Tarviis uudet silmälasit hommata? Nissen vai Instru? Kokemuksia?

  • Viestiketjun aloittaja las
  • Ensimmäinen viesti
viikkoja
Instrumentariumissa viikon toimitusaika venähti melkein kahdeksi kuukaudeksi! Suosittelen ostamaan lasit jostain muualta, omissani ei ollut mitään erikoista ja silti niiden toimitus ei toiminut.
 
Anonyymi rillipiru
Instrumentariumissa viikon toimitusaika venähti melkein kahdeksi kuukaudeksi! Suosittelen ostamaan lasit jostain muualta, omissani ei ollut mitään erikoista ja silti niiden toimitus ei toiminut.
Instrun lasit kootaan ja linssit käsitellään Virossa. Kuulostaa viikon toimitusaika kieli poskella tehdyltä lupaukselta. Tavallisesti itsellä ollut 3-4 vk.

Juuri tilasin uudet lasit Silmäasemalta ja opiskelija-alen jälkeen koko hoito 514e. Sama setti ollut aina Instrussa 300-400e myöskin opiskelija-alennuksella. En tiedä tehdäänkö sitten Silmäaseman lasit Suomessa, mutta aivan helvatan kalliiksi tuli. Mistään muusta liikkeestä (instru, nissen) ei löytynyt mieluisia kehyksiä, joten ei ollut vaihtoehtoja. Näkö ei ole heikentynyt, mutta muovikehys alkaa olla kulunut ja ei muutenkaan ole kovin kasvoille sopivat, ostin aikanaan pakkoraossa. Mut Silmäasemalla oli myös hyvä ja perusteellinen optikko, myös ihan ystävällinen, kun soitin seuraavana päivänä ja varmistin yhden asian tilauksessa. Ei kummassakaan siis moitittavaa kuin hinta.

Alkaa kohta olla kipeä kaikesta maksamisesta. Ei riitä, että lääkkeisiin menee 120e/kk.
 
vierailija
Aattelin vastata tähän, että itselleni ainakin silmälääkäri määräsi lasit, ei optikko. Optikko määräsi silmälääkärille. Mulla ei oo oikeen muusta kokemusta kuin silmäasemasta, ja tyytyväinen oon kyllä ollut aina. :)
 
vierailija
Instrun lasit kootaan ja linssit käsitellään Virossa. Kuulostaa viikon toimitusaika kieli poskella tehdyltä lupaukselta. Tavallisesti itsellä ollut 3-4 vk.

Juuri tilasin uudet lasit Silmäasemalta ja opiskelija-alen jälkeen koko hoito 514e. Sama setti ollut aina Instrussa 300-400e myöskin opiskelija-alennuksella. En tiedä tehdäänkö sitten Silmäaseman lasit Suomessa, mutta aivan helvatan kalliiksi tuli. Mistään muusta liikkeestä (instru, nissen) ei löytynyt mieluisia kehyksiä, joten ei ollut vaihtoehtoja. Näkö ei ole heikentynyt, mutta muovikehys alkaa olla kulunut ja ei muutenkaan ole kovin kasvoille sopivat, ostin aikanaan pakkoraossa. Mut Silmäasemalla oli myös hyvä ja perusteellinen optikko, myös ihan ystävällinen, kun soitin seuraavana päivänä ja varmistin yhden asian tilauksessa. Ei kummassakaan siis moitittavaa kuin hinta.

Alkaa kohta olla kipeä kaikesta maksamisesta. Ei riitä, että lääkkeisiin menee 120e/kk.

Mulle sanottiin silmäasemalla, että toimitus kestää noin 2 viikkoa, meni alle viikko joten silmäaseman toimitusaikoihin olen ihan tyytyväinen, toisin kuin isntrun, joten samalla linjalla ollaan. (Silmäasemalla kyllä on tosi kallista) :)
 
vierailija
Näin juuri. Optikot opiskelevat vuosia näönmääritystä ja silmälääkäreille tuohon on opintojakso.
Tuohon mihin liikkeeseen kannattaisi mennä, en kommentoi mitään. Sen haluan sanoa, että optikot ovat vain ihmisiä jotka voivat tehdä virheitä, oli työpaikka sitten instru, specsavers tai jokin muu. Yhden huonon kokemuksen takia (varsinkaan optikon virheen) ei kannata koko yritystä pitää surkeana.
Silmälääkärit on vain niin paljon fiksumpia, ettei niiden tartte moista yksinkertaista asiaa opiskella kahta vuotta. Ymmärrys asioista on myös ihan toista luokkaa. Toinen käyttää välineitä mekaanisesti ymmärtämättä asiasta yhtään mitään, ja toinen ymmärtää miksi asiat tehdään niin kuin ne tehdään.
 
