***TAMMIVAUVAT*** Toukokuussa

Kiitos linkista lili, meille lupaili kanssa poikaa. Katsoin samalla mita esikoisesta taulukon mukaan olisi tullut ja se ainakin osui oikeaan :D

Tuulialle tervetuloa :flower: ja onnea plussasta!

Sohville lampimat onnittelut! Nyt voitkin sitten rennoin mielin nauttia raskaudesta :heart:
 
heip!

Meille huuhaa testi näytti tyttöä, saapi nähdä =)

G: Ekasta ei haluttu tietää mut olo oli tosi vahva tyttöön ja tyttöhän sieltä tuli.
Nyt tuntuu olo jotenki malttamattomalta vaikkakin meillekkin aivan sama kumpi tulee. mut ois kiva laittaa tavaroita.. =)
 
Sohvi77: Kiitos Femeda-vinkistä! =)

Ja sitten G: Minä haluan ihan ehdottomasti tietää kumpi on tulossa. Olen niin malttamaton ja utelias. Mua alkais varmaan synnytyksessä jännittämään jossen tietäis kumpi tulee :D

Huuhaa näytti täälläkin poikaa. Itselleni ei ole kyllä vieläkään tullut mitään fiilistä kumpi sieltä olisi tulossa...
 
Tervetuloa Tuulia85 mukaan! :wave:

Tuon testin mukaan meille tulisi poika :heart: No, ihan yhtä innoissani olisin, jos olisi luvannut tyttöäkin :D

Vadelmilla munkin tekis mieli vielä kerran testata :D

Sohvi77 kiva, että ultrassa näkyi kaiken olevan hyvin =)

Voi että odotan itsekin sitä ultraan pääsyä! Tahtoisin niiiin tietää, että onhan siellä mahassa oikeasti jotain ja että kaikki on hyvin! Mutta koitan sinnitellä ilman sitä varhaisultraa :ashamed:

Eilen iski ihan hirveä väsymys iltapäivästä ja loppuilta menikin sitten ihan nuokuksissa. Sain kuulla näyttäväni ihan krapulaiselta ja siltä se kyllä tuntuikin :LOL: Itkin yhtä ohjelmaa katsoessani ja samoin siitä, kun en jaksanut lähteä hakemaan toisesta huoneesta yhtä juttua :LOL: On se niin rankkaa :D Mikäs tässä on kotona itkiessä, toivottavasti nyt kuitenkin töissä pystyisi olemaan vielä jotenkin selväjärkinen, etten siellä purskahda itkuun esim. asiakkaalle :D
 
tuulia85 Tervetuloa mukaan porukkaan ja onnittelut plussauksesta :flower:

Sohvi Hieno homma että kaikki on ok, ja nyt voit nauttia raskaudestasi huojentuneena.
Rutkasti kuitenkin tarrasukkia mukaan :heart:

(.) Tänä aamuna ylös noustessa taas paukahti päänsärky välittömästi, mutta kun palasin pötköttelemään vessassa käynnin jälkeen ja tuli siinä sitten vähän puuhailtua :whistle:
niin päänsärky hävisi. Aivan käsittämätön olo vieläkin kun ei toistaiseksi koske edelleenkään päähän, ja aamupalakin on pysynyt jo vartin sisällä =)
Tänään oliskin puolelta päivin meno sinne tippaan, että laittavat litran nestettä minulle mutta aloin miettimään meniskö lainkaan jos tämä "juhlaolo" säilyis. Toisaalta tämähän voi loppua koska vain joten...

Oikein aurinkoista lauantaita kaikille ja otetaan mallia alta päivän viettoon.




 
Meille tulee toinen tyttö tuon kiinalaisen taulukon perusteella! Ja esikoinenkin on sen mukaan tyttö, niin kuin onkin, että eiköhän se kutinsa pidä! Tytön puolesta puhuu myös tämä vahva poika-olo, joka siis oli myös esikoisesta, joka on tyttö! :LOL: Haluan kyllä ottaa sukupuolesta selvää, jos se vain onnistuu.

