihen synnärin lattialle, tarraan vaikka patterista jos joku mua yrittää saada lähtemään, enkä liiku enää mihinkään ennenkuin tämä lapsi on pihalla! Kotiin EN enää siltä reissulta lähde!

Elayne & jostain tarrasukat itsellen löytänyt Mervi, 40+1
 
Uusi päivä,ja ei mitään sinne päin viittaavaa että vauva olisi tulossa!! Yöllä poltteli alaselkää ja mahaa mutta nyt ei taas mitään..Vetelää limaa tulee koko ajan. Ja maha taas sekaisin..Saisi alkaa tulemaan,tulen hulluksi kun kyttään jokaista pientä nipistelyä yms.. :kieh:

Muuten täälläkin patu on hiljentynyt..liikkeitä kyllä tunnen mutta silloin tällöin..Olen itsekkin alkanut tekemään liikelaskentaa.

Sannis ja patu rv 39+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja Elayne:
Tämän ongelma on puhuminen, tunteidensa/haaveidensa ilmaiseminen yms.
Melkein sanoisin, että minun miehellä on sama ongelma =) Ei oikein koskaan puhuu haaveista tai unelmistaan, mitä toivoo jne. Mutta toisaalta olen oppinut huomaamaan, että itse kun kuljen välillä niin pää pilvissä niin mies on aina todella jalat maassa.. mikä onkin ihan hyvä juttu, että edes toinen on =) Esim. talon ostossa aikoinaan itse olin alussa niin kamalan innoissani, mistään muusta varmasti puhunutkaan tai mitään suunnitellutkaan ja tuntui ettei toinen innostunut asiasta yhtään. Mutta kunhan sitten oikeasti päästiin ostamaan se talo, niin sitten vasta mies innostui kun pääsi oikeasti käytännössä tekemäänkin jotakin. Ehkäpä lapsen kanssa on sama juttu..? Ainakin itse olen nyt odotusaikana omasta miehestä huomannut, että oikein muuten ei välttämättä saa irti miehen ajatuksia tulevasta kuin niillä käytännön asioilla (hoitotason rakentaminen, sängyn kokoaminen jne. ).

|.) Täällä on nyt erittäin väsynyt odottaja.. Valvoin koko yön, väsytti kyllä, mutta ei vaan pystynyt nukahtamaan |O Vihdoin tuossa aamukuudelta tuli uni silmään ja sai edes pari tuntia nukuttua. Eli välttämättä tänään en jaksaisi kyllä lähteä synnyttymään..

Kurkkukipu vaivaa täälläkin ja nyt pelkään, että sairastun ja joudun synnyttymään kipeänä. Onko kenelläkään kokemusta moisesta?? Miten synnytys onnistuu jos oikeasti on flunssassa/influenssassa? Onhan synnytys kuitenkin aikamoinen fyysinen rasitus, vaikea kuvitella miten siitä voi suoriutua kuumeessa ja tukkoisena. Vai tehdäänkö silloin sektio, jos on esim. korkea kuume jne.?

Lumi ja Lilliputti 39+5
 
Huomenta kaikille!
Eilen rantauduin tänne Taysiin ja nyt sain ensimmäisen käynnistysnapin naamaan..
Toksemia oireet oli sen verran suuret että päätti käynnistää! Joten nyt odotellaan koska melojapoika on maailmassa!

Tammikuun4 ja meloja 39+6 :heart:

ps. läppäri mukana.. =)
 
Sellainen kysymys tuli mieleen että kun synnytys käynnistyy niin oletteko soittaneet synnärille että tietävät olla valmiina kun tullaan sinne? En muistanut kysyä neuvolassa mikä on käytäntö ja nyt kun synnytys alkaa olla lähellä haluaisin tietää miten toimia.. :whistle:

Joonas kun käynnistettiin niin ei ole kokemusta itsestään lähteneestä synnytyksestä. Kiitos vastauksista!!!
 
