**Tammivauvat2008**vol.6

Moikka!
Meillä pimahti kone muutama päivä sitten ja nyt vasta saatiin kaverin mies paikalle hätiin ja täällä ollaan.Jopas ehtikin tulla vieroitusoireita :LOL:

Ellillä edelleen löysähkö maha mutta ei muuta.Ruoka maistuu joten ei hätiä.Viikon nyt ollut.

Nyt täytyy lähtee saunaan, kävin just äidin haudalla viemässä kynttilän.Tuli niin kylmä että nyt saunaan lämmittelemään! :wave:
 
Iltaa!
Me ollaan koko päivä kyläilty... Esikoinen jäi isomammalle ja isopapalle yöksi, ihana rauha! ;) Iltapäivällä oli koiran agilitytreenit... Tuli sitten ulkoilut samalla. Onpa ulkona jo kylmä! Hyrr!
Teinpä sitten oikein emämokan!!! no, Emma on koko päivän valvonut, kun on tosiaan oltu liikenteessä. Päätinpä sitten kuuden aikoihin että laitan väsyn tytön hetkeksi nukkumaan ja menin nukuttamaan ja kuinka ollakaan MÄ NUKAHDIN MYÖS ITSE!!! :headwall: Herättiin sitten molemmat kahdeksan aikoihin! :kieh: Voi Vit..... Arvatkaa vaan miten käy yöunien! :headwall: Ei varmaan tarvi edes koittaa yöunia ennen puoltayötä ja ihan varmaan heräillään pitkin yötä!
HeMa: mä jo pelkäsin mitä on sattunut, kun noin "hävisit"! :LOL: Emmalla on nyt kans maha löysällä, johtunee hampaista.
Rauhallista Pyhäinpäivän iltaa ja unentäyteistä yötä kaikille!
 
Neamma:onhan se kiva kun huomataan että joku on kadonnut. :D
Miten teillä meni yö kun nukuitte noin myöhään päikkäreitä.Meillä Elli nukahti eilen 16 aikaan ja nukkui 2 tuntia mutta se ei vaikuttanut yöuniin yhtään.

Meillä mennyt nyt yöt aika kivasti. Elli ottaa maitoa yöllä ja aamuyöllä mutta nukkuu kivasti 20-01 putkeen ja ne hirveet huutosessioit on ainakin hetkeksi ohi.

Mutta nyt taidan olla reipas ja lähteä kuntoilemaan ja sit ip isälle kahville :wave:
 
Moi!
Minä tossa pesin keittiön maton meidän pyykkituvalla, oli niin ruoassa se matto ettei kehdannut enää lattialla pitää, Albert vähän ruokaa viskellyt :kieh:

Mie meinasin nyt alkaa pikkuhiljaa tekemään Albertille aamu&iltapuurot tavalliseen maitoon, kun eikös ihan suositusten mukaankin siinä 10-11kk tietämillä voi alkaa käyttää tavallista maitoa ruoan valmistuksessa, maha jotenkin kestää paremmin maitoa, kun se on keitettyä??! Vai oonko nyt ihan hakoteillä? Tänä aamuna laiton 30ml puuroveden sekaan maitoa, jos huomenna laittais 40ml..

Jaahas, nyt pitää lähteä laittamaan pyykit kuivumaan, ja sit citymarkettiin ruokaostoksille.

Saarun Lucalle 10kk :flower:

 
Oih! Luca kiittää :heart:
Meillä menny vkl taas nopsaa ja tuusatessa. Ihanaa kun on paljon lunta, pojatkin tykkää leekata ulkona. Ja olihan se Lucakin ihmeissää ku pulkan kyytiin pääsi. Suu auki vaa katteli ja taputteli lunta ku olin niin jännää.
Luca koko ajan nyt kävelee enemmän ja enemmän, tänään ,meni jo 20 askelta putkee ja enemmän korvaa pienempia matkoja kävelle konttauksen sijasta. Hurjaa meno, mut kai son uskottavat et Lucalla oli näin kiirus ja sitten lähti näinkin aikaseen käveleen. Ens viikolla sitten taitoja näyttää neuvolaa :heart:
Nii ja uusia sanojakin meillon muutamia esim täti, tätä yms

Meillon kans Luca nuhinu ja nahissut nyt pitkän aikaa. Yöunet on levottomia, saas nähä jos ei ala asettuu niin pitäneekö ihan varuilta piipahtaa lääkärissä korvat tarkastaa, ku nuhakin jatkuu.

