Tarvitseeko pestä?

Varmaan vähän tyhmä kysymys, mutta esikoista odotan ja mm. tämä mietityttää... Että tarvitseeko vauvan pinnasänkyyn tulevia katosverhoa ja pinnasuojusta pestä ennen sänkyyn laittamista? :ashamed: Ovat ostettu uutena lastentarvikeliikkeestä. Oletteko te pesseet??

Vaatteet, harsot, lakanat jne. jotka ovat vauvan ihoa vasten, pesen tottakai.

Millä viikolla niitä voi/kannattaa alkaa pestä ja silittää? Miten te olette tehneet?? Meinasin laittaa valmiiksi hoitopöydän laatikoihin, mutta ei harmainta hajua milloin kannattaa tuo homma aloittaa. Äitiysloma alkaa parin viikon päästä. Pölyttyvätkö vaatteet liikaa, minkä verran ennen la:a niitä kannattaa alkaa pestä?
 
mulla kanssa tulossa ensimmäinen ja olen samojen asioiden parissa painiskellut. meille tuli myös uutena pinnasänky ja siihen kaikki jutut. minä olen pessyt juuri ne mitkä ovat vauvan ihoa vasten eli lakanat. reunasuojustakaan en pese kun on uutena ostettu. neuvolasta sanottiin että jos ostaa käytettyjä ni sitten tarvitsisi ne muutkin tekstiilit pestä.

vaatteita olen sitä mukaan pessyt kun on tullut hankittua/saatua ja laittanut ne lipastoon. jotkut laitoin jo tämän vuoden alkupuolella. ei sillä kai mitään väliä ole, ihan miten itse tahtoo pikkuhiljaa laittaa kuntoon. ei mulla ainakaan oo mitään pölyttynyt. joitain vaatteita aion vielä silittää, mikä olis sittten seuraavana hommana. tänään on jo rv tasan 35, eikä tiedä koska pikkuinen päättää tulla maailmaan =) =)
 
No kyllä varmasti voit jo aloitella vaatteiden pesemistä, eihän sitä tiedä, jos pikkuinen päättääkin syntyä etuajassa. Ja kannattaa haistella pinnasuojuksia ym. tekstiilejä, niissä saattaa olla jotain käsittelyaineita, jotka kyllä erottaa hajun perusteella. Jos haisevat pahalle, tarvitsevat pesua.
 
Ekan kanssa jouduion sairaalaan 33+6 viikolla, kaikki vauvanvaatteet vielä pesemättä. Niitä sitten joskus kotilomalla pyykkäsin. Seuraavissa raskauksissa olenkin laittanut kaiken valmiiksi todella hyvissä ajoin =)
 

Yhteistyössä