**Tammivauvat2008**vol.6

Morjesta vaan.

Ulkona on niin kylmä jo, olin hammaslääkärissä ja meinasin jäätyä kaupungilla..Yhden reiänkin se lekuri bongas...ja eikun uusi aika vaan sitten.

Onnea Kiteen pojalle ensi askelista :heart: ja Katjan myös.

Mitäs täällä muuta, Iidukka kerro vaan odotusjuttuja! Mä ehkä hieman kade sulle...
:ashamed:
Mutta ne häät nyt ensin alta pois ja menkkojakin saa ootella, PRKL.. :headwall:
Mua sitten niiiiin paljon ottaa päähän, että kun imetys loppui, niin menkatkin päätti loppua. Imetyksen aikanahan ne tuli, mutta eipä nyt kuulu... :headwall:

Meille ei mitään uutta pojalle, itselle sen verran uutta, että oon päässyt jo uudelle kymmenluvulle, ja enää on 4,5 kg tavoitteeseen, eli 65 kg kiikarissa...
:)

Hyvät viikonloput... :wave: :wave:
 
Sateista päivää vaan täältäkin päin.

Ulkona tosiaan sataa kuin saavista kaadettais, mut aamulla ei onneksi satanut ja pystyttiin olemaan isompien kanssa ulkona... saa nähä sit iltapäivällä mikä on tilanne, että pystyykö meneen takas ulos... kirjastossa meinattiin siskon+koko lapsilauman kanssa käymään...

Kiitoksia tuesta... imetyksen lopetus on mulle vaikea juttu :( mut eiköhän se tästä, kun aikaa kuluu...

Nyt taustaileen (ja sähköpostit lukemaan)...

Tammiäiti ja nappulat :heart:
 
Vettä on tosiaan tullut riittämiin mutta me uskallettiin ulos aamusta.Nyt herättiin päiväunilta ja odotellaan isiä kotiin ja sit kauppaan ostamaan viikonlopun sapuskat.

tyttöselle onnea kilojen karistamisesta!
:wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja HeMa05:
Katja:mikäs sillä Albertilla on? :hug: koeta jaksaa...
Varmaan hampaita tulossa, en tiiä. Yöllä pisin unipätkä oli 1½h, muuten heräiltiin 45min-1h välein. Ja päivällä on nukkunu vaan 20min tirsat :snotty: Ei mitään suoraa huutoa ole, mutta kitinää yms. taas riittää. Onneks tuli viikonloppu tähän saumaan, niin mieskin on kotona, ja saan ehkä huomen aamuna nukkua pitkään :)
 
Jaksamista kaikille äideille :hug:

Imetyksen lopettamisesta: meillä toi imetyksen loppuminen tapahtui pikkuhiljaa, ja yht´äkkiä se vain oli loppu. Muakin sillon harmitti, kun mäkin siitä imettämisestä pidin vaikkakin välillä tuntui että koko ajan saa olla tissi paljaana. Täysimettänyt en kyllä ole ollenkaan vaan poika sanoi rinnalla myös korviketta. Välillä mietin myös että johtuiko vähäinen maidontulo ja pojan pullon haluaminen siitä, kun sai pulloa jo sairaalassa. Mut näille ei vaan enää voi mitään.

Meilläkin yöt olleet melko levottomia, välillä Leevi on sängyssään ihan hereillä ja pirteenä kun peipponen.

Onnittelut painoaan pudottaneille, mäkin kun jaksaisin tässä jatkaa niin hyvä olis.

Mä haluun kans kuulla odotusjuttuja!

Huomenna meiltä jää sitten vauvauinti väliin kun Leevillä on se korvatulehdus. Ja vissiin pitää odottaa kunnes korvakontrolli on käyty. Monenko viikon päähän se korvakontrolli pitäis varata, oliks se 3-4 viikkoa?

Mukavaa viikonloppua!

Niipa ja Leevi 9kk 1pvä

*ainiin, mulla olis huomen vimppa äippälomapäivä...mut jään siis kotiin*
 
Iltaa Naiset!

Tyttönen, mahtavaa!!! Niin se vaan uusi kymmenluku tuli vastaan =)
Ja Afulle kans onnea ja tsemppiä kilojen karistukseen :wave: ´
Ja niin siis tsemppiä vaan kaikille muillekin pudottajille!

Mulla tää paino tuntuu nyt pysyvän aika hyvin paikoillaan, ensin tuli alas ja sit pari kiloa ylös, mut nyt sitten aikasta samoissa pysynyt. Vaikka herkuttelen kyl ihan liikaa edelleen :ashamed:

Mä ymmärrän sua hyvin Tammiäiti noiden imetyksen lopettamisen aiheuttamien tunteiden kanssa. Mulla kans nousee tunteita pintaan, kun tää imetystouhu tuntuu hyytyvän koko ajan. Nyt siis yösyönnit meillä lopetettu ja päivällä poika syö ehkä pari kertaa, aamupäivällä ja iltapäivällä, ja sit illalla syö vielä kaksi kertaa. Niin siis hyvinä päivinä syö noin ja sit jonain päivinä vaan leikkii, näykkii ja puree tissiä, eikä juuri muuta. Nyt olenkin tehnyt niin, että upotan pari desiä korviketta päivän ruokiin, siis lähinnä puuroihin ja vähän lämpösiin soseisiin ja sit välipalaksi tarjoan jotain rahkaa tai jugurttiia. Josko tuo maitomäärä olis sit sopiva. Mutta haikeeta on siis ajatella lopetusta, vaikka mä en koskaan niin kauhean innoissani tuosta imetyksestä ole ollut. Siiis ihan ok, mutta ei oikein muuta.

Katjalle voimia Albertin kanssa, toivottavasti poika ei ole tulossa kipeäksi :hug:

Niin ja menkkoja odotellaan täälläkin osoitteessa, ovat tainneet kadota johonkin kuuta kiertävälle radalle :headwall:

Nyt taidan ottaa Lehtolaisen käteen ja sit nukkumaan.


Hyvät yöt tai huomenet:wave:

Kide
 
Kide laitatko sen porkkanasämpylöiden ohjeen kun ehdit :p . Mä muuten löysin eilen kirpparilta just samanlaisen puhelimen kuin mitä teillä silloin ihailin. Ihana 80-luvun lelu :D . Oli vain 2? ja hyväkuntoinen!

Meillä on nyt kaksi yötä mennyt niin että on syönyt vain aamusta (klo 6-7) vähän tissiä ja sitten jatkettu unia. Josko tuo neiti ihan itsekseen ymmärtäis ettei yöllä tarvitse syödä.. Jos minä yritän tassutella yöllä niin huutohan siitä vain tulee, joten ois kyllä parempi ettei mitään vieroituksia erikseen tarvitsisi. No, saa nähdä miten tilanne kehittyy :wave:

Tänään ois nyt aamupäivällä lastentarvikekirppis Hervannassa. Pitää kyllä käydä katsastamassa, jos jotain hyväkuntoisia leluja vaikka löytäisi. Oon löytänyt ihan kivoja leluja kirppareilta aika edullisestikin viime aikoina, mm. tupperwaren "reikäpallo" (ovh 26,90 - kirpparilla 8,90?) ja sellainen lelu, kun painaa nappia niin nousee luukku auki (<-- vaikee selittää :kieh: ).

Nyt aamupalalle ja sitten kirpparille kangaskaupan kautta =) . Oon tehnyt itse muumi-kernistä ruokalappuja, mutta tarranauhat unohtui ostaa :whistle:

Afu
 
Vettä sataa ja kaikkia vi.... :whistle: Juuh, täälläki siis sato eilen ja yöllä ja nyt. Vettä tulee ku saavista kaatais..*huoh*
Onneksi touhua on tiedossa niin ei pääse tuleen tylsää.

Katjalle jällee jaksuja Aapen kanssa, onneksi tosiaan vkl niin mies pystyy jeesiin paremmin. :heart:

Meillä eilen Luca otti askelia vaikka ja kuin ja monta kertaa. Seinältä tuli ensin mun luon 5 askelta ja sitten käveli useaan otteesee mun ja miehen välillä 5-10 askelta. Nyt koittaa aina tuesta päästää irrti ja lähtee, mut äskönkin oli tyyny sitten lattialla esteenä. Herttinen, kohta mun vauva sitten vaa kävelee :eek: ja on äitee ihmeissää!

Niipa, 4vko päähän on hyvä varata korvakontrolliaika. Munki pitäs keskimmäiselle varata, taas unehtunut :headwall: Sain sentää esikolle astmalääkärin varattuu :D

Mut nyt puurolle:p
 
Voi vitsit tuota Lucaa :D pikkumiehellä kaamee kiire kävelemään.ihanaa :heart:

Meillä Elli edelleen konttailee ja nousee tukea vasten ja siinä muutamia askelia ottaa.välillä nousee seinää vasten ja pitää ihan vähän tukea.Eiköhän meilläkin jouluun mennessä ainakin seisota ilman tukea.

Mä olen korvakontrolli ottanut yleensä 3 vkon kohdalle.

Hyvää viikonloppua!
 
Moi!
Meillä meni yö aikas hyvin, tai kyllä Aape heräsi jotian 4 kertaa, mut unta vetäsi 13h :D
Korvakontrollia suositellaan noin 4vkon päähän aina.
Lucalle onnea uusista taidoista!

Nyt syömään :wave:
 
Olipas hyvä päiväruoka, kun mies laittoi uunilohta :p Albertillekin oli oma kalapalanen, siihen laitettiin vaan tilliä ja vähän mustapippuria mausteeksi, perunan sekaan sit laitoin sitä kalaa ja vähän korviketta, niin oli Albretinkin mielestä ruoka aikas namia :)

Minkalaista jugurttia ootte muutes antanu vauvoillenne? Mie ostin nyt jotain ingmanin rasvatonta luonnonjugurttia, ja sitä annoin välipalaksi hedelmäsoseen kanssa.

Imettämisen lopettamisesta: Olihan se aika haikeeta muutaman päivän, mut nyt oon kyl erittäin tyytyväinen että tissistä vierotus on jo takana päin.
 
Jogurtista. Oon ostanut myös tuota Ingmanin rasvatonta luonnonjogurttia, mut Sampo ei tykkää siitä yhtään. Ostin sitten Valion A-jogurttia ja se maistuu. No ei voi syyttää, lähes kaikki rasvattomat maitotuotteet on ihan hirveitä, puhumattakaan kevytjuustoista.

Sampo oli mun äitillä hoidossa heti aamusti jo niin mä pääsin neuletapaamiseen. Sen jälkeen käytiin ukon kanssa kattomassa tuo uusi Anttila. Sieltä ostettiin Sampon huoneeseen pääkallo-matto.. Sitten käytiin vertailemassa hintoja laattojen ja maalien osalta. Aika huimia eroja on firmojen välillä! Sama laatta laattakaupassa 75?/neliö ja Prismassa 44,90?/neliö :eek: Remonttiässä- maali 2,7l K-raudassa 34,90? ja Prismassa 28,90?, lisäksi oli joku +33% enemmän maalia purkissa niin sekin oli halvempi, 33? :xmas: Juu, taidetaan ostaa maalit Prismasta ja ensi kuussa tietenkin, silloin on tuplabonuskuukausi :D


 
Missäs muut mammat? :wave:

Me käytiin äsken ulkoilemassa, mittari näytti +3, mut ihan pirun kylmä tuuli. Albertilla oli päällä sukkikset+body ja äp:n toppahaalari. Just sopivan lämmin oli, ja haalari oikein passeli näin lenkkeily mielessä, maahan möyrimään ei ole mitään asiaa se haalari päällä. Vaan on kyllä vieläkin aika suuri se haalari, mut eiköhän se lopputalvesta oo sopiva.

Nyt pakkaamaan Albertille vaihtovaatteita yms. iltaa varten, lähdetään mummolaan kun Albert herää päikyiltä :wave:
 
Aamulla tuli käytyä salilla ja sit me oltiin käymässä anoppilassa ja sieltä tullessa poikkesin äänestämässä.

Kauhee ilma ollut koko päivän, vuorokauden satanut jo putkeen :/
Eipä ainakaan viime yönä vaikuttanut kellojen siirto meihin.Tytöt nukkui puol 7 niinkuin aina ja päivärymi on ollut ihan normaali.Kiva näin.
Ellin kanssa on 1-2 maissa syöttö ja pieni valvomis-sessio mutta sekin on nyt 3 yössä lyhentynyt.Luulen että tässä tulee nopeastikin muutosta vielä parempaan.Olis jo aikakin!

Saa nähdä viitsiikö sitä huomenna lähteä kerhoreissulle ollenkaan, sitä kastuu aika mukavasti vaikka osan matkasta bussilla meniskin.
mutta tällä erää ei muuta!
 
Huomenia!
Täällä ilma kirkastunut huimasti ja nyt toivon ettei sade ala ennekuin kerholle asti päästään.Olis kiva että vaatteet säilyis kuivana,kotimatkalla sit ei enää väliä.
Tässäpä ei aamusella muuta tekemistä kun ruoanlaittoa,pyykinpesua ja vois imuroida.Siinäpä ne päivän huvit :D
Hauskaa päivää!
 
piku: hui =) :flower: . Täällähän käy oikein plussatuulet!

Meillä tyttö nukkuin ensimmäistä kertaa omassa huoneessa. Hyvin meni yö. Klo 7 heräsi ottamaan maitohuikat ja sitten nukuttiin yhdessä vielä klo 9 asti =) . Eilen harjoiteltiin myös sisällä päikkäreiden nukkumista, kun oli niin kauhea ilma. Pitää vielä miettiä et jatketaanko samaa linjaa, vai laitanko vielä suosiolla ulos nukkumaan.

Afu ja R
 
Voe ONNEEEE Piku :heart: :heart: Kylläpä täällä kunnon syksyiset plussatuulet puhaltaa. Mut ihanaahan se on :saint:

Meille ei mitää erikoista, arki alko ja eskariramppaamiset yms. matkalla piipahettii puistossa ja kauhian sateen sitten heitti niskaa ku lähettiin pois.
Mulla kurkku ihan karheena ja päätä hiukan jomottelee, mut viime yö oli aika rikkonainen ja pojatki oli sitten ylhäällä jo 6 persiissä.. Kuhan pikku torkut etes kerkiäis ottaa enne töihin lähtöö..

Katja, Aapelle hyviä kuvia ja uutisia tälle pvä. :heart:

Mä lähen jatkaa tuusaamista taas.. :wave:

Muksaa viikkoo!
 
Kiitos, onnitteluista...Kai sitä jo hieman uskaltaa olla onnellinen..Ja Afu sanopa muuta kuin hui, itsekkin pää ihan pökkyrällä ja pelon ja onnen sekaiset tunteet vaihtelevat sekunnin välein...la ja su kp28-29 testasin dbest testillä sellaiset haamut joissa ei kyllä kauheasti mitään väriä ollut ja sitä sitten vatvoin päässä koko viikonlopun. Eilen sitten pistin miehen apteekkiin ostoksille ja kysyi samalla siittä "viivanpaikasta", meinasivat ettei mitään viivanpaikkoja pitäs olla, no tänä aamuna testasin sitten clear blue testillä todella selkeän haamu+ ei ainakaan enää epäilystä viivanpaikoista...ihanaa..jos kaikki nyt sit menee hyvin niin la on siinä 5.7 tienoilla (mullakun ei oo tietoo tuosta kierron pituudesta...)
Sillä mää en tänne oikein viikonloppuna kirjoitellut kun olin ihan "sekaisin"

Katjalle ja Aapelle: toivottavasti tulee hyviä uutisia..

Suokaa anteeksi nyt tämä oma napaisuus...
 
PIKU: Voi kuinka ihanaa!!! PALJON ONNEA! :flower: :hug: On varmaan joo ollut vähän sekavat fiilikset, mutta kyllä se siitä kun taas uskoo asian todeksi! Pidän peukkuja, että kaikki menee hyvin! :heart:
Meillä oli ihan hirveä yö... Emma itki ja huusi 10 min. välein... |O Tiedä häntä mikä taas on. Muuten mennyt yöt jo tosi hyvin syömättä ja heräämättä. :D
Mua vieläkin masentaa imetyksen loppuminen. :'( Viikonloppunakin koitin, mutta hammasta saa heti kun tissi menee suuhun. :kieh:
Katja: toivottavasti kaikki ok!
Neamma
 
Moi!
Pikulle: :flower: Toivottavasti kaikki menee hienosti :hug: Tuuhan sit kertomaan raskaus-kuulumisiakin aina tänne :D

Jeeeeeee!!!!!!!!!!!!!! :D Me saadaan nyt lopettaa se pissatulehduksen estolääkitys kokonaan!! :) Takaisinviratausta ei enää ollut ollenkaan.

Nukkumisista tuli mieleen, että nukutaanko muilla jo päiväunet sisällä pelkästään? Meillä on nukuttu melkein aina, joskus aina kokeilen sitä ulkona nukkumista, mut sisällä nukkuu ees vähä paremmin. Nukutaanko kellään muilla yöt perhepedissä? Meillä nukutaan, ja tullaan niin kauan nukkumaan kun jätkä ite haluu :heart: En osais ollenkaan nukkua jos sen laittais omaan sänkyyn, saati eri huoneeseen. Tuotaa omassa sängyssä nukkumista yritettiin joskus, mut tultiin sit siihen tulokseen, että tää on kaikkien kannalta paras ratkaisu meille.

Nyt Albertia syöttämään :wave:
 

Yhteistyössä