***TAMMIVAUVAT***Tammikuussa (syntyneet päivitetty 31.1.10)

20.1.2010 klo 8:48 raskausviikolla 40+1 syntyi pieni, mutta topakka neiti, jolla painoa 3730gr ja pituutta 51cm.

Kerron synnytystarinaa myöhemmin. Rutiinit vähän sekaisin vielä, mutta eiköhän se ala arki tästä taas rullaamaan!

Kuviakin laitan kunhan ehin, pikkunen heräs tietty heti ku tähän pääsin. :D
 
Paljon onnea kaikille pikkuisista! :flower: :heart:

Oltiin viikonloppuna yötä uudessa kodissa. Ensi viikonloppuna olisi sitten tarkoitus muuttaa kokonaan. Vähän jännittää. Pakkaamistakin olisi vielä vaikka kuinka :ashamed:
Onneksi mies jää tähän vanhaan asumaan, niin ei haittaa, vaikkei kaikkia tavaroita ehtisi viedä uuteen kotiin :)

Hauskaa päivää ja hyviä vointeja kaikille! :flower: :hug:
Tiukun äiti ja pikkuneiti 9vrk :heart:
 
HEP!

Viime yön supisteli 5min välein.. en kyllä edes harkinnut lähtöä, meillä on muutto kesken!
Ja puuttui se viimeinen potku noista supistuksista, vaikka kärvistelyä oli tuossakin yössä ihan riittämiin.
Klo 2 alkoi ja vieläkin jatkuu säännöllisen epäsäännöllisesti, välillä menee 10min välein, välillä useammin, joskus jopa harvemminkin..
En tiiä sit, mitä pitäis tehdä.. neuvolassa ei ainakaan sanottu tänään mitään!
 
Meillä vauva on hereillä paljon (liikaakin =)... Aamusta herätään 9-10 aikaan, sitten kukkuu hereillä neljään asti, saattaa ottaa parit lyhyet tirsat välillä ja sitten illasta nukkuu ja välillä herää syömään. Viime yö meni kahdella syötöllä 00.00-8.30, jouduin tosin nousemaan kolmannenkin kerran kun kitisi mahaansa. Mutta varmaan siis lähemmäs 9-10 tuntiakin on ollut nyt viime päivinä hereillä. Eiks se oo aika paljon??

Noita mahavaivoja tuntuu nyt olevan. Röyhtäisee nätisti syönnin jälkeen ja saattaa aika pian nukahtaakin (joskus jo olalle). Sitten kun lasket nukkumaan niin alkaa huuto.

Kertokaas te kokeneemmat mutsit vinkkejä noihin ilmavaivoihin ja röyhtäyttelyyn, hyväksi havaittuja konsteja?

 
Ullis, usein äidin syömät ruuat vaikuttaa kans vauvan mahavaivoihin, olisko siun ruokavalios jotain semmosta josta vois tulla? Esikoisen kohdalla tuntui et ilmavaivat helpotti kun mie en syönyt suklaata enkä ruisleipää ja neuvolassakin neuvottiin kokeilee et auttasko jos välttäis niitä. Mut nyt tän vauvan kans olen syönyt ruisleipää paljon, eikä ole ilmavaivoja yhtään... mut suklaata en ole uskaltanut syödä, koska se ilmeisesti aika yleisesti aiheuttaa vatsavaivoja imetetyille vauvoille. Joillainhan auttaa relatipat, cuplaton tai disflatyl, en muista ootko niistä maininnut et oisit jo kokeillutkin. Joillain sit taas tuntuu helpottavan kun jättää nuo kaikki tipat pois... Meillä molemmat pojat syö relatippoja, mut ei muita ole annettu, meille se cuplaton ei ainakaan tuonut mitään apua ilmavaivoihin esikoisella. Mut vaikea se on varmaan monesti löytää että mistä vatsavaivat johtuu ja ei kai niihin välttämättä mitään yksiselitteistä syytä olekaan, joillain vauvoilla vaan on enemmän kuin toisilla. Ja onhan tuo 9-10 h paljon hereillä oloa, mut jotkut vauvat valvoo enemmän jo ihan alusta asti, et ei varmasti ole epänormaaliakaan :), jos on kuitenkin tyytyväinenkin hereillä ollessa eikä ole pelkkää mahakitinää.

