***TAMMIVAUVAT***Tammikuussa (syntyneet päivitetty 31.1.10)

Hipkukka koneella ja rintapumpulla yhtäaikaa? :eek: Olet kyllä harjaantunut varsin käteväksi kaksosten äidiksi =) Tai sitten sulla on ehkä sähköinen pumppu?

Joku kirjoitteli hikoilemisesta yöllä. Olen parina yönä huomannut saman jutun. Ja supistelee vähän väliä, mutta mikään ei kuitenkaan etene.

Lili 38+6
 
Huiskahäntä Siis mulla oli eilen kans ihan tollainen samanainen outo flunssapäivä. Koko päivän kolotti ja särki joka paikkaan. Sit alkoi palelemaan ja makasin peiton alla ihan kuolleena useamman tunnin. Sit join nesteitä ja menin illalla saunaan niin tuli parempi olo, mutta silti väsytti koko illan ja selkää särki tosi kovasti.

Minävaa ja vaavi 39+3
 
s-a-j ONNEA koko perheelle!


Alkuperäinen kirjoittaja Lili78:
Hipkukka koneella ja rintapumpulla yhtäaikaa? :eek: Olet kyllä harjaantunut varsin käteväksi kaksosten äidiksi =) Tai sitten sulla on ehkä sähköinen pumppu?
Ja minä jopa lypsän molemmista rinnoista yhtäaikaa :D (Tehokkuus ennen kaikkea ja se joillakin lisää maidontuloa joten...) Täytyy kyllä myöntää, että minulla on kunnon sähköpumppu, sain neuvolan kautta lainaan. En mie muuten varmaan olisi kolmea kuukautta jaksanut lypsää ja vielä joudun jatkamaankin :kieh:

Tänään sain sitten kokeilla mitä on kun pitäisi ruokkia kolme nälkäistä tenavaa yhtäaikaa ja kaikille pitää tehdä ensin ruoka |O Taaperolle pikaisesti sulatin pinaattikeittoa ja samalla teinkorvikemaidot kaksosille jauheesta. Mielenkiintoisinta olikin sitten saada kaikki syötettyä... Taapero kyllä syö itse, mutta tarvii vahtijan. Arvaattehan mitä tapahtuu, jos 2v jää yksin keittiöön ruokalautasen kanssa...

Pikaisesti ennen kuin taas riennän seuraavaan kotityöhön... Pojan kotiutumismitat (syntymämitat) paino 2754g (865g) pituus 47,5cm (34cm) ja päänympärys 34,7cm (24,5cm). Klmessa kuukaudessa kolminkertaistanut painonsa :D Huima suoritus pieneltä.

Hipkukka ja pikkuiset
 
s-a-j, onnea :flower:

Sannis, eiköhän se sperma ole ihan puhdasta tavaraa, joten saa laueta sisällä (toki kun muuten puhtaudesta huolehtii!) ja se, mikä spermassa saattaa synnytyksen aloittaa on sen sperman osa-aineet (hormoni??), sekin on ihan puhdasta, eli en usko, että siitä tulehduksen aikaan saa.


Jännää, että monella on flunssan oireita. Mullakin on nyt viikon verran ollut kurkku aamulla karhea ja nyt pari päivää suorastaan kipeä, mutta muuten ei oikeastaan ole mitään flunssan oireita, jos ei satunnaista nenän vuotamista lasketa, mutta hyvin harvoin sitäkään. Alapäästä vuotaa myös ihan ohutta nestettä (veikkaan valkovuodoksi), joten liekkö sama syy - limakalvot alkaa erittää tuommoista luirua ja valmistautua synnytykseen, eihän elimistö voi tietää, mikä yksittäinen limakalvo pitää valmistaa jaloput jättää "entiselleen" vaan kaikkiin limakalvoihin tuo vaikutus ulotuu (enemmän tai vähemmän)


