~*~*~ Tammkuun Vauvat 2012 heinäkuussa ~*~*~

Tammikuun Vauvat 2012




Lasketut ajat

Meitä on 101 odottajaa, joista

ensimmäistä odottaa 29 odottajaa
toista 29 odottajaa
kolmatta 15 odottajaa
neljättä 7 odottajaa
viidettä 5 odottajaa
kuudetta 3 odottaja
seitsemättä 2 odottajaa

ja kaksosia 2 odottajaa





28.12.

MommysLittleMonster, 31, kuudes, EKKS

29.12.

Muksuluuri, ensimmäinen poikaolo

30.12.

olguli, ensimmäinen, PKKS

31.12.

sheebis, toinen
Henja, ensimmäinen

1.1.

4skö, neljäs, K-HKS
AnPellina, 25, ensimmäinen, OYS
Jul, 30, ensimmäinen
felicia, JS
taromira, neljäs, K-HKS

2.1.

eveliinukka, 32, neljäs, EKKS

3.1.

-Elle-, toinen
Camilla31, toinen
lilliputti3, kolmas ja neljäs
ellen-, 26, toinen, KHKS tyttöolo
värililja, seitsemäs
Amom, kolmas, LKS tyttöolo

4.1.

Kiiku, ensimmäinen
sedillon, toinen, TAYS poikaolo
Näkkäri79, toinen
Tapiontytär, viides, K-SKS
Peippo78, toinen
Leala, ensimmäinen
iimukka, viides

5.1.

Ela, neljäs, K-SKS
Pirtsi, 30, kolmas, LKS tyttöolo

6.1.

ideli, neljäs,
Luru77, toinen

7.1.

Milkaliina, toinen, EKKS
Carcas, toinen, VKS
Sartsa83, 28, toinen, VAS tyttöolo
raparperitaivas, kolmas, MKS

8.1.

chrisu, 28, ensimmäinen, EKKS

9.1.

Monksu, K-SKS
jjuuli, 19, ensimmäinen poikaolo
Arell86, 25, ensimmäinen, NKL
vuokko82, ensimmäinen, PS

10.1.

Hymyilee, toinen
Neljän suora, neljäs poikaolo

11.1.

anskuliini83, 27, viides, TAYS
hemuliina, 27, kuudes
Tatara, 28, toinen, KYS

12.1.

Mamu82, 29, viides, K-HKS
-Amalia-, 32, neljäs, K-SKS
Sinimarja, kolmas, K-PKS
Nijan, 29, ensimmäinen, TAYS poikaolo
Ninnatar, ensimmäinen, NKL
AE, 23, ensimmäinen, NKL

13.1.

TT79, 32, viides
maka, toinen
Nane87, 23, kolmas, KOKS
St. Brigitten, 21, toinen, LKS
Augusta87, 23, ensimmäinen, KYS

14.1.

Jenny83, ensimmäinen, TYKS

15.1.

tinker_, 23, toinen

16.1.

lyydia76, kolmas, K-HKS
pirppis79, toinen, OYS
nuhmuliini, 30, toinen, K-SKS
mamaa91, KAKS

17.1.

Piisi, toinen, OYS
HelmiEnkeli, toinen, NKL
Meelia, toinen
Katapultti, 37, ensimmäinen tyttöolo
pavunvarsi, 37, neljäs ja viides, KOS

18.1.

Maira, 25, toinen, SeKS tyttöolo
hensq, 25, ensimmäinen, SeKS
Bassets, kolmas, SatKS
Pinuski84, 26, kolmas, LKS

19.1.

ezqu, toinen
surviina, 25, ensimmäinen, OYS
Sannuli88, 22, toinen, VAS/TAYS
Tellu Po, 31, NKL

20.1.

Sannukka27, toinen, EKKS
Heiluhäntä, 28, ensimmäinen, SatKS
inkalilla, seisemäs, SatKS

21.1.

SenSen, ensimmäinen
{Anskutin}, 27, ensimmäinen, TAYS
Marja-Leena71, 40, kolmas, KOKS
rockingruby, ensimmäinen, K-HKS

22.1.

Jomi, 24, ensimmäinen, TAYS poikaolo

23.1.

Ape, 26, ensimmäinen, EKKS
Escaping, 28, kolmas/viides, JS
Jemppi, toinen, PHKS

24.1.

25.1.

LeenaT, 25, ensimmäinen, K-HKS
Kinkkuliisa, kuudes, SeKS
s-atu, 25, ensimmäinen, SatKS
Mis Mis, 27, kolmas, , TAYS
Mimsy, 20, ensimmäinen, K-SKS

26.1.

Mesikersa, ensimmäinen, TYKS
Fantteli, 35, kolmas, LKS
Tinttara83, 28, ensimmäinen, K-HKS
puzzle82, 29, ensimmäinen, SatKS

27.1.

whiterose, 32, toinen, TAYS
MsMyWay, 33, kolmas, TAYS
pyöreäomena

28.1.

Lonely, 30, toinen, USA
Nomppeli, 20, ensimmäinen, K-HKS
-Ansku-, 32, toinen, K-SKS

29.1.

niiiiskuneiti, 19, ensimmäinen, K-SKS poikaolo
DumDum, 28, ensimmäinen, OYS


30.1.

