***TAMMIVAUVAT***Tammikuussa (syntyneet päivitetty 31.1.10)

Alkuperäinen kirjoittaja mimonmami:
Joko on tammivauvoille vauvapino aloitettu jossain? En oo kyllä edes etsinyt, laiska olen :ashamed: Mut sinne tahtoo :wave:
Ette kyl alota mitään pinoa ennen ku kaikki on poksahtanu!!! :kieh: :D Pinkgreenia pitää kuitenkin odotella sinne elokuulle asti ;)


Kahvi Mulla jäi kokonaan pois raskauden alussa.. Kävi niin oksettamaan se silloin.. eikä vieläkään oo mieli tehnyt.. :snotty: Mun täti ei kans pystyny juomaan raskausaikana kahvia ollenkaan kun ällötti niin kovin, mut heti kun ipana oli pihalla niin kävi kuulemma ihan kauheesti tekemään mieli kahvia -siis sillä sekunnilla kun masu tyhjeni vauvasta :D Aika hassua :D

Kestoista Mä en meinaa käydä niitten kanssa pelaamaan.. :/


Päätä särkenyt melkein koko päivän..hmph..

Onkohan se tammiston lastentarvike huomenna auki? Ku eiks kaikki muut kaupat oo ihan normisti kuitenki?!

iiris ja bamse 38+1
 
Moips!

Väpä Hieno juttu, että olette saaneet pojan kotiin :heart:

Pinkgreen Etköhän sä ehdi sieltä kättäriltä pois, ennen kun mä edes pääsen tosi toimiin ;)

Täällä siis ei edelleenkään mitään tapahtunut, ei mitään merkkejä, että joku haluaisi mahasta ulos :ashamed: Taitaa olla mahassa liiankin kivaa :D Tai sitten tuo isoveli huutaa niin kovaa, ettei masuasukki uskalla ulos ;)
Anoppi on kuulemma ruvennut miehelle soittelemaan, että onkos vauva jo syntynyt.
Se olin sitten minä, joka eilen raahasi ikeassa huutavaa uhmaikäistä, jos joku sattui olemaan paikalla :wave: :ashamed: Kyllä nolotti :ashamed: Pahoittelen häiriötä.

piiuli82 Mä olen kanssa miettinyt tuota synnytyksen kestoa. Mulla myös edellinen käynnistetty ja synnytys kesti alle 3 tuntia. Pelottaa jos tää synnytys sitten kestää pitkään..
Ja mä kun olen ajatellut se 2 tuntia kotona odottaa, ennen kun lähden, niin mitäs jos onkin lyhyt synnytys. En olekkaan miettinyt sitä vaihtoehtoa ollenkaan. Matkaa kun sairaalaan on jonkin verran ja pitäis saada lapsosillekin joku hoitaja yms..

Kestovaiposta.. Olen noille 2 nuorimmalle käyttänyt. Aluksi harsoja+kuoria ja sitten taskuvaippoja. Nyt ostin kertakäyttävaippoja vähän niin kun varmuuden vuoksi, jos muuton takia tulee hankaluuksia pestä noita vaippoja.

Hyviä vointeja kaikille! :hug: :heart:
Tiukun äiti ja masumatkaaja 40+2 :heart:
 
heippa!
väpä saanu mussukan kotiin, ihanaa :heart:
kysyit imettämisestä ja rinnoista, tääl ei arista laisinkaan ja oon vähä ihmetelly, mut oon kuullu kovasti kehuttavan apteekista saatavasta lansinoh voiteesta, itellä tosiaan ei oo kyl kokemusta..

Onnea tinii! :heart:

ja edelleen tsempit odottaville

s-a-j ja tirppa 12 vrk

ps. synnyttäneille kyssäri, milloin napatynkä irtos, meil on vieläki kiinni, tosin enää aika heikosti mut kuitenkii.. esikosta irtos paljon nopeemmin....
 