vierailija
Näin juuri. Optikot opiskelevat vuosia näönmääritystä ja silmälääkäreille tuohon on opintojakso.
Tuohon mihin liikkeeseen kannattaisi mennä, en kommentoi mitään. Sen haluan sanoa, että optikot ovat vain ihmisiä jotka voivat tehdä virheitä, oli työpaikka sitten instru, specsavers tai jokin muu. Yhden huonon kokemuksen takia (varsinkaan optikon virheen) ei kannata koko yritystä pitää surkeana.
Silmälääkärit on vain niin paljon fiksumpia, ettei niiden tartte moista yksinkertaista asiaa opiskella kahta vuotta. Ymmärrys asioista on myös ihan toista luokkaa. Toinen käyttää välineitä mekaanisesti ymmärtämättä asiasta yhtään mitään, ja toinen ymmärtää miksi asiat tehdään niin kuin ne tehdään.
 
vierailija
Instrumentarium ON TÄYTTÄ P****A.... Saatan kuullostaa foliosedältä mutta kokemukseni (instru JUMBO) on seuraavanlainen....

Ostin 189€ POLICE aurinkolasit ei vahvuksilla. Kaupasta lähtiessäni kotona huomasin että toinen sanka on vääntynyt. Lasit ei ollut vielä yhtään päässä ja olivat koko matkan kotelossa.
Puhelimessa ensin kiistivät ja lopuksi sain heitä ottamaan sen vastaan katottavaski....

Nooh.. siinä sitte mentiin pojan kanssa liikkeeseen ja näytin lasit hänelle. Myyjä oli noin 30-35v aivan ylitatuoitu agressiivinen epäkohtelias ja poika rupes pelkään hänen puhesävystään... nooh ei siinkä viel mitään niin näytin rikkinäisen/vääntyneen sangan ja siinä sitten alkoiki yhtäkkiä väittään vastaan että ei oo mitää rikki ja on ihan normaalia ett vasta ostetusta lasista on sanka roikkumassa. lopulta menetin hermoni ja huusin niin että kaikki kuuli ja lopulta tuli naisen esimies ja totesi ett näähän on ihan rikki.... nyt on menny 2 viikoa eikä vielä oo tullut laseja tai viestiä niistä....
Yrittänyt soittaa niille viimesen viikon ajan paitsi helatorstaina että joku vastaisi mutta tuloksetta....
Kuten tiedetään aurinkolasien voittokate on luokkaa 200-300%. MUTTA SILTI SEKAVAA JA TÖRKEETÄ V****UILUA ASIAKKAILLE. Jos pojatsu ei ois ollu mukana niin ois kyllä mennyt huonommin myyjän kannalta....

EN SUOSITTELE... VÄLTÄ INSTRUMENTARIUMIA.

Sama kokemus INSTRUMENTARIUM ITÄKESKUS.. Mutta kyseessä oli lasit vahvuuksilla.... olin nii kädet sidottu niin oli vaan pakko mennä sinne....
EI IKINÄ ENÄÄ!!!!!!!
 
Sokko
Silmäaseman optikko valehteli ettei voi auttaa lasien kanssa kun vasemmassa silmässä on niin paljon vikaa, lääkärin avulla voidaan määrätä sopivat lasit. Pari kk tämän jälkeen simäpolilla lääkäri tutki silmät ja kertoi ettei silmissä ole mitään vikaa. Silmäaseman opitkko koitti saada minut maksamaan turhaan oman firman lääkärikäynnin.
 
vierailija
Mulla osu Nissenillä surkea optikko, vaihdettiin myös linssit pariin kertaan, eikä vieläkään ole ok. Eli huonoja optikoita voi osua mille firmalle vaan. Jotenkin jäi sellainen olo, ettei hyvät optikot mene halpisketjuihin, sen verran surkea välineistö oli optikolla käytössä. Eli Nisseniltä minä en enää laseja osta. Ajattelin mennä seuraavaksi Instruun, tai sitten siihen pikkuliikkeeseen, jossa aiemmin asioin, maksoin itseni kipeäksi ja sain aina hyvät lasit
NIssen on myös Instrumentariumin liike
 
vierailija
Älä ainakaan tilaa LENSWAY:ltä. Täysin epäluotettava paikka, toimii mielivaltaisesti. Tilaat tuotteen reseptin mukaisesti ja mitä tapahtuu, he väkisin yrittävät antaa sinulle silmälasit väärillä voimakkuuksilla eikä auta puhelinsoitto eikä sähköposti vaikka täytit tiedot oikein tilauslomakkeelle. PAKKO OLI PERUA KAUPPA. Olin vielä maksanut etukäteen ja saan riidellä rahat takaisin.
 
