***TAMMIVAUVAT***Tammikuussa (syntyneet päivitetty 31.1.10)

Paljon onnea taas kaikille vauvautuneille! :flower: :heart:

Huiskahäntä Mä olinkin kokonaan unohtanut tuon "läähätä, läähätä" :D
Mulle sanoi ihan samaa, ja mähän "läähätin" ;)

Hyviä vointeja kaikille! :flower:
Tiukun äiti ja pikkuneiti 10vrk :heart:
 
piiuli82 ja muut Tässä ois sitä Pätkiskakun ohjetta
5 dl vehnäjauhoja
3 dl sokeria
2 tl vaniljasokeria
1 rkl leivinjauhetta
4 rkl kaakaojauhetta

150 g sulatettua voita
2 dl maustamatonta jugurttia
8 patukkaa pätkistä
3 kananmunaa

Sekoita kuivat aineet keskenään.
Lisää paloitellut pätkikset sulaneen rasvan joukkoon ja sekoita.
Lisää rasvan sekaan jugurtti ja munat.
Lisää vielä kuivat aineet.
Sekoita seos huolella, taikinaa ei kuitenkaan tarvitse vatkata koneella.
Laita taikina jauhotettuun kakkuvuokaan ja paista n.45 min 175 asteessa.

Kuorrutus: 200 g fazerin sinistä
100 g voita

Sulata aineet varovasti liedellä ja valuttele jäähtyneen kakun päälle.

En sit suosittele tekee tätä kakkuu jos kaloreita pelkää!!Tähä tulee himo :ashamed:

Mut hyvä ohje o ja maistuu (mulle ja tutuille) varmasti :D

Onnittelut vauvautuneille Perästä tullaan ja tooooosi hitaasti :LOL:

Pörri ja pätkä 39+5
 
Täällä taisi taas olla pienokaisen saaneita joita en ole onnitellut. Onnittelut siis teille.

Mulla on huomenna synnytystapa- arvio yliaikaisuuden ja kipujen takia. Mua jännittää vaikka toivon hartaasti, että käynnistäisivät synnytyksen. Mua ei pelota se synnytys vaan se, jos joutuu kiistelemään käynnistyksestä ja kivuistaan.

Mitä teillä on tehty synnytystapa- arviossa kun olette käyneet?

Vauva-10 ja Muukalainen 40+2
 
Onnea kaikille vauvan saaneille ja tsemppiä odottajille!

Täällä tissitellään mukavasti ja poika on Unelmatapaus, HUI! Tottakai tiedän kahden pojan - siis nyt kolmen pojan äitinä, että tilanne voi muuttua. :) Mutta tunne on vahva, että tämä kaveri ei pienestä hätkähdä. Emme aio antaa pulloa ollenkaan, koska olen 150 % sitoutunut imetykseen ja riskejä en ota YHTÄÄN. (Kakkosemme ihastui aikanaan pulloon jne.) Ristiäiset on lukkoon lyöty ajankohdan ja menun suhteen, pitopalvelusta otamme kaikki ja menemme juhlimaan seurakuntakeskukselle. Ei siivouksia tms. panostus imetykseen, sanoisin.

Synnytyksestä vähän: käynnistys saatiin, koska vauva kokoarviossa noin 4,3 kiloiseksi arvioitiin... (Olikin sitten taas paljon isompi...) tabujen kanssa pehmitettiin ylä- ja alapäätä ja lopulta tilanne oli se, että kalvot voitiin puhkaista rv. 39+4. Sen jälkeen alkoi ihana, ihana 3,5 tunnin synnytys. Kolmas kerta toden sanoo ja oli kyllä huikaisevan ihana kokemus!! Ilokaasua käytin jonkin verran, synnytyslaulun alkeita (AUTTOI HENGITYKSEEN PALJON!!) musiikkia, mielikuvia "hyvästä kivusta, joka tuo vauvan luokse, terapiapalloa, aquarakkulat oli myös - ja ennen kaikkea mies ja kuumat geelipussit auttoivat. :)) Olin lähes koko ajan pystyssä ja pahimpien suppareiden aikaa piti nousta pallon päältä seisomaan, kun jätkä puski painovoimalla alas. :D

Kantoliinan aion hommata, koska kesän tullessa siitä olisi tällä tontilla apua! Iso piha ja liikumme paljon luonnossa jne. En halua pitää paljoa rattaissa häntä sitten. :) isot veljet ovat innoissaan, isoin poika on koulusta lomalla isyysloman ajan ja olemme touhunneet yhdessä kaikkea, ihanaaaaa!!

Nyt satu isoille ukoille, vauva torkkuu. :)

VOIKAA HYVIN!
 