Eikö se oo suositus alkaa pikkuhiljaa tavismaitoo maistella 10kk ikäsenä. Meillä menee jo hyvin viilit ja jugut, niin varmaa minäki voisin pikku hiljaa alkaa maistatteleen Lucalla tavis maitoo.. Onhan se sitten ihanaa ku ei tarvi kantaa aina selkävääränä Nanni purkkeja :D Mut toisaalta sitten saaki kantaa tavismaitoo :LOL: 4 pojankoltiaista sitä kittaamassa (sis. iskän) Minen sitten maitoo tarvikaa ku kahviin tilkan

Tänään meneekin sitten loppu ilta jääkiekkoilun parissa, molemmilla on harkat peräkkäin ja lähtää koko poppoo hallille. Nii ja onneksi ollaan saatu mun porukoilta auto vkl:ksi ku omassa on vielä kesärenkaat alla, ja lunta ja jäätä riittää. Huomenna sitten talvirenkaat saadaan alle.

Sunnuntain jatkoja kaikille :heart:
 
Saaru: Ai teil on siellä jo lunta..ei vaan täällä oo..*kade*..
Taisi olla Luca tammikuisista ensimmäinen joka lähti kävelemään! :) Meillä Albert ei vielä sano mitään, sillä on vaan omat päää-päää-päää-jutut :D Mie aattelin jos ekaks totuttelis tuohon maitoon puurossa, ja sit muutaman viikon päästä laitan korvikkeen sekaan, että sit ihan juomalla.
Mies vaihtoi just tänä aamuna talvirenkaat autoon, kun täälläkin on pakkasta, ja on luvattu lumisadetta.

Albert nukkuu päiväunia, aamu-unet jäi tosi lyhyeks, vaan 30min nukkui, ja sit heräsi kakkaa vääntämään.
 
Hei vaan!
HeMa: meillä meni yö ihmeen hyvin. 23.30 sain maate ja nukkui yhdellä heräyksellä yhdeksään asti ja 12 aikaan meni jo päiväunille ja nukkui 3 tuntia! :D
LUCALLE ONNEA! :flower:
Saaru: voi kun Luca on jo "iso" poika kun noin jo kävelee... :heart: Täällä ei myöskään lunta, toivottavasti jossain vaiheessa on...
Hauskaa sunnuntaita kaikille...
Neamma ja Emma
 
Oih.Luca menee jo kovaa vauhtia ja luntakin teillä! Ihanaa.

Me piipahdettiin isällä kahvilla ja nyt molemmat tytöt on torkuilla.Elli tänään nukkunut vaan lyhyitä unia joten pitihän ne 3 unet vielä ottaa että jaksaa kylvyssä olla.Elli on himokylpijä ja vaikka ei osaa sanoa juurikaan sanoja niin ymmärrystä on.hauska kun sanoo sanan kylpy niin neiti alkaa kihertää ja konttaussuunta menee kylppäriin heti.tänään aloitti myös taputtaa :heart:
Sit Elli on alkanut matkimaan eleitä ja ilmeitä ja joitain ääniäkin.Ihana katsella kun pikkuinen pumpulimme kasvaa ja oppii.