Tillukas otan osaa. :hug:

hempukka ONNEA! :heart:

).( Hirvee flunssa itsellä jo 4. päivää ja tuntuu, ettei ollenkaan mene ohi. Toivottavasti kuitenkin pikkuinen olisi kunnossa, tiistaina selviää. Ruoka ei oo juuri maistunut, mut eilen söin ravintolassa PIHVIN, ja nyt tekis mieli toista. :D
 
Lily, et olis puhunu mitään pihveistä, nyt tekis mieli lähtee ravintolaan syömään joku kunnon pihviateria!! :LOL: :p

Mies vaan on työmatkalla, ja yksin ei viitsisi lähteä, joten taitaa jäädä toiseen kertaan :D
 
Tervetuloa uusille palstalaisille. Porukka senku kasvaa.:)

Oon ollut itte kyllä mega laiska kirjoittelee. Nyt voisi taas yrittää raapustaa jotain. :)
Mullahan oli tosiaankin se neuvola jo torstaina. Ihmettelen kyllä kun se oli jo niin aikaisin, mutta mikäs siinä. Vaikka sanoin silloin sille muijalle, että eikö pitäiis odottaa et oon käynyt ultrassa ensin. Noh hän sano, että eiku tuut jo nyt. Noh Täyteltiin kaikki paperit ja n.4vkon kuluttua pitäisi olla se kaupungin eka ultra jossa katsellaan ainakin se Downinsyndrooma sun muut.

Mulla on kyllä unentarve ollut suuri, samoinku verensokeri laskee aika nopsaa ja sit on huono olo nopsaa..ja kauhea nälkä kaupan päälle. PAkko yrittää syödä edes hedelmä parin tunnin välein. Niin ja edelleenkin tissit kipeät.

Väestöliiton eka ultra on ma 25.5. kohta jo onneksi niin ei tartte enää jännitellä..

Miekin tein tuon kiinalaisen testin niin tyttöö näytti. :) Me otetaan kyllä heti selvää kumpi on tuloillaan kun vaan mahdollista.

millis ja lupu 6+4
 
:x :x :x :x

Siis nyt on löytynyt lopullisesti se pahanolon tunne :x Yököttää aamusta iltaan ja melkein illasta aamuun - joudun oikeasti harkitsemaan jo nyt sairaslomaa, kun huono olo on tauotta ja mikään ei tahdo mennä alas - mitään ei kyllä ole ylös asti tullut, mutta kyllä mä jo mielessäni olen ajatellut "norjankielisiä keskustelua arabialaisen ystäväni kanssa", tätä sitten edessä semmonien 6-8 viikkoa :x |O

Esikoisesta mulla oli pahoinvointia rv 7-13, mutta se oli pääasiassa aamulla, tämä tuntuu nyt jatkuvan koko ajan. Tänään olin illassa töissä ja aamu meni kotona maatessa ja yhtä paahtoleipää söin vissiin puoli tuntia - ei ole kivaa!

Miten muiden pahatolot, joko rupeaa löytymään enemmän? Meniko enie tippaan, niin kuin oli suunnitelma?
 
mussu Mulla ei ainakaan vielä oo ollut mitään noin voimakasta pahoinvointia. Tosi herkästi kyllä alan yökkäilemään (ei normaalia minulle), mutta en siis kuitenkaan oksenna eikä varsinaisesti ole edes kovin huono olo. Pitänee olla ihan tyytyväinen tästä tilasta =)

millis oho, oletpas päässyt aikaseen neuvolaan! :eek:

