***TAMMIVAUVAT***Tammikuussa (syntyneet päivitetty 31.1.10)

Imetysliiveistä: Tilasin nursingbralta, olisko ollut www.nursingbra.co.uk
Bravadon Seamless jotain.. on ainakin ollut tälläi normikäytössä, ilman imetystä ihan loistava, kun on tuo irrotettava täyte nyt käytössä, en tiedä sitten miten imetyksen aikana, onko tarpeellinen. En tykkää että nännit näkyy, ja tuntuu että rintojen muotokin on parempi kun on vähän pehmustetta.
Mulla on ympärysmitta ennen raskautta 65-70 ja kuppikoko siinä D-E, otin M-kokoiset, mutta ne on ympärysmitalta hiukan suuret, mutta kuppi on hyvän kokoinen, siten että on vielä paisumisvaraa. Nyt tilasin kahdet S-kokoiset imetyskäyttöön eli jos ympärysmitta vaikka pienenisi tästä raskausajasta.. Ei ole vielä tullut..
Nopeaa ja hyvää toimintaa oli ainakin viimeksi tilauksen aikana!
Otin muuten lisäksi vielä Bravadon imetystopin, se oli aika niukkaa mallia, eli kuppi ei paljoakaan venynyt, mutta oli kuitenkin sopiva koko..
Minä se saan aina yksinkertaisesta asiastakin romaanin :D
 
:wave:

Vauvan tuoksuista onnea nyytin kainaloon saaneille... :flower: Niin niitä tammimussukoita vaan lisääntyy. Te ootte hurjia synnyttäjiä ja pirun nopioita B) :p

Minäkin mielellään jatkan tilanteiden salliessa teidän joukossa myös sitten kun vauvatiimi on koossa.. Toki jos saan luvan, olenhan tietyst notkunu täällä nytkin vaikka PikkuMies syntyikin jo marraskuussa.. :ashamed: =)

Meidän PikkuMies tulee näillä näkymin savonlinnaan maanantaina, kotiin hän ei kuitenkaan kuulemma vielä ole valmis..masua täytyy seurailla ja kakan tuloa sekä ruokailussa vahvistua..
Mutta Toivottavasti minäkin saisin jo tammikuussa vauvani kotiin, johan sillä on kohta 2kk ikääkin :) Viimestään synttärilahjaksi niinkuin se oli aluksikin suunniteltu..(26.1 itte syntyny)
Kovin meinaa asiat mieltä painaa ja miettii omaa oloaan ja sitä millaista olisi jos Poju olisi vielä vuokralla.. Milloin syntyisi ja miten synnytys käynnistyisi ja olisiko olo tukala ja miten sen synnytyksen suorittaisi ja ja..mietettä on monta.. Nämähän varmaan loppuu het 17pvä kun la aikakin on..eli 18pvä olen kuin uudelleen syntynyt :D Vai olenkohan sittenkään.. :ashamed: Nyt en tunne millään solulla että olisin synnyttäjä.. mutta ehkä tämä tästä kuhan saan pojun kotiin ja sillai... :xmas:
Toivottavasti ei tule takapakkia enää ja kuopio kutsu..
Kiitin tänään pojan omaa lääkäriä, sanoin siinä nohevanan että no olipa kiva tavata, me tästä lähdetään, kiitos paljon pojan hoidosta mutta toivottavasti ei tavata enää..:D Kuulemma ei tohtori loukkaantunu, ihan oikein sanoin hänen mielestä..:)

-Väpä joka jälleen huomenna poksuisi rv 38-
 
Väpä Mie nuo siun ajatukset ja tuntemukset tiedän/tunnen. Niinhän se on, että vaikka raskaus päättyi ennenaikaisesti, odotus jatkui. Eikä se odotus lopu kuin vasta sitten, kun saa sen nyytin kaukalossa nostaa kotikynnyksen yli :heart: Stemppiä! Meillä lapset kotiutui noin kaksi viikkoa ennen laskettua, se on ilmeisesti aika yleistä, jos vain ei mitään suurempia ongelmia ole. Mutta kyllä se on pahinta, kun ei tiedä milloin...
 
piiuli Mä laitoin pojalle bodyn, puolipotkarit, sukat ja lapaset, ohuehkon pipon, villapuvun, villasukat ja toppahaalarin ja paksumman pipon.. En tiie yhtään onko liikaa tai liian vähän.. Läpmpimään autoonhan hän suoraan menee ja meille ei kotiin oo matkaa synnäriltä kuin noin. 7-10 minuuttia autolla.. Ja kun tosiaan ei yhtään tiie onko silloin 20 astetta pakkasta vai nollassa..?!

