Tarkoittaako naimisiin meno teille automaattisesti yhteistä asuntolainaa ja farmariautoa kahdella lapsella?

  • Viestiketjun aloittaja Leijonamies
  • Ensimmäinen viesti
Leijonamies
Moni tuntuu näin ajattelevan. Miksei ihmiset elä kuten itse haluavat, onko aina pakko tehdä samalla tavalla kuin muut.

Olen ollut vaimoni kanssa naimisissa kohta 10 vuotta, onnellisesti. Lainoja eikä lapsia ole, yhteinen koti ja liitto on. Farmariakaan ei pihasta löydy.
 
vieraskin.
No ei tarkoita. Farmari meille tuli vasta kahdenksan aviliittovuoden jälkeen, kun oli kolme lasta ja koira tuli taloon, jolle tarvittiin farmaritila. Asuntolaina hankittiin vasta 13 avioliittovuoden jälkeen, kun isoa vuokra-asuntoa ei ollut saatavilla.
 
No meille tuli lapset ennen naimisiin menoa.. oisin voinut muuten olla vaikka menemättäkin mutta halusin saman sukunimen kuin muulla perheellä. Tunteet ei muuttuneet suuntaan eikä toiseen. Ei isoja häitä ja kakunkin leivoin itse. Eikä oo enää farmariautoa.. :) Pian kuus onnellista vuotta rouvana.
 
Spencer Hastings
Ei. Mulle se tarkoittaa lähinnä yhteistä sukunimeä tässä vaiheessa. Katsotaan sitten mitä sen jälkeen tulee. Noi materialistiset puolet on jo hallussa valmiiksi, meillä ei ole mitään yhteisomistuksessa, mutta toisella on jotain mistä toinen hyötyy ja voi käyttää yhtälaisesti.
 
Aaaaaargh!
Jos on joku itseisarvo tehdä eri tavalla kuin muut, niin sitten varmasti kannattaa unohtaa tuollainen vaniljaheteronormatiivisuus, ja valita parisuhteen sijasta avoin, biseksuaalinen ja polyamoristinen suhde, asua kommuunissa vallatussa talossa ja elää ilman rahaa.

En minä ole "halunnut tehdä samalla tavalla kuin muut", olen vain halunnut erilaisia asioita. Parisuhteen, perheen, asua maalla. Yllättäen helpoimmalla ne saa, kun tekee lapsia sen miehen kanssa, jonka kanssa on parisuhteessa (ja sattumalta naimisissakin), ostaa sen talon - mutta autonkin tarvitsee, jos haluaa esim. käydä kaupassa, tai missään, ja kun on lapsia, tarvitsee yllättäen isomman auton (meillä ei kyllä ole farmaria, koska ollaan niin ERIKOISIA).
 
Miesleijona
Kyllä se useimmille normaaleille ihmisille tarkoittaa sitä. Toki sen farmariauton tilalla voi olla tila-auto tai katumaasturikin. Lapsia voi olla myös eri määrä kuin 2.

1) Lapset ovat absoluuttisesti parasta elämässä, joten jos niiden tekeminen ei ole syystä tai toisesta mahdotonta niin vain täyd. ääliöt jättävät ne tekemättä.
2) Lasten kuskaamiseen tarvitaan tilavia autoja.
3) Talon/asunnon ostaminen on taloudellisesti järkevää, eikä kaikilla ole mahdollisuutta ostaa moisia ilman lainaa joten asuntolaina on monelle pakollinen juttu.

Ja me todellakin nautimme lapsiperheen elämästä yli kaiken! Kysynkin että onko sun ja muijasi aina pakko yrittää olla epäkonformistisia vaikka oma elämänne siitä pidemmän päälle kärsisikin?
 
Nap
Ei ainakaan meille. Ei olla hankkimassa lapsia kun ei yksinkertasesti tykätä lapsista, ja ihan normaalin kokoinen auto riittää, kun meitä on kaksi aikuista ja kaksi pientä koiraa.