31.1.

Marisol, 26, toinen, TAYS

Helmikuisiin hypänneet

tinzu83





Matkan varrelle jääneet

Viola30 :hug:
lara_84 :hug:
jonzcu84 :hug:
ngale :hug:
Turvottaja :hug:
maomao :hug:
jag :hug:
Empuu :hug:
Mamma Mirabelle :hug:
Ansu-85 :hug:
LadyMoon :hug:
sirli :hug:
Ella83 :hug:
Minnuska78 :hug:





Odottajiin palanneet

Turvottaja





Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
NKL = Naistenklinikka
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
RAS = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus





Linkkejä


Tekay.fi - Raskauskiekko
Vauva.fi - Raskaukiekko
Tekay.fi -Keskenmenoriski
Äitiyspakkaus 2011
LopuJo - raskauspahoinvointisivusto



Edelliset keskustelut


Toukokuu 2011

Kesäkuu 2011



Laittakaa päivityspyynnöt punaisella, kiitos. :)
 
Viimeksi muokattu:
MommysLittleMonster ei haittaa, tosi kiva kun jaksat tehdä uuden pinon ja päivitellä tuota listää :)

Pahoinvointi ja väsymys on helpottanut sillei, että ei ole kokoajan huono olo ja väsytä :D Yhtä äkkiä saattaa edelleen iskeä ja nyt tuntuu, että hajuaisti ois vieläkin herkempi kun pari viikkoa sitten:confused:

Eilen kuuntelin sydänääniä ja oli kyllä tosi kova vauhti pienellä päällä :D Pari päivää olikin aika hiljasta, eli just ja just löysin sykkeen ja sitten aina hävis. Eilen tyyppi selvästi liikkui, eka kuulu tosi kovaa äänet, sitten kahinaa ja hiljeni ja yhtä äkkiä tuli takas ja sai ihan pienemmälle laittaa tuota doppleria :D Naureskelin ja itkin siinä niitä kuunnellessa, jotenkinkin sitä ei vieläkään oikein tajua, että on raskaana, mutta nuo äänet kun kuulee ja ultra kuvaa katsoo niin itku pääsee:heart:

Np ultra olis maanantaina, mä en niihin verikokeisiin menny ja muutenkin pääasiassa haluun nähdä vaan miltä näyttää ja kätilö sanoi, että on ok ja samalla voidaan sitä niskan seutua silti mitata.

Ihanaa kun aika on menny nyt nopeemmin! Jotenkin tuntuu, että ne tuskasimmat viikot oli n.rv6-9, tuntu et ne kestää ikuisuuden.. Kesä kyllä on menny aika sumussa, tän väsymyksen ja huonon olon takia, eipä kauheesti huvita esim.rannalle lähteä :D

tinker_rv11+5
 
Sartsa83
MLM Kiva kun oot täällä päivittelemässä ja tekemässä aina uutta listaa! :) :heart:

tinker_ täällä sama homma pahoinvoinnin, väsymyksen ja hajuaistin osalta. :D Awwww... uskon että oli ihanaa kun kuulla toisen sykkeet. :heart: Kyllähän se vähän pistää herkistään, kun saa ns. yhteyden tuohon sisällä kasvavaan pieneen ihmiseen. :) :heart: Enemmän mä kyllä silti tähän saakka pillitin esikoisesta kun tästä... mut tässä on vielä hyvää saumaa.. ja etenkin jos saadaan tyttö, niin varmaan itkeä pillitän onnesta. :D

Aika menee ku siivillä. Muistan kun päivittelin että oon vasta jollain 7+ viikolla ja yhtäkkiä onkin jo 12 viikot ohi. Kohta kuulkaas jo synnytellään! Tää aika menee niiiiin äkkiä! Et ne jotka oottaa esikoista, NAUTTIKAA jokaisesta hetkestä, jos vaan olo sen sallii. :)

Tänne ei ihmeempiä. Oli tommonen nopee ukkoskuuro tossa, jonka myötä vähän ilmakin viileenty. Nyt sitten kämpän viilennys operaatio. Tää on ollu niin kaamee pätsi koko kämppä (asutaan päätyasunnossa, joten aurinko paistaa koko päivän tänne.. alottaa ensin makuuhuoneesta ja parvekkeesta ja päätyy olohuoneeseen). Päivisin ja iltasin on sit tuskasinta. Aaaah, tää viileys! Mittari ulkona näyttää nyt +21 ja tuoksuu niin raikkaalle! Tätä mä rakastan ihan hulluna kesässä! :heart: ja vaikka rakastan lämpöö, niin se että käy semmonen ihanan raikas tuuli, tekee lämpösestäkin päivästä ihanemman. :)

3 yötä Rovaniemelle lähtöön Yövytään ma-ti yö Iisalmessa Koljonvirran leirintäalueella 6hengen mökissä ystäväperheen kanssa. Kun lapset on saatu maate, pääsee aikuiset saunoon ja rentoutuun hetkeksi. Tiistaina matka jatkuu sitten kohti Rovaniemeä. :) Kiva lähtee reissuun. Jännittää eniten vaan tuon pienen ukkelin puolesta.

Sartsa ja Pötsi 12+6 :heart:
 
KesäHei!