Alkuperäinen kirjoittaja Väpä08:

Imettäjät;
onko teillä rinnat auki kun vauva on ollut tissillä? Poju on ollut tissipoikana hienosti ja ai jumbe että on taas pipit rinnat, huh..en muistanukkaa että miten kipiää se voi tehdä :whistle: Miten ootte "hoitanu" rikkoutuneita rintoja? Muita ideoita ku bebantheen ja villarasva??
Miulla ei esikoisen kanssa koskaan ollut ongelmaa arkojen rinnanpäiden kanssa. Näiden kanssa kylläkin :/ Luulen, että syy on osittain siinä, etteivät nämä pikkuruiset saa rintaa tarpeeksi suuhunsa. Eli hiukan väärä imuote. Kun esikoinen imas kunnolla melkein koko nännipihan suuhunsa, niin tällä pojalla ei suuhun edes mahtuisi niin paljon. Ote on vähän sellainen, että suurin imu kohdistuu nänniin, eikä laajemmin myös nännipihaan. Tytön kanssa mie käytän rintakumia, koska hälle ei voimat vielä rinnan imemiseen riitä kunnolla. Lähinnä nuoleskelee nänniä, jos rintakumia ei ole (ja sekin on kooltaan pienin mitä löysin, joten pieni on tyttösen suu)
 
Täällä supistelee ihan kauheesti. Ristiselkä on kun tulessa ja vatsa kovettuu ja vetää sikllee oudosti tonne sisäreisiin. Koko päivän on ollut selkä kipeä ja supistellut ja pakko oli sitten sitä yhtä ässää (seksiä) koittaa jos voimistuisivat, ja nyt sitten kärvistellään kun voimistuivat. Tuleekohan sitä lähtö tänä yönä, toivottavasti.

Vauva-10 ja Muukalainen 37+6
 
Mulla alkanut päänsärky..! Mun pitää mittailla vielä tässä noita paineita.. Jos on nousseet niin soittoa kyllä synnärille. Mulla kun on yksi raskausmyrkytys takana..Ja raskaus on jo yli lasketun ajan :)

Nyt vielä syömään..
 
Niiz : Joo kyllä se oli meitin tyttö... joutu odottaa ruokailua ku oli punnitus ennen ja jälkeen syönnin :) muuten on kyl tosi kiltti...ilmavaivat ainoastaan vaivaa...opetteluahan tää kaikki on,mut on tää vaan nii ihanaa :)

 
Kestoista
Alkuperäinen kirjoittaja Niiz:
jostain pitäis löytää vielä se taitteluohje harsoille, miten sen saa pysymää siellä kuoressa. :LOL:
Täällä on joitain taitteluohjeita http://www.babyidea.fi/kestovaipoista/taittelu.html
Esikoisella käytin ihan pikkuvauva-aikana kestoja. Kun lähti ryömimään, en enää saanu aseteluta kestoja siten, ettei olisi tullut ohivuotoja. Vähän hankalan mallinen tuo meitin jätkä, hoikka ja pitkä, kun ei reisissä ole tavaraa, niin ei vaipat mene oikein tiiviisti. Näiden kaksosten kanssa, en edes harkinnut :LOL: Vaikka kyllä se varmasti olisi onnistunut, mutta kun tuo taaperokin on tuossa jajajaja...


Meillä on nyt tosi rautainen tuoksu sisällä :$ Yritin taiteilla rautalisä purkkia auki ja ottaa pipettiin 0,1ml nestettä, samalla kun toisessa kainalossa kiljuu nälkäinen pikkulikka. Olisihan se pitänyt arvata, että nurinhan se purkki menee. Ja tuo liuos on tosi vahvaa |O Väpälle varoituksen sana, että rautapuklut värjää vaatteet tosi hyvin ja pysyvästi. Kannattaa varoa omiakin vaatteita. Ja keittiön tasolta pyyhittynä ja pestynäkin se liuos haisee pitkään...
 