SEE
Alkuperäinen kirjoittaja NirppaII:
Muut sektioidut, kuinka kauan söitte särkylääkkeitä ja minkä verran?
Entäs jälkivuoto, vieläkö tulee?

Itsellä tulee huomenna leikkauksesta 2vk ja tuntuu, että ehkä vois jo pärjätä ilman särkylääkkeitä. Aamusta otin yhden panadolin varuiksi. Eilen otin 2x yhden buranan+panadolin (aamulla ja illalla). En vaan tahdo, et yhtäkkiä oonkin tosi kipeä, jos jätän kerralla kaikki pois. Siks ois kiva tietää miten teillä muilla?

Mitä ohjeita ootte tuosta nostamisesta yms. tekemisestä saanut? Neukkutäti sanoi, että 2kk nostamatta. Sairaalan jossain vihkosessa oli, että 1kk nostamatta ja sairaalassa sanoivat, että 6vk. Meillä esikoinen kovin tahtoisi syliin, mutten mä millään uskalla vielä nostaa. Mies on sitten välillä nostanut nojatuolissa mun syliin, mutta on niin kova liikuskelemaan ja venkoilemaan sylissä, ettei oikein uskalla. Kun tuo haava kuitenkin on vielä kosketusarka. Oisko hyviä vinkkejä tähän ongelmaan?

Miten meinaatte pärjätä tuon nostorajoituksen suhteen, jos on jo ennestään lapsia. Meillä mies on nyt isyyslomalla 3vk, joten päästään siihen 1kk, niin että mies on kotosalla ja hoitaa mm. esikon pyllypesut.

Meillä myös esikko ollut nuhassa ja jo parempi. Pieni mies tuntuu nyt olevan vähän tukkoinen ja suolatippoja nenään haettiin. Meillä on kyllä kuiva sisäilmakin ja itsellä myös luultavasti tästä syystä nenäongelmia, joten ilmankostutinkin laitettiin varuiksi. Aina sama juttu, kun on kovia pakkasia putkeen.

Täälläkään ei päästä pihalle, pakkasta -20. Tosin vaunun kopan pistin ulos pölypunkki häätöön. On esikon jäljiltä, kun ei sitä oikein pysty pesemäänkään, kuin vain tietyt osat.
Särkylääkkeitä en syönyt kuin 1,5vko sektiosta. Esikoista ikää 1v11kk nostelin pikkuhiljaa 2 vkoa sektiosta, en oikein ymmärrä mistä noi sulle annetut rajoitukset tulee,eihän toi ole mitenkään mahdollista toteuttaa jos on lapsia ennestään.....
Nyt sektiosta aikaa 5 vkoa ja elän täysin normaalia elämää, ainoastaan vatsalihaksia en tietenkään treenaa ja juoksulenkille en ole vielä lähtenyt, ehkä parin viikon päästä ajattelin kokeilla. Mun mielestä tärkeintä on tunnustella miltä itsestään tuntuu, jos esim. nostaminen tuntuu haavassa tai vatsan alueella niin sitten ei nosta, mutta jos missään ei tunnu pahalle niin anti mennä....

Jälkivuotoa kesti 4vkoa.
 
:wave:
Neuvolassa käyty, kaikki kunnossa, paino jopa tippunut 200 g :) Neukkutäti oli sitä mieltä et tämä lapsi tulee viikon sisällä! Voi olisipa hän oikeassa.. Viime yönä oli ihan kuukautiskipujen tapaista jomotusta selässä ja mahassa, ja nyt vauva kiinnittynyt lähtökuoppiin! Kuulemma kipuilu johtui tästä kiinnittymisestä..
Nyt suihkun kautta nukkumaan ja kohti uutta päivää!

Myy-88 ja minityyppi 39+3
 
pieni poikamme syntyi vihdoin lauantaina 23.1.2010 klo 15:44. painoa 3455g ja pituutta 52cm. Tänään kotiuduttiin. tulen myöhemmin kertomaan lisää :)

onnittelut myös muille vauvelinsa saanneille ja HURJASTI tsemppiä teille jotka olette viel kokonaisina :hug:
 
Onnittelut vauvan saaneile :flower: :D

Meillä vaippapolitiikka on melkoisen mielenkiintoinen. Tuolle tytölle käytetään Pamperssia, hälle kun Liberot on liian kapeat reisistä (hankaa jäljet). Pojalle taas tarvii käyttää Liberoita, koska Pamperseista tulee pissat ohi. Olihan se hupaisaa omastakin mielestä ladata kaupan tiskiin 3x pampers1 ja 2x Libero1 sekä 1x libero2 ja pampers2 pakkaukset. Päälle vielä esikoisen housu- ja teippivaippa paketit (jotka ovat kokoja 6 ja 7). Mahto myyjää hiukan ihmetyttää moinen vaippavuori sekä merkkien ja kokojen eri kirjo :D

