***TAMMIVAUVAT***Tammikuussa (syntyneet päivitetty 31.1.10)

40 ja päälle se +1 miten musta tuntuu että tammikuisissa on valtavasti yli rv40 olevia :/
ilmeisesti vauvat eivät halua syntyä pakkassäähän ;) nyt kyllä jo lauhtunut niin että voisi JO syntyä!! taas päivällä neuvolaan...viimeksi jo täti totesi etten mä enää tuu mutta näin kävi.
Lonkat,nivuset ja kaikki mahdollinen särkee,vihloo... |O

alice in w tuskastuneena
 
Mul on niin älyttömiä kipuja etten saa nukuttua, ihan hirvee yö takana.. :'(
Supistelee muttei säännöllisesti ja mahaa särkee.. Nyt ei sais syntyä, kun on ne hautajaiset keskiviikkona ja mun täytyy leipoa ja siivota! :kieh:

Niinuska+Hipsu 38+3
 
Pinkgreen jaksuja koitokseen =)

Eilen sitä parasta ässää ja sit saunaan, lupaavalta alko supparit tuntua mut yöllä ne sit taas loppu. Nukuin kyllä tosi hyvin, johtuikohan siitä kun mies vieressä :D

Tänään pitäs eskarilaiselle lähtee metsästää suksia.. taidan tehdä haarahyppyjä siinä samalla ja juoksennella kaupassa kunnon laukkaa :LOL: No saattas esikoista jo vähän alkaa hävettää :whistle:

Jalkojen turvotus ja käsikipukin hävinny ku tuhka tuuleen..kumma vaikutus miehen kotiin tulolla.

mulish ja hippula ( tiitu ) 37+2
 
Onnea matkaan Pinkgreenille :wave:

Majecalle tsemppiä sektioon.. Hyvin se menee :)

Piiuli82 ei mene toppikset mullakaan kiinni vaikka käytössä on miehen housut...Niissä on kuitenkin henkselit itessään ni pysyvät jalassa :D

:flower: ONNEA VAUVANSA SAANEILLE :flower:

Täällä kärvistellään kipuilevan lantion kanssa mut teidän juttuja lukiessa sitä samaa vaivaa näyttäs olevan liikenteessä....
Mulla ylimääräsenä vaivana pari päivää kestäny kurkkukipu :( ärsyttäääää.... Ois nää raskausvaivat riittäny mulle :kieh:

Nyt esikoisen kanssa lattialle autoleikkeihin =)

Miminen ja Mytty rv 38+5
 
poksui eilen 37+0 =)
Kiitos te ja teidän paulavanukkaat!!! :kieh: :kieh: :kieh: Arvatkaas kenen piti salaa lähteä eilen sivaan kävellen hakemaan paulavanukasta :whistle: (meillä ei semmosia syödä muuten). Onneks kukaan ei hoksaa kurkkia vihanneslaatikkoon jääkaappiin.Siellä on äiskän kätkö (tai oli) :p ..Kyllä oli hyvää..No siinä kävellessä piti pysähtyä monta kertaa kun viiltävä kipu hyökkäs alapäähän :/ . Mutta kyllä kannatti :LOL:
 

pinkgreen onnea koitokseen :heart: vaikka eilen kyll olit miun ja pörrinkaa luovuttamassa ;)

no mutta miun onnen tietäen pörrikin kohta ilmottelee et pää näkyy jo ja mie jään yksin tänne luovuttajien osastoon! :ashamed: lähempä tästä lenkille,,jospa se mieli siitä piristys!!

rontti1 ja 40+6 :heart: huomenna alkaakin jo uudet viikot |O
 
Nyt tarvitsee virtaa tämä ihminen!!!! |O |O
Eilisen kipuilupäivän jälkeen yö oli myös huono! Heräsin useean otteeseen yöllä supistuksiin ja puoli neljän aikaan kun heräsin niin en saanut enää unta.. yli kaks tuntia siinä pyörin ja herätys oikin sit seitsemältä!!! |O Nyt ei enää supista että sen puolesta sais nukkua mutta kun tuo nuorimmainen on erimieltä nukkumisesta!! :D

PG varmaan on jo sairaalassa.. hyvällä tuurilla vauva jo maailmassa :)

sori tää vali vali valitus.. huono päivä.. :/
 
Voi kuuleha ronttiseni kyl mie tääl kärvistelen kipuineni viel sittenki, ko sie jo saikult kotio piäset tuhiskon kans. Elä huolehi!!

