***TAMMIVAUVAT***Tammikuussa (syntyneet päivitetty 31.1.10)

:wave: No hei. Täällä jo MELKEIN synnytettiin MUTTA EI!!

No siis: klo 15.00 alkoi kova vihlominen ja ikävä kipu navan kohdalla, kohtukin kovettui välillä.
16.30 soitin synnärille kun oli hankala olla sen kivun kanssa.
sit menin sinne ja 18.30-21 supisteli ihan säännölisesti ja kivuliaasti 2-5 min välein. Kätilö viel sanoi että sinulla taitaa käynnistyä synnytys
kohdun suu pehmeähkö, kaulaa viel 2cm, 2cm auki. no klo 22 ei sit enää yhtää supistusta ja se siitä synnytyksestä... No sit kävin niin että olin kumminki siel yötä jos tarttee kivun lievitystä yöllä mutta ei tuntunu missää... Pää painuksissa kotiin ja odottaa seuraavia mahdollisia säännölisiä supisteluja sit...!!!

Nii en oo muistanna onnitella vauvan saanneita elikkä ONNEE NYYTEISTÄ :flower: voi ku miekii saisin omani jo kohta

37+6 huomenna poksuu
 
vauvakirja Juuh on. Joskus vuosia sitten ostin Hullluilta Päiviltä sellaisen Nalle Puh version. Mies sai sitten omansa kun käytiin Tapiolassa ottaa vakuutus vauvalle. =)

Jaa tulis jo posti..päivän kohokohta. :LOL:

Kohta tulee kaveri kylään 10kk:n ikäisen poikansa kanssa.

 
Kaikille vauvautuneille issooot onnittelut !! :heart:

Pokspoks tänään, täysaikasuus jei ! 37 :heart:

Piiuli82 mää oon sun kanssa täällä vielä pitkään, tein ton saman fb:n testin tos viime viikol, ja mulle tuli seuraavan syntymäks kans sama 20.1.2012. voi jestas sanon vaa. :LOL:

Täälläkin noita mahan taivastelijoita riittää, ainoo vaan et menee aika fifty-fifty, miehen puolen suku taivastelee et kuin on noin pieni maha, ja omat sukulaiset että ku on niin iso maha että kaksko niitä siellä on.. :eek: kerkeen varmasti vielä menettää hermot noitten kans.. jännä toi mahan ympärysmitta, verrattiin mun tädin kans kun sillä on molemmissa odotuksissa 15 vee sitte mittailtu neuvolassa sitä, nii sillä on ollu näillä viikoilla ympärys vaan 97 cm , ni mulla on nyt 113 cm !! melkonen ero..

Sain vihdoinki laitettua noita vauvan vaatteita kaappiin järjestyksee, ja huomasin sitte et onpa tullu osteltua noita, varsinki 56 senttisiä bodeja on vaikka useemmalleki vauvalle. huh. ja muutenki näyttäs siltä ettei lapsiraukalta ainakaa vaatteet lopu. :p

Pinkgreen miekin täyttelin vauvakirjaa tossa aamulla, ostettiin sellanen mauri kunnaksen koiramäki-kirja, aivan ihana.

Nyt lähtis vähän ulkoilee välillä..

NiiZ ja Pallero 37+0 :heart:
 
millis1981 onnex täällä on muitakin joilla on laskettu jo ohi tai nytkäsillä, etten ihan yksin ihmettele täällä!! :LOL:

kävin kunnon lenkillä ja eipä siitä sen suurempia kehumisia ku ei tunnu auttavan!! :snotty:
 
Täällä yhes kasas edelleen. :wave:
Ne eiliset supparit sit laantu :'(

Mulla taas ollu toi mahan päivittely sitä luokkaa jo rv 20 lähtien, ett kaksko siel o ja kylläpä sul o iso maha! :whistle:

rontti1
Mie tos äske vetäsin kolalla ton meijän etupihan ja joo-o..kovettelee, mut eipä koske,ei!! :/
Pitänee oikeesti kokeilla sitä tyynyn päällä heijaamista ilman paitaa ja sormet hipeltamas nännejä :LOL: :LOL: Tästähä meil oliki jo aamul puhetta,kyl sul noita ideoita vaa riittää!

