***TAMMIVAUVAT***Tammikuussa (syntyneet päivitetty 31.1.10)

:wave: tääl yhes kasas
Käytiin ntin kans shoppailemas kirppareil ja kaupas ja ohhoh :snotty: kaks pussillista kamaa lähti mukaa :p Hyviä löytöjä siis :whistle:

Pätkiskakkuu oon syöny nii höpelönä, ett ällöttääääää :x

rontti1 kävi tänää typykän kaa kyläs :heart: INANA!!!
Suatta uskoo, ett mie heti sen kaappasin sylkkyyn ja ihailin pienokaisen pitkiä kutreja. Mite voikaa olla sulone pieni ihmine :heart:
Elä silti ronttiseni pelkää, en mie sitä varasta!!

Hyvän tuulinen Pörri ja Pätkä 40+2
 
kaneli minulla kans nuo ihanat menkat alko.. eipä oo ollu ikävä :D

Onneksi ei viime yönä ollu kämppä kauaa kylmänä kun saivat täällä turussa sen putken korjattua.. oliskin ollu kylmät oltavat jos olis pitempää menny :)

pippur1 ja muru 1kk ja 1pvä
 
Onnittelut vauvautuneille :flower:

ON: Ei ole ennättänyt täällä oikein käydä, kun on mennyt päivät tässä hulabaloossa ihan täysin. Tässä oli hetki kyllä melkoisen "kivaa" aikaa, kun miehen ehdotuksesta suostuin käyttämään kaksosille rala tropseja. Siitäkös se riemu alkoi. Lapset huusi, piereksi ja oksensi.
Minähän siis olen todella ehdoton ei kaikille noille sen jälkeen ollut kun esikoiselle aikoinaan erehdyin cuplatoneja kokeilemaan ja tilanne vaan paheni todella paljon hänellä silloin.
Nyt sitten vielä "paniikissa" hommattiin niitä dis...jotain tippoja, mutta ei vielä ole annettu eikä anneta jos masut asettuu (kuten nyt näyttäis) tuon relan jäljiltä ilmankin.

Eli hyvin on valvottu ja silmäpussit vaan kasvaa.

Hoitoapua saatiin näin alkuun kahtena päivänä viikossa aamusta puoleen päivään. Jos tarve näyttää enempäänkin niin sitten sitä lisätään. Ja kun mies lähtee sitten maaliskuun viimeinen päivä töihin niin sitäkin tilannetta sitten tutkitaan, että tarviinko sitten vielä apuja, ja kuinka paljon.
Eli onneksi täällä näköjään tosiaan saa sen hoitajan sitten kotiin avuksi jos tarve on, eikä siinä määrässä nuukailla.

Mutta nyt jos koittais ennättää hampaat pestä, kun näyttäis että vielä nukutaan.

Ai niin, kantoliinan käyttöä eivät sitten osanneet neuvolassakaan neuvoa. Eli se on meillä joku yhdistelmä liina tms. Ostin eilen rintarepun ja tuossa aamusella touhusin poika siinä kyydissä niin hän nukahti siihen :heart:
Poika on siis se joka on minussa niin kiinni, ettei tahdo suostua toisten syliin..paitsi minun äidin. Siksi käy aika raskaaksi kun hän on melkein koko ajan minulla sylissä enkä voi tehdä mitään hommia.
Tyttö on kiltti ja ei niin minussa kiinni, eikä välitä kuka häntä hoitaa :D
 
Täällä vauva-arki vie niin aikaa ettei pahemmin ehdi istumaan koneella. Onnea kaikille vauvan saaneille ja tsemppiä vielä odottaville :flower:

Täällä tuskaillaan mahavaivojen kanssa. Poika ei nuku kuin pari 1,5h pätkää päivällä ja yöllä 2-3 tunnin pätkiä. Tosin viime yö oli todella vaikea. Poika kitisi tunnin välein. Rela-tipat on käytössä mutta ei tunnu auttavan. Olisikohan ne cuplatonit seuraava vaihtoehto?
En saa poikaa röyhtäisemään syönnin jälkeen, olisiko tähän mitään neuvoa?
 