Miminen, lohduttavaa kuulla että muillakin on haasteellista esikoisen kanssa. Tuo miulta jäikin mainitsematta että tosiaan hirveä kiukku tulee siitä jos ei pääse syliin just heti silloin kun haluaa. Yleensä pyytää syliin silloin kun imetän vauvaa.... Vauvaa poika välillä silittää tai haluaa halia, mut sit otteet on kyllä aika kovat tossa halimisessakin, et joutuu välil vähän estelee. Enimmäkseen ei kyllä huomioi vauvaa millään tavalla.
 
Täällä minä vielä varmaan viimeisenä!! :kieh:
Rv 40+3 tänään... Mutta sain yliaikakontrolliajan jo perjantaiksi, neuvolatäti kehotti valittaa kovin turvotuksista ja unettomuudesta jos vaikka käynnistäisivät :LOL:
Mut luultavasti 5.2. käynnistävät.. Tulis nyt iteksee ulos jo, koko ajan supistelee :S
 
Pitkästä aikaa täällä! Itse kotiuduin eilen, mutta tyttö jäi vielä sairaalaan :(

Mulla siis takana suunniteltu sektio 21.1. ja olikin melkoista toimintaa. Aamulla seitsemältä olin äitipolilla käyrässä ja kysyi, että koskas sitte leikataan. Kuulemma viimeistään puol ysiltä. Ennen kahdeksaa olin kuitenkin jo leikkurissa. Ei ehtinyt ees jännittää, kun oli niin nopeaa toimintaa. Jostain syystä lääkäri ei meinannut saada mulle sitä spinaalia laitettua ja ainakin 10 kertaa (varmaan enemmänkin) tökki mua sillä neulalla ja se SATTUI! Mä vinguin siinä pöydällä kun kerta toisensa jälkeen hoitaja sanoi että "nyt pistää"... :ashamed:

Onnistuis viimein ja sitte alkoki puutua. Mullekin hengitys kävi tosi raskaaksi ja sitte paineet putos niin, että meinasin oksentaa... Mutta loppujen lopuksi sitten sieltä ihana tyttönen ulos saatiin ja pääsin heräämöön. Tosi nopeasti tunto palautui ja pääsinki sitte osastolle, missä mies ja vauva odottikin jo :heart:

Mun raskausdiabeteksen takia tyttö joutui kuitenki sitte vastasyntydeiden teholle sokeritippaan samana päivänä ja on siellä edelleen--- nyt tosin on tippa saatu jo pois ja tytön sokerit on pysynyt hyvinä, eli huomenna olis tarkoitus tuoda tyttö kotiin. Itse kotiuduin jo eilen sunnuntaina, koska mä murehdin ja ikävöin esikoista niin paljon, että varmaan osaltaan hidasti maidon nousua. Esikkohan lähti isälleen jo viime sunnuntaina, eli oli viikon poissa kotoa :|

Ollaan sitte kotoa käsin ajeltu sairaalaan syöttämään tyttöä, onneks matkaa vaan 10km/suunta. Tänään oli sitte tuore isovelikin mukana ja tuumi, että sisko on söpö :heart:

Onnea vielä kaikille vauvautuneille ja tsemppiä loppusuoralla kärvistelijöille, ei ole enää pitkä matka, vaikka se siltä saattaa tuntua

J.t ja Juuni 4vrk
 
myy-88 :wave: täällähä mie viel.
Ihana, ko joku ol kaipaillu :D

Mie oon taas höpelönä heiluna täs kämpäs..imurii ulkoilutettu, siivoiltu sieltätäältä, saunottu höpelönä ja seks..mut ei ni ei..ei suppareita :eek: tai no joo; tulee ilkeeltä tuntuvia, mut ei laisinkaa kivuliaita :/

2.helmikuuta eli jo ens viikon tiistaina mie sit lähen jakautumaan. Sillo pillerii mulle poskeen ja se o menoa. Ihanata ja omalla tavalla taas haikeetaki.