Täällä kanssa tehty ostos, jota mies ei voi käsittää, mutta omasta mielestä tulee käyttöön (niin uskon,), ostin manducan-kantorepun, vaikka kotona jo oli baby björn-reppu, mutta olen kuullut manducasta niin paljon hyvää, että sen halusin. Mies on sitä mieltä, että kyllähän vauvaa sylissäkin kantaa - saa nähdä, kumman tyyli tulee olemaan enemmän käytössä (liinaa meille ei tule, eli se on sitten manduca tai syli, voisin kuvitella, että mieskin manducan käyttöön pidemmillä matkoilla ottaa, kun joka paikkaan ei kannata kärryjäkään raahata)
 
Vaikka en oo kirjottanu kuin muutaman kerran tänne niin tuun kuitenkin ilmoittamaan, että meille syntyi pieni tyttö 2860g, 29.12 klo 2.34. Vielä nukkumaan mennessä ei ollut mitään hajua siitä, että kohta syntyy..... heräsin klo 00.48 ensimmäiseen supistukseen. Seuraava tuli 10min. kuluttua jolloin soitin ambulanssin (mulla aiemmat synnytykset olleet nopeita joten en uskaltanu jäädä odottamaan ihan kunnon supistuksia). Heti kun olin soittanut ambulanssin alko supistukset olemaan jo 3min. välein ja niin kipeitä, että hädin tuskin pystyin puhumaan. Päästiin sairaalaan, olin n. 7cm auki ja sain välittömästi spinaalin kun tiedettiin, että homma etenee todella nopeesti. Spinaalia varten tehtiin sisätutkimus uudestaan, 8cm auki. Taivas kyllä aukeni kun sain puudutteen, kovimmat supistukset tuntu edelleen todella kipeinä alavatsalla mutta helpotus oli kuitenkin niin suuri, etten olisi ikinä uskonu! Ponnistus alkoi 20min kuluttua puudutteen saamisesta ja tyttö syntyi 4min ponnistuksen jälkeen klo 2.34 :heart: La. oli 6.1 :)
 
s-a-j ja hömppö ONNEA :flower:

hömpön synnytys olis mulle "pelottava" synnytys, koska oli niin nopea... mulla on suurimpana pelkona, että en tajua lähtee laitokselle ajoissa. Jos soittelen polille ja pyytävät odottaan niin kauan, ettei kotona vaan kestä olla, niin voi olla että odotan liiankin kauan.. on niin vaikea tietää, että mikä kipu on se pahin kipu sitten. Mieluiten haluaisin vaikka maata laitoksella sen lopun ajan tai sitten olen mielummin tuola sairaalan lähettyvillä, kuin täälä 50 km:n päässä (eihän se ole matka eikä mikään, mutta kyllä tuossa matkassakin jo kerkeis syntyyn).
 
s-a-j ja hömppö paljon onnea pienokaisista :flower:

Täällä supistelut jatkuu ja jatkuu, nyt on jokunen tullut alle 10 min välillä että josko sitten tänä yönä lähdettäs. Voimistuneet ovat myös. Flunssa on täällä ihan karmea, että se tekee olosta kans aika kurjan.. Niistää saa koko ajan ja kurkku karhea ja ääni hukassa.. Näillä mennään.

Juu en minäkään kenenkään miehestä mitään kamalaa ajattele tän palstan perusteella =) Jokainenhan on erilainen ja haluaa myös erilaisen miehen.