Kiitos uudesta pinosta MommysLittleMonster =)

Pitkästä aikaa täällä, pahoinvointi estänyt koneella olon, olen aina silloin vällöin lukenut kuulumisia, mutta hapero pää, anteeksi taas kommentoimattomuuteni.
Eli omanapaiset kuulumiset tälläkin kertaa.

(.) Kiitoksia vielä kaikille onnentoivotuksista! Nyt alkaa pahoinvointi kai hellittää. Viitisen kiloa on paino tippunut, eli aika sama kun viimeksi. Toissapäivänä oli meillä nt-ultra. Kyllä se nyt vaan niin on, että meille on tulossa toiset kaksoset. Ja terveiltä vaikuttivat sen minkä tuosta näki. Toinen heitti kuperkeikkaa ja toinen puristeli napanuoraansa :heart::heart:. Oli se vaan liikuttavaa, jos järkyttävääkin :|. Tunnen kohdun selkeästi navassa asti jo, ja on päärynän mallinen, koska pienet on nyt aika vierekkäin, toinen himpun korkeammalla. Edelliset kaksoset oli enempi tälleen %. Kummallakin oli omat istukat, toisen takaseinässä ja toisen etuseinässä. Kokoeroa oli vain päivän verran, ja nt kummallakin hyvä 0,9-1,1. Kaksi kätilöä ultrasi, varuiksi kun nuo niin melskasi välillä että oli vaikea tietää aina kumpi on ns. A ja kumpi B. Siellä ne toisiaan potki päähän :rolleyes:. Ette usko miten absurdilta tää tuntuu, kätilökin vaan, että no täähän menee teillä sitten ihan rutiinilla kun on jo tuttua. Joo HAHHAH ihan niin juu mitään eroa aiempaan ei tulla huomaamaan :kieh: :p

Viikot muuttuivat pikkuisen
LA 17.1. MLM, jos ehdit jossain välissä päivittää listaan?

Meillä kun on edessä pakkosektio, niin kyllä mein pienet ulos tulee varmaan viimeistään 10.1. kun tulee 39 viikkoa täyteen. Aiemmin olen muhinut lapsia niin huolella (esikoinen 42vk, kaksoset 39+1), että voisi olla toivoa päästä sinne asti, mutta koskaanhan ei voi tietää. Nyt kun arkeen kuuluu jo kolme lasta eli sohvalla makaaminen ei onnistu enää millään ilveellä loppuraskaudessa. No, menen jo taas asioiden edelle, päivä kerrallaan on otettava vaan :).

Olen tuntenut liikkeitäkin, ja sain sille varmistustakin, pari kertaa ultran aikana näin ja samalla tunsin toisen kokovartalopotkun =). Mutta sekin tulee varmaan menemään joksikin aikaa ohi, koska lähiviikkoina istukat kasvaa lähes täyteen mittaansa, ja vauvat jäävät sinne uumeniin kunnes kasvavat ja potkuvoimat kovenee. Mun kätilöystäväni pyöritteli viimeksikin silmiään kun sanoin tuntevani liikkeet 11+viikolla, mutta nyt jo alkoi uskoa :). Esikoisestakin tunsin jo rv 16+.
Joo oho semmoinen omanapainen rimpsu tekstiä tuli :ashamed:.

Nyt alkaa lapset hyppiä jo seinille, pitää vissiin mennä hiukka ohjaamaan leikkiä johonkin suuntaan, yks 4v ja kaks 2veetä ei ole oikein vielä semmoinen kovin harmonisen saati juonellisen leikin yhtälö :whistle:.

Hyvää vointia kaikille, josko pahoinvointi siirtyisi tuonne uusien helmi-maaliskuisten odottajien pinoon hihhii :).

-pavunvarsi, Nappi ja Neppari 11+3
 
  • Tykkää
Reactions: Katapultti
MLM samaa sanon kun edellisetkin, kiva kun jaksat päivitellä!! :) Jospa nyt terästäytyisi ja kirjottelisi itsekin useammin tässä kuussa! :D

tinker_ ja Sartsa83: mulla myös sama juttu... siis eilen kadutti kun olen niin hehkuttanut, että pahoinvointi on taaksejäänyttä. Se nimittäin iskee nyt juurikin silleen salakavalasti, että yhtäkkiä esim. joku haju voi saada yökkäysrefleksin aikaan. :x

tinker_ samoin tein esikoisen kohdalla, etten halunnut mitään verikokeita ym. mittauksia. Siinä viimehetkellä sanoin, etten halua. Sitten kätilö sanoi, että silmämääräisesti katsoen näyttää niskanseutu oikein hyvältä. Se riitti minulle oikein mainiosti. :)
Mulla myös ultra nyt maanantaina.

Nane87 12+0 :heart:
 
Kiitos MLM uudesta pinosta. Ihanaa kun jaksat tätä pitää pystyssä :hug:

Ukkoskuuroa odotellaan täälläkin. On liian tukalaa!!! Ja tukaluuden lisäksi kärsin hirveestä flunssasta. Ja tähän oloon ei yhtään auta, että olen joutunut nyt muutamana päivänä pölyyttelemään heiniä elukoiden eteen, kun mies on muissa töissä iltamyöhään. Allergia tuntuis pahentuneen nyt raskausaikana. Toivottavasti ei astmaks asti ylly.
Ja lisäksi tähän on tullut mukaan vanha tuttu korkea pulssi. Olen siitä kärsinyt joka raskauden aikaan, mutta en koskaan näin varhaisessa vaiheessa. Tässä pari aamua sitten olikin lepopulssi taas 117. Eikä mitään selitystä asialle löydy. Onko muita, joilla olisi moista vaivaa?

Maanantain np jännittää päivä päivältä enemmän..

Sateita ja raikasta ilmaa odotellen, ja mukavaa heinäkuuta toivotellen..

-Amalia- ja Muru 12+1
 
Moi kaikille pitkästä aikaa :)

Juu, pahoinvoinnin vähenemistä odotellen.... Täällä taas tänään on halattu oikein voimakkaasti pyttyä :x Viime viikko oli kaikista pahin, tuntui että joka päivä on vaan pahempi ja pahempi olo. Aivan järkyttävää. Nyt tällä viikolla tämä olikin ainoa päivä jolloin oikeasti oksennus lensi, muut päivät on ollut vain etovaa oloa. Huoh... jospa tää vähitellen helpottaisi. Lisäksi armoton päänsärky on vaivannut jo viikon verran - ei paljon helpota jo muutenkin ympärivuorokautista huonoa oloa. Joo, vali vali vali jne... ;)

Maanantaina olisi meillä nt-ultra. Jännittää ihan vietävästi. Entä jos siellä ei olekaan ketään asukkia? Hui, miten aika on kulunut. Mahan koko on säilynyt aika lailla ennallaan, mutta tiukimpia housuja en ole edes viitsinyt enää alkaa survomaan päälle. Mukavuuslinjalla mennään :)

-Amalia- , täällä kärsitään myös korkeasta pulssista. Ainakin pariviikkoa on jo tuntunut siltä että sydän tykyttää ihan hirmuista kyytiä. Levossa sen varsinkin huomaa. Tuntuu, että myös hengästyy ihan olemattomista "urheilusuorituksista".

SenSen rv 11+5
 
Viimeksi muokattu:
Sartsa83 eilinen meni koko päivän kestäneen pyörrytyksen parissa, pari tuntia olin taas nukkunu sohvalla. Juttelin kavereillekin tosta miehestä ja nekin on sitä mieltä ettei kannata jäädä tollaseen suhteeseen. Onneks kohta on se neuvola niin voi kysyy et minne pääsis jutteleen näistä asioista.

Oon miettiny sitäkin että oonko mä ilkee ihminen jos vien lapselta perheen ja kasvatankin sen yksin. Toisaalta oon kans miettiny et jos mies tuliskin keskellä yötä ihan änkyrä kännis kotiin ja vauva vaan huutais niin voisko se sit käydä siihenkin käsiks kun sitä alkais ärsyttään…
Tällä hetkellä mulla on niin paljon kysymyksiä, mutta ei yhtäkään vastausta niihin. Eipä oo kyllä miehestäkään oikein mitään kuulunu.

Oon ihan unohtanu onnitella ultrakuulumisista, eli onnea niistä :)

Huoh, sisällä +29 ja ulkona +39 auringossa… missä ne ukkoset viipyy? Mun pää on jo ihan pehmee, tajua ees itekään mistään mitään :D

Nijan 12+1
 
Viimeksi muokattu:
MLM Kiitos taas uudesta pinosta! :flower:

Fantteli Onnea sydänäänien kuulemisesta! :)

pavunvarsi Onnittelut vielä kerran toisista tuplista! Ja voimia odotukseen!

Ukkonen olis tervetullut tännekin. Tosi tukalaa on sekä ulkona että sisällä.

Housut on alkaneet puristaa vähän mullakin. Farkkujen pitämistä yritän välttää, jos vain mahdollista, koska ne tuntuu jo aikamoisen epämukavilta. Leggareissa ja collegehousuissa hiihtelen siis ympäriinsä! Tyylikkyys kunniaan ;) Mieskin tossa illalla katsoi, että kyllä alamaha pömpöttää tavallista enemmän. Turvotusta on toisinaan iltaisin aika huomattavasti, mutta tuntuis tämä pötsi aavistuksen isommalta näin aamupäivän aikaankin.

SenSen Tsemppiä nt-ultraan!! Mua jännittää kans ihan vietävästi se… Pelottaa tosi paljon, että vauva oliskin kuollut jo viikkoja aiemmin :( Mutta täytyy yrittää pysyä optimistisena!

Jahas, täytyy lähteä suihkuttelemaan koiria viileällä vedellä. Yks tuntuu läähätyksestä päätellen läkähtyvän kohta…

Jomi & Samu-Sirkka 10+5
 
Heissan pitkästä aikaa kaikille! Mä oon kyllä käynyt aina lueskelemassa teidän kuulumisia, mutta kirjoittaminen aina jää, kun esikoinen pyörii lahkeissa :)

Nijan Mä komppaan kyllä muita tässä sun asiassa. Toki on sun oma päätös mitä tehdä, mutta... Mä olen työssäni nähnyt aivan liikaa naisia, joita on pahoinpidelty eriasteisesti. Yleensä pahoinpitelyt ei jää siihen yhteen kertaan. Useimmiten mukana on ollut myös alkoholi. Jos mies käy käsiksi raskaana olevaan naiseen, niin oikeesti, mikä mies se muka on. Sä pärjäät ihan varmasti ilman tollasta ukkoa. Neuvolassa kannattaa puhua ja apua on saatavilla myös lapsen syntymän jälkeen. Et sä todellakaan ole ilkeä, jos SUOJELET itseäsi ja syntymätöntä lastasi!