:wave: Sitä salasanaa kerhoon minäkin kaipailisin? Pääsis hakemaan jäsenyyttä? Vai eikö meitä kaikkia halukkaita huolita mukaan, häh? :)

Onnea vauvautuneille! :heart:

Täällä relat lopetettu ja vaihdettu cuplatoneihin, katsotaan miten käy... Kovasti tuo maha neitiä vaivaa, kiljutaan kuin hyeena joka välissä. Neuvolasta tuli myös vinkki vitosena et pitäis jättää itseltä maito kokonaan pois. Röyhtäyttäminen täälläkin ongelma, saatta kestää puolikin tuntia ennenkuin tulee, ihanaa odotella yöllä silmät ristissä! Toisaalta jos ei odota, niin sitten neiti ähisee ja puhisee, eikä nuku..

Voi että ottaa päähän tämän jumiminen neljän seinän sisällä.. Menkää pois pakkaset!!!! |O
Oisiko liian hurjaa jos lähdettäisiin neidin kanssa mummulaan yökylään ensi viikonloppuna? Ikää olisi silloin 1kk 1vko. Miten te muut olette liikkuneet vauvojen kanssa?

Elayne ja neiti tänään täynnä 1kk!! :heart: :heart: :heart: kamalan nopeaa menee aika! |O
 
Jammy - meillä cuplaton ollut käytössä laitokselta tulosta asti eli 2 vkoa ja tuntuu toimivan. Nyt pari päivän ajan olen unohtanut antaa niitä säännöllisesti ja tuntuu että valvotaan taas enemmän. Meillä myös unet 2-3h ja päivällä saattaa nukkua kaukalossa 2 h ja sen lisäksi satunnaisia torkahteluja mutta vain sylissä.

Tarvisi kastemekko tehdä kun viikon päästä olisi jo käyttöä. Alkaa jännittää jo itteäkin että ehdinkö saada mekon valmiiksi.
Lili ja pikkuE 21pv
 
Elayne, hyvinkin voit jo mummulaan yökylään lähteä!

Täällä yhdessä kasassa, tänään maaginen LA. Eikä mitään merkkejä et syntyis. 3 ässää kokeiltu oikeen kunnolla, mut ei ni ei. Kait se tonne mahaan jää. Pitkiä on nää päivät ootella et josko tänään tai ens yönä.
5.2 sitten käynistetään, ja olen sata varma ettei se sitä ennen tule :kieh:
 
Maitohappobakteereista RELAt ei käy kaikille. Mutta ihan hyvin voi ostaa niitä kapseleita, avata ne ja sekoitaa maitoon. Tulee halvemmaksikin. Nyt en muista mikä RELAssa on 'nesteenä', mutta se ilmeisesti ärsyttää. Jouhemuotoista maitohappobekteeria meidänkin lapset on saanut keskolassa ja kotona (tosin eivät enää niin säännöllisesti :ashamed: ).

Meillä on arki vähän tämmöstä:
 
SEE
Alkuperäinen kirjoittaja Jammy:
Täällä vauva-arki vie niin aikaa ettei pahemmin ehdi istumaan koneella. Onnea kaikille vauvan saaneille ja tsemppiä vielä odottaville :flower:

Täällä tuskaillaan mahavaivojen kanssa. Poika ei nuku kuin pari 1,5h pätkää päivällä ja yöllä 2-3 tunnin pätkiä. Tosin viime yö oli todella vaikea. Poika kitisi tunnin välein. Rela-tipat on käytössä mutta ei tunnu auttavan. Olisikohan ne cuplatonit seuraava vaihtoehto?
En saa poikaa röyhtäisemään syönnin jälkeen, olisiko tähän mitään neuvoa?
Kunnon stimulointi vauvan selkään auttaa meillä, eli hieron, kutkutan sormilla ja taputan ihan sillee kunnolla niin johan röyhtyjä tulee....