Meille ostettiin tuo Manduca äitiysavustus rahasta :whistle:

Supistuksia kaikille niitä kaipaaville ja voimia :hug:

c
 
s-a-j ja hömppö: Onnea pienokaisista :flower: :heart:

(.) Täällä supisteli tänään jo heti aamusta ja parin tunnin jälkeen alkoi väli jo alle 10min. Soittelin synnärille ja ksyin, että mitäs tehään, koska pitää lähteä ja entäs kun mulle on kirurgi sektiota suositellu. Kätilö sanoi,että tällaisista asioista pitäis hyvissä ajoin ilmotella ja sanoin että puoltoista kuukautta sitten olen asiasta soittanut ja sanottiin ettei ole asialla kiire, että hyvin ehtii sihen 4.1. kokoarvioon tämä asia. Ilmeisesti mun soittoa ei oltu mihinkään silloin kirjattu. Mutta lupasivat ottaa mun paperit esille, että lääkäri saa tutustua. Mutta sitte alko supparit laantua, pian ei tullu ku pari-kolme napakkaa tunnissa ja nyt ei enää mitään :headwall:

Toivottavasti nyt ei syntyis ennen maanantain äitipolikäyntiä...maanantaina voisin jäädä sitte suoraan jo osastolle :saint:

J.t ja Pampuliini 36+5
 
s-a-j uutiset meinasi mennä ihan ohi! Onnea!!

hömppö Onnea vauvasta.

Hipkukka - no niin tietty, sitähän sun on täytynyt tehdä kun vauvat on olleet sairaalassa... ei taas leikannut täällä :ashamed: ... Onneksi sait sähköisen pumpun lainaan, niin pystyy muutakin puuhaamaan samalla.

Mun kangaskaupassa käynnin jälkeiset torkut teki kamalan päänsäryn. Ja taaskaan ei supituksista tietoakaan. Taidan ehtiä ommella imetystyynyyn ja vauvan säkkituoliin uudet päälliset hyvin ennen laitokselle lähtöä.

38+6
 
Onnea s-a-j ja hömppö! :heart:

Mun mielestä tollanen hömpön synnytys olisi ihan loistava, nopeaa toimintaa! :p

Nooh, täälläpäin ei ole ainakaan nopeaa toimintaa näkynyt. Tilleri jumittaa edelleen yksiössään. Tillerin peppu tuntuu niin selvästi mahan päälle, että tuntuu kuin pötsi repeisi siitä kohdin :x

Synnärille soittamisesta: "Omaan" sairaalaani, eli Kättärille toivovat myös soitettavan ennenkuin lähtee paikan päälle.

PG ja Tilleri 39+5
 
s-a-j ja hömppö onnea pienokaisista :heart:

Tammikuun4 tsemppiä synnytykseen ja toivottavasti tabut alkaa pian tehoamaan :D kiva kun jaksat meitäkin käydä infoomassa,voidaan jännätä kaikki yhdessä =)

Piiuli ja toukka 36+2
 
hömppö onnittelut :heart:

tammikuun4 tsemppii..

Mä olisin varmaan ihan paniikissa jos mulle tulisi tuollainen nopea lähtö/synnytys. Varsinkin kun ei oo ollut yhtän kipeätä supparia vielä. :) Sitten kun ne saapuu niin joku yllättyy..
 
Täällä kohta menen saunaan. Ja illalla sitten sitä kivointa ässää vielä kokeillaan jos auttaisi :D

Muuten ei tänään ole supistellut ollenkaan..Saisi kyllä alkaa vauva tulemaan!! Nyt siis saunaan.

Sannis ja patu rv 39+2
 
Tinzus: se kyllä on oikeasti minunkin mielestä pelottavaa kun on todella nopeita synnytyksiä :/ Mulla koko tämä viimeinen kuukausi meni synnytystä hermoillessa kun viime synnytys oli niin nopea ja suorastaan kamala, että siitä jäi kauhea pelko. Eniten pelkäsin nimenomaan sitä, etten tiedä milloin pitää mennä sairaalaan. Nytkään en olisi älynny soittaa ambulanssia heti toisen supistuksen jälkeen (ei ollut edes kauhean kipeä/pitkä supistus) ellei maha olisi menny sen jälkeen ihan vellille. Tällä kertaa nopea synnytys oli kuitenkin oikeasti ihana kun siihen oli kerennyt varautua jo etukäteen ja miettiä miten toimitaan jne. Kaikki meni nappiin ja sain vieläpä kivunlievitystäkin mitä en aikasemmin ole ehtinyt saamaan! Eli nopea synnyts kyllä voi olla todella ihana jos siihen on pystynyt jotenki varautumaan etukäteen ja kaikki vaan "menee hyvin". Täysin odottamaton syöksysynnytys on (ainakin minun mielestä) suorastaan kamalaa ja itse en halua sellaista enää mielellään kokea :x
 