Mulla oli myös ultra tällä viikolla ja eka neuvolalääkäri. Neuvolalääkärikäynnin mä koin jotenkin aika turhaksi, mutta kuunneltiin siellä dopplerilla sydänäänet, mikä oli ihan kiva. Ultrassa kaikki ok. Nyt jotenkin uskalsi sitten vihdoin iloita raskaudesta, kun näki, että siellä köllöttelee joku ja kaikki tuntui olevan kunnossa. Mä oon ollut jotenkin alakuloinen tän raskauden alussa, enkä oo osannut olla onnellinen odottaja. Varmaan, kun on ollut niin väsynyt ja huonovointinen. Mutta mutta kuinkas kävikään. Tänään on alkanut vuoto, ei paljon, mutta kuitenkin. Mä oon aika allapäin, kun tuntuu, että tässäkö tää nyt on kaiken pahoinvoinnin ja väsymyksen jälkeen. Ekassa raskaudessa mulla oli paljon kaikenlaista vaivaa, mm.vuotoja, mutta myöhemmillä viikoilla istukasta ja supistelusta johtuen. Nyt mä niin toivoin, että tää raskaus olis helpompi ja että vois oikeesti iloita raskaudesta ja odotuksesta. Mutta täytynee nyt vaan odotella ja katsoa mihin suuntaan tää menee. Viikkoja olis kuitenkin jo 12+6. Toivottavasti kaveri pysyy kyydissä!
 
Nijan, itsekin aikoinaan ajattelin etten voi hajoittaa lasten perhettä vaan lopulta oli jo henkikin vaarassa ja pakko oli lähteä. Nyt jälkikäteen voin vain ihmetellä miksi en lähtenyt aiemmin. .uusi puolisoni on lapsillenikin enemmän isä kuin exä ikinä oli, nyt vasta lapsillani on ehjä perhe.
Väkivaltainen käytös harvemmin loppuu, päinvastoin. Ja joka kerran jälkeen on pienempi kynnys käydä käsiksi uudelleen.
Pieneen vauvaan ei tarvitse kajota kuin kerran niin voi olla liian myöhäistä. Voimia sulle päätöksen tekoon. Se voi viedä pitkään, mutta aina jaksan toivoa että muut olisivat fiksumpia kun minä olin :)
 
Nyt sit on käyty neuvolalääkärissä. Olisin saanu seuraavan ajan jo ens viikolle, mutta varattiin kuitenkin parin viikon päähän aika 14+0 viikolle.

Verenpaine 115/78 (109/68)
Paino 48,2kg (49,4kg)
Hb ei katottu (126)
Syke 150

Tyyppi tais olla hereillä tällä kertaa kun potkujakin kuultiin...tai siis voiko niitä kuulla :D

Jestas kun ulkona oli painostava ilma, sais kyllä tulla jo se ukkonen ja sade. Täälläkin on muuten havaittavissa pientä päänsärkyä.

Nyt tuntuu että masennus alkaa taas helpottaan. Mä niin haluaisin nauttia tästä raskaudesta nyt kun huono olokin on jo melkein väistyny. Joku päätti huomenna kokata kaalilaatikkoo :heart:
 
Moikka!
Mahtaskohan tähän pinoon vielä mahtua yksi mukaan?
Olen siis 20 vuotias ja laskettu päivä ois 29.1.
Ja tosiaan olen aika "myöhään" täällä liikkeellä, koska ensimmäisen plussan testiin sain vasta kp 61/28, ja vaikka oli raskausoireita paljon niin silti olin menettäny toiveeni tähän kiertoon tulevaan plussaan, koska niin monta negaa sitä ennen sain.
Elikkäs mulla ois ens ma eka neuvola käynti ja posti mulle jo toi muutaman lappusen joita vähän lueskeskelinkin. :)
Tällä hetkellä oon erittäin onnellinen, mutta silti koko ajan hiukan pelottaa, kun on yksi km takana.
Nomppeli 9+5
 
Sartsa83
Kaippa sitä voi onnitella Pavunvarsi ja jokseenkin kuitenkin sanoa: otan osaa kaksosista. Koska näyttää että se on sekä että uutinen teille, kun on jo olemassa kolme lasta, joista on jo yhdet kaksoset. Hirveästi tsemppiä. :heart: Ja mä kans tunsin esikoisesta liikkeet jo 16+, joten oon vähän ihmetelly välillä näitä muljahteluja et liekö ne oikeita, mut vissiin kait kun viikot on jo 12+6. Kiitos.. eiköhän tuo reissu ihan kivasti mene. :)

Nane no juu, justii sillee se tuleeki salakavalasti, yhtäkkiä puun takaa, kestää hetken ja menee pois.. yökkis! :x