Ny vaa ootellaan tuttuu kylään, joka vie multa ylimääräst kamaa pois nii perkuleesti!Innostuin eile taas siivoomaan..

Pörri ja Pätkä 36+5
 
Hyvä, että täällä on muitakin joilla päivän kohokohta on postin saapuminen :D Ajattelin viedä roskatkin samalla, tässähän sitä onkin jo tekemistä tälle päivälle :whistle:

Toinen mun päivittäisistä aktiivipuuhista on Liv:n seuraaminen, kaikkea hyvää hömppää sieltä tulee. Parasta tietenkin on jos vie tän tietsikan sohvalle niin voi surffailla ja kattoa telkkaria samalla.

Ajattelin myös käydä sukkavarastoni läpi tänään ja heitellä huonoja pois. Tai ehkä sitten tulee jo liikaa puuhaa tälle päivälle, jos siirtäis sen vaikka huomiseks :D

-Pinkgreen kuolee tylsyyteen ja suunnittelee hyppivänsä seinille-
 
Onnittelut kaikille jo vauvan saaneille!

Täällä ollaan edelleen yhtenä palana. Ollut niin väsy, etten ole saanut aikaiseksi kirjoittaa mitään, vaikka olenkin ketjua päivittäin lukenut. Hb on roikkunut alle sadan (96 viimeksi) jo pidemmän aikaa ja äitiyspolille on lähete laitettu, mutta mitään ei ole kuulunut. Liekö Hb osasyy, kun puhti pois.

Saa nähdä, koska synnytys käynnistyy. Kovia supisteluja on viime päivinä ollut etenkin iltaisin ja limatulppakin irronnut. Nyt eilisillasta asti on ollut menkkakivun tapaista jomotusta selässä ja vatsassa. Aluksi se oli aaltomaista, mutta nyt jomottaa jatkuvasti. Aamulla oli myös maha kuralla ja etoo syömisen ajatteleminenkin.
Kertokaas, onko jollakin synnytys käynnistynyt vastaavalla tavalla?

Ensimmäiseltä käynnistyi vesien menolla ja aika (melkein 10 vuotta) on kullannut muistot, enkä enää muista millaisia supistuksia sen jälkeen seurasi :LOL:

Tänään se mun tuurilla vaikka voisikin käynnistyä, kun mies on monen sadan kilometrin päässä työkeikalla iltaan asti.

Pitänee mennä kiskomaan toppavaatetta päälle ja viedä koiruus pisulle, jos samalla heräisi pakkasilman myötä tähän päivään =)

ZebraZ ja vauveli 38+4
 
SEE
Alkuperäinen kirjoittaja pippur1:
PAKKO hehkuttaa että oon taas lähtöpainossa!!!!! :wave: :wave: :wave: :wave: :wave:
TÄÄ HEHKUTTAA KANSSA,mutta pistää paremmaksi -10kg
LÄHTÖPAINOSTA

mullahan ei tullut yhtään painoa raskauden aikana vaan jäin 1kg miinukselle, mulla raskausdiabetes ja otin tosissani tuon ruokavalion niin painoa ei vaan tullut. NYT OLO KUIN KEIJUKAISELLA!!!
 
SEE
ONNEA KAIKILLE NYYTIN SAANNEILLE :flower: :flower:

JA KAIKILLE ODOTTAVILLE VOIMIA JA JAKSUJA VAIVOJEN KANSSA,jännää mutta mulla nyt 15vrk synnytyksestä ja tota tuskaista olotilaa ei kyllä enää muista, niin nopsaa kaikki unohtuu kun pienen saa syliin....
 
Kävi tänään äitipolilla tarkastukses ja huomen aamulla saadaan mennä takas; käynnistävät sen nyt sittenkin :D Nyt saatiin oikea painoarvio Hermannille; 4 kiloa :whistle: Ja mun verenpaineetkin oli noussu niin korkeelle, et ei enää turhia odotella.
Toivottavasti nyt käynnistyis nopeesti ettei tarvi päivätolkulla siellä odotella ja maata |O

Tanjuska77 ja Hermanni 40+1
 
SEE HIENOA!! Mä kovasti koitan tulla perässä. :)

Täällä paljon parempi yö takana. Pikkanen nukkui jopa 2tuntia yöllä ja 3 tuntia aamusta.. ihan eri fiilis taas kun sai vähän nukuttua.