Mun paineet vaan nousee nyt 154/91 pulssi 84

Otan vielä yhden paineen,jos se ei ole laskenut soitan synnärille..En halua ottaa turhia riskejä,kun kerran tosiaan olen sen myrkytyksen sairastanut. :/

Sannis ja patu rv 40+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja sannis:
Mulla alkanut päänsärky..! Mun pitää mittailla vielä tässä noita paineita.. Jos on nousseet niin soittoa kyllä synnärille. Mulla kun on yksi raskausmyrkytys takana..Ja raskaus on jo yli lasketun ajan :)

Nyt vielä syömään..
Ihan pakko kysäästä, että onko tuo päänsärky merkki jostain? Mulla on ollu tämän päivän ihan hirvittävä päänsärky, mikä ei helpota millään.. otin tuossa hetki sitten panadol hottia ja pian otan uuden.. nyt hieroilen päätä sellasella päähierojalla, mutta mikään ei auta. Paineet oli meikäläiselläkin korkeemmalla nyt näin kotimittauksella (138/86).

ja päivitys ihan minuutteja myöhemmin, että verenpaine oli (146/91 pulssi ei edes ollut korkea = 62). Nyt alkas ihan jännittään kans tuo myrkytyksen mahdollisuus.
 
Tinzus
Päänsärky voi olla merkki raskausmyrkytyksestä. Jos se sitä on niin siihen ei auta särkylääkkeetkään. Kannattaa seurailla tilannetta.

(.) välillä supistelee tosi kovaa ja säännöllisesti mutta sit tahtoo rauhottua

:kieh: Tänään ois sitte la :) No jospa tää ukkeli ois vaikka juhannukseen mennessä ulkona :D
Hermot alkaa menemään jo tähän odotteluun ku ois niin ihana saada jo pikkuinen kainaloon.. :heart:

Tsemppiä kaikille :hug:

imppuli ja vilho 40+0
 
ei näemmä auta täällä ässät eikä ööt tähän synnytyksen käynnistymiseen :/ saunottu eilen ja siivosin ja harrastettii seksiä ja sit niitä nännejä hieroin ja taas pakkases lenkkeilty muttei mitää supisteluja saanu aikaan. tää haluu olla täällä varmaan tosiaan viel pitkää..

ONKO MUITA JUTTUJA KOTIKONSTEJA JOILLA SAIS SYNTYMISEN IHMEEN KÄYNNISTYY??
 
iiris Diili-Jethro on tänäänkin siellä Toyotalla. :D Ja paula-vanukkaat myös. Luulen, että se lastentarvike on auki 12-16, mutta niiden nettisivuilta kannattaa toki varmistaa.

Eilen illalla alkoi suolentyhjennys ja mega vihlonnat alakerrassa. Joko sitten pikkuhiljaa päästäisiin tositoimiin.

Huomenna neuvolalääkäri ja punnitus.

Kauhea flunssa päällä. Ärsyttävää.

millis ja liinu 40+6
 
Soittelin illalla synnärille ja sanoivat ettei mun paineet ole vielä kovin korkeat. Seurailen oloa kotona ja jos päänsärky ei hellitä, menen käymään siellä. Tänään en vielä ole paineita mitannut.. :)

Patu kuitenkin liikkuu hyvin. Mutta maha taas sekaisin ja pientä vihlontaa on mahassa.! Saisi tulla jo, 3 päivää yli lasketun ajan.

Sannis ja patu rv 40+3
 
Sain sitten uuen vaivan. Vasemmalla kyljellä ei voi nukkua ollenkaan kun käsi puutuu ja sen seurauksena siihen iskee ihan järkyttävä kipu. Kiva kun muuten sais nukkua mut nyt sit valvotaan käden kanssa. :headwall:

Alamahaa juilii, tuskin tästä mahasta pääsee ennen viikkoa 39 :/
Mies kotiutuu kohta pohjoisesta. Poika 3v tuumas eilen et iskä on tuhma ku ei oo kotona :LOL:

mulish ja hippula ( tiitu ) 37+1
 
Mitä mitä, ei kai Tammivauvojen-pino siirry jo odotus-ajasta pois? Mä kuvittelin, että ollaan täällä vielä helmikuun puolelle, että kaikki ehtii mukaan sit vauva-puolelle (myös elokuussa synnyttävät, kuten minä;)! )

Huomenna ois sit vika neuvola, mä jo niiiiin näen itseni siellä käynnistyksessä!

PG ja Tilleri 40+6, huh...
 

Yhteistyössä