Tänää ois nvla ja viel pitäis kärvistellä ja pihistellä pissii 1,5h :headwall: Ei taija kyetä!!Pitää taas ottaa 4h:n näyte, ko ei tuo miun virtsa tunnu ikinä olevan puhas..siel taas epäilivät uuestaan sitä kohtutulehusta, virtsatieinfektioo tai sit limatulppaa tulee. Inhottavaa tää epätietosuus!!

Mut liukenenpa taas jotai touhuumaan..

Pörri ja Pätkä 37+4
 
Täällä ei ole edelleenkään tietoa, miltä kivuliaat supistukset tuntuu.. alan jo melkein panikoimaan, että onko kaikki ok. Yöllä taas heräilin mielettömään päänsärkyyn ja asentoa vaihtaessa särky aina hetkellisesti paheni... Noh, tänään on kans neuvola ja panikoin sitte neuvolatädille tarkemmin.

39+6
 
pinkgreen: Voi viude...kohta sieltä tulee sulle nyytti kainaloon :heart:

majeca onnea matkaan sinnekin.

pippur1 Ajattele jos olisit niin monena päivänä käynyt ulkona syömässä valmiit ruuat, palkannut lastenhoitajan, kätilön jne... =)
Minulle tuli KYS:stä n.180e lasku perjantaista-tiistaihin eli 5pv ajalta.
Siihen lisäksi se yksi aiempi yön siellä nukkuminen josta saa maksaa kahden päivän puolelta laskun, ja yksi käynti siellä varmistamassa se lapsivesihomma vaan niin niistä tulee jo reilu 50e lisää tuohon vielä....Ihanan kallista :D
Mutta ainakin minä mielellään maksan kun tosiaan valmiit herkulliset ruuat ja kaikki siellä vaikka onkin suolainen hinta.
Ja toisaalta, hotellissa ei kyllä tuohon hintaan olla superior huoneessa kun yks yö :D

ON: Meillä olis ollut neuvola tänään mutta peruin ja siirrettiin ens viikkoon, kun täällä ei pakkaset vielä hellittäneet ja oli melkein -19 astetta aamulla vielä. Ja toisekseen ja ehkä suurin syy oli se, että oli taas erittäin vaikea yö meillä, joten halusin antaa vauvojen nukkua rauhassa ja rauhoittua kun he vihdoinkin nukkuivat.
Ens viikolla sitten koitetaan uudelleen.

Enie + Nörtti ja Hissu 1kk synttäri sankarit tänään :heart: :heart: :heart:
 
Täälläpäin onneks terveydenhoitaja tulee kotikäynnille niin ei tarvi lähteä raahaamaan neuvolaan... ensimmäinen käynti siinä 1-2vkon ikäisenä ja toinen sit ku vauva on 1kk:n ikäinen :) Mä ainaki tykkään tosi paljo, ettei tarvi viedä vauvaa mihinkään varsinki näin pakkasilla :)

 
Takaisin kotona,ilman vauvaa!!

Menin eilen illalla äitipolille päänsäryn ja turvotuksen takia. Ottivat käyrää 30 min joka oli normaali,vauvan sydänäänet hyvät ja supistuksiakin piirtyi käyrään,ei kipeitä :/ No pissa puhdas,verestä katsoivat toksemia arvot jotka olivat normaalit! Olin yön yli osastolla koska lääkäri sanoi että ruvetaan käynnistämään parin päivän sisällä. Painoarvio vauvalla jo nyt 4200g :eek:

No aamulla lääkäri kävi ja sanoi että ei nyt sitten käynnistellä,koska mulla ei ole ollut enää verenpaineet koholla eikä supistele kipeästi. Tarvin kuulemma voimakkaita supistuksia että saan vauvan ulos..Mutta tuo koko pelottaa!! Kohta tää vauva on 5 kiloa ennen kuin tehdään mitään!! Mä olen niin vihainen että... :kieh:

Torstaina menen uudestaan äitipolille jolloin viikkoja 41 ja katsotaan tilanne uudelleen. Jos silloin käynnistävät..Onko äidillä mitään sana valtaa siihen että saisin jo käynnistyksen? Alkaa olla todella tuskainen olo..!

Sannis ja patu rv 40+4
 
Heippa! Pari päivää poissa kehistä niin ihan pihalla mitä täällä tapahtuu :ashamed: ja tota tekstiä on tullut NIIN paljon |O

Onnittelut kaikille vauvautuneille ja kärsivällisyyttä kärvisteijöille! :flower: :hug:

Meillä täällä vauvan kanssa arki alkanut sujumaan ihan hyvin. Kamalasti univelkaa vain kun synnärillä nukuin about 10 tuntia (loppu aika meni töllistellessä tuotosta :LOL: ) ja kun päästiin kotiin niin alkoi kamalat masuvaivat neidillä. Kiitos ja kumarrus Rela-tipoille, niistä päästiin! Varmasti myös sillä et linjasin itselle tarkan ruokavalion (ei kahvia, ei mitään vaikeasti sulavaa, eikä todellakaan hiivaa tai sipulia!!) oli vaikutusta. Nyt on typy voinut oikein hyvin :heart:

Mites vauvautuneet ovat suunnitelleet keskustelun jatkot? Ihan tässä samassa ketjussa vai onko perustettu uutta? Kovasti haluan jatkaa teidän arvon mammojen kanssa höpöttelyä. Aivan uskomattoman suuri tuki ja turva ollut tämä ketju kaltaiselleni höpsölle ensiodottajalle!
:D Kiitos kaikille! :heart:

Elayne ja pikkuneiti 1vko
 
Sannis mulla käynnistettiin jo rv 38+1 mun tuskasen olon takia ja olin valvonut kuukauden yhtäjaksoisesti.että kyllä sulla olis oikeus saada käynnistys,pitää vaan olla itse vaativana jotta tajuavat tilanteen.mullakin olis jäänyt haaveeksi jollen olisi pysynyt lujana,yksi lekuri lupas toista ja toinen puhu ihan toista.mutta oma sitkeys ja päättäväisyys kehiin nyt.
 
Sannis voimia! tiedän miltä tuntuu kun ei tehä mitään minkään eteen.

Elayne jos jutskataan kaikki täällä sekasin siihen asti että kaikki pääsevät vauvapuolelle mukaan??

Vai mitä mieltä muut vauvautuneet ja masulliset???

pippur1 ja muru 12vrk
 
Alkuperäinen kirjoittaja Enie:
pippur1 Ajattele jos olisit niin monena päivänä käynyt ulkona syömässä valmiit ruuat, palkannut lastenhoitajan, kätilön jne... =)
Minulle tuli KYS:stä n.180e lasku perjantaista-tiistaihin eli 5pv ajalta.
Siihen lisäksi se yksi aiempi yön siellä nukkuminen josta saa maksaa kahden päivän puolelta laskun, ja yksi käynti siellä varmistamassa se lapsivesihomma vaan niin niistä tulee jo reilu 50e lisää tuohon vielä....Ihanan kallista :D
Mutta ainakin minä mielellään maksan kun tosiaan valmiit herkulliset ruuat ja kaikki siellä vaikka onkin suolainen hinta.
Ja toisaalta, hotellissa ei kyllä tuohon hintaan olla superior huoneessa kun yks yö :D
Meille on tulossa 360?:n lasku, sitä odotellessa... Multa 6 päivää ja vauvalta 6 päivää. Mä oisin kyllä saanut tolla hinnalla tosi superherkulliset pihvit, kun ekat 3 vrk olin lähes täysin ruoatta, jonkun jogurtin tai hedelmän sain silloin tällöin ja pari päivää 'ihanilla' nestemäisilä lanttu- ja porkkanalaatikoilla, jotka kyllä jäi syömättä :LOL:

Joo, mutta vakavasti, eihän sitä noin voi ajatella sitä hintaa, vaikkei se kyllä halpaa lystiä ole. Just tultiin polilta vauvan kanssa, taas oli hinnat noussu. Poli maksu 27,40? ja olikohan vrk-maksu 32? ja risat...

Vauva painoi jo 2800g ja pituutta löytyi 50,5 cm, 19 päivää vanha miäs :heart: =)

 

Yhteistyössä