 
SEE
Maitohappobakteereista: Relatipat ovat öljypohjaset niin siksi ei vissiin kaikista herkämahasimmille sovi. Noita kapseleita voi kokeilla mutta mun mielestä ovat niiiin hankalia koska jauhetta on paljon ja sen sotkeminen maitoon on hankalaa jne...

Meillä käytössä Relatipat. Aloitin ihan ennaltaehkäisevästi . Itse syön maitohappobakteereita ja samoin esikoiselle annan edelleenkin relatippoja ja ikää kohta 2v. Uskon niiden hyvään vastustuskykyyn...

Meidän arki sujuu hyvin, toki kiireistä kahden lapsen kanssa on ja mieskin kun on aina töissä, niin kyllä takki aika tyhjä päivän päätteeksi aina on. Esikoinen on aikas vauhdikas tapaus ja kun ei ole ulos kunnolla päästy pakkasten takia niin tuntuu että hyppii seinille. Vauva on tosi kiltti ja rauhallinen ja maltillinen tapaus ja kun ei vaivoja ole niin itkua ei meillä kuulla kun silloin kun oikein väsyttää ja uni ei tule... Ihana paketti ja niin syötävän suloinen :heart: :heart:
 
Kyllä kaikki täällä kirjoitelleet pääsevät kerhoon. Oon koittanut kaikille yksityisviestillä salasanaa kyselleille salasanan lähettää mahd. pian ja katsoa täältäkin jos joku täällä on kysellyt salasanaa. Pahoittelut jos en ole huomannut jonkun salasana pyyntöä! :ashamed:

Jokatapauksessa pistän nyt salasanan Elaynelle ja tiitulille!

Pinkgreen ja tilleri 20pv
 
HuoH... :headwall:
Täällä ollaan kans yhdessä kasassa vielä..Perjantaina oli ja meni laskettu aika..Yhden yön valvoin supistusten kanssa en nukkunut silmän räpäystäkään.Perjantaina mentiin painokontrolliin ja siellä oli kaikki niin kuin pitikin eli hyvin..Kauheen pitkään ja tarkasti ultraili ja sanoi sitten et liikelaskentaa täytyy tehdä ainakin pari kertaa päivässä..Nyt oon ihan helisemässä jos ei liikkeitä kuulu.. :headwall: Nyt rupee pikku hiljaa riittää tää odottelu voisi tuo pikkuinen tajuta ja syntyä..Näin täällä ajattelee vielä muutama muukin varmasti :D
Huomenna täytynee neuvolaan soitella ja varata aika ens viikoksi,yliaikakontrolli ajan sain jo äippäpoliklinikalta joka on sitten 8.2 jos ei sitä ennen synny ni sinne sitten suuntaamme..
Mulle myös saa laittaa sen salasanan sinne kerhoon vai täytyykö odotella et vaaveli eka syntyy?
kyllästynyt odottamaan mude08+pikku2 40+2
 
Zin
Heippa!

Täällä myös laskettu aika tänään eikä MITÄÄN merkkejä mistään. Ei ainuttakaan supistusta eikä vauva oo edes kiinnittynyt enää. On vähän petetty olo kun tätä päivää on alitajuisesti odottanut 9kk (vaikka toki tiedän että vaan 5% vauvoista syntyy LA:na). Muuten ei ois kiirettä mutta pelkään että vauva kasvaa niin isoksi että synnytyksestä tulee vaikea ja käynnistys pelottaa myös. Mieluummin ottaisin sektion kuin lääkekäynnistyksen...

Voimia kaikille, odotukseen tai imetykseen!

Zin + Fredi 40+0
 
Meille syntyi pieni terhakka tyttö 3405g/50,5cm torstaina 28.01.10 klo.21.43. Rv:t oli 40+4. :heart: Synnytys oli nopea ja helppo.
Tänään päästiin kotiin ja harjoitellaan eloa yli-innokkaan isosiskon kanssa! :D

pikkuakka ja Justiina
 

Yhteistyössä