vierailija
Jos arvostat silmiäsi, älä ikinä mene näöntarkastukseen Kampin Nisseniin Helsingissä.
Menin tarkastuttamaan silmäni siellä ja he mittasivat vahvuuden olevan +2 molemmille silmille.
Sitten menin silmälääkärin vastaanotolle ja hän mittasi vahvuuden olevan +1.25.
Menin takaisin Nissenille muuttamaan lasien vahvuuden.
Ensimmäinen kuuhullu optikko sanoi minulle, että silmälääkäri tarkastaa silmät silmäsairauksien varalta ja optikot tarkastavat silmät silmälasien tekemistä varten, joten molemmat mittaustulokset eroavat toisistaan.
Hän pyysi minua varaamaan toisen ajan näöntarkastukselle.
Sitten kun tulin takaisin myöhemmin näöntarkastukseen, toinen kuuhullu optikko kysyi minulta, miksi tarvitsen näöntarkastuksen, kun kerran se on jo tehty.
Kerroin hänelle, että silmälääkäri oli määrännyt minulle eri vahvuudet, mutta hän kieltäytyi vaihtamasta niitä laseihin tai tarkastamasta silmiäni uudestaan.
Sitten kolmas kuuhullu optikko sanoi minulle, että minun on käytettävä +2 vahvuisia laseja 2 viikon ajan, ja vasta sitten voidaan vaihtaa.

Minkä ihmeen takia haluaisin käyttää laseja, jotka ovat liian vahvoja kahden viikon ajan ja vasta sitten vaihtaa vähemmän vahvoihin laseihin? He ovat todella röyhkeitä, vallanhimoisia optikkoja, jotka eivät välitä ajatella asiakkaan etua vaan ennemmin pitävät kiinni omasta arvovallastaan.

Toivon, että tämä lisää tietoisuutta kaikille siitä, miten nämä optikot voivat huijata meitä ylpeytensä takia!
 
vierailija
Jos arvostat silmiäsi, älä ikinä mene näöntarkastukseen Kampin Nisseniin Helsingissä.
Menin tarkastuttamaan silmäni siellä ja he mittasivat vahvuuden olevan +2 molemmille silmille.
Sitten menin silmälääkärin vastaanotolle ja hän mittasi vahvuuden olevan +1.25.
Menin takaisin Nissenille muuttamaan lasien vahvuuden.
Ensimmäinen kuuhullu optikko sanoi minulle, että silmälääkäri tarkastaa silmät silmäsairauksien varalta ja optikot tarkastavat silmät silmälasien tekemistä varten, joten molemmat mittaustulokset eroavat toisistaan.
Hän pyysi minua varaamaan toisen ajan näöntarkastukselle.
Sitten kun tulin takaisin myöhemmin näöntarkastukseen, toinen kuuhullu optikko kysyi minulta, miksi tarvitsen näöntarkastuksen, kun kerran se on jo tehty.
Kerroin hänelle, että silmälääkäri oli määrännyt minulle eri vahvuudet, mutta hän kieltäytyi vaihtamasta niitä laseihin tai tarkastamasta silmiäni uudestaan.
Sitten kolmas kuuhullu optikko sanoi minulle, että minun on käytettävä +2 vahvuisia laseja 2 viikon ajan, ja vasta sitten voidaan vaihtaa.

Minkä ihmeen takia haluaisin käyttää laseja, jotka ovat liian vahvoja kahden viikon ajan ja vasta sitten vaihtaa vähemmän vahvoihin laseihin? He ovat todella röyhkeitä, vallanhimoisia optikkoja, jotka eivät välitä ajatella asiakkaan etua vaan ennemmin pitävät kiinni omasta arvovallastaan.

Toivon, että tämä lisää tietoisuutta kaikille siitä, miten nämä optikot voivat huijata meitä ylpeytensä takia!
 
vierailija
Silmäaseman optikko valehteli ettei voi auttaa lasien kanssa kun vasemmassa silmässä on niin paljon vikaa, lääkärin avulla voidaan määrätä sopivat lasit. Pari kk tämän jälkeen simäpolilla lääkäri tutki silmät ja kertoi ettei silmissä ole mitään vikaa. Silmäaseman opitkko koitti saada minut maksamaan turhaan oman firman lääkärikäynnin.
Silmälääkärit ottaa palkan kyllä ihan itselleen
 
vierailija
Silmäasemalla oon aina käynyt. Kannattaa vaan mennä silloin kun on alennuskampanja. Yrittävät kyllä myydä aina ne kalleimmat linssit, mutta olen tilannut vain toiseksi kalleimmat :D
 
huononnäköinen
Instruun ei kannata mennä. Palvelu alaarvoista sen jälkeen kun olet tilannut lasit. Nouto ihan mahdotonta, istuttavat osottamassa ku nkaikki muut menee ohi. Viimeksi Nisseniltä lasit ja nyt ottaa päähän kun ei mennyt sinne takaisin.
 

Yhteistyössä