Miepä lähen täst viäntämään pätkiskakkua serkkutytön poijan ristiäisiin(harmi ko en sitä voi ite syyvä :p ) Pitää tehä itelle joku toine pvä :whistle:

Pörri ja valtavassa yksiössään viihtyvä Pätkä 39+4
 
Meillekin sitten poika syntyi pikavauhdilla la 23.1, synnytys vesien menosta 4 h päästä...kiire tuli ja kivunlievityksenä vain ilokaasu....lääkäri ei vaan saapunut paikalle puuduttamaan, odoteltiin n. 1h...sitten oli jo liian myöhä. Onneksi loppu hyvin, kaikki hyvin.
Poika on koko ajan tissillä.....ja silti rinnat ihan täyden tuntuiset. Ei suostu nukkumaan kopassa...arki on nyt hankalaa, kun esikoinen parkuu, kun toinen parkuu...kellään muilla tällaisia ongelmia????????
Vatsa mulla ei ole vielä toiminut.....pitäisi jotenkin saada toimimaan...pelottaa ihan vimmatusti mennäkin vessaan.
 
Paljon onnea kaikille vauvan saaneille! :flower:

Vielä raskaana oleville kysymys, että mitä sitä odottikaan pääsevänsä tekemään kunhan ei ole enää raskaana?? Ihan olen unohtanut kaikki ne asiat mitä kaipailin, ainoa mitä muistan on se että pääsisi taas mahallaan nukkumaan ja siitä olenkin kyllä nauttinut. Mutta silloin kun olin raskaana niin kaipasin vähän sitä että en ole enää raskaana ja nyt sitten on ikävä sitä raskaana oloa :ashamed: Vaikka toisaalta olenkin kyllä todella onnellinen siitä, että nyytti on nyt tässä sylissä eikä siellä mahassa :heart:
 
ullis82 Meilläkin kärsitään mahavaivoista! Olen huomannut, että meillä röyhtäisy saadaan aikaan cuplatonilla... Ja nyt mahavaivoja on helpottanut ruokkiminen pullosta! Eli pumppaan eka maidon tissistä ja tarjoan pullosta... rankkaa, mutta näyttäs nyt helpottavan vaivoja... Yöllä kun annoin tissistä, niin heti oli huutopätkä syönnin jälkeen. Suklaatkin olen jättänyt pois ja nyt yritän vähentää kahvinjuontia, mutta pääsärky on taas mitä piinaavin.

elämänperhonen Juu, meilläkin kumpikin huutaa aina yhtäaikaa! Esikoinen (1v 3kk) kun aloittaa konserttinsa, niin pienempikin herää siihen huutoon. Pari päivää olen ollut vielä niin kiinni tuossa meidän masuvaivaisessa, että isi on saanut hoitaa esikoisen ja minä olen ollut pienokaisen kanssa. On tässä ollut sitten unet ja hermot vähissä...

(.) Kirjottelen pikasesti kuulumisia, en ole kerennyt koneelle pariin päivään. Kuten alkutekstistä huomaatte, täällä on painittu masuvaivojen kanssa ja välillä kiukuttelevan esikoisen kanssa... Unet oli aika vähissä ja siitä johtuen myös hermot ja "pieni" epätoivoisuus iski päälle. Vieläkin kauhulla odotan ensi viikkoa kun mies lähtee töihin ja minun pitäisi pärjätä kahden kanssa... apua... Väsymystä ja itkuisuutta minulla varmasti lisää myös se etten muista ottaa lääkkeitä tähän kilpirauhasen vajaatoimintaan!!
Vauva alkoi taistelemaan tissin kanssa ihan kunnolla... liekö syynä liian nopea maidon tulo ja sekin osaltaan aiheuttaa niitä masuvaivoja. Näykkii rintaa, huutaa ja kiemurtelee... aikaisemmin ei ollut mitään ongelmia, sai kaiken ruokansa tissistä ja oli tyytyväinen. Nyt siis tissin jälkeen armoton huuto! Tissi vaihdettu sitten pulloon ja omia syömisiä tarkistettu. Ja lapsi on nyt tyytyväinen... Yöt on vaan vähän hankalampia kun pitäisi tissit tyhjäksi saadaa, muttei jaksais pumpata keskellä yötä...

Mutta on se vauva vaan niin ihana! Vaaleenpunainen söpöläinen, jonka eteen voi tehdä pieniä uhrauksiakin.

Tänään ois tarkoitus lähtä shoppailemaan ristiäisvaatteita itselle, kun mitkään vanhat vaatteet ei mene vielä päälle!

Niin ja tietysti onnittelut uusille vauvautuneille!!

Tica & Maija Maitoparta 3 vko
 

Yhteistyössä