**Tammivauvat2008**vol.6

Katja, olipa hyviä uutisia!
Meillä nukutaan kans päikyt sisällä (rattaissa kylläkin) jos ei muuten olla reissun päällä tai lenkillä. Mut erikseen ei tuu enää puettuu rattaisiin nukkumaan. Melkeen joka pvä tässä rampatessa Luca nukkuu jonkumoiset tirsat rattaissa ulkona.
Meillä Luca nukkuu omassa sängyssä. Ja hyvä niin, miehellä niin aikaset herätyksen et eii kyl sais kunnolla nukuttuu jos joku pyöris välissä. Ihan aamuyöstä, ku mies on lähteny saatan ottaa Lucan kainaloon ja isommillakin on lupa tulla viereen sen jälkeen.

Voi kauhia tätä mun köhinää, kurkkua kutittaa ihana kamalasti :( mut töihin son suunnattava.

Piku, varmasti siellä tuntee jyllää ja on pää sekasin :heart: Noin nopsaa kuiten onnisti, nyt vaa tsemppiä odotukseen!
 
Katja: Hienoa että kaikki ok! :flower:

Pikulle myös oikein paljon onnea! :flower: =) Meillä onkin sitten la:t aika lähekkäin, itsellä 18.6. =)

Nukkumisesta: Meilläkin nukutaan aika pitkälle perhepedissä, iltaisin Emil nukahtaa kyllä omaan sänkyyn, mutta siirtyy jossain vaiheessa meidän väliin, jossa nukkuu sitten aamuun saakka. Onhan se ihanaa kun on siinä lähellä. :heart: Mutta itellä kyllä aika ajoin niskat niin jumissa, että toivottavasti jossain vaiheessa poitsu siirtyy kokonaan omaan sänkyyn nukkumaan. Lähinnä on kyse omasta laiskuudesta, Emil nukkuu paremmin välissä niin en ole kauheasti jaksanut panostaa siihen että nukkuisi omassa sängyssä, mulla tosiaan ei mitkään "hyvät päätökset" pidä yhtään yöllä väsyneenä vaan meen usein siitä mistä aita on matalin.. :ashamed: :LOL: Että saa nähdä änkeydytäänkö sitten kesällä samaan sänkyyn 4 hengen voimin.. :whistle:

Tänään oli muskariaamu ja oli taas kivaa kuten aina. On tosi hyvä ja pidetty tuo meidän muskariope. B)

Itsellä hermot hieman kireällä tällä hetkellä, poitsu menee jostain syystä nyt kaikille unille itkun kanssa, tosi huonosti nukahtaa. Ei meinaa pinna kestää 3krt päivässä nukuttaa toista huudon kanssa. :( :kieh: Mutta ehkä tää on joku vaihe taas ja ohimenevää, toivotaan näin! Yksinäisyys ja väsymys vaivaa myös ja saa mielen matalaksi. :( Pakko nyt vähän purkaa kun aina viitsi kaikkea miehen niskaan laittaa. ;) Mutta tosiaan, muutama kaveri kaikonnut ihan tyystin Emilin syntymän jälkeen vaikka oon ite yrittänyt yhteyttä pitää. :| Mutta onhan se ymmärrettävää, että joidenkin kanssa on niin erilaisessa elämäntilanteessa ettei välttämättä kauheasti yhteistä löydy. Tänään vähän tämmönen päivä, että tuntuu seinät kaatuvan päälle kotona. Ens viikolla mulla olisi se amk-pääsykoekin ja tuntuu että aika loppuu tälläkin kertaa kesken 2 pääsykoekirjan kanssa. Oon lukenut ahkerasti, mutta tuntuu että olisi pitänyt aloittaa vieläkin aikaisemmin kun aika loppuu kesken..Siispä kirjojen pariin niin kauan kuin poitsulla unta riittää! :saint:

Hyvää maanantaita ja alkavaa viikkoa kaikille! B) Toivottavasti ootte paremmissa tunnelmissa kuin minä täällä...Taidan olla loman tai ainakin vapaaillan tarpeessa! :whistle:

väsynyt Iidukka & Emil 9,5kk
 
IIDUKKA: kurja tunne tuo yksinäisyys... Oletko kokeillut käydä esim. mll:n kahviloissa tms? Ei sieltä muskarista löytyisi ystävää? Niin se kyllä vähän on, että lapsettomat kaverit saattaa kaikota kun saa lapsia. Ei tietenkään aina, mutta kuitenkin. Siksi olisi hyvä koittaa hommata uusia ystäviä, joilla on myös lapsia. Kovasti jaksuja! :hug: Onnea pääsykokeeseen.
Mä nukuin tossa Emman kanssa tunnin päikkäritki, kun olen niiiin väsy... |O Toivottavasti ensi yönä nukutaan! Toi neiti on muutenki tosi kiukkuinen, onneksi isosisko jaksaa leikittää, niin mä saa hetken rauhaa tehdä kotitöitä (ja palstailla ;)
Neamma ja neidit :heart:
 
Iidukka:niin siinä usein käy että kun itse saa lapsen ja kavereilla ei vielä ole niin ne puheenaiheet ja intressit saattaa erota niinpaljon että välit voi vähän viiletä.mutta kyllä ne siitä palautuu! :hug:
Pikulle onnittelut :heart: on varmasti pää sekaisin, muistan kun Ellistä plussasin niin hetki meni että tajus....
Katja kiva kun voitte lopettaa lääkityksen Albertilta.

Meillä vissiin Ellillä vähän mahataudin poikasta tai jotain kun nyt 2 päivää tuota kakkia on tullut liiankin kanssa, tosin aina ei ole löysää..Tänään jo 3 kertaa tullut ja aamulla oli kainaloita myöden P.... kun nostin sängystä.Ruoka ei maistunut lounaalla mut nyt meni päivällistä ja sit nukahti 3 unille..toivotaan ettei nyt mitään
:/

Äsken säikähdin ihan jumalattomasti kun kurkkasin Elliä tuohon ulos niin just sillä hetkellä hiiri kiipesi vaunujen hyttysverkkoa pitkin ylös.APUA!!!! mitä jos se olis menny vaunuihin :eek:
Lähti kyllä liukkaasti kun avasin oven.Onneksi mä olen koko aika pitänyt vaunujen aukon suojattuna verkolla....Ja nyt kyllä saa vielä tarkemmin katsoa..

Perhepedistä:Elli nukkui ekat 6 vkoa mun kainalossa ja sit opeteltiin omaan sänkyyn.Onhan se välillä nukkunut mun vieressä mutta eipä nyt enää sen jälkeen kun oppi konttaamaan.Meillä on niin korkea sänky että pelkään että tippuu.Jos vaikka herää enkä mä herää niin ehtii muksahtaa alas.Meillähän ukko nukkuu toisessa huoneessa vieläkin,näin saadaan kaikki nukuttua kun on välillä niin levotonta.Toivotaan että tulee vielä takas :D
Ja yks syy miksi en halua lapsia viereeni on se että nukun paremmin kun kukaan ei pyöri vieressä.Kyllä esikoinenkin aikansa oli perhepedissä mut sit halusin sen pois mukavuussyistä.Ja silloin tuli totaalikielto esikoiselle kun Elli syntyi koska pelkäsin että isompi sit kääntyy päälle tai potkii vauvaa.

Voi että kun tuo Elli kitisee.... :/ Masu vissiin pipi
 
Iidukka:sen vielä halusin sanoa että tunnustan itse kuuluneeni joskus tuohon lapsettomien kerhoon jotka ei ymmärtäny perheellisen elämästä mitään..itse elelin sinkkuna ja toiset teki lapsia.oman elämän täytti työ ja harrastukset ja en mä vaan osannut kuvitella mitä kaverin elämä lapsen kanssa oli.pidettiin yhteyttä harvoin mutta tottakai halusin kuulla lapsesta kuulumiset mutta silloin hän kyllä sai sen tueknsa toisista äideistä kerhojen kautta.en minä osannut häntä neuvoa tai tukea niin hyvin kun vertaistuki.
 
Perhepedistä: meillä on vasta ihan viimeisen kahden kuukauden ajan Roosa nukkunut osia yöstä meidän välissä / mun kanssa. Tosi harvassa ovat yöt siis olleet. Aamuisn on kyllä siirtynyt viereen, jos on herännyt esim. klo 6 jälkeen --> maitohuikat ja jatketaan yhdessä unia. Aamusta on niin pinnallista / kevyttä unta, että jos alan siirtämään omaan sänkyyn niin ei ole nukahtanut enää uudestaa. Meilläkin mies on nukkunut tosi paljon työhuoneen sängyssä, mutta nyt olisi tavoite että saan hänet viereeni joka yö kun tyttö nukkuu omassa huoneessa =) .

Hema: varmasti säikähdit kun hiiri meni vaunuissa :eek: . Itse oon miettinyt kesällä, että mitäs jos joku amppari menee raoista sisään ja pistää, vaikka meilläkin käytössä hyttysverkko vaunujen kuomun edessä.

Katja kiva että Albertin vaiva on ohitse :flower:

Mies tuli hetki sitten työmatkaltaan. Äiti saa viettää siis hetken omaa laatuaikaa, kun isi ja tyttö leikkivät =) . Harmi kun en jumppaan enää ehtinyt.. Meillä muuten nukuttiin tänään molemmat päikkärit sisällä. Ekoille kesti reilu 20 min rauhoittua (kerran kävin silittelemässä), mutta toisille itki vain 3 min ja nukahti, nukkui sitten yli 2h joten kävin jo herättelemässä kun kello oli jo yli 6 illalla..

Afu
 
Iltoja!!

Hieno juttu että Albertin vaiva on väistynyt =)
Pikulle onnittelut :flower:


Perhepedissä nukutaan joskus. Yhteen aikaan olit osi levotonta ni sillon poika oli aika paljon vieressä, mies sitten välillä nukku sohvalla jotta sai kunnolla nukuttua. Nyt nukkuu yleensä koko yön omassa sängyssä, toisinaan sit aamuyöllä heäilee ja on levoton ja jää väliin.

Viime yönä herättiin noin sata kertaa ehkäpä ja sitten viä 5 aamulla ylös ni vot ku oli mami pirtsakkana..Toiseenkin kulmaan nyt tulossa hammas ni lienee se vaivata.

Iidukalle :hug:

Jaha, nyt lyö jo tyhjää joten heips :wave:

ainiin mulle tuli ruskeet kurahousut ja sit se liberon takki, kivat oli =)

-c-
 
Moi!

Afulle olis yv:tä =)

Pikulle lämpimät onnittelut:heart:

Ja Katjalle kans onnitteluja hyvistä uutisista :)

Saarulle paranemisterveisiä!

Tässä ne tärkeimmät, mä palailen kohta paremmalla aikaa...

Kide
:wave:
 
Meillä on yöllä ripuloitu 2 kertaa ja aamulla taas :| taitaa tuolla Ellillä olla masutauti, pakko uskoa.Ei meillä muilla ole oireita joten mikähän lie.Itse tässä pohdin että jos on rotan saanut mutta rokote auttaa sen verran ettei tule liina rajuna päälle.Onnekis Elli kumminkin syö edes jotain ja vettä menny sen verran ettei ole kuivan näköinen.Tissiäkin latkii aikalailla.

Laitoin just Ellin nukkumaan ja tilkitsin vaunut kunnolla kun säikähdin niin sitä hiirtä/rottaa eilen.hyi s.......

Tänään olis itsellä lääkäri mutta sitä enne pitää jotain puuhastella joten :wave:
 
HeMa: Ellille :hug: Ripuli on kyllä tosi inhottava tauti, ainakin vauvalla :/ Saa olla koko aika niitä ripuleita siivoamassa kun vaipasta tulee yli :x Albertilla oli kans ripuli silloin vauvarokon yhteydessä, saattoi olla vähän monen asian summa se ripuli meillä: Vauvarokon yksi oire on löysät ulosteet, sit kun kuume oli korkeella niin sai monta kertaa päivässä nestemmäistä panadolia&pronaxenia mitkä on sorbitolilla makeutettu, ja sitten Albertille tuli 2 hammasta samaan aikaan, ja viimeksikin kun tuli hampaat, niin oli ripuli pari päivää.. Voiskohan tuo ripuli johtua teillä ihan vaikka hampaista, toivottavasti ei oo rotaa :/

Me meinattiin nyt lopultakin lähteä sinne hoploppiin, kun aina on ollu jomman kumman muksu sairas (mun tai kaverin) niin ei olla päästy, mut kohta lähdetään! :D
 
Voihan se olla että meillä tulee hampaitakin, kyllähän tuo kaivaa suuta mutta mistä sen tietää onko paha olo ja siksi kaivaa suuta vai mikä.Aamulla oli aika hiljainen mut aamiaisen jälkeen jopa leikki vähän.ei tässä nyt paha ripuli ole mut kyllä sitä on huolissaan kun pienellä nestehukka tulee niin äkkiä.En vaan tajuu että mistä sitä p... riittää koko aika.
Täytyy kyllä sanoa ettei illasta ja yöstä olis tullu mitään ilman tissejä.ainut millöä vähän nukuttiin oli tissin päälle :D
 
Hema: Meillä myös pojalla ollut kakka ruikulilla muutaman päivän..ja hieman huonommin on taas kiinteät uponnut. Maitoa on tosin sitten mennyt enemmän, onneksi. Minä olen ihan ajatellut tuon jostuvan varmaan hampaista..Kun ei sitten kuiten just esim. yöllä oo ripuloinut..Toivottavasti ei oo ainakaan sitä rotaa
Niin ja siihen sun eiliseen löytöön vaunuista :x Hyi kamala..Toivottavasti ei enää tuollaista satu eteen..

Katja: Hieno homma että Alulla ei enää ole sitä "vaivaa" ja ei tarvii enää lääkkeitä yms.

Iidukka: :hug: Voimia sull, tiedän miltä susta tuntuu. Mulla kanssa on lapsettomat/sinkku kaverit jäänyt jo oikeastaan ennen Jasu. Ei vaan oo oikein löytynyt yhteistä enää..kun en baareissa roiku koko ajan..niinkuin tietty sinkkuna tuli käytyä enemmän. Voishan sitä treffata kaupungilla yms. mut kaikilla ns. omaelämä ja tuntuu että niin erilaiset aikataulut ja työkuviot, että ei vaan "kellot" täsmää. Se on vain koitettava hakee uusia kavereita, joilla on hieman samanlaiset intressit kuin itellä (niin julmalta kuin se kuulostaakin) Mutta Kyllä me nähdään aina silloin tällöin niiden entisten kamujenkin kaa, mutta kerrat on kyllä harventunut joka vuosi -harmi.

Perhepedistä:meillä Jasu nukkuu omassa sängyssä ja omassa huoneessa, ja tällä systeemillä koitetaan nyt jatkossakin mennä. En oo viereen enää sillä ottanut päikkäreilläkään, että ei menis nää kuviot sekaisin. Oishan se kieltämättä ihanaa välillä, mutta sit kun muistaa, kuin hankalaa se nukkuminen itellä oli jos poika oli kokoajan vierellä..niin sit aina ajattelen että näin parempi.

Meille ei mitään uutta ja erikoista muutenkaan. Sitä samaa. Tosin nyt on Jasulla ihan selkeästi alkanut joku eroahdistus kausi, koska ei enää vessaan saa mennä ilman että poika itkee oven takan, ja muutenkin koko ajan itkee nilkoissa, jos ei oo leikittämässä lattialla. Mitään ei oikein voi tehdä, aamupalan syönnin ajankin se kitisee koko ajan, vissiin mami liian kaukana :ashamed: mut tää on toivottavasti joku ohimenevä kausi..Sekin ihmetyttää, että heti kun menee viereen lattialle, niin sit kiinnostaa leikkiä omilla leluilla, mut kun nousee ylös, niin johan leikit loppuu...

Niin ja kaikille kiitoksia hyvistä plussatuulista, ja ennekaikkea onnitteluista :hug:
 
moikka. mahtuuko mukaan? meillä siis poika 10kk syntyi 22.12.. synnytys käynnistettiin rv. 38 kutinan vuoksi, oli kädet täynä pieniä näppyjä.. alkava raskausajan hepaatoosi kyseessä. pojan mitat 50cm ja 3500g ja nyt 10kk neuvolassa 12kg480g ja 78,5cm. meillä poika istuu ilman tukea jos laittaa istumaan, kääntyy ja menee konttausasentoon ja hytkyy siinä, koskaan ei ole ryöminyt. tässä siis vähän tietoa :)
 
Me käytiin hoplopissa, ja oli kyllä ihan huippukivaa!!!! :D Siellä ei ollu meidän lisäksi ketään muita (oltiin siis mun kaverin kans, jolla on Albertia 9pv nuorempi poika) ja me siellä rymyttiin tietty joka paikka myös isojenkin puolelta, vähän Albertilla otti mahan pohjasta iso liukumäki ja putkiliukumäki, mut pallomerestä ja pomppulinnasta yms. tykkäsi kovasti! Ja itelle kävi ihan jumpasta se siellä kiipeily, tuli ihan hiki ja väsy itellekin kun reilu tunti siellä rymyttiin! Lähdetään kyllä uudestaan joku kerta, oli niin mukavaa!!! Ihanaa vaihtelua :)

anskuliini: Tervetuloa mukaan kirjoittelemaan! :)
 
PIKU: Voi kuinka ihana juttu!!! ONNEA ONNEA ONNEA!!! :flower: :heart:

Nukkumisista on täällä ollut puhetta, että nukutaanko muilla jo päiväunet sisällä pelkästään? Meillä on neiti nukunut (niinkuin isommat sisarensakin) aina ulkona. Sisällä eivät ala päikkäreitä nukkumaan (paitsi talvella kovilla pakkasilla ja silloin siis huonosti sisällä nukkuvat). Meillä ei nukuta perhepedissä enää... sillon, kun Viola oli vielä tissillä ja oli pienempi niin nukuttiin, mut nyt siis neiti nukkuu omassa pinniksessään ja toi pinnis on siis meidän sängyssä melkein kiinni.

anskuliini: Tervetuloa messiin!!! =)

Nyt taustalle...

Tammiäiti ja neiti 9 kk :heart:
 
Huomenta. B)

Neamma, HeMa, Cattie ja Piku sekä muutkin tällä palstalla, kiitos. :hug: :flower: Tekee hyvää välillä päästä purkamaan edes näin virtuaalisesti! :)

Tänään taas jo parempi päivä. Ja tosiaan käydäänhän me tuolla muskarissa ja jumpassa (tosin eilen jäi väliin kun nukuttiin pitkät päikkärit.. :ashamed: ) että eiköhän sitä seuraa löydy, oon ite vaan ujo ja jotenkin vaikeata uusiin ihmisiin tutustuminen. Välillä oikein harmittaa seurata miestä vierestä kun on niin sosiaalinen ja löytää juttuseuraa missä vaan. Mutta toisaalta eihän kaikki voi olla samanlaisia. :D

Hauska kuulla että Katjalla ja Aapella oli kiva Hoplop-reissu. B) Me ollaan kans tänään Hoploppiin menossa, kivaa päästä pois neljän seinän sisältä! =)

Mitäs tänne muuten, väsymys on nyt iskenyt päälle oikein kunnolla. Ja ruoka on alkanut maistua pahalle, sama juttu edellisellä kerralla, koko odotusaikana mitkään entiset herkut ei maistuneet samalle kuin ennen. Tosiaan saa taistella itsensä syömään kunnon ruokaa kun maistuu niin pahalle. :x Emilin ruoat myöskin ällöttää..Silti hieman huojentunut olo kun edes jotain oireita. Vaikka edelleen pitkä matka edessä ekaan ultraan jne joten päivä kerrallaan elellään täällä.. :wave:

Muoks. Nukkumisesta vielä, meillä ei poitsu enää oikein malta vaunuihin nukkua kun pitäisi ulkona vain maisemia katsella jne. Pihalla myöskin harva se päivä jotain mekkalaa, lehtipuhaltimilla puhallellaan jne niin suosiolla oon nukuttanut sisälle kaikille päikkäreille.

Kivaa keskiviikkopäivää kaikille!

Iidukka & Emil 9,5kk
 
huomenta päivää
Täällä röhä jatkuu ja vissi sama tulossa Lucalle :( Yö meni nahistessa ja tuhistessa. Nyt sitten väsyttääki suunnattomasti. Eilenki oli niin aikanen herätys ja touhupvä ja huono yö..Taidankin tässä mennä itekkin tirsoille jahka Luca urvahtaa.
Siivotaki pitäs, huomenna tulee aamusta kaveri kylään. Mut jaksaapa sitten paremmin siivoilla ku tirsottaa eka :D

Vitsi voi hoplopit on aina kuulostanu niin kivoilta ja vihdoin viimein marraskuussa avataa tännekin moinen. Päästää meki kokeileen. Tulee vain reissulle hintaa ku isot pojat ja Luca. Mut eipä sinne tarvi joka vko mennäkää.

Anskuliini, tervetuloa vaa mukaan (uudestaan) etkö ollutku odotuspuolella kans mukana?

Luca ottaa koko ajan rohkeemmin vain askelia. Useamman jo ottaa sujuvasti, ei varmaa enää kauaa mene ku kokonaan oppii kävelemään.
Ens viikolla meillä onki sitten 10kk neukka.

Nyt pakko mennä elbaan :wave:
 
Nyt on maailman kirjat sekasisin, Albert nukkui viimeyönä heräämättä 12h :eek: Ensimmäinen kerta kun meni koko yöunet ilman yhtään heräämistä. Maitopullokin oli jääkaapissa odottamassa, mutta ensimmäistä kertaa sitä ei yöllä tarvittukaan! Annoin aamulla suoraan puuron, ja äsken vasta sit annoin maitoa kun meni ekoille päiväunille klo.11
Olipa ihanaa kun ite heräsin kahdeksalta tosi pirteänä kun ilman katkoksia itekin nukuin 9h, niin kerkesin rauhassa aamukahvit juoda ja puuron keittää valmiiksi ym. kun Albert heräsi yhdeksältä! Yleensä ei tuu ikinä herättyä ennen Albertia, kun katkonaisten öiden takia haluu nukkua niin pitkään kun mahdollista! :)

Päiväunet meil on kyl menny nyt vähän miten sattuu, kun parina päivänä ei olla oltu kotona päiväuniaikaan, niin vaunuissa nukkumiset on vähän niin ja näin.. maanantaina sairaalassa Albert ei nukkunu aamu-unia ollenkaan, iltapäivästä vasta nukahti ekoille unille kotona ja nukkui pari tuntia, ja yksillä unilla mentiin se päivä. Eilen taas kun oltiin siellä hoplopissa ja kävellen mentiin sinne, niin mennessä Albert nukkui 30min, ja sama juttu takaisin tullessa, pakko oli vielä sitten laittaa alkuillasta pikku tirsoille kun oli niin väsyneen oloinen, eli eilen nukkui kolmet unet. Kotona jos ollaan, ja saa nukkua sisällä, niin normaalisti nukutaan nykyisin kahdet noin tunnin unet.

Juu suosittelen kyl kaikille tuota hoploppia mikäli paikkakunnalta sellainen löytyy, ja jos itekin on vähä lapsenmielinen, ja tykkää siellä mennä rymytä mukana, niin näin pientenkin kans voi sinne mennä :D

Saarun poppoolle paranemisia :hug:

Ja kiva kuulla että Iidukalla on vähän parempi päivä jo :) Toivottavasti saat nukuttua Emilin kans päiväunia, muistan miten uuvuttavaa tuo alkuraskaus oli, mie nukuin yössä 14h silloin ja päiväunet vielä lisäks :D Tulehan sit kertomaan miten teidän hoplopissa käynti sujui :D

Jaahas, palaillaan taas asiaan kunhan jotain tulee mieleen :wave:
 
Mittasinpa sitten Lucalta kuumetta, niin lämpöö on. Johtuukohan hampaista vai mistä. Alas tullut/tulossa 2 uutta hammasta. *huoh*
Aikas reipsu kuiten on poika, ehkä vähän enemmän syliin haluis.

Ainii, kui monelle maistuu tutti? Täällä tutti ois suussa vaikka koko ajan. Nyt sitten aattelin et joskos alkais tutteilua vähentään. Ettei tuttti suussa tuolla tuusaa ja leiki, niinku tekis kyllä jos tutin löytääpi.
Muut meillä ei ookaa ollu noin tutin perää ku Luca on. Isommat reilusti alle 1v jättivät ite tutin pois.

Nyt pukee ja hakee esikko eskarista :wave:
 
Saaru: Meillä Albert ei oo syöny ollenkaan tuttia, yritin opettaa sitä siihen, mut luovutin joskus 4-5kk iässä, kun se meni siihen, että jos yöllä nakkasin tutin sille suuhun, niin Albert kuvitteli saavansa lelun, ja alkoi leikkiä sillä tutilla. Joskus kyllä annan Albertille tutin "leluksi" ihan näin päivällä, silloin kun on hampaita tulossa, niin se oikein puree ja venyttää sitä tuttia kun ikenet niin kutisee.
Voi Lucaa :/ Kuinkas monta niitä hampuja nyt jo onkaan? Oliko hällä minkä verran lämpöä?
 

Yhteistyössä