Varmaan joskus otetaan asuntolaina, mutta siihen tulee menen vielä aikaa. Ja saa nyt nähdä koska naimisiin mennään, ihan hyvä meidän näinkin on olla, vaikka minua ketuttaakin tämä ex-miehen sukunimi, jota en jaksanut alkaa vaihtaan takaisin siihen kamalaan, mikä oli ennen sitä, ja ei huvittanut alkaa paperisotaa pyörittämään ja hankkimaan kaikkia kortteja uusiksi :p
 
"Pauliina"
Voi luoja. Eli siis tehdään nuo asiat vain sen takia kun muutkin tekevät. :LOL: :LOL:

Me emme ole naimisissa. Miehellä kaksi aikuista lasta, mulla yksi alakouluikäinen lapsi. Miehellä oli farmariauto jo ennen kuin tapasimme, mulla ei ole autoa lainkaan. Asumme avoliitossa ja vuokralla omakotitalossa. Omistustalo kuitenkin etsinnän alla ja yhteisen lainan otamme sitä varten koska haluamme yhteisen talon kodiksemme. Yhteistä lasta tuskin tulee koska mies pitää itseään liian vanhana saamaan lisää lapsia.
 
zlatan
Ei tarkoita. Meillä naimisiin meno tarkoitti muuttamista vuokralla olevaan ydinkeskustan kaksioon yökerhon yläpuolelta, paria tuhatkuutioista moottoripyörää ja villin vapaata elämää.
 
"farmari"
Ehkäpä osa ihan oikeesti haluaa ne lapset, asunnon ja tarvitsee farmarinkin. Älä häiriinny niiden ratkaisuista elämässään. Ei sun oo pakko, eikä muiden tekemiset ole sulta pois.
 
vieraskokokokok
Mä oon halunnut, jopa epätoivoisesti, monta lasta ja olen ne saanut. Farkku on kätevä, ehkä joskus ostan itselleni oman pienemmän vehkeen omiin ajoihin. Omakotiasuminen on paljon kivempaa kuin muunlainen asuminen. Mulle on ihan sama mitä muut haluaa, kunhan toimitaan lakien ja hyvien tapojen rajoissa eikä häiritä mun elämää.
 
"kahden äiti"
Eiköhän suurin ihmisistä elä juuri sellaista elämää kuin haluaa. Vai luuletko tosiaan, että ihmiset eivät yleisesti haluaisi lapsia?

Lasten hankkimisen jälkeen aika moni huomaa, että farmari on käytännöllisin automalli vaunujen kanssa, samoin jos on lemmikkejä. Tilavampi asunto helpottaa myös kovasti elämää.

Ihan hirveästi ei vaihtoehtoja ole erilaisille elämänratkaisuille, joten pakostakin osuu yhteen monia asioita muiden ihmisten kanssa elämänvalinnoissa. Luuletko olevasi kovinkin uniikki elämäntilanteessasi? Eiköhän tuollaisiakin komboja löydy vaikka kuinka paljon.
 
juuhus
Farkku löytyy pihasta pakettiauton kaverina, koiran kuskaamisen takia. Yksi lapsi ja toista ei tule. Asuntolaina löytyy, kummaltakin omansa mutta ei yhteistä, vaikka talo yhteinen onkin, naimisissa hiukan vajaa 10 vuotta.
 
njoo
menimme naimisiin kunolin 9kk raskaana. en tiedä miksi sen silloin halusin tehdä mutta tunsinettä käytännössä on helpompaaja edes vähän perinteitä kunnioitetaaan... en ole olettanut mitään avioliitolta ja tuskin meidän mitenkään kaavojenkaan mukaan on mennyt :)
 
mikä merkki, mikä malli
Siis minkä farkun saa kahdella lapsella? Onkse se uus Volvo, kun mainostaa että kaikilla varusteilla? Eli siihen kuuluu kaksi lastakin? Oho :O Kätevää!
 
vierass
Meillä on 2 lasta, yhteinen asuntolaina ja farmari mutta ei olla naimisissa.

En ymmärrä miksi tämmösistä ns. perusasioista pitää tehdä johtopäätöksiä suuntaan tai toiseen. Useimmat ihmiset haluaa saada lapsia ja silloin isompi asunto ja auto helpottaa arkea.
 
apropoo
Ap, miten tylsä ja tavallinen olet! Siis miksi sä olet naimisiin mennyt? Siksi kun muutkin ja kun se on tapana, vai? Me ollaan mieheni kanssa oltu yhdessä vuosia kauemmin kuin sä vaimos kanssa, eikä meidän ole tarvinut mennä naimisiin, vaikka kaikki muut onkin menneet. Katsos kun toista voi rakastaa, yhdessä elää ja perheen perustaa ja kasvattaa vaikka ei häitä juhlikaan.
 

Yhteistyössä