Tarvitseeko vauvan navan putsaamiseen jotkut erikois topsit vai käykö esim. ihan k-citymarketista ostetut tavalliset euro shopper topsit?

Mä henk. koht vastustan vaipparoskista, joka käärii vaipan vielä erilliseen muoviin, pakkaa paskan siis oikein kunnolla kaatopaikalle.
Ihan sekajätteen mukaan voi laittaa, tai korkeintaan joku kannellinen roskis muu kuin se pakkaava vaipparoskis.
 
hellsbells
ohoh.... En mie tajunnukkaan että tarkotettiin tommosta supervaipparoskista :p Meillä siis ihan tavallinen kannellinen roskis vaipparoskiksena ,, siis erikseen oma roskis vaipoille. Emmie kans ymmärrä sitten tommosia kun Aamuäree kirjotti.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vpi:
Tarvitseeko tai kannattaako ostaa erillinen vaipparoskis vaipoilla?, onko siitä apua?, onko se hyvä?
Meillä ei ollut mitään erityistä roskista vaipoille, samaan kyppärin roskikseen nakattiin. Hajuhaitta oli välillä melkoinen, mutta en sittenkään kokenut vaipparoskista tarpeelliseksi hankittavaksi. Joskus tehtiin niin, että nostettiin kakkavaippa ulos oven viereen lemuamaan ja odottamaan roskien vientiä.
 
Trill
Mä en uskaltanut käyttää pienellä vauvalla noita "halpis" pumpulipuikkoja vaikka itse niitä käytänkin. Kun välillä tuntuu, että sitä pumpulia on laitettu lähinnä näön vuoksi siihen päähän. Eli sitä on niin vähän, että itelläkin sattuu korvaan ku oikein innolla putsaa. Oon ostanu vauvalle ihan kunnon topzeja. Mutta voi olla että oon vaan ollu vähän ylivauhko..
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja tiedätkö:
mun käy jo nyt sääliksi sun tulevaa lasta.
Peesi. Tuntuu että aina kun tulee palastalle niin etusivulla pyörii tämän saman tyypin aloitukset milloin mistäkin lastentarvikkeista.:eek: Oikeasti ap, sillä maalaisjärjellä pääsee jo pitkälle! Jos sulta sitä yhtään löytyy.
 
suski
Alkuperäinen kirjoittaja vpi:
Alkuperäinen kirjoittaja suski:
Ei vauvalla saa käyttää mitään sellaista, jota aikuiset tai isot lapset käyttävät!!!!!!!!!!
Eikö?!

:eek:

Vai huijjaatko minua, näiden "tyhmien" kysymysten takia?
Huijaan, sori... :ashamed: Mutta en tajunnut, että kukaan voisi ottaa tollaista tosissaan, siinä oli niin monta huutomerkkiäkin.

Vauvan napaa putsatessa se pumpulipuikko kostutetaan ja samalla steriloidaan Septidinillä (tai vastaavalla) ja sen takia niiden pumpulipuikkojen ei tarvitse olla erityisen hienoja. Tosin kuten joku tossa aiemmin mainitsikin, kannattaa käyttää sellaisia puikkoja, jossa on tarpeeksi pumpulia ja lisäksi sen pumpulin olisi hyvä pysyä siinä kunnolla ettei vauvan napaan jää vanua.

Sellainen kallis vaipparoskis on aika turha. Me ei paljoa käytetty kertiksiä, joten vaipparoskiksia vietiin harvoin, mutta heilurikannellinen roskis riitti pitämään hajut sisällään. Me kyllä vaihdettiin se pari kertaa, kun vaippojen haju tarttui muoviroskikseen ja se oli todella ällöä.
 
Mulle ainakin sanottiin sairaalassa ettei sitä napaa tartte millää desillä putsata, ihan vedellä vaan ja ite käytin keitettyä vettä jota pidin pilttipurkissa...Justiinsa tänää irtos se tynkä siitä ja oiken on siistin näkönen..Ja ihan tavan pumpulipuikolla putsailen..

Ei oo vaipparoskistakaa, tällä hetkellä naulassa roikkuu vaan muovipussi johon nakataan vaipat ja kiikutetaa ulos, jatkossa käytän tota vessaroskista jossa on kansi.
 
ve
vanupuikoksi käy mikä vaan, mutta sama juttu mulla että ihan niitä halpiksia en oo ostanut. Vaipparoskis siis kunnon sellanen on aika turha. ME taas kerätään leipäpusseja vessaan ja laitetaan kakkavaippa sinne leipäpussiin ja sit roskiin.
 

Yhteistyössä