Tassuttelusta

Hei
esitän ehkä tyhmän kysymyksen tässä nyt,mutta miten tassutella 6kk vauvaa, joka nukkuu selällään.Jos yritän kääntää häntä vatsalleen tassuttelua varten hän nostaa päätään ja koettaa lähetä ryömimään.Kun taas käännän hänet kyljelleen haluaa hän kierähtää automaattisesti vatsalleen (ja siellä hän taas nostaa päätään kiukkuisena).Eli kun ohje on että tassu selkään niin meillä tuo ei oikein toimi....kun vauva heräilee öisin en oikein tiedä millä lailla hänet rauhoittaisi takaisin uneen...tissiä ei enää öisin saa eikä tutti auta asiaa.Viime yönä laitoin rattaisiin ja hytkyttelin uneen siellä.Miten muilla?
 
minä kyllä tassutan tarvittaessa myös vatsan päältä.eihän sillä ole väliä tassuttaako selän vai vatsan puilelta.mahalleen vaan ainakin meillä helpoiten rauhoittui tuossa iässä.

jossain vaiheessa sitten luovuttiin tassustakin ja annettiin neidin huudella kunnes itse laskeutui seisaaltaan takas nukkumaan kun huomas ettei palvelu pelaa.
teillä tietty vielä niin pieni että kyllä minäkin tuossa vaiheessa tassutin läpi yön ja moneen kertaan.tosin meillä vielä syötiinkin tuossa vaiheessa...
 
Hei ja kiitos vastauksista. Juu miellä on pääosin nukuttu läpi yön jo kuukauden päivät,sitten iski flunssa ja korvatulehdus,jolloin annoin yöllä tissiä.Nyt neiti luulee, että käytäntö jatkuu.Päivällä syö ihan 5 ateriaa (aamu ja iltapuuro mukaanlukien) eli nälästä ei ole kyllä kysymys.Yritetään ensi yönä vatsan päältä...
 
no aina ei voi tietää nälästä.mulla 10kk tyttö ja herää 4-5 aikaan ja annan aamumaidon.toisista se on yö, meillä jo aamu.
meillä meni tytön kanssa ekat 4kk hyvin.sit iski nälkä ja perään hampaat,korvatulehduskierre ym. ja sitä levotonta kestikin 5-6kk ja nyt ollaan kk menty paremmin.

teilläkin "takapakkia" tullut sairastelusta ja en tiedä miten lapsesi liikkuu mutta nekin kehitysvaiheet tuovat levottomuutta öihin ja omsta mielestä ne pitää vaan kestää.menevät ohi.
mä en tämän toisen kohdalla ole yrittänyt niin kauheesti ottaa paineita jos välillä antaa mennä helpomman mukaan eli vaikka sairaana nyt antaskin sitä maitoo yöllä vielä tuossa iässä.
jos hän osaa nukkua läpi yön niin varmasti osaa taas kun vointi tasaantuu =)
 

Yhteistyössä