Tatuointien symboliikasta

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Saisinko kysyä teidän mielipiteitä vaikka kyseessä onkin tosi henk.koht. asia? Olen päättänyt tatuoida lasteni nimet, mutta haluaisin ikäänkuin "sisällyttää" ne johonkin, eli ei pelkkiä nimiä.

Olen pääni puhki miettinyt jotain kuvaa, mutta ei oikein välähdä.

Siis joku symbolisoiva juttu, esim. sateenkaaren päähän nimet, joka kuvastaisi että lapset ovat aarteitani tmv.

Oisko vinkkejä?
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Turbojurpo:
Sateenkaari symbolisoi homoseksuaalien vapaustaistelua. Jos olet SETAn tavoitteiden takana, niin siitä vain.

Mites ois sydänkuvio, jonka sisällä on lastesi päiden varjokuvat sivultapäin?
Se oli vain hatusta tempaistu esimerkki :) Mutta hyvä, että kerroit.
 
norppa
no persia, heprea, thai yms. ovat aika yleisiä. Etsi hyvä tatuoija niin osaavat kyllä auttaa ja tekevät myös sellaisen kuvan joka on tatuoitunakin hyvän näköinen. Ja muista varata tilaa jos vielä uusia tulee... Mulla on palkokasvi, jossa jokainen lehti on omistettu lapselle ja sitten yksi 'omalle historialle', kasvi kasvaa jos on kasvaakseen.
 
vieras
Voit vaikka itse taiteilla jonkin tribaali tyylisen kuvan mihin on "piilotettu" lastesi nimet. Tai laitat jollain kivalla fontilla vain lastesi nimet. kiva ja yksinkertainen.
Mä en IKINÄ laittaisi mieheni nimeä mihinkään tatuointiin.. vaikka kuinka nyt tuntuis et mies on ihanin ikinä eikä me koskaan erota... Mitäs sitten kun niin käykin?!
 
Mulle tulee aikanaan (kun saan ajan varatuksi) pätkä helavyötä vrt. kuva, siis yksi tuollainen "soiro" (en saa päähäni sitä virallista nimitystä...) symboloimaan lastani - ja pohjalaisuuttani. Jos saan lisää lapsia, niin noita "soiroja - onko ne sit heloja?) tulee lisää. En halua nimeä, enkä edes sitä ennustettavissa olevaa karhua (poikani on nimeltään Otso), vaan henkilökohtaisemman symbolin.


 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Boogyman:
Tyttärelleni tulee niskaan oma nimi hepreaksi
Todellako annat lapsesi tatuoida oman nimensä?????? Voi luoja, kyllä varmasti katuu vielä!
Jos mulla lukis oma nimeni niskassa niin häpeisin itseni kuoliaaksi!!!
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Turbojurpo:
Näin pohjoismaalaisittain voi käyttää myös riimukirjaimia. Futharkia vaikkapa. Toinen vaihtoehto on kirjoittaa nimet Tolkienin hassuilla haltiakirjaimilla, tengwareilla.
Mulla olikin yhtenä ajatuksena joku ihana keiju tai haltiakuva, joten täytyy katsastaa ne kirjaimet. En kyllä tiedä mitä keiju symboloisi. Joku henkilökohtaisempi olis kivempi. Miettii miettii..

Elopompelolla hieno idea, tosi henk.kohtainen:)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voit vaikka itse taiteilla jonkin tribaali tyylisen kuvan mihin on "piilotettu" lastesi nimet. Tai laitat jollain kivalla fontilla vain lastesi nimet. kiva ja yksinkertainen.
Mä en IKINÄ laittaisi mieheni nimeä mihinkään tatuointiin.. vaikka kuinka nyt tuntuis et mies on ihanin ikinä eikä me koskaan erota... Mitäs sitten kun niin käykin?!
mä olin valmis ottaa riskin avioliittomme puolesta.

jos oikeesti huonosti käy niin saahan sen päälle vedettyä vaikka jonkun mustan kukan
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Turbojurpo:
Näin pohjoismaalaisittain voi käyttää myös riimukirjaimia. Futharkia vaikkapa. Toinen vaihtoehto on kirjoittaa nimet Tolkienin hassuilla haltiakirjaimilla, tengwareilla.
Mulla olikin yhtenä ajatuksena joku ihana keiju tai haltiakuva, joten täytyy katsastaa ne kirjaimet. En kyllä tiedä mitä keiju symboloisi. Joku henkilökohtaisempi olis kivempi. Miettii miettii..

Elopompelolla hieno idea, tosi henk.kohtainen:)
Tengwareilla kirjoittaminen on melko hankalaa, sillä vokaalimerkki laitetaan edeltävän konsonantin päälle. Niinpä silkan fontin käyttö johtaa harhaan. Parasta olisi kysyä alan ihmisiltä, miten jokin tietty nimi kirjoitetaan. He voivat laittaa sen jopa tulostettavana kuvana, tatuoijalle annettavaksi. Alan ihmisiä löytää helpointen Konnusta: http://keskustelu.kontu.info
 
Boogyman
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Boogyman:
Tyttärelleni tulee niskaan oma nimi hepreaksi
Todellako annat lapsesi tatuoida oman nimensä?????? Voi luoja, kyllä varmasti katuu vielä!
Jos mulla lukis oma nimeni niskassa niin häpeisin itseni kuoliaaksi!!!
Ensinnäkin se tulee hepreaksi ja toisekseen tytön nimellä on toinen merkitys kyseisessä kielessä joten eipä se mikään kammotus ole silloin.
 
Mulla lukee niskassa tai tossa lapojen välissä "ensimmäinen poika" kiinalaisilla kirjoitusmerkeillä. Kuvastaa sitä että esikoinen on poika. Nyt on kakkosesta suunnitteilla tatuointi. Tytön toinen nimi on Helmi ja siitä lähdetään juontamaan ihan kuvaa. Aika helppo nimi piirtää kuvaksi.
 
äitykkä
Mulla haaveena koukeroinen J jossa kaksi perhosta. Lasten nimet alkavat J-kirjaimella (ja miehenkin) ja ne perhoset kuvastas muksuja. Jos tulee lisää lapsia, voi tehä lisää perhosia.

Kun tietäs paljonko vois maksaa, ei kamalasti rahaa "tuhlattavana" tatuointiin.

Ja miten se käytännössä menee, soitetaanko sinne liikkeeseen ja varataan aika vai pitääkö käydä? Oon ihan umpelo kun ei kellään tutullakaan oo tatskaa että vois kysyä...
 
hemuli
Ootteko ikinä ajatellu et jos haluu jonku nimen tai sanan tatuoitavaks kielellä jota ei itse osaa lukea ja tatuointihan on pysyvä niin vois käydä sillä tavalla et haluu kiinalaisella kirjoituksella rakkaus ja tyyppi kirjottