***TAMMIVAUVAT***Tammikuussa (syntyneet päivitetty 31.1.10)

Saimme ihanan pojan ke 13.1. Mittoja "Metri-Heikillä" oli 3960 g / 56 senttiä.

Kotiuduttiin tänään, maito maistuu ja unikin vaihtelevasti. IHANAA OLLA KOTONA! Kertoilen synnytyksestä paremmalla ajalla, nyt on äiti vähän väsynyt... =)

mamma ja Kirppu 3 vrk
 
Ja lisää vauvoja!! Onnea!!!

Pörri: minullakin saattaa olla niin että ensin on hirveät kivut ja sitten joku päivä ettei mitään liitoskipuihin viittaavaakaan! Sitten tuntuu että on elämänsä kunnossa ja menee ja tekee asioita niin uups.. taas on kohta kipee!!! |O :headwall:
 
Paljon vauvoja taas syntynyt! Hirmuisesti Onnea! :heart:

Herasin juuri "paikkareilta" sohvalta....koko illan supistellut kunnes nukahdin ja asken vessassa kaydessani huomasin The limatulpan pontossa! Tai ainakin osan siita. No, tassa vaiheessa (rv42) voi sanoa sen tarkoittavan synnytyksen lahestymista piakkoin silla aamulla pitaisi kaynnistykseen lahtea. :D Toivon nyt todellakin etta lahtis tasta kayntiin ilman sen kummempia apukeinoja.

Mutta....tsemppia kaikille, itse varmaan ilmoittelen vauvauutiset seuraavaksi :wave:

Sohvi rv 42 POKS (kenellekaan en toivo nain pitkaa odotusta :whistle: )
 
Pitäisiköhän mun jo huolestua,kun tota rusehtavaa vuotoa on tullut jo 3 päivää putkeen..? Ja pelkään ihan oikeasti että ei sen vuodon pitäisi noin kauan jatkua...! Jos tuo olisi limatulppaa, se tuskin valuisi 3 päivää putkeen ja ne limaklöntit on todella isoja :eek: sitä tulee koko ajan..

APUA!!! Onko jollain neuvoa..?

Sannis ja patu rv 41+3
 
Pauliina, Naps ja Ullis paljon onnea!! :flower: :flower: :flower:

Mulla meni vedet aamulla, odottelen tässä nyt supsituksia mitä ei kuulu eikä näy. Ihan uusavuton olo kun aikasemmat käynnistyneet supistuksilla ja kalvot aina puhkastu salissa.
Synnärille soittelin ja antovat luvan odotella. Vauva liikkuu hyvin ja vuoto normaalin väristä.

Mukavaa sunnuntaita mammat :wave:

mulish ja hippula ( tiitu ) 38+1
 
Onnittelut taas vauvautuneille :hug:

samariini Mulla kans tota onkhelmaa,ett sit ko ei mihkää satu, ni pitää tehä jotai yliraskasta ja kas kummaa; kohta koskoo taas :headwall:

Miehä siis en oo ny tääl, vaa siel saikul synnyttäneenä, niiko lupailin :LOL:
Juu-u, ei lähtenä tää mamma eile saikulle, vaik nii päättäny olinki :headwall:

Pörri ja Pätkä 38+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja sannis:
Pitäisiköhän mun jo huolestua,kun tota rusehtavaa vuotoa on tullut jo 3 päivää putkeen..? Ja pelkään ihan oikeasti että ei sen vuodon pitäisi noin kauan jatkua...! Jos tuo olisi limatulppaa, se tuskin valuisi 3 päivää putkeen ja ne limaklöntit on todella isoja :eek: sitä tulee koko ajan..

APUA!!! Onko jollain neuvoa..?

Sannis ja patu rv 41+3
Mulla tuli ton kakkosen loppuodotuksessa sellasta rusehtavaa limaa maanantaista torstaihin, kun torstain a siis vauva syntyi. Oli maanantaina kontrolli polilla ja sen jälkeen alkoi "tuhruttaa", tuli siis tosi paljon, vessareissullakin sai pyyhkiä monen monta kertaa.Silloin soittelin polille asiasta ja sanoivat että on ihan normaalia, kohdunsuu siellä vaan kypsyy ja valmistautuu.

Nyt ei ole vieläkään juuri merkkejä synnytyksen lähestymisestä, Mitä nyt pystyasennossa vauva painaa toooosi ikävasti alaspäin. Ajattelin lähteä shoppailemaan, saa nähdä tuleeko noutaja, kun en ole viitsinyt viimeisen viikon aikana kauheasti kotoa edes poistua, juurikin tuon liikkumisen hankaluuden takia.

Tippaiita ja Nappi 40+4

 
Naps Onnea ekaksikin pienestä miehestä :) Pistit silmään kun luin sun juttua ja se vaikutti mun kirjoittamalta, tosin meidän PieniMies on kohta jo 2kk ja veljen tilalla on Isosisko mutta kans 1,4v ja pojukin on ollut kotona vasta viikona..:)
Meillä kans ei veikan päälle kauheasti ymmärretä, sormet on kivat ja halia ja pussailla pitäis kauheasti mutta toi päälle meno kuulostaa tutulle, silloin meillä ilmenee "vihaa" veikkaa kohtaan jos joudun komentaa tyssiä useemmin kyseisestä asiasta, sääliä ei sillon tunneta :D
ja eilen olin ekan kerran keskenään molempien kans ja voi jumbe, tyssi käytti kyllä tilaisuuden hyväksi ja teki kaiken mitä ei normaalisti saa tehdä ku poju tissutteli.
Saa nähdä mitä elämä on ku mies lähtee tammikuun loputtua töihin.. hermo voi olla koetuksella :LOL: :kieh: :headwall:

Onnea muillekkin jakautuneille :flower: :flower:

Meillä poksutaan, rv 40+0 varmaan tän elämän viimeisen kerran...:ashamed:
eli huomenna 8vkoa... :heart:

-Väpä ja PieniMies-
 
Selvä homma..! :) Eli ei tarvi olla huolissaan.

Huomenna aamulla klo 8.00 aika taas äitipolille, jossa toivottavasti puhkaistaan kalvot. Niin ainakin torstaina lääkäri sanoi että maanantaina voisi puhkoa kavot jos ei viikonloppuna ei tapahdu mitään. :D Eli toivottavasti huomenna jään sairaalaan.

Nyt päikkäreille!!
 
Nopeasti ilmoittelen, että meillä syntyi viikko sitten 10.1. poika :heart: En ole ehtinyt mitään teidän juttuja lukemaan enkä taida vähään aikaan ehtiäkään, niin pitää poika äidin kiireisenä yötä päivää :D Jossain vaiheessa jo unisena mietin, että miten ihmeessä esim. Enie ehtii palstailemaan lainkaan kahden vauvan kanssa :LOL: Mutta ehkä jossain vaiheessa ehdin vähän enemmän synnytyksestä ja muusta kertoilemaan...

Lumi ja Lilliputti 7 vrk
 
Onnittelut kaikille vauvan saaneille, teitä tulee kun sieniä sateella. Toivottavasti itse pääsen mukaan joukkoon.

Täällä on alakertaa vihkonut perjantai- illasta lähtien ja eilen alkoi supistelut. Osa kivuliaita ja osa kivuttomia, eikä niin kovin säännöllisestikään. Saunassa kävin eilen mikä sai kanssa supistuksia aikaan ja yö menikin sitten pitkälti valvoessa kun supisteli. Pahinta on ehkä kuitenkin tuo alakerran vihlonta kun herättää öisin kun kääntää kylkeä tai nousee/ menee takaisin sänkyyn.

Onkos teillä muilla jalat turvonnut synnytyksen lähestyessä tai muuten näin loppuraskaudessa? Mulla turpos perjantaina jalat niin, ettei nilkkoja enää erota. Yön aikanakaan ne ei laske kun ihan vähän. Iltaisn sattuu oikein jalkoihin kun ei meinaa saada edes varpaitaan koukkuun. Ja ihan kauheeta on kun pitää laittaa kengät jalkaan. Täytyy huomenna soitella asiasta neuvolaan jos osas auttaa. Raskausmyrkytykseen sopis mutta kun ei ole siihen kuuluvia muita oireita ollenkaan.

Täällä alkoi sitten eilen tulla oikein kunnolla maitoakin rinnoista. Illalla kun telkkaa katselin niin yöpaita kastui ja nyt aamulla huomasin, että lakanassakin on läntit. Nyt vaan odotan, että syöjä päättäisi syntyä. Tänään olis hyvä päivä kun olis miehen nimipäivä.

Vauva-10 ja Muukalainen 39+0 POKS!!!!
 
Täällä poksutaan 38+0 :)
Mulla edelleen kauhee nuha päänsäryn kera :snotty: .
No eilen kyllä käväsin hiihtämässä, olin varmaan aika näky mahani kanssa :LOL: . Ja tunnin hikivitutusmurina lenkillä. Muutenkin paska olo niin ei riitä vaan miehen on pakko sillon jotain sanoa tai tehdä niin et kurjempi olo..Hiukan herkkis taas :whistle: . Oonkin sit nukkunu 3 yötä jo sohvalla. grrrr...
 
Kiva kun näiden pienten rytmit muuttuu koko ajan lasten kasvaessa |O Juuri kun on tuudittautunut, että tämä on nyt se lasten rytmi ja sopeutuu siihen, niin eikös lapsukaiset taas muuta kaiken. Aluksi meillä mentiin keskolassa opitun rytmin mukaan, sitten pidensivät pisintä unijaksoaan 6 tuntiin. Tuolloin molemmat menivät samassa tahdissa. Mutta nyt poika on ruvennut sooloilemaan. Eilen illalla molemmat aloittivat tankkauksen klo 20 eli söivät hiukan, nukkuivat hetken, söivät lisää... Siinä oli koko ajan jompikumpi syömässä. No klo 2 päättivätkin syödä yhtäaikaa ja alkoivat yöunille. Toisin sanoen tyttö heräsi klo 4 ja 9 syömään. Poika vasta klo 11 :eek: Muutenkin tuo jätkä nukkuu huomattavasti pidemmän yö unen kuin siskonsa. Mutta eikö sitä pitkää unijaksoa voisi nukkua yöllä :headwall: Kaksivuotias kun herää klo 7, niin ei oikein oma nukkuminen tunnu mihinkään kohtaan sopivan.

Noh, puoli vuotta ja sitten voidaan olettaa, että yösyönnit jää pois. (Sitten herätäänkin muista syistä...)

Hipkukka (väsyneenä ) ja lapsukaiset (hyvin levänneinä )
 
Onnittelut vauvaantuneille :flower: :heart:

Mulis: tsemppiä matkaan :hug:

Ja :hug: loppusuoralla oleville, pian on kaikilla nyytti sylissä :heart:

Oma nyytti tuossa köllii sohvalla, ja esikoinen unilla, ihanan rauhallista.. Pitäs nukkua nyt itekkin mutta jotenkin sitä kaipaa näitä hiljasia hetkiä myös hereillä. Samalla mielessä pyörii synttäritarjoilut, esikoinen täytti siis 2 v viikko sitten ja ens sunnuntaina juhlat, sitten kaste on varattu 27.2, sinnekkin pitäs sit tarjoilut miettiä. Tälle kuulle mahtuu myös yhdet hautajaiset ja yhdet 80 vuotis juhlat että kyllä ohjelmaa piisaa.

Yöt meillä on aika levotonta aikaa, ja muutenkin vaikuttaa vaativammalta vauvalta kuin veljensä.

Voikaahan hyvin mammat :hug:

-c-
 
Byhyy, vielä olen täällä, kokonaisena ja ei yhtään supistusta tunteneena :( .
Äitikin uskaltautui pitkästä aikaa soittelemaan ja kuulin pettymyksen hänen äänestään "ekkö sä ny vieläkään ole matkalla?"
Mutta onhan tässä päivässä vielä tunteja jäljellä, tänäänhän se nyt tulee kun olen niin päättänyt :)

40+5

Niin juu, ja onnea taas vauvautuneille!
 
täällä kans kokonaisena :( menee hermo ihmisiin jotka kokoajan kyselee ja kyselee että joko, joko.. tai lähde nyt sinne synnyttämään!! prkl kyllähän tästä lähtis.. ei kylläkään ole mitään tuntemuksia et syntyis. Tänään on sit 41+0...

Olo on niin turhautunut!

Anteeksi purkautumiseni :ashamed:

imppuli ja vilho 41+0
 
Ääh, lievät säryt jatkuu ja eilen tuntui jalkovälissäkin enentyvää painetta. Tänään sitten huomasin, että nyt vatsan asento on jotenkin muuttunut; iso lautanen pysyisi hyvin tuossa vatsan päällä. Tullut sellainen tasainen kohta tähän ylös?! Onks muilla vatsan asennossa mitään muutoksia?
 
Vauvaonnittelut heti näin alkuun ettei unohdu!!!!! :)
ja mulishille tsemppiä koitokseen!

Tänään vähän parempi päivä liitoskipujen suhteen. välillä sellaisia nipistäviä suppareita ja polttelua selässä mutta eipä ne tuosta kovene.
Olen nyt joutunut tekemään tosissani tuota liikelaskentaa. Eilisestä illasta lähtien. Liikkeitä tulee se juuri ja juuri vaadittava 5/½h ja 10/h mut ne ovat kyllä niin hentosia ja hidastettuja että vaivaa kyllä. Soitin eilen synnyttäjien vastaanottoon ja sieltä kyllä sanottiin että pitäisi niiden olla ihan normaalisti tuntuvia liikkeitä niinkuin on tähän asti ollut. Mutta mulla ei mun mielestä ole. Ajattelin tässä lähteä iltasella käymään mutkan siellä ettei tarvitse stressata. Tää on jotain ihan kamalaa kun saa koko ajan miettiä että onko kaikki hyvin!! Ja onko tää vielä nolompaa kun tosiaan ei ole edes esikoinen kyseessä :ashamed: et pitäshän mun tietää.. :( mut en vaan tiedä!!! :headwall:

samariini 38+4
 

Yhteistyössä