Nijan :hug: en tiedä mikä systeemi teillä on siellä, mut meillä yleensä mennään eka jutteleen oman lääkärin kanssa (kun jokaisella alueella on oma lääkärinsä.. esim. Pohjois-Nokia, Etelä-Nokia, jne.) ja hän sitten arvioi tilaa ja laittaa lähetettä eteenpäin psykologille tms., mikäli henkinen tila on sen mukainen. Mulla autto viime raskaudessa kun pääsin ihan vaan tälle omalle lääkärille juttelemaan ja hän on kertakaikkiaan niin ihana (onneksi tuli nyt takaisin kun oli hetken poissa) että joka juttelukerran jälkeen olo oli entistä parempi ja hän sai mut uskomaan että nyt mä ja vauva ollaan niin tärkeitä, etten kertakaikkiaan saa miettiä liikaa muita. Että mun täytyy huolehtia itsestäni, jotta vauvakin voisi hyvin. Mä meinaankin tossa tän kuun puolessa välissä mennä taas jutteleen, kun mulla on 14.7. neuvola, niin kysyn siellä, miten tällä lääkärillä ois aikoja, jos pääsis jutteleen. Mua itseäni ahdistaa aikalailla se, onko mun äitini enää elossa kun vauva syntyy vaikka äiti on nyt hyvässä kunnossa (siis niin hyvässä kun syöpäpotilaana voi olla). Sit mua ahdistaa välillä niin moni muukin asia.. eniten stressaa ehkä tuon lisäks, et päästäänkö me tästä kämpästä hyvissä ajoin pois kun mun maha alkaa kasvaan.. mä nimittäin sit vaikka otan ja lähden ite, koska mä en hemmetti jaksa nytkään kunnolla kantaa tuota poikaa rappuja ylös ja alas, niin saati sitten kun on jo iso maha.... meidän rakas esikoinen kun painaa nyt sen 12,5kg suunnilleen ja on sen 10kk+ : / Joo ja ei sun pidä missään nimessä jäädääkään oottamaan sitä, tuleeko mies kännissä kotiin kun lapsi on syntynyt ja tekeekö lisäks lapselle jotain jos lapsi itkee.. pitää olla sellainen mies, jota ei tarvitse pelätä ja johon luottaa ja josta tietää tulevan varmasti hyvä isä lapselle. Hirmusesti Nijan jaksuhaleja.. kaikki asiat selviää aina, jotenkin. :hug: :heart:

Voi miten sä Nijan olet pieni ja hentonen. Ootko kuinka pitkä? Tarkotan siis tuolla sun painoasi.. ite painan ihan riittävästi jo.. vaikka sitä aina sanotaan "et sä ole edes lihavan näköinen" .. noh, musta itestä tuntuu siltä. Ja kuitenkin oikeasti on se +20kg ..pitäis painaa ehkä joku 68-70kg, niin painan tällä hetkellä 86-87. En tod. haluais tän raskauden aikana samaa painomäärää mitä tuli esikoisesta, mut jos tulee, niin sit on aihetta laihdutukseen.

Täällä oli jo toistamiseen kunnon ukkonen sateineen päivineen. Ei sillä, ihan virkistävää, varsinkin kun nyt sade kesti kauemmin ja oikeesti viilensikin hieman tuota ilmaa. :) :heart:

Sartsa ja Pötsi 12+6 :heart:
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Sartsa83 Täällä kans voi soittaa aikaa omalle lääkärille, mutta kun on kesä niin toi mun oma lääkäriasema on kiinni. Enkä mä jaksa lähtee ympäri kaupunkia juokseen sinne mistä nyt aikaa sais. Neuvolantäti olis halunnu et oisin ens viikolla menny jutteleen vielä sen kanssa. Mutta eiköhän se tästä :) Hirmusti voimia myös sinne :hug: Toisia ihmisiä koetellaan jostain syystä enemmän kun toisia :/ Toivottavasti löytäisitte kivan asunnon vähemmällä kiipeemisellä. Kuulostaa kyllä hurjalta. Mä en kyllä jaksais...
Mä oon 170cm pitkä ja aina oon ollu hoikka. Oon aina sanonukin et raskaus vissiin on ainoo keino millä saan painon nouseen :) Että kyllä siinä sai pelätä ku n.90kg painava salia harrastava mies kävi käsiks ja riehu humalassa.

Nijan 12+1 ja edelleen odotan niitä sateita ja ukkosia :kieh:
 
Täällä olis 28v, äippä lisää! Omaa kolmatta mutta koko perheen 5 lapsi tulossa :) Laskettu näillä näkymin 23.1 ellei 1,5vkon päästä ultrassa muutu :) Jorviin synnyttämään..
 
Viimeksi muokattu:
Jaa, jokos se kesäkuu meni? Mulla oli ongelmia netin kanssa joten jäipä sitten kirjoittelematta. Lueskelin kyllä aina kun sen verran sain nettiä toimimaan.