Kertokaa aikaisemmat äitit oonko varustautunut liialla vai liian vähällä?
 
Iiris Mä oon jo kolmatta kertaa tulos äidiks,mut tuntuu et nyt nää pakkaset on niin kovia,ettei tiedä mitä päälle pukea ja meil on myös toi kaukalopussi,joten sekin kai vähän vähentää vaatteen tarvetta :/ meiltä tota matkaa tulee reilu 40km suuntaansa,mut onhan se auto kyl lämmin ainakin kun mies siellä istuu :D sillo on nupit kaakossa ja auton lämpötila 32astetta :kieh:

Kurkkasinpa äsken pakkasmittaria ja se näytti vaan -30 tälle aamulle :eek:

Johan sitä toissa yönä saikin nukuttua ihan ruhtinaallisesti,ni nyt max 4h :kieh: päikkärit kutsuu taas tänään ja kiukkuinen äiti :ashamed: kyllä musta näkyy ainakin heti ulospäin jos on huonosti nukuttu :( ja närästääkin viel kaiken lisäks :kieh:

Piiuli ja toukka 36+3
 
Ei täälläkään enää pitkiin aikoihin ole tullut nukuttua :/ Vasemmalla kyljellä kun nukkuu sen muutaman tunnin niin ei sängystä meinaa ylös päästä,lonkka jumittaa :kieh:

Olisi sitten tasan viikko vuokra-aikaa jäljellä eikä mitään pikkusupistuksia suurempia..äh!Kaikkia ässiä kokeiltu paitsi sitä seksiä..voi miesparka kun taitaa olla marraskuussa edellinen kerta..jotenkin vaan sellainen olo ettei uskalla??vaikka siitähän vois synnytys käynnistyäkin

Mä kans tilasin tuolta briteistä nursingbralta imetysliivit ja topin.Sai lähes puolet halvemmalla kuin bebesiltä ja ilman toimit.kuluja. Niin eikä mennyt kuin vajaa viikko kun tilaus postilaatikossa!

Joku esikoista odottava kirjoittelikin et odottaa kauhulla tuleeko vauvan jälkeen miehen verkkareissa kulkevaksi haamuksi
:LOL: :LOL: Mulla käynyt niin et raskauden lopussa oon ihan pöllähtänyt ja parasta aikaakin miehen housuissa :LOL: Ne vaan on mukavimmat päällä näin kotona :whistle:
Synnytyksen jälkeen iskee jossain vaiheessa kova into panostaa itseensä..eri asia saako mitään aikaiseksi ;) Kuopuksen kanssa ei mennyt ihan putkeen yöt niin kuin kahden vanhimman.Oon täysin varautunut taas että ensimmäiseen 8kk:een nukun max 2h putkeen..
mies onneks auttaa kotosalla.

Piti kysyä teiltä kenen lapset hoidossa/jatkaa hoidossa niin miten se onnistuu jos toinen vanhemmista kotona? Täällä kaupunkipahasessa ei tahdo riittää työssäkäyvien lapsillekaan paikkoja niin ei kyllä saa hoitoon paitsi jos erityistarve.Itse laitan hakemukset nuorimmaisista sitten aikoinaan vuotta aiemmin että on sit varmasti paikka :D
 
Täällä supistaa!!! :kieh: Mulla on alamaha ja selkä ihan tulessa..Ja maha täysin kuralla!! Mun pitää varmaan kohta soitella äitipolille jos nää kovenee tästä. Ja lastenhoitajalle.

Nyt on mentävä kuumaan suihkuun!!

Sannis ja patu rv 39+3
 
Täällä myös supistukset hiljentyi :kieh: Mä en jaksa tälläistä..

Kyllä alamahaa viiltelee ja alaselkää myös mutta siihen se sitten jääkin..Saisi alkaa kunnon supistukset!! 4 päivää laskettuun aikaan. :)

 
huomenet. Mie kävin taas tuolla synnärillä eilen kun luulin aamusta että vettä tuli, oli kait sit vaan tosi vetistä ja hajutonta väritöntä valkovuotoo... en tiiä. oli kyllä nolottavaa mennä sinne kun antoivat jo sairaala vaatteet päälle ja sit kumminkaa ei ollu lapsivettä jota tuli. no kotiin oottamaan sit taas tapahtumista... kyllä ärsyttää ku ei mitää supisteluja yms oo.. ja sit ku viel ei mikää siivoominen auta yms.
 
s-a-j ja hömppö Paljon onnea pienokaisista :flower: :heart:

Ja paljon :hug: haleja tarvitseville, sekä tsemppiä ja voimia koitokseen joilla se on meneillään tai pian edessä :hug: :heart:

Olette miehistä täällä kirjoitelleet. Tottakai sitä hyvätkin miehet, joskus ärsyttävät :hug:
Mä en edes kehtaa kirjoittaa tänne millainen tollo tuo mun mies on :ashamed:
No ollaankin lasten kanssa muuttamassa tän kuun aikana uuteen kotiin (huomenna saan avaimet) että kai se jo jotain kertoo. Mies on tyttömänä, eli siis kotona kaiket päivät. Silti ei osallistu kotitöihin eikä lasten hoitoon. Mä teen ainakin 99,99% kaikista hommista.
Mulla oli keuhkokuume tuossa pari kk sitten. Ei voinnut edes silloin auttaa, vaikka lääkäri sanoi että mun pitää levätä. Ja ei tuo ole edes pahin. Mollaa ja haukkuu mua melkein koko ajan :'( Uhkailee esim. että multa viedään lapset pois, kun olen niin huono äiti. Jos pyydän vaikka tyhjentämään astianpesukoneen (on tasan ainoa homma mitä nykyään joskus jopa tekee) ei ensin kuuntele ja kun mä sitten "mäkätän" eli pyydän uudestaan monta kertaa rupeaa haukkumaan ettei tälläistä rumaa, läskiä ämmää jaksais kukaan katella. Nää siis lievimmästä päästä :ashamed: Mutta on siis tullut useamman kerran selväksi, ettei mies mua rakasta, silti pitäis asua yhdessä. Kaikki on kuulemma mun syytä. Siis jos mä vaan antaisin sen olla (nukkua ja pelata x-boksia, sekä purkaa pahaa oloa muhun ja lapsiin) tekisin 100% kotitöistä ja lastenhoidosta valittamatta ja antaisin sen tuhlata 99% meidän rahoista kaikki olisi hyvin.
Ja mä olen valittava ämmä kun tuo ei mulle käy :headwall:
No nyt pääsee eroon musta :)
Välillä sitten pyytää anteeksi, mutta saattaa jo alle 5 minuutin päästä jatkaa samallaista käytöstä.
Kavereita ja sukulaisia kohtelee ihan toisella tavalla. Eivät edes usko mua, tai ainakin musta niin tuntuu. Mä en vaan ymmärrä, miksi mun pitäis kestää tätä, enkä ymmärrä miten joku jonka pitäis rakastaa mua käyttäytyy noin :ashamed: :'(
Anteeksi purkautuminen :ashamed:
Ajattelin vaan kirjoittaa, että mä ainakin uskon että teillä (suurimmilla osalla ainakin) on ihan kunnon miehet, vaikka ne välillä ottaa päähän :)
Ja siis tottakai saakin ja myös harmittaa sekä kirjoittaa siitä :hug:
(toivottavasti kukaan ei nyt ymmärtänyt mua väärin :ashamed: )

Täällä ei edelleenkään mitään tuntemuksia, olenkin edelleen sitä mieltä että yli lasketun ajan menee ainakin.. :D

Iloista päivää ja hyviä vointeja kaikille!
Tiukun äiti ja masumatkaaja 39+3 :heart:
 
Täällä olo pahenee..Ei ole säännöllisiä supistuksia,mutta olo on paha..Oksettaa ja hikoiluttaa..Ja pissattaa ihan koko ajan. Voisiko sairaalaan soitella jo että pääsisinkö tarkastukseen jos vaikka olisikin tapahtunut jotain tuolla alhaalla..?

 
Voi että olen kateellinen teille kenellä tapahtuu!!! Valf, tsemppiä matkaan! :wave:

Ja onnittelut vauvan jo saaneille! :flower:

Omassa olotilassa ei suuria muutoksia. Alapää on niin kipeä, että olen varmasti jo ainakin sen 10 senttiä auki ;) Mitään supistuksia ei ole eikä muutenkaan sellaista oloa, että tämä joskus haluaisi tulla ulos täältä. Kovasti yrittää vaan puskea tuosta mahan läpi, jospa se yrittäisi nyt etsiä sitä oikeaa ulostuloreittiä!

Olo alkaa olla niin kärsimätön, että olen kamalan kiukkuisella päällä! |O

En minäkään usko, että teidän miehet on ihan kamalia vaikka niistä purnaisittekin välillä. Eiköhän kaikkien miehet tee joskus jotain mikä harmittaa ja hyvähän se on vaan purkaa tuntojaan jonnekin, vaikka tänne.. Tiukun äiti, taitaa olla ihan vain hyvä juttu että muutatte pois. Miehelle voi olla karu yllätys, kun yksin asuessa se palvelu ei enää pelaakaan samalla tavalla kuin ennen :whistle:

Lumi ja Lilliputti 39+6
 

Yhteistyössä