).( Tänä aamuna uskaltauduin vaa'alle moneen viikkoon :D Alkuvuoden olen laihduttanut ja täytyy sanoa, että plussaamisen jälkeen nälkä on ollut tosi KOVA ja olen syönyt paljon enemmän kuin mitä olen alkuvuonna tottunut syömään. Helpotus oli kuitenkin suuri, ettei paino ollutkaan noussut yhtään vaan pysynyt samana, vaikka olo tuntuukin niin paisuneelta (johtunee turvotuksesta). Mutta edelleenkin ihmettelen, että mistä tämä nälkä johtuu?? Osaako kukaan sanoa? Eihän tässä vaiheessa vielä pitäisi tarvita ylimääräistä energiaa? Nyt kun vielä syön metformiinia niin paino varmasti pysyy sen takia kurissa, mutta vähän pelottaa jo nyt, että miten hurjaan nousuun paino lähtee kun joudun nuo lopettamaan..

Sellainen kysymys tuli mieleen, että miten yleistä on, että mies on joka neuvolakäynnillä mukana? Miten teillä, tuletteko käymään neuvolassa yksin vai miehen kanssa? Itse olen ajatellut että käyn niissä yksin, mutta että ultrissa mies olisi sitten mukana. Ja miehen on aika hankala töidenkään puolesta päästä neuvolaan mukaan, toivottavasti edes ultraan pääsee!
 
Lumi Minulla on myös todella kova nälkä. Eikä ole mitään väliä mitä syön, kun vaan saan syödä. Puntarilla en edes uskalla käydä. Aikasemmissa raskauksissa suurin painon nousu on ajoittunut myös ihan alkukuukausiin, mutta silloin on ollut huonoa oloa, jota lääkitsin syömisellä. Nyt on vaan kamala nälkä.

Meillä mies ei ole neuvolassa mukana. Nyt ekaan ultraankaan ei pääse, mutta toivottavasti jatkossa pääsisi mukaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lumi-:
mussu Mulla ei ainakaan vielä oo ollut mitään noin voimakasta pahoinvointia. Tosi herkästi kyllä alan yökkäilemään (ei normaalia minulle), mutta en siis kuitenkaan oksenna eikä varsinaisesti ole edes kovin huono olo. Pitänee olla ihan tyytyväinen tästä tilasta =)

millis oho, oletpas päässyt aikaseen neuvolaan! :eek:

).( Tänä aamuna uskaltauduin vaa'alle moneen viikkoon :D Alkuvuoden olen laihduttanut ja täytyy sanoa, että plussaamisen jälkeen nälkä on ollut tosi KOVA ja olen syönyt paljon enemmän kuin mitä olen alkuvuonna tottunut syömään. Helpotus oli kuitenkin suuri, ettei paino ollutkaan noussut yhtään vaan pysynyt samana, vaikka olo tuntuukin niin paisuneelta (johtunee turvotuksesta). Mutta edelleenkin ihmettelen, että mistä tämä nälkä johtuu?? Osaako kukaan sanoa? Eihän tässä vaiheessa vielä pitäisi tarvita ylimääräistä energiaa? Nyt kun vielä syön metformiinia niin paino varmasti pysyy sen takia kurissa, mutta vähän pelottaa jo nyt, että miten hurjaan nousuun paino lähtee kun joudun nuo lopettamaan..

Sellainen kysymys tuli mieleen, että miten yleistä on, että mies on joka neuvolakäynnillä mukana? Miten teillä, tuletteko käymään neuvolassa yksin vai miehen kanssa? Itse olen ajatellut että käyn niissä yksin, mutta että ultrissa mies olisi sitten mukana. Ja miehen on aika hankala töidenkään puolesta päästä neuvolaan mukaan, toivottavasti edes ultraan pääsee!
Esikoista kun odottelin niin meil mies halus olla joka neuvola/lääkäri yms käynnillä mukana. Nyt heti ilmoitti ettei enää välttiisti tartte joka kerta tulla mukaan :)
 
Meillä mies ei tule noille neuvolakäynneille mukaan. Ainoastaan vaan noihin ultrakäynneille. Näin oli puhetta.