Anteeksi että tulee taas omaa napaa, mutta ei mun hatarassa päässä pysy mikään. Mulla olo parantunut huomattavasti, pahaaoloa enää harvemmin. Väsymys vaan tullu vaivaamaan. Koko ajan väsyttää vaikka kuinka paljon nukkuisin. Mutta enemmän huolettaa nyt sellainen asia että mulla on verenpaineet nyt ollu matalammalla kuin ikinä. Ja siitä johtuen ollu jonkun verran huimausta. Nyt seuraillut viimeisen viikon noita paineita ja eipä ne tunnu olevan kuin 105/60 korkeintaan, kun mulla normaalisti on kuitenkin 120/70... Mietitty tässä miehen kanssa että mistähän tuo saattaisi johtua. Kellään muulla ollut samaa? Itse ajattelin kysyä asiasta kun menen ultraan torstai aamuna... mulla kun on siinä samalla kätilön kanssa keskustelua ja kai jotain testejäkin.

Mutta jooh... taitaa olla nukkumaan meno aika. Taas kerran.

Mimsy & Mini 11+1 (jos oikein laskin)
 
Mimsylle tulin kommentoimaan pikaisesti matalasta verenpaineesta. Mulla on ollut sitä esikoisen raskaudessa ja nyt myös tässä toisessa. En osaa selittää/tiedä mistä se fysiologisesti johtuu, mutta ymmärtääkseni se on ihan yleistä raskauden aikana. Inhottavinta siinä on juuri se huimaus. Mutta pitää välttää äkkinäisiä ylösnousuja. Mutta se hyvä puoli matalassa veranpaineessa on, että eipähän tarvitse välttää lakritsin ja salmiakin syöntiä :p , kun ne raskaana olevalta kielletään juurikin verenpainetta nostavan vaikutuksen takia.

Omaan napaan ei ihmeitä, en ole juuri kirjoitellut, lukenut kuulumisianne mielenkiinnolla kuitenkin. Hirveä väsymys on jatkuvasti seurana, täytynee käydä varmistamassa hb, jos raudasta olisi jotain apua. Ja nyt mulla alkoi kesäloma!!! =)

sheebis 14+0

Ja kiitos uudesta pinosta MLMlle!!!
 
Viimeksi muokattu:
Pino ajantasalle. :)

Tervetuloa mukaan Escaping ja Nomppeli. :)

Mimsy Miulla kanssa tuo verenpaine laskee, johtuu ilmeisesti siitä että veren määrä lisääntyy raskausaikana, samasta johtuu myös tuo hb lasku mikä on aika yleistä myös raskaana. :) Normaalisti on paineet miulla olleet n. 120/65, raskausaikana on n. 110/60.

Amom Ei ollut tarkoitus epäillä ettetkö liikkeitä tuntisi. :ashamed: Itsellä vaan nuo mitä ajattelin liikkeiksi oli jotain suolistojuttuja, kun mieskin tunsi ne mahan päältä sitten. Ja tässä vaiheessa ei vielä kyllä niin kovin potkita. :D Tosin eilen illalla kyllä jo tuntui oikeasti jotain muutakin. :heart:

Alkoholin käytöstä oli puhetta kanssa. Meillä mies ehkä pari kertaa vuodessa käy jossain, välillä menee tappiin saakka, välillä tulee jo aikaisemmin kotiin. Viimeeksi ollut kai tosi kovasssa humalassa joskus 2006. :D Itse en tykkää juoda krapulan takia, en vaan kestä yhtään sitä pahaa oloa. Joten melko vähäistä on meidän alkoholin kulutus, mutta me ollaankin jo sen verran vanhoja kai. =)

niiiiskuneiti Tuo protskuplussa pissassa voi olla esim. valkovuodon aiheuttamaa, itsellä oli edellisessä raskaudessa yhdellä plussalla hiivatulehduksen takia. Eli nuo liuskat voi reagoida vaikka mihin, siksi sitten täytyy erikseen viedä näyte labraan josta tarkastaavat ettei ole mitään tulehduksia. :)

TT79 Tsemppiä tuohon kertomiseen, tiedän tunteen kun ihmiset ei ymmärrä että miten joku voi haluta enemmän kuin 2 lasta. :D Meilläkin nämä viides ja kuudes on "ylläreitä", mutta silti toivottuja ja rakastettuja, joillekin se on vaan vaikeaa ymmärtää...

(.) Eilen tosiaan voisin sanoa varmasti, että tuntui ensimmäiset liikkeet. :) Muuten olo on aika tukala, en ymmärrä miten viime kesän helteet ei tuntuneet missään vaikka olin viimeisillään raskaana. Nyt taas on kauhea tuskan hiki kokoajan, päätä särkee ja on hankalaa hengittää tuolla ulkona.
Mahakin on kauhea pallo, katselin juuri tuota loppupuolen masukuvapinoa ja siellä on viimeisillään olevilla samanlaisia mahoja kun tämä oma pötsi, illalla varsinkin hurja pallo. :D Nyt pitäisi lähteä tuonne pihahommiin, luvassa perunamaan kitkemistä ja multausta. Kivaa tällaisella ilmalla. :p

MLM ja monsteri 14+3
 
Huomenta!

