***TAMMIVAUVAT***Tammikuussa (syntyneet päivitetty 31.1.10)

Meille syntyi 12.1. (Rv 39+4) pieni tyttö, pituus 49 cm ja paino 3320g. Päästiin jo eilen kotiin sairaalasta, kun synnytys meni hyvin ja vauva voi hyvin.

Minuakin saattaisi kiinnostaa suljettu keskusteluryhmä/kerho sitten jos sellainen perustetaan ja minut huolitaan mukaan =)

Tsemppiä kaikille synnytystä vielä odottaville ja onnittelut jo vauvautuneille
:flower:

ZebraZ ja pikkumyy 2 vrk
 
sannis, taidat olla jo nyytin hakumatkalla? Mulla alkoi synnytys just vaaleanpunaisella vuodolla, se oli sitten lopulta lapsivettä.

Lili, mä en tajunnut laskea, kuinka mones meidän sukka oli, mutta olisko ollut 6. tai 7., eli heti susta seuraava tai viimeistään sitä seuraava, silloin, kun salista poistuttiin, oli meidän jälkeen tullut vielä yksi punainen sukka. Mä tosiaan lähdin kotiin jo tiistaina, kun oli läpäisty lääkärintarkistus. Hyvin on kotona sujunut ja olo on tosi hyvä jo - saatan jopa istua ihan kunnolla :D

Vieraita TYKS:issä saa nykyään käydä siten, että isä/yksi nimetty tukihenkilö ja sisarukset koko päivän vapaasti ja isovanhemmat vierailuajalla (maanantaina muuttui, siihen asti oli, että vain isät pääsi). Muita ei edelleenkään pääse käymään - se on kuulemma ollut äitienkin toive, tuo vierailukielto on rauhoittanut osastoa ja äidit on siitä pitäneet ja kun kielto tulee sairaalasta, ei ole "noloa" sanoa, että ei halua vieraita. Mä kanssa olen samaa mieltä, että isä ja sisarukset tervetuoloa, mutta muut saa tulla kotiin katsomaan, sairaalassa kuuluu/saa levätä ja tutustua pikkuiseen ihan rauhassa.


vauva 10 :hug: , joku on ollut vähän ahdasmielinen. Mun mielestä tämän palstailu on juuri sitä varten, että täällä saa valittaa "turhastakin", kyllä noilla viikoilla voi olla semmoinen olo, ettei raskautta enää jaksaisi - ehkä kaikilla semmoinen olo ei ole, mutta sulla on oikeus sun oloihisi ja tunteisiisi - ja oikeus niistä täällä kirjoittaa ja niitä purkaa, sitten taas ehkä jaksat odottaa, kun kerran muutakaan vaihtoehtoa ei kuitenkaan ole. Anna pikkusielujen märistä ihan rauhassa, sulla on meidän tuki!

Nimi Meillä on jo valmiina, oli sekä tytölle ja pojalle mietittynä kolme etunimeä ja se ensimminen nimi, josta tulee kutsumanimi, oli myös se, joka oli sairaalapapereissa. Nimeä en paljasta, kuin siinä suljetussa kerhossa aikanaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja pippur1:
mulla ei vieläkään tuu maitoa riittävästi. Mahtaako multa ollenkaan tuo imetys onnistua. Mollemmista tisseistä saan pumppaamallakin vaan yhteensä 50ml.. ja jos vauva on tissillä ni aina nukahtaa melkein saman tien siihen.. tuntuu kun olisin epäonnistunu äitinä.. lisääntyyköhän tuo maidon tulo olleskaan???

Harmittaa ja ressaakin tuo maidon tulo. siksi sitä varmaan ei tuukkaan :ashamed: :ashamed:


mulle on neuvottu et kaalinlehti nostais maidon rintoihin. Ei muuta ku kaalinlehti liivin alle ja testaamaan. itse aion kyl testata ku sinne asti pääsen :D tsemppiä :hug:
 
Onnittelut taas kaikille vauvautuneille :flower:

ja jaksamisia muille :hug:

Täällä totutellaan/opetellaan arkea...mahavaivat kiusaa,muuten neiti on nii kiltti, nukkuu yöllä 3-5 tuntia putkeen :)

Painoa tuli 30kg (joulukuus 15kh melkein nestettä), nyt kaksi viikkoa synnytyksestä 22 kg lähteny...jalat ehkä jopa pienemmät ku ennen synnytystä,varmaan lihakset surkastuneet ku ei päässy liikkeelle oikeastaa ollenkaan 3 viikkoon...mut luulin et kilojen karistaminen vie paljon kauemmin =)

Tiituli81&pulla 13vrk
 
zebraz onnittelut :heart:

alice... Tsemppii. :)

minonmami Täällä ainakin ollaan tapaamisessa mukana, kunhan nyt ensin saisi vauvan syntymään. Sitä, kun ei tiedä kuinka itsepäinen vauva on kyseessä. Tykkää vaan köllötellä omassa yksiössään. ;)

Tänään siis yliaikakäynti jossa päätetään käynnistyspäivä ellei oteta jo tänään sisään. Kätilö kyllä sanoi puhelimessa, että tuskin vielä tänään käynnistellään. Menee kuulemma ensi viikolle.

millis ja liinu 41+4
 
ZebraZ Onnittelut pienestä tytöstä! :flower: :heart:

alice in wonderland Hirmuisesti tsemppiä ja voimia koitokseen :hug: :heart:

Hauskaa päivää ja hyviä vointeja kaikille! :hug: :)
Tiukun äiti ja masumatkaaja 41+1 :heart:

Mua on ruvennut pelottamaan, kun masumatkaaja ei liiku/ potki kun melko vähän.. :ashamed: Pitäisköhän siitä kysyä samalla, kun soittelen tänään sairaalaan ja varailen aikaa sinne.
 
Onnea uusille vauvan saanneille :flower:

( . ) tää iso vatsa sai eilen helpotuksen. Neukku täti ei antanu enää uutta aikaa vaan sanoi että ku äiti polille aika tiistaina nii varmasti käynnistävät sit samalla viikolla. jotenka ens viikolla viiimeistää nyytti sylissä. nyt paino arvio jotain 4-4.2 kg
 
Vielä mutta nyt vuoto on muuttunut rusehtavaksi..! Ja aamulla tuli verinen klimppi...! Iso sellainen.. Mutta kyllä itse veikkaan että lähtö on lähellä..Koskaan aikaisemmin ei ole tollasta limaa tullut. Ja pissan seassa oli myös hieman punertavaa :D (anteeksi taas yksityiskohtainen selitys) :ashamed:

Alapäähän sattuu,ja aamulla tuli kipeä supistus..Pyllyn päälle sattuu, ihan kuin kuminauha kiristäisi siellä..! Ja maha tyhjenee...Jännittää :D

Nyt jatkan jännäilyä täällä..!

Sannis ja patu rv 41+1
 
Zebra Onnea!! :flower: :flower:

Alice onnea matkaan =)

Täällä ne supistukset sit illalla loppu. Oli jo samanlaisia supistuksia ku aikasemmissa raskauksissa ja pääs lähtee synnärille, mut ei :headwall:
En sit jostain syystä saanu nukuttua vaan valvoin koko yön sängyssä pyörien. Plaah.

mulish ja hippula 37+6
 
millis1981 Juu, olen tehnyt liikelaskentaa. Ja sen takia just huolettaa, kun tosi harvakselta tuntuu kun olen laskenut. Sekä liikkeet tuntuvat vaimeammilta kun ennen. (nyt parin päivän ajan) Viime yönä yritin kovasti juoda sokerista teetä ja jopa "heiluttelin" mahaa, jospa masumatkaaja olisi herännyt :ashamed: Just varmaan se 10 liikettä tuntui, melko pitkässä ajassa mun mielestä.
Onhan se tietysti niin ettei tilaa ole niin paljoa vauvalla, kun ennen ja välillä voi olla hiljaisempia päiviä. Silti vähän mietityttää..
 
Meidän pikku-neidille syntyi yöllä serkku. Poika oli ja tuli yli 3 viikkoa etuajassa. 2400g ja 45cm..hän oli sitten aikas pikkunen verrattuna meijän neitiin :)

Voi tätä kerrostalon ihanuutta.. Naapurissa aletaan poraamaan seiniä ennen 8 aamulla ja edelleen jatkuu.. |O |O |O |O

pippur1 ja muru 16vrk
 
Ihanhan tässä meinaa väsyttää.... tyttö huusi taas kerran viime yön, aloitti klo 24 ja rauhottu nukkumaan vasta joskus klo 3.30. Toiseks nuorin lapsi tietty heräs sit jo klo 6 vaikka normaalisti nukkuu yli klo 7 helposti :( Voi perse, alkaa oikeasti menemään kohta hermo tähän huutoon. Mikäs siinä kun huutais päivällä tai edes illalla :(

Enemmän univelkaa mulla on nyt kuin mitä raskausaikana :ashamed: :(

Vein pojan eskariin ja tytön hoitoon täksi päivää sillä ajatuksella, että saisin nukkua mutta vauva herää tunnin välein itkemään joten se siitä :/

muoks. Tiukun äiti mulla oli pari päivää ennen synnytystä tooooooosi hiljaista mahassa. Olin jo päättäny, että aamulla soitan neuvolaan jos ei liikkeet ala tuntumaan vilkkaammin/selkeämmin. Synnytys kuitenkin yöllä käynnistyi ja vauvalla oli napanuora 3x kaulan ympärillä ja kätilö arveli, että se saattoi vaikuttaa noihin liikkeisiin. Käy ihmeessä tarkistuttamassa niin ei tarvitse olla huolissaan :hug:
 
No nyt on soitettu. En tosin saanut edes mitään aikaa :ashamed: Maanantaina kuulemma pitää soitella uudestaa, jos en ole mennyt sinne synnyttämään sitä ennen..

hömppö :hug: voimia :hug: Toivottavasti tyttö rupeaisi nukkumaan paremmin ja sinä saisit levättyä tarpeeksi :)
Täytyykin soitella uudestaan tuonne tai sitten neuvolaan. Just, tuo mua on pelottanutkin. Siis jos vauvalla on napanuora kaulan ympärillä tai jotain muuta :ashamed:
 
Ihan ensin vauva10:lle :hug: Samaa sanon kun muutkin täällä, että tännehän saa valittaa just niin paljon ko tykkää ja niiden ei tarvi lukee, joita se noin ahdistaa. Kateellisten panettelua vaan... ne neuvoo eniten ketkä ei mistään mitään tiedäkään :LOL:

Taas on lisää tullut vauvoja ONNITTELUT , mutta on teitä onneks täällä vielä muutamia seurana kärvistelemässä. Kyllä tulisi aika pitkäksi odotella, jos ei olis tämmöistä vertaistukea! Ihanaa, että olette olemassa, vaikka harvemmin ehdin kirjoitella, niin usein käyn kurkkaamassa :wave:

Alicella varmaan jo nyytti sylissä :heart: Mitens Sanniksen tilanne??

Mä nukuin viimeyönä pitkästä aikaa kuin pieni possu. tai no, aika iso possu :whistle: Oikee emakko :LOL: Nyt on sitten ihan eri fiiliskin ja aloin leipomaan oikeen urakalla. Mokkapaloja en kyllä vielä tehnyt, mutta kai se on pakko, kun kerran semmoista on liikkeellä :kieh:

Nyt kattoon ettei sämpylät pala.
Tammiska ja pikkumuru 38+1
 
Voi Alice, pääsit lähteen ekana meistä sinne Poriin.. kerro sitten sieltäkin tietoja kuinka sinne otetaan vastaan vieraita ja millainen kätilö oli :).. Onneksi olkoon joka tapauksessa :heart: ! mulla on kuitenki sellanen asenne, että viikonloppuna minäkin sinne meen perkules! Ens yönä, silloin tuntuu!!

Viime yönä tuntui ensimmäistä kertaa jännittävältä, mutta ei kivuliaalta. Aattelin, että nyt se kyllä alkaa mutta nukahdin ja nousin sängystä tänään vasta 12.15 - koska kuulin postista tulevan liivit englannista wow!! En ymmärrä mistä nämä mielettömät unenlahjat tulee.

40+3
 

Yhteistyössä