Mäkin oon laihduttanut vuoden alussa n.5kg ja nyt tosiaan tuossa jo ajattelin että mitenkähän nopeasti tulee kaikki takas. Tähän asti ei ole tullut ainakaan vielä mitään. Vissiin kilo on tainnut tippuu vielä pois. Mäkin oon ihmetellyt tuota nälkä asiaa, mutta oon ajatellut et ainakin aineenvaihdunta on vissiin parantunut.
 
Hei vaan kaikille! Mahtuuko mukaan?

Minä plussasin torstaina ja edelleen on hieman epäuskoinen olo, mutta kai se on uskottava. =) Meillä on kaksi lasta jo ennestään (04 ja 06) ja uutta raskautta ei mitenkään erityisesti yritetty - mutta ei myös erityisesti ehkäistykään... Jouduin lopettamaan hormonaalisen ehkäisyn talvella terveyssyistä ja sitä ei enää mulle suositellakaan. Tästä johtuen ollaan menty varmojen päivien laskemisella. Ja sehän toimi - niin kauan kuin niitä päiviä muisti laskea :LOL:

Tavoitteena on, että painoa ei tulisi kovinkaan paljoa lisää. Tämän hetkinen paino on saman verran kuin edellisissä raskauksissa puolivälissä, joten nyt yritän pitää syömiset aisoissa.

Mies tulee varmaan joihinkin neuvolakäynteihin mukaan ja varmasti jokaiseen ultraan. Näin ainakin edellisten kanssa.

Onnellista odotusta kaikille!
 
Olga Amelie: Tervetuloa mukaan, aina mahtuu joukkoon!

Ihana ilma ulkona, ainakin täällä Espoon suunnalla! Harmi, että joutuu lähtemään töihin... Onneksi vain neljä tuntia ja tuplaliksa :D

Huonovointisuus jatkuu täällä silloin tällöin esiintyen lähinnä päivä- ja iltapainotteisesti. Hassua kun aina on puhuttu siitä legendaarisesta aamupahoinvoinnista. Tosin olen huomannnu, että pitää vaan tarkasti kuunnella syömisessä omaa kehoaan ja mitä tekee mieli syödä-> muuten tulee välittömästi ylös paluupostissa.

Yritin googlettaa tässä mihin menen synnyttämään, muutan syksyllä Espoosta Vantaalle, Vantaan kaupungin sivuilta en löytänyt mihin vantaalaiset menevät synnyttämään. Mieluusti haluaisin Kätilöopistolle, mutta saa nähdä nyt mitkä ovat vaihtoehdot. Palstalla ketään vantaalaisia, keillä asiasta tietoa?

Nauttikaa sunnuntaista ja hyviä vointeja kaikille! :heart:
 
pinkgreen Kaverini asuu Vantaalla ja synnytti Kättärillä. Mun mielestä pääkaupunkiseudulla asuvat saa valita mielensä mukaan jonkun sairaalan pk-alueelta. Näin luulisin.
Itse valitsin Naikkarin, koska oon siellä lapsettomuushoidoissa ollut niin oli aika itsestään selvä valinta mulle.
 
No, nyt on oksennustilikin avattu tänään ja poissa töistä ainakin tänään :x , huomenna lääkäriin, jos saisi sairaslomaa, ei tällaisena voi töissäkään olla - eikä kyllä jaksa kotonakaan mitään tehdä.

Nälästä, voisin kuvitella, että se johtuu ihan hormooneista, elimistä tietää tulevan lisäenergian tarpeen ja siksi nälkä on heti. Luulen, en tiedä! Mulla oli kanssa jatkuva nälkä ennen tätä kaameaa oloa, nyt ei maistu mikään!!!

Neuvolassa uskon käyväni yksin, ihan sen takia, että miehellä on kuitenkin arkityö ja mulla tod.näk. neuvola-ajat silloin, kuin mies on töissä. Ultriin tulee sitten mukaan, jos vain töistä pystyy.