Tää on palannut pohjoisen turneelta jossa netti oli niin hidas, että kirjottelu jäi. Välillä piti kyllä kurkkia, mitä tänne kuuluu. Viikot menee eteenpäin, kauhun tasapainoilua ollut. Maanantaina ultraan kuten moni muukin meistä. Tulee jännitysmaanantai! Nyt vimpan vkon oon osannu olla suht rento, johtuuko paikanvaihdoksesta ja kaikesta mitä tuli touhuttua reissussa. Illalla kun tulin kotiin, niin sitten iski taas mieleen kaikki epäilykset. Maanantaina ollaan sitten fiksumpia asian suhteen.

Vaunut ja turvakaukalot. Olen näistä ihan pihalla, joten mielellään luen teidän näkemyksiä niistä. Varmaan hankinta jää kyllä loppumetreille, mutta täytyy yrittää miettiä sitten järkevät ostokset.

Parisuhteista. Minusta kenenkään ei pitäisi joutua pelkäämään kotona tai muutenkaan. Toista ihmistä saa koskea vaan rakkaudesta eikä ikinä löydy perustetta mihinkään muuhun. Pitäkää huolta itsestänne ja lapsistanne. Ei lapsellekaan ole hyvä kasvaa ympäristössä, jossa toinen vanhemmista on arvaamaton. Turvallinen koti on tärkeä ja sen voi luoda myös yksin. Voimia kovasti teille, jotka näiden asioiden kanssa nyt elätte :heart:

Katapultti 11+3
 
Pirtsi olisipas vaan hassu sattuma :)

SenSen mullakin oli sellanen olo ennen ultraa, et onko tuolla ees ketään. Vaikka siis sydänäänetkin saatiin neuvolassa sitä ennen kuulumaan :D

Uusille tervetuloa munkin puolesta.

Alkoholin käytöstä.. Me ollaan absolutisteja. Kurjaa, että jollain täällä on mies, jolla ongelma asian kanssa. :( Iso halaus. Mun oma mielipiteeni on, että lapsen kannalta on parempi olla ilman sitä isää, jos isälle alkoholi on tärkeempää kuin lapsi. Täytyy kuitenkin muistaa, että miehet tulee vähän jäljessä, tajuavat vauvan olemassa olon vasta sen syntymän jälkeen, eikä raskausaikana kuten me äidit ;) Samaa komppailen, mitä joku aiemmassa ketjussa sanoikin: alkoholiongelmaisen täytyy itse haluta irrottautua alkoholista, eikä niin, että joku muu "kieltää".

Vaunuista ja turvakaukaloista
: Sisarusrattaat meillä siis hankinnassa. Esikoinen on vauvan syntyessä vain 2v1kk, eli hänkin saattaa silloin tällöin rattaisiin nukahtaa. Minkälaisia suosittelisitte? Turvakaukalo meillä täytyy ostaa tai lainata tuttavilta, kuten esikoisenkin pikkuvauva-aikaan tehtiin. Tällä hetkellähän meillä ei ole toimivaa autoa ja muutenkin käytetään kerran viikossa autoa kauppareissuilla, joten sinänsä lainaaminen olis fiksumpaa.

Päänsärky jatkuu ja jatkuu. Tänään on hiukan helpottanut, kun täällä laski asteet tuonne 16 pintaan. Väsymyskin on aivan karsea, mutta liikunta auttaa. Vitamiineja ajattelin hankkia, sellaisia raskaana oleville tarkotettuja. D-vitamiinia syönkin, samoja tippoja kuin esikoistypy :D

Hyvää alkanutta heinäkuuta! Meillä juhlitaan miehen kakskakkosia reilu viikon päästä. Ajattelin tekasta mangohyydykekakkua ja kinuskikakun. Itselle ei niin makeat maistu, mutta tuo mangokakku kuitenkin maistui juhannuksena. Sitä odotellessa :p

St. Brigitten ja tokatoukka 12+1
 
Sartsa83
Nijan ooh, sä oot kuitenkin noin pitkä! Ei sulle koskaan oo diagnosisoitu mitään, miksi olet nuin laiha? Vai et vain liho, vaikka tekisit mitä? Uskon kyllä, että on tuntunut pelottavalta kun iso känninen mies käy päälle. Semmosesta suhteesta pitää kyllä päästä pois. Ei se ole tervettä että joutuu pelkäämään omaa rakastaan. Sillon on suunnattava katse muualle.

Omaa.. mä en valitettavasti pysty nyt keskittymään kenenkään toisen kirjotukseen.. mun äiti on jälleen joutunut sairaalaan. Tila on huonontunut.. vielä ei selvää, onko kyseessä nyt maksasta johtuvaa vai onko kyseessä sama suolitukos joka oli viime kesänä. Mä en ite jaksa/kestä tätä jatkuvaa pelkotilaa.. ja miten hemmetissä mä pääsen yli tästä kun kyseessä on oma äiti. En haluais ressata tän pienen mahassa asuvan Pötsin takia, mutta mä en ole valmis menettään äitiä vielä. En vaan kertakaikkiaan tahdo että mulla ei ole alta 30-vuotiaana äitiä. Pahalta tuntuu ajatella niitä, joilla ei ole äiti ollut ollenkaan tai jotka ovat menettäneet äitinsä nuorena, mutta en mä tätäkään toivo kenellekään... tää ahdistus, toi kivi tossa rinnassa... tää on yhtä helvettiä! :'(

Sartsa (poks) 13+0 :'(
 

Yhteistyössä