Hipkukka ja vaipatettavat yötankkauksella
 
Onnea vauvautuneet :flower:

Hipkukka Jopas on monenlaista vaippaa oltava :LOL:
Minä tykkään käyttää pelkkää pampersia (aiemmilla lapsillakin vain niitä suostuin käyttämään), ja nyt ostettiin sellainen cittarin "tukkupakkaus" niitä niin ne on ainakin huompia pamperseja kuin niissä normaali paketeissa myytäviä.
Ainakin meillä tulee niistä tukkupaketin paperseista molemmilta välillä pissat vaatteille kun kyljellään nukkuvat, mutta niistä normaali pamperseista ei ole koskaan noin käynyt.

ON: Neuvola lääkäri päivä, eli 6vk:n neuvola ja minun jälkitarkistus päivä.
 
Heippa pitkästä aikaa!

Ensiksi onnittelut kaikille vauvaantuneille :heart: ja tsemppiä vielä teille yhdessä kasassa oleville :hug:

Aika menoa ja meinikiä tämä arki on kyllä vauvan ja taaperon kanssa, mutta ihanaa :heart: Meillä lisäksi tässä tammikuussa ollut muuta hulinaa eli synttäreitä järjestetty, sitten mun pappa kuoli ja hautajaiset oli, joten rankkaa ollut, surua ja iloa. Ensi viikonloppuna on vielä yhdet 80 vuotis synttärit ja sitten rauhottuu ja kasteen pitäs olla seuraava juhla sitten 27.2. Kaste vietetään mun vanhempien luona ja tarjottavat tehdään itse.

Vauvan kanssa seuraava neuvola on 3.2 ja samalla esikoisen 2 vuotis mitat, onhan häntä kyllä seurattu tässä koko mun raskausaika että varsinaista erillistä 2 v neuvolaa ei ole. Meillä ei siis vaihdu th raskausajalta.

Vauva valvottelee vähän vatsavaivoillaan muuten tuntus kaikki menevän ok. Dee tippoja aloteltu, ne devitolit ei tuu meille käyttöön mitä neuvola tarjos. Tota minisunia täytyy koittaa kans. Hereillä poju jaksaa olla sellaset 2-3 tuntia vuorokaudessa ehkä, ihan en oo kellosta kerennyt katsomaan.

Jälkivuotoa on vielä, se on jo loppunut pariin otteeseen ja alkanut uusiks, siis lähinnä tiputtelua, ja pientä vuotoa, ja synnytyksestä 3 viikkoa.

Täällä on kans treenattu manducan kanssa, ulos taidan sen ottaa kun pakkaset väistyy, koska meillä ei ole mitään kantosuojaa eikä takkia, tietty joku fleeceviritys vois mennä mut jotenkin kyllästyin niihin tossa odotusaikana |O :whistle: Rattaisiin on teolla seisomalauta esikoiselle, niin hyvinhän me liikkumaan päästään.

Vointeja :hug:

-c-
 
Alkuperäinen kirjoittaja Enie:
Hipkukka Jopas on monenlaista vaippaa oltava :LOL:
On juu :D Pikkuiset on siinä ja siinä, että siirtyisivät jo kokoon 2, joten siksi tli ostettua sekä 1 ja 2 kokoa. Mutta nyt huomaa hyvin miten joku vaippamerkkion toiselle lapselle istuvampi kuin toinen. Jos jaksaisi niin voisihan sitä noita muitakin merkkejä kokeille, jos löytyisi molemmille istuva merkki. Mutta äääh, en taida jaksaa. Ja esikoinen pitää päivisin pienempää vaippa kokoa kuin yöllä, koska öisin tuppaa tuo vaihtoväli olemaan pidempi, siksi eri kokoja hälle.
Mutta eilen tosiaan oli ihan hupaisaa kantaa 8 pakkausta vaippoja kotiin. Olkoonkin, että nuo 1 koot on aika pieniä pakkauksia.
 
nyt tää blondi on pikkasen hakusessa :D pitihän siinä kerhossa vielä erikseen hakea jäsenyyttä?? niin mie ainakin toimin!! :D

onnea uusille vauvoille :heart: :flower:

poikiahan alko syntyä rytinällä,,tyttöjäkin kehiin sieltä mahoista ;)

rontti1 ja tytsy
 
Täällä eilen vatsa tyhjentyi 4 kertaa rajusti ja yöllä tunnin välein heräsin supistuksiin.. Nyt aamusta pari kipeempää supistusta tullut mut muute aika rauhassa maha ollu. Toivotaan nyt et pääsis viimein synnyttää!!

Niinuska+Hipsu 40+5
 

Yhteistyössä