mussu: Täälläkin on Manduca hommattuna, mies kyllä ymmärsi ja "kannusti" sen ostamaan, lupas jopa maksaa, mut jäi maksamatta muistaakseni.. mut koko muu suku on sitä mieltä kuinka meni "toista sataa" ihan hukkaan.. yritin kyllä selittää että sillä on älyttömän hyvä jälleenmyyntiarvo, eli jos nyt myisin uuden saisin varmaan 80-90e siitä, mut hokevat vaan kuinka menee toista sataa hukkaan.. turha niille tampioille on mitään selittää. Yritin kertoa kuinka siihen koitettiin 19kg lasta, ikää 5v ja hyvin mahtui, eli on pitkäikäinen, mutta siinä vaiheessa alkoivat sanoa ettei kukaan noin raskasta lasta jaksa kantaa..
Pointti oli se, että yritän totuttaa jo vauvana siihen, mut jos ei totu niin siinä tapauksessa tulee varmaan jokunen puuhamaareissu jonka voi Manducalla hoitaa.. mut kun ei mee jakeluun niin ei mene :headwall:
Sori avautuminen!

Täällä on aloitettu sairaalakassin pakkaaminen, vauvan vaatteet pakkasin jo, ja itselleni jotain "alustavia" juttuja.. shampoota, pesuaineita, puhelimenlaturi jne. lisäilen tossa pikkuhiljaa kun tulee mieleen niin on edes jotain jos lähtö tulee äkillisesti.

Syöksysynnytys muakin pelottaa, mutta ei ainakaan suvussa ole sellaista, joten tuskin niin tulee käymään kuitenkin.. tai mistä sitä tietää.. täältäkin on sellainen 45min ajomatka kuitenkin, niin ehtii kyl syntymään jos syöksyä päättää!
 
Äh, sitähän mä alunperin tänne tulin kysymään mutta raskaus/imetysdementia näköjään vaivaa kun en muistanutkaan kysyä :LOL: , että mistä ootte tilannu hyviä imetysliivejä te jotka ootte netistä tilanneet? :attn:

Tsemppiä kaikille ja toivotaan, että pääsette kaikki pian tositoimiin!
 
Tänää kävin sit riehumas kaupungil ja eipä tuolt alemyynneist mitää oikee lähtenä mukaa :/ Iha hölömöö! :LOL:

Ois taas kokeiltu ässiä..shoppailtu, saunottu ja jospa sitä viel sitä sekstailua kokeilis. Tosin alapää o nii pirun kipiä tost kaupungis ravaamisest, mut kylhä se hyvä seksi saa kivut vähäks aikoo pois :p

Hihii..isännän raiskausyritys käyntiin, hep!!! :D

Pörri ja Pätkä 36+2
 
Meillä on kantoreppuna Ergo, mun mielestä sen suurin arvo alkoi vasta 8-9 kk iässä, ja erittäin tarpeellinen se oli vuoden iässä Rooman reissulla. Kaksivuotiaanakin neiti pääsi siinä luontoretkelle kalasääkseä bongaamaan. :D Että jos Manduca jäisikin pienellä vauvalla käyttämättä, niin ei missään nimessä kannata heittää kirvestä kaivoon sen suhteen.
 
Hömppö onnea!! :flower: :flower:

Tammikuun4 toivottavasti alkaa pian tapahtumaan =)

Täällä alkoi taas supistella, välillä tosi kipeesti ja vähemmän kipeesti monta tuntia, nyt tuntuu että alkaa taas laantua.en ala |O
 

Yhteistyössä