Minua pelottaa pojun syntymäkoko... Lääkärissä kun kävin keskiviikkona, painoarvio oli silloin vasta 2300g :/ Toivottavasti spurttaa ainakin sinne yli 3kg. Esikko tyttö syntyi reilusti yliaikaisena ja syntymäpaino hällä 4035g. Itse olen 176cm pitkä ja hoikka. Toinen asia on että toivotaan että poju syntyy tammikuun puolella koska haluan jatkaa kirjoittelua teidän kanssa koska tuntuu tyhmälle alkaa sitten vasta kirjoittelemaan helmikuisten kanssa. Tänään istumista kun lähdemme täältä lahdesta ajamaan nurmijärvelle sukulaisiin. :)
Tuntuu niin että tuo esikoinenkin on ihan vauva kun sitä vaunuissa heijasin ja sinne nukahti. Pieni vaaleanpunainen käärö :) Ei ole paljon tukkaa niin näyttää niin vauvalta. Moni luulee sitä alle vuoden vanhaksi vaikka jo onkin 1v7kk. :heart: :heart:


Mutta nyt tää äiti lähtee tiskaamaan ja sitten valmistautumaan. Heissan mammat!

KiaralA,Nappi ja esikoinen :heart:
 
Minävaa ilmoittautuu! :wave: Vielä siis yhtenä kappaleena.

Tervetuloa vielä Viuhtitille!

Ihania uutisia Väpällä ja Hipkukalla. :heart:

(.) Sattuu jokapaikkaan, mahaan, selkään, kiinnikkeisiin. :( Tänään olis 4D:n mukainen laskettuaika, eipä vielä ole pahemmin supistellut. Kävely sattuu, istuminen sattuu, kaikki sattuu. Mä en jaksa enää näitä kauheita särkyjä, ku ei voi olla ky kyljellään ja sittenkin pitää kääntyillä kun jalka puutuu. :(
Eka tän vuoden "joko oot lähdössä" soittokin on nyt sitten vastaanotettu. ;)

Minävaa ja vaavi 39+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja KiaralA:
Toinen asia on että toivotaan että poju syntyy tammikuun puolella koska haluan jatkaa kirjoittelua teidän kanssa koska tuntuu tyhmälle alkaa sitten vasta kirjoittelemaan helmikuisten kanssa.
Mie esikoisen odotusaikana kirjoittelin lokamasuissa (esikoisen laskettu oli 23.10), mutta hää päättikin syntyä vasta marraskuussa. Silti jatkoin lokakuisissa, kun porukka oli tuttua ja ei sieltä kukaan pois ajanut :D Edelleen tuo porukka pyörii taapero-osiossa. Osa porukasta on pudonnut pois, mutta uusiakin on tullut. Mutta mukava se on vaihtaa ajatuksia suht samassa elämäntilanteessa olevien kanssa.
Mie päätin nytkin jatkaa jutusttelua tulevassa (sillä tottakai sellainen ketju tehdään) tammivauvoissa, vaikka meitin vauvat onkin lokavauvoja. Motorinen kehitys heillä kuitenkin menee lasketun mukaan.


Joku ihmetteli mistä ;) -hymiö tulee välillä tekstiin. Jos ä- tai ö-kirjaimen perässä on )- merkki tulee tuo ;) . Älkää kysykö miksi... Sen voi välttää kun muistaa laittaa välilyönnin ennen sulkumerkkiä eli (ä ). Mie välillä muokkaan jälkikäteen kirjoitusta, jotta saan ne pois.

Täytyy jossain vaiheessa kirjoitella meitin nykyarjestakin. Ja pojan kotiutumismitatkin on vielä kertomatta. Katsotaan milloin olis aikaa. Nytkin tässä samalla olen rintapumpulla. Tehokkuus ennen kaikkea :saint:
 
heippa ja hyvät uudet vuodet kaikille!

pikaseen vaan ilmottelee, että
tyttäremme syntyi 28.12.09 klo 21.14 . :heart:

31.12 kotiuduimme.

tulen lukemaan paremmalla ajalla kuulumisenne ja kertoilemaan lisää!

hyvät voinnit kaikille ja onnittelut vauvan saaneille :hug:
 
s-a-j paljon onnea prinsessasta :flower: :flower: Hyvän päivän valitsi syntyä :D

Miehistä ollut puhetta. Täällä kans kaikin puolin ihana mies :heart: Jaa mistäkö niitä löytää... no teksti tv:ltä :whistle: :D

Eilen pölis lakanat pitkästä aikaa. Alkoikin sitten yöllä supistella hiljalleen eikä ne ole minnekää loppuneet.. toivossa on hyvä elää :D

mulish ja hippula 36 POKS :D
 
ja sellasta kyselen vielä että mulla oli viime lääkärintarkastuksessa kohdunsuu auki yhdelle sormelle niin saako harrastaa seksiä niin etä mies laukeaa sisään? Pelkään että siitä jonkin tulehduksen yms..! Kun ajattelin että tuo miehen siemennestehän sisältää aineita jotka käynnistää synnytyksen...