Olga Amelie
, tervetuloa!

 
mussu En mennyt, kun oli niin hyvä olo. Soitin ja kysyin niin ihan sen mukaan miltä itsestä tuntuu. Sitten pitää mennä kun olo siltä tuntuu...,toivottavasti ei tunnu koskaaan enää siltä. Eilen siis pysyi kaikki syömiset sisällä ja päänsärky pysyi kivasti loitolla kun osasi oikein liikuskella.

Lumi Meillä mies ei tule kun jollekin KYS:n ultra reisulle matkaan, koska 1,5h ajomatkan pässä töissä (yhteen suuntaan) ettei sieltä voi niin vain pompata neuvolaan mukaan. Pitäis olla koko päivä sitten poissa ja ei sekään kovin kannattavaa pidemmän päälle ole.
Tarviiko sinun lopettaa sitä metformiinin syöntiä? Minulla se ainakin menee nimeomaan nyt raskaudenaikana diabetes lääkityksenä joten sillä mietin sitä.

Olga Amelie Laitatko vielä sen lasketunajan niin voin lisätä sinut listaan. Ja tietysti tervetuloa porukkaan ja onnittelut plussauksesta :flower:

Siitten taas tälle aamua (.) Hyvin on kärttyisyys taas päällä. Joka paikasta jaksaa kiitettävästi naputtaa ja napista. Ehkä olis parempi mennä takas nukkumaan ja herätä parin tunnin päästä uudelleen.

Aurinkoista sunnuntaita kaikille.
 
Alkuperäinen kirjoittaja pinkgreen:
Olga Amelie: Tervetuloa mukaan, aina mahtuu joukkoon!

Ihana ilma ulkona, ainakin täällä Espoon suunnalla! Harmi, että joutuu lähtemään töihin... Onneksi vain neljä tuntia ja tuplaliksa :D

Huonovointisuus jatkuu täällä silloin tällöin esiintyen lähinnä päivä- ja iltapainotteisesti. Hassua kun aina on puhuttu siitä legendaarisesta aamupahoinvoinnista. Tosin olen huomannnu, että pitää vaan tarkasti kuunnella syömisessä omaa kehoaan ja mitä tekee mieli syödä-> muuten tulee välittömästi ylös paluupostissa.

Yritin googlettaa tässä mihin menen synnyttämään, muutan syksyllä Espoosta Vantaalle, Vantaan kaupungin sivuilta en löytänyt mihin vantaalaiset menevät synnyttämään. Mieluusti haluaisin Kätilöopistolle, mutta saa nähdä nyt mitkä ovat vaihtoehdot. Palstalla ketään vantaalaisia, keillä asiasta tietoa?

Nauttikaa sunnuntaista ja hyviä vointeja kaikille! :heart:
Mä asun vantaalla ja meen naistenklinikalle helsinkiin. Ja kättäri ja jorvi myös mahdollista valita.

ONNEA UUSILLE JA TERVETULOA MUKAAN :)
 
Pitkästä aikaa taas kirjoitellaan... ja yritetään päästä kärryille, mitä täällä on tapahtunut sillä aikaa kun olin reissussa. Onnittelut uusille tulokkaille ja :hug: kaikille haleja tarvitseville.

Lumi Mullakin on aivan kauhea nälkä kokoajan! Sama homma oli edellisessä raskaudessa. Mulla ei siis ole minkäänlaisia pahoinvointeja vaan heti aamusta järjetön nälkä... nukkumaaanmenoon asti. Paino ei silti edellisessäkään raskaudessa syömisestä huolimatta noussut kuin 18 kg.
Neuvolahommasta... mulla mies tais pari kertaa käydä neuvolassa mukana ja kummassakin ultrassa oli mukana.

