Tarvitseeko ystävän olla

Omat ystävät ovat samanikäisiä, osa samanhenkisiä, osa ei. Mut niiden kanssa tietty enempi yhteyksissä, joiden kanssa enempi yhteisiä mielenkiinnonkohteita. En ole mikään ikärasisti, ystävä voi olla minkäikäinen tahansa, kunhan juttua riittää ja tykkää olla toisen seurassa. Omat ystävät vaan sattuvat olamaan vanhoja koulukavereita ja osa jo ihan ala-asteelta lähtien. Eniten juttua riittää lapsista, kodin sisustuksesta ja muista hankinnoista, puutarhan hoidosta, suunnittelusta, anopeista, aviopuolisoista, sairasteluista. Ainut asia mikä minua ja kavereitani ei yhdistä on lemmikit. Mä olen ainut jolla on lemmikkejä, harmittaa, ku kaverit eivät ole niistä kiinnostuneita, välillä tuntuu, etteivät voi sietää niitä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.04.2007 klo 13:45 mie vaan kirjoitti:
täsmälleen saman ikäinen kuin itse olet? Vai voiko ystävä olla eri-ikäinen kuin itse on? Tulipa vaan mieleen tuosta ketjusta joka täällä aina välillä pyörii, et uusia ystäviä hakusessa :whistle:
Miulla on yksi aivan ihana ystävä, ja meillä on ikäeroa liki 15 vuotta. Hän on siis nuorempi kuin minä. Tutustuimme samanikäisten lasten kautta ja "löysimme" toisemme, eli olemme hyvin samanhenkisiä. On helppoa jutella asiasta kuin asiasta, kun tietää, että toinen ymmärtää. Huumorintajukin on molemmilla hyvin saman tyylinen....
Miulla on myös ikäisiäni ystäviä, muutama, mutta olen huomannut, että jotenkin löydän itseni aina hiukan nuoremmasta sakista.... =) ( ai miekö nelikymppinen??) =)
 

Yhteistyössä