Tyhmiä kyselee sannis täällä... :ashamed:
 
Ilmoittaudumpa minäkin taas pitkästä aikaa.

Onnea kaikille jo nyytin saaneille!!!

Itsellä ei varmaan tapahdu vielä mitään pitkääään aikaan. Vaikka tosin viime yönä on alkanut sellaiset menkkakivun tyyppiset kivut alavatsalla. Mutta kun viikkoja on kasassa vasta 36+3. Olisin kyllä NIIN VALMIS synnyttämään. Apua niitä kipuja jo etukäteen...mutta pakkohan ne on kestää.

Miehistä: kyllä meilläkin kaikkea tekee, mutta ei aina niin hymyssä suin. Itse taas oikein odotan, että pääsen taas sellaiseen kuntoon, että ei tarvitse varoa nostoja ja voi osallistua kaikkeen ihan entisin tavoin.
 
Onnea s-a-j !! :flower: :heart:

Nyt mustakin tuntuu että te kaikki ajattelette et millasen pösilön kanssa meikäläinen elää.. Ihana toi mies on, oikeesti ! Todella huomaavainen ym.. mut eilen ja toissapäivänä ei vaan siltä tuntunut.. :| :heart:
 
Juu, minäkin kyllä jatkan kirjoittelemista mahdollisuuksien mukaan sitten vauvan synnyttyä...

Täällä on takana kamala yö. Mulla alko jo illalla autossa juilimaan alaselkää, siis samanlaista pistävää kipua, kuin kohdunsuulla. (ei mulla ennen oo sellaista ollut). Kun päästiin kotiin, kävin pissalla ja aloin tärisemään ihan hillittömästi. Se oli sellaista "sisältä" tulevaa tärinää, siis kuin palelisi uita ja ytimiä myöten. Synnytyksen, ja etenkin epuduraalin jälken mulla on sellaista ollut. Ehkä vauva painoi hermoja tai jotain?

Menin sitten maate, kun oli niin surkea olo. Makoilin jonkun aikaa, ja kun nousin ylös, alkoi hillitön palelu, niinkuin silloin, kun kuume nousee. Oli mulla vähän lämpöä, 37.2, ja palelin tunnin-pari, sitten alkoi pukkaamaan hikeä ja olo normalisoitui.

Seuraavaksi meni maha sekaisin. Tunrui, että on hirveä p.ska hätä, mutta kun menin vessaan, piti ihan väkisin äkistää, että sain jotain ulos. Maha kyllä oli kuralla. Kohta tuntui taas, että tulee housuun, mutta eipä ollutkaan kuin pissahätä vaan. Miten mää en enää erota hätää toisesta???

No, sitten alkoi yököttämään, pelkäsin jo, että tulen kipeäksi, että tulee kuume tai joku vatsatauti. Ei mulla kyllä maha ollut pätkääkään kipeä.
Raahauduin sänkyyn palelemaan, ja olo oli ihan hirveä.

Epäilytti, että olisinko saanut jonkun tulehduksen siitä sisätutkimuksesta? Selkäkin oli niin kipeä. Jossain välissä tajusin selkäkivut supistuksiksi. Nukahdin joskus puolenyön jälkeen.

Yöllä heräsin ihan yhtäkkiä kolmen aikaan tosi etovaan oloon. Samalla alkoi hillittömät kuukautiskivut, ja tuli 5-6 pitkäkestoista supistusta, jotka ei olleet hirveän kipeiä, mutta selkeitä ja tosiaan kestivät pitkään. Niissä oli kuitenkin useita minuutteja väliä, (en kellottanut) joten koitin jatkaa unia. Supistukset loppuivat sitten, ja sain nukuttuakin.

Tänään olo on ollut parempi, mutta vauva saisi kyllä syntyä jo!
Koitin miestä houkutella petipuuhiin, jos synnytys sillä käynnistyisi, mutta mies vain nauraa mulle... No, viime kerrasta on aikaa, eikä silloinkaan oikein löytynyt asentoa, jossa olisin voinut olla, saati että olisi tuntunut miltään :LOL:
No, ehkä pitää tuo ukko silti raiskata. voisi sen verran auttaa mua, että saisin tän ipanan joskus ulos...

(tulipahan pitkä ja yksityiskohtainen kuvaus mun vaivoista :kieh: sori...)
 

Yhteistyössä