Omaa napaa... Mulla on sitten mahan kohdalle alkanut kertymään turvotusta ja näyttäis, että oon jo pitemälläkin raskaana. Edellisessä raskaudessa oli sama juttu... maha turpos heti alussa ja jatkoi sitten vaan kasvuaan. Turvotus ei laskenut missään välissä. Naamakin taas kukkii, kuin murrosiässä :D

Nyt iski vielä kevätflunssa... kiva! :snotty: Toivottavasti tämä menee pian ohi! ...Ja nyt on sukulaisille kerrottu tulevasta tammivauvasta!
 
Meillä ei mies tuu neuvoloihin mukaan, mun mielestä ne ei oo oikein millään tavalla mielenkiintoisia, ja se on ihan tarpeeksi että mun pitää olla pois töistä niiden takia, saati sit miehen. En oo varma tuleeko se ultriin, riippunee siitä, millaisia työpäiviä sillä on silloin ja sattuuko ultra-ajat keskelle päivää. Kuitenkin niissä menee tosi kauan matkoineen odottamisineen. Voisin kuvitella et rakenneultraan se ainakin haluais tulla. Ainakaan varhaisultraan ei oo tulossa, ei ollut ekastakaan siellä, np- ja rakenneultrassa oli. Jos sit mennään johonkin yksityiselle 4D-ultraan niin sinne yritän saada miehen mukaan, täytynee sit vaan yrittää saada joku lapsenvahti, kai. Sekään ei välttämättä oo niin helppoa.

).( Kävin yksityisellä lääkäripäivystyksessä tänään kun tää flunssa ei ota helpottaakseen vaan pahenee. Ilmeisesti mulla on poskiontelotulehdus (se kai voi osittain johtua tästä raskaudesta kun on limakalvot turvonneet jne). Määräs antibioottia ja nenäsuihketta. Toivottavasti tää nyt tästä lähtee. Oli sitä mieltä, et raskauden aikana suosittelee ainakin keskiviikkoon asti sairaslomaa, mut hyvähän se on olla, kun just viime viikolla olin 3 päivää pois...
 
Moi!

Mahtuisko joukkoon mukaan! :wave: Tein eilen positiivisen testin ja tänään vielä varmistelin, että varmasti näyttää ++++.

Meille olis tulossa toinen lapsi (esikoinen 07/08), LA mahdollisesti 24.1.10 ja synnäri PHKS. Niin ja mulla ikää 25v..
Oireita ei pahemmin ole, sellaista kuumeista ja väsynyttä oloa mitä oli esikoisenkin aikaan.. Varhaisultran varasin kesäkuun ekalle päivällä.

Huh, vähän on hämmentynyt olo vielä, toisesta mahdollisesta kierrosta tärppäsi. En ollut yhtään varautunut näin nopeaan raskautumiseen. :eek: :p

pikkuakka 4+0
 
Heippa! Varovasti ilmottaudun mukaan, eilen tehty herkällä testi ja selkee plussa tuli heti <3
Yritystä takana 6 kk. Huomenna aamulla uusi testi varmuuden vuoksi kun nyt vasta 3+6.
LA olis 25.1, synnäri TYKS, ikää mulla 20 vuotta ja yksi lapsi ennestään tyttö 08/05.
Työnimi on varmaan pirpana :)

Oireita löytyy väsymystä 24/7, oksentanut jo kahtena päivänä, nälkä ja pissahätä koko ajan.. Ja viiltelee välillä alavatsasta, ja lantioluut särkee :/ Ja hirvee ummetus :D
 
Miulla kuvotukseen auttaa jääkaappi kylmät rypäleet ja porkkana 'tikut'. Vinkkinä: porkkanoita voi kerralla kuoria ja paloitella isomman määrän. Kun laittaa kylmään veteen ja jääkaappiin, säilyvät ainakin vuorokauden hyvinä.

Saa nähä tuleeko hienokin rusketus ensi kesänä, kun syön näin paljon porkkanoita :D Tai sitten tulee vain oranssi iho...
 

Yhteistyössä