Ilmeisesti jotain flunssaa jo iskemässä tänne. Pikkanen on ihan räkänen ja nokka tukossa ja aivastelee :(

pippur1 ja muru 6vrk
 
pippur1 Menkää sitten tarpeeks ajoissa johonki lääkäriin näytille jos tosi räkäinen..
Mun äidin miehen pojanpoika, nyt kaks kuukautta vanha joutu lastenosastolle tarkkailuun kun oli räkäinen, todettiin rs-virus :(
 
Niiz vedetään pohjat sit yhessä rv 150 :kieh:

Neuvolassa käyty
hb taas laskusuunnassa,nyt 105
sf 36 taitaa multa kohta loppua käyrät kesken :ashamed:
painoa tullu viikossa 1,1kg tai oikeestaa tänä aamuna,kävin aamul koti vaa`al ja se näytti viel vähempää ku viikko sit,mut neuvolaa ku pääsin ni tulos oli hurja,piti sit viel kotoon testata et onks ne ruvennu noin paljo heittää mut ei kyl se kotivaakakin sit samaa näytti,et tääl on vähän juotu vettä aamulla,mut minkäs teet ku janottaa :p no se ei onneks kuiteskaa oo vaarallista,ehkä!
rr 124/78

Ens viikol oiski sit synnytystapa-arvio koksissa tai no ei kai niil hirveesti oo vaihtoehtoja ku muahan ei leikellä ku pakon sanelemana :kieh: et alakautta tulee,mennää vaan tappelee käynnistysajasta,mä kun en jaksa uskoa et mun kroppa synnyttää itteksee :/

Posti se on täälläkin yleensä päivän kohokohta :D mut tänään se oli neuvola ;)

Piiuli ja toukka 36+5

Nii ja SEE ja Pippur1 hienosti ootte saanu painoa pudotettua :flower: eikä Enielläkään enää paljoa oo jälellä.
Mä kun kuvittelin et ku lopetan karkin syönnin vuodenvaihtees ni painokaa ei nousis,mut toisin kävi :ashamed: pitäsköhän jatkaa ni ei tulis tollasia nousuja :D
 
Heippa!

Uskomatonta, miten teillä ei ole painoa kertynyt tai sitten olette te synnyttäneet jo saaneet melkein kaikki pois..tää on epäreilua. Mua odottaa ainakin 15 kilon pudottaminen, kun se 10 kg varmaan lähtee heti synnytyksessä (toivon ainakin niin taas käyvän). Kylhän imetys kuluttaa aika nopeasti pois ylimääräistä, mutta kyllä sitä tiputettavaa varmaan jää. Kun nyt sitten vaan imetys onnistuu.

Onks teistä moni ostanut/käyttänyt imetystyynyä? Mä nyt menin ostamaan, mutta en ole lainkaan varma osaako sitä käyttää. Mä olen esikoista imettänyt lähinnä vaakatasossa makaillen, joten nyt onkin oppiminen, että saan imetettyä istuen. Toiv. onnistuu.

Mullakin poksuu täysiaikaisuus huomenna!!! Ihanaa. Ja kohta saa aloittaa lenkit, jotta synnytys käynnistyisi. Mä ainakin uskon, että liikkumalla/touhuamalla saa sen synnytyksen alkamisen nopeutumaan. Esikoisesta kun limatulppa irtosi, niin sinä päivänä lähdin lenkille ja sattui/kiristi niin pirusti ja kuuden tunnin jälkeen siitä synnytys käynnistyi ja tämä laskettuna päivänä. Tai näin ainakin minun tapauksessani. Näin aion toimia kyllä tämän toisenkin kanssa, että lenkille vaan hampaat irvessä.

Mun vatsassa köllitään sillai, että sen pää kivasti painaa oikeaan lonkkaan. Jalkaa ei oikein pysty pitää 90 asteen kulmassa, kun muuten se heti muistuttaa itsestään. Paine tulee lonkkaan. En sitten tiedä, onko tuo huono asento synnytystä ajatellen. No perjantaina on onneksi synnytystapa-arvio, että ehkä sitten ultralla näkee asennon paremmin.

Multakin tulee sellaista venyvämpää, kellertävää valkovuotoa/limaa nyt aikaisempaa enempi....tulis jo se synnytys!!!

Ihan itketti eilen, kun olo on niin hitsin raskas. Oksettaa, närästää ym. Tänään onneksi aamupäivä meni vieraiden kanssa seurustellen, joten vähän parempi mieli.

Tärinä erityisesti jaloissa synnytyksen aikana johtunee hermojen puristuksesta ja sen jälkeen, kun kipu loppuu, tulee kunnon adrenaliiniryöppäys ja se panee tärisemään kait. Mäkin tärisin heti edeltävän synnytyksen h-hetken loputtua.
 
:wave: Synnäriltä terveiset! Tyttö nukkuu tuossa vieressä tuhisten, niin nopeasti sitä synnytys tarinaa.. Tänään päästään jo kotiin! :heart:

Lauantaina 2.1( rv 40+1) ( vinkkiä kärvistelijöille ;) ) kävin ensiksi lenkillä, sitten vähän pölyytettiin lakanoita, käytiin salilla, hieroskelin akupunktiopisteitä, nytkytin tyynykasan päällä ja saunoin kaks tuntia, saamatta aikaan YHTÄKÄÄn supistusta. Joten menin täysin turhautuneena nukkumaan jo klo 22.00.
Klo 23.00 herään siihen että housut kastuu ja samantien tulee suhteelisen kivulias supistus. Raahauduin tokkuraisena vessaan ja maha tyhjeni seuraavasta supistuksesta. En vielä tässä vaiheessa tajunnut et on tosi kyseessä, mut sit kun nousin pöntöltä vedet vaan hulahti -> ja heti perää kivulias supistus. Eikun kamat kasaan ja menoksi. Koko matkan synnärille (40km) supisteli n. kahden minuutin välein ja puristin mummokahvaa rystyset valkoisena!
Synnärille saavuttiin 00.15 ja olin auki 4cm. 20min käyrää ja siitä suoraan saliin ja suihkuun. Kuuma suihku täydellä paineella alaselkään auttoin hetken, mutta kohtakivut oli niin kovat et huudin hädissäni epiduraalia... Kätilö teki sisätutkimuksen, ja tämä neiti-ensisynnyttäjä oli auki 8cm!?! Ei toivoakaan epiduraalista.. Kätilö alkoi asentamaan tippaa, et saatais spinaali laitettua, mutta supistukset oli niin kovat etten pystynyt olemaan paikallaan. Kätilö ehdotti ilokaasua, vedin sitä henkeen ja maailma pyörähti. En tiedä lähtikö taju ilokaasusta vai päällä olleesta kovasta supistuksesta. Virkosin kuitenkin heti ja vaadin happimaskia. Tuntui etten saanut vedettyä happea keuhkoihin ollenkaan!
Kätilö päivitteli supistusten kovuutta ja tutki kohdunsuun, olin täysin auki. Joten säälivä katse ja tieto siitä että tämä synnytys vedetään loppuun asti luomuna. |O :x :whistle:
Ponnistusvaihe pitkittyi (epäilen, etten osannut henkittää oikein joten lihakset meni täysin maitohapoille enkä löytänyt enää loppuvaiheessa voimaa ponnistaa) joten sai supistusta voimistavaa lääkettä. Jostakin se voima vaan lopulta löytyi ja 02.52 oli maailmassa kymmenen pisteen ihmeellisen ihana, terve tyttövauva!
En olisi ikinä uskonut tätä, mutta kivut loppuivat kuin seinään kun tytön sai rinnalleen. Se onnen ja helpotuksen tunne on sanoinkuvaamaton.. :heart:

Kärvistelijöille tsemppiä, se tulee sieltä kyllä! :LOL:

Elayne & prinsessa 2vrk
 

Yhteistyössä