Mutta nyt valmistelemaan kylpyhuonetta :D
 
Pitkästä aikaa... :ashamed: ei oo taas ollu aikaa kirjotella... mutta nyt siis täällä :wave:

Katja: Meillä neiti juo maitoa 4 x vuorokaudessa eli aamulla ennen päikkyjä, päivällä ennen päikkyjä, alkuillasta soseen jälkeen ja sit illalla maitoa ennen yöunille menoa.

Iidukka:
Toppapuvusta... eli meillä käytössä nyt pakkauksen toppapuku (alle en laita muuta kuin sisävaatteet, semmoset teddykäsineet+töppöset ja paksu pipo ja alulakki). Toi toppis ei mee enää kauan ja sen jälkeen otan käyttöön isompien lasten vanhan Remu-toppahaalarin, joka on vieläkin kuin uusi, koska on ollu niin vähällä käytöllä). Talvikenkiä en oo vielä ostanu enkä ostakaan ennen kuin neiti oppii käveleen ja saa sit nähä kuin myöhään talvea se menee, että hyödyttääkö enää kenkiä tälle talvelle ostaakaan... saas nähä sit.

Täältä myös paljon onnea Saarun Lucalle 10kk !!! :heart: :flower:

Mutta nyt sähköpostien kimppuun, joten Moro! :wave: =)

Tammiäiti ja naperot :heart:
 
Lucalle 10kk-onnittelut.

Toppapuvusta. Meillä on tämä talvi käytössä mun keskimmäisen veljen vanha Reiman puku. Se oli käytössä jo aiemminkin, kun siinä on mahdollisuus pitää joko toppapussina ja muuttaa vetoketjuilla toppapuvuksi :D

Oltiin tänään maalaamassa meidän uutta kotia. Sampon huone saatiin vaan tehtyä, tarkotus oli maalata myös keittiö ja poistaa sieltä vanhat laatat.. Keskiviikkona mä meen ukon mukana sinne keskenäni maalaamaan meidän makkaria. Sampo menee mun äitille hoitoon siks aikaa.
Sampo oli tänäänkin äitillä hoidossa. Olivat käyneet kattomassa hevosia. Poitsu oli tänään saanut sitten pureskeltua tuttinsa puhki :eek: Vähän nyt on alkanut mietittyttää noiden tuttien turvallisuus.. :snotty:

 
Heipat...

Täälläkin viikonlopusta selvitty...lauantai päivä meni leipoessa, ja sunnuntaina oli sitten laukkukutsut ja talo täynnä akkoja...kivaa oli, ja kyllähän sieltä piti taas uus "ihanuus" haalia :saint: Ihania noi tuollaset kutsut kun ei työ elämäss oo niin näkee vähän immeisiäkin...

Meillä Jasu syö maitoa 4-6 kertaa joskus 7 kin jos ei soseet uppoo...mut pääsääntöisesti tosiaan päikkäreitä ennen ja iltasesella ja yöunille mennessä ja sitten välillä myös tosiaan soseen perään, jos ei ruoka uppoo..Meillä on nyt viimeaikoina mennyt aika huonosti noi ruuat taas alas :/ ja tosiaan ihan järkiään saa nakata roskiin..En tiiä sit et mikä on aina kylään ostan 5-6kk soseita, niin se menee kuin vettä valaen alas..et onko vika sit niissä palasissa..kyllä mää niitä välillä vähän haarukalla liiskaan, mut ei silloinkaan aina mene alas. Ja leipää kyllä itte söis vaikka kuin paljon..onkohan se sit siinä kun tahtois jo itte syyä..Milloin sitä voin alkaa harjoitteleen, sitä et laittais vaikka omaan lautaseen ihan vähän ruokaa ja antas oman lusikan käteen...ja sit siinä samalla lappas ruokaa suuhun sivusta...

Juu ja meillä on nyt kaks päivä menty yksillä päikyillä kun poitsu on aamusella nukkunut tunnin pidempään.. ihan kai se jaksanut hyvin..mut nyt tänään jätin aamusella poitsun oven auki että heräis siinä jälkeen, ja palattais normi rytmiin...lauantai aamuna oli itte niin väsynyt, etten heti mennyt hakeen poikaa aamulla, niin se nukahti uudelleen..ja siksi nukkui pidempään... :ashamed: eli melkosta väsynyt äitee on..taitaa tää alkuraskaus väsyttää...

Niin ja onnea Lucalle..ja hieno homma kun poitsu jo tepastelee niinkuin isot "poijaat" :heart:

Jaksuja väsyneille aiteille ja sairastaville :hug:
 
Nyt sitten tänne koneelle taas pääsin, on jotenkin ollut kauheesti toimea niin ei oo palstailut pyörinyt mielessä. Viime tiistaina käytiin lääkärillä Leevin korvaa näyttämässä ja oli parantunut, vaikka ajttelin ettei olis ollut. Korvakontrolliajan sitten varasin siinä samalla.

Lauantaina oltiin miehen veljen tontilla ja eilen mun äitin synttäreillä.

Onnittelut Pikulle, alkaa tässä pian itsellekin vauvakuumetta taas pukkaamaan. Tuntuu vaan siltä että Leevikin on vasta niin pieni... mut pitäähään sitä vauvaakin se 9kk odotella :) ehtii poitsu siinä ajassa kasvamaan.

Nukkumisesta: Ihan vauvana Leevi nukkui päikkärit ulkona, kun ei sisällä suostunut. Mutta nykyään nukkuu sisällä. Meillä Leevi nukkuu omassa sängyssä, mulle/ meille sopii toi ratkaisu paremmin, koska saan niin nukuttua ite paremmin, joskus kyllä poika otetaan väliin nukkumaan kun tarpeeks kauan huutaa yöllä tai ei millään suostu nukkumaan.

Katja: Kiva että saitte hyviä uutisia sieltä lääkäristä. :hug:

Tervetuloa Anskuliini :flower:

Tutista: Nykyään poitsulle tutti maistuu hyvinkin. Vauvana ei kelvannut minkäänlaiset tutit, mut nyt alkukesästä alkoi maistumaan. Tarttis tääläkin hiukan koittaa sitä imuttelua vähentää, vaikka ei Leevi sitä kyl niin kauheesti päivällä syö. Nukkumaan mennessä kyllä laitetaan suuhun.

Istumaan ei meillä itse nousta, mutta sitten kun istumaan laittaa niin kyllä siinä hyvin istuu.

Nokkamukista: Meil on käytössä kahdenlaista nokkamukia, toisesta tulee imemeällä ja toisesta puremalla. Leevi kyllä osaa niistä ite juoda, mut mukia kyllä heiluttelee. Toi toinen muki on hyvä kun siitä ei tuu maitoa ellei sitä "tutti"osaa purista. Illalla saa sitten maitoa pullosta jos on tarvis ennen nukkumaanmenoa...ja aamulla myöskin.

Meillä Leevi saan maitoa joka ruokailulla, koska muuten sitä ei niin kauheasti mene. Myöskin puuron joukkoon maitoa sekoitan. Lisäksi sitten vielä pikkuhörpyt vettä päälle. Vedenjuonti ei oo meille ongelma koska joskus tuntuu siltä et juo mieluummin vettä kun maitoa...

Mukavaa viikkoa!


 
Hei....
Emman flunssa sen kun jatkuu... :| Tänään käytiin lääkärissä katsoon korvat, terveet oli, onneksi! :)
Yöt on edelleen aika levottomia, viime yönäkin nukkui monta tuntia vieressä, kun ei muuten saanut raukka unta...
Piku: mä aloitin esikoisella sen lusikkatreenin yli yksi vuotiaana, mutta eiköhän se ole ihan lapsesta kiinni. Aloitat sitten kun susta siltä tuntuu. Ja kovasti jaksuja alkuraskauden väsymykseen! :hug:
Niipa: hyvä, että Leevin korvat on terveet! :)
Minne on muuten hävinnyt suuri osa palstailijoista? Monet "vakkarit" on hävinnyt....
Tulkaa ihmeessä kertomaan kuulumisia. :wave: :attn:
Nyt kahvia!
Neamma ja neidit :heart:
 
Paranemisia kaikille!

Meillä päivä sujui mukavasti kun kaveri tuli kylään ja isommat lapset leikki keskenään ja vauvelit tutustui toisiinsa :D

Kohta pitäis lähtee isomman kanssa korvaputkien rutiinikontrolliin, toivotaan että pysyis vielä tän talven ja flunssakauden.Kesäksi voitais niistä jo luopua!

Mä en ole vieläkään päättänyt Ellin influenssarokotteesta..mites te muut? Tuntuu vaan että onko siitä sit hyötyä....
 
Siis voi v... taas oli viime yönä käynyt varkaita! :headwall: Toisaalta ei tieteskään yllätä, kun tiedän ihan omakohtaisesti kuinka kostonhimoista sakkia noi rikolliset on.. Tuskin oli nyt samat tyypit kyseessä vaan oli kaverit pistetty asialle. Niin se homma toimii jos itse on posessa. Tässä oli ihan selkeesti kosto siitä, kun ne varkaat käräytettiin viime viikolla :kieh: Alkaa vähän jo huolestuttamaan äitini ja pikkuveljenikin puolesta, kun noi kriminaalit on niin kylmää ja tunteetonta sakkia, ei niitä liikuta kostaako ne naiselle, lapselle jne.. :snotty:

Influenssarokotteesta. En ole miettinyt koko asiaa joten tuskin otetaan.

Eipä muuten sitten mitään kummempia.. Muskarissa käytiin, onneksi sekin on kohta loppu. Sen jälkeen käytiin pistämässä säästöpossun sisältö Sampon tilille korkoa kasvamaan. Sitten oltiin kaffeella äitin kanssa. Nyt oli laitettu Sampon kuva kauppahallin seinällekin :D
 
Hitsit niitä varkaita... on kyllä oikeen älykääpiöitä tollaset.

Me käytiin Leevin kanssa hakemassa perhekerhosta ne valokuvat mitkä sillon kuvaukses otettiin. Oli kyl tosi hauskoja irvistyskuvia :)

Influenssarokotteesta: Tääl oli sellanen yleinen päivä jolloin niitä laitettiin ja multa meni se ihan ohi. Olis sen tietty jälkeenpäinkin saanu, mut annettiin nyt olla eli ei oteta Leeville sitä.

Nyt kaffelle....
 
Moi!
Meitä vähän nukutti aamulla Albertin kanssa, herättiin klo9.50 :D Eli Albert vetäsi unta palloon melkein 13,5h viime yönä. Tänään sit on menty päivä kaksilla 30min tirsoilla, jos kotona oltais oltu niin köykäseen olis yksillä unilla pärjännyt, mutta kun kaupungilla oltiin päivä, niin vaunuissa jää nuo Albertin unet aina niin lyhyeks.

Ostin Albertille kirpparilta kengät, maksoi 2?, niillä saa lonttostella nyt näillä keleillä pihalla, ne on semmoiset siniset nilkkurit, mis on vetoketjut sivuilla.

Influenssarokotuksesta en oo vieläkään varma että otetaanko...

Huomenna meil 10kk neuvola.

K&A tänään 10kk :wave:
 
Onnea Aapelle! Täällä nyt alkaaki räpsyy 10kk täytee sitten perässä :saint:

Mä kans oon pohtinu et pitäskö Luca korvia käydä näyttää ku nuhaa riittää ja nyt yskääki enemmän.. Yöllä saattaa herätä itkustaa yms. Mut päivisin saattaa olla sitten ihan normi. Missä se hiivatin vikalista viipyy :kieh:
:LOL:

Voi hitsin varkaat, noi on inhottava riesa kyl ja noita tuollasiin typerii kostamia yms saa aina pelätä ku niiden oikuista ei koskaa tiä.

Kiva että muilla ollaan jo parannuttu, meillä tämä siis jatkuu niin Luca ku munkin kohdalla. Väliin saa yskii nii et tuntuu et keuhkot tulee ulos. Ja tietenkin just jossain kaupassa tai eskarimatkalla. Sitten vetisin ja punasin silmin sitten eskaritätin kaa kuulumisia vaihtaa |O

Saa nähä, meillä 10kk neukka perjantaina, ehottaako siellä tuota rokotusta. Muuten en oo siitä nyt mitää kuullutkaa. Sitä en tiä sitten otetaanko vaikko ei..Muut pojat ei oo koskaa sitä saanut.

Joo, meinaa olla täällä hiukan hiljaista, mullakin aika nii kortilla. Mut aina jahka pääsen niin tulen piipahtaan täällä *riippuvainen*

mut nyt lämppärileivän pariin :p ja huomiseen..(huomenna onkin eskari-kerho-lenkki-pvä)
 
Influenssarokote otettiin 8kk neuvolassa. Toinen satsi tulee 10kk neuvolassa (ilmeisesti siis voi antaa 2kk päästäkin).

Maitoa otetaan meillä noin 4-5 kertaa päivässä. Nykyään istuu ihanasti mun sylissä kun ottaa tissiä. Tietää ihan selvästi jo, että mitä sieltä tulee kun paitaa alkaa vähän nostamaan ;) . Voi kyllä sanoa, että oikeestaan ihan viime aikoina imetys on muuttunut jopa kivaksi. On nopea "toimitus", imuote hyvin hallussa ja homma toimii =)

Nukkumisesta: meillä on nyt harjoiteltu sisällä nukkuimista ja itsekseen nukahtamista. Aika hyvin on homma lähtenyt käyntiin. Eilen nukahti kakkospäikkäreille ja yöunille ihan muutamassa minuutissa (eli itki vain hetken kun huoneesta lähti), nyt aamusta on kyllä itkenyt vajaa 20 min, mutta eiköhän se tuosta kohta asetu. Oon ottanut sellaisen tavan, että annan olla ensin 8min, sitten 10, 12 jne ellei itku muutu ihan lohduttomaksi. Yleensä riittää että käy 8 min kohdilla huoneessa. Roosa on nukkunut jo reilun viikon omassa huoneessa, ja voi kyllä sanoa että on omat ja tytön unet parantuneet entisestään =) . Harvana yönä olen itse tai mies joutunut käymään huoneessa. Meillä rauhotutaan unille paremmin yksikseen, kuin jos äiti tai isi on vieressä. Unilelu, tutti ja harso toimivat paremmin :whistle:

Mitä olette hankkineet isänpäivälahjaksi? Ja miten aiotte sitä viettää? Mulla suunnitelmat vielä vähän auki, mutta kakkua ainakin leivon ja isi-paita tulee jos ehtii.

Afu ja R ylihuomenna 9kk
 
Huomenta.
Albertia taas nukutti aamulla, mun piti herättää se klo.9.20, kun meil on neuvola klo13, niin kerkeis nukkua ekat päiväunet ennen sitä. Nyt siis Albert on päiväunilla.. :) Yöt on menny nyt yhdellä heräämisellä, mut viimekin yönä Albert nukkui 13h :whistle:
Meillä Albert nukahtaa kainaloon päivä-,ja yöunille yleensä aika helposti, en vaadi vielä tämän ikäiseltä että pitäis osata itse nukahtaa.

Isänpäivästä en tiiä oikein vielä että mitä tehdään, voishan sitä käydä varmaan myöskin ukkia onnittelemassa, muuten kait ihan kotosalla. En meinannut kakkua leipoa, taidetaan tyytyä kaupan valmis-kököihin. Mies saa lahjaksi pitkät kalsarit ja partabalsamia, aika romanttinen lahja, vai mitä.. :LOL: Ja torstaina me mennään MLL:n perhekahvilaan (ekaa kertaa) ja siellä meinattiin askarrella isänpäiväkortti. Hei nyt tulee tyhmä kysymys tuosta perhekahvilasta, kun meillä ainakin se kestää täällä klo9-12, niin onko se silleen että ihmiset käy sinä aikana siellä tyyliin tunnin, vai onko ihmiset siellä sen koko 3h Kun mie aattelin ettei siellä kait jaksa kovin kauaa olla, ja sit kun pitää Albert päiväunille tuoda kotiin..
 
katja:varmaan jokainen tekee miten lapsen rytmiin sopii.itse käyn tyttöjen kanssa ma seurakunnan kerhossa ja ollaan se koko 3h siellä.mutta periaate on se että kaikki tulee ja menee miten haluaa =)

Mä kävin Ellin kanssa shoppailemassa isosiskolle talvihaalarin ja itselle hippavaatteen pikkujoulua varten :) kylläpä piristi työ törsääminen.

Isänpäivänä:ollaan kotosalla ja käydään ehkä mun isän luona myös.mitään sen kummempaa lahjaa en osta, esikoinen tekee kortin ja lahjan päiväkodissa.enkä usko että leivon, syödään jotain valmispalaa kaupasta.

 
Pikulle tsemppiä väsymyksen kanssa jaksamiseen!Täällä sama juttu, voisin nukkua 24/7,harmi ettei Emil ole samaa mieltä.. :LOL:

Tänään oli pääsykoe ja huonosti meni (tälläkin kertaa). Harmittaa kovasti kun kuitenkin luin paljon ja oon monta iltaa viettänyt kirjojen parissa kirjastossa. No, jos kolmas kerta sitten toden sanoisi. =) Jos kaikki menee hyvin niin oonkin sitten ensi kerralla hakiessa 9. kuulla raskaana, voi olla näkemisen arvoiset ilmeet muilla kokeeseen osallistujilla.. :D

Isänpäiväksi
ei ole vielä kummempia suunnitelmia, pieni lahja löytyy ja kortti ajateltiin askarrella jos saan vain ajoissa aikaiseksi. Varmaan ollaan ihan kotosalla ja voisin oman isäni haudalle käydä viemässä kynttilän.

Nyt täytyy kipaista suihkuun, miehen äiti on täällä Emiliä hoitamassa niin päästään rauhassa miehen kanssa ekalle äitiysneuvolakäynnille. :heart: On kyllä ihana anoppi kun jaksaa poitsua hoitaa ja on ollu tosi paljon apuna kun oon lukenut pääsykokeeseen jne.

Mitäs tänne muuta, poitsulla on flunssa ja 5. hammas läpi ja ilmeisesti 6. tulossa..Eli pariin yöhön ei ole tarvinnut taas nukkua. Flunssa näyttäisi kuitenkin onneksi jo helpottavan, joten jospa huomenna päästäisiin taas ihmisten ilmoille! B)

Kivaa päivänjatkoa kaikille. :wave:
 
Moikka taas.
10kk neuvolassa käyty. Mitat oli 9095g ja 75cm (8kk ikäisenä oli 8440g ja 71,5cm) pituus menee just 0-käyrällä, paino vähän alapuolella. Me otettiin nyt se eka influenssarokote, ja sit ens kuussa käydään ottamassa se toinen rokote kun on joukkorokotukset.
Neuvolassa otettiin kans hemoglobiini, se oli 120, eli tosi hyvä kuulemma.
Ravitsemusohjeita saatiin kans, vois kuulemma jo alkaa tämän ikäiselle laittamaan leivän päälle margariinia, ja puuroon olis hyvä kans laittaa margariinisilmä (tai rypsiöljyä.)

Iidukka: Tsemppiä ekalle neuvolakäynnille, tuuhan sit kertoo että joko sydänäänet kuuluu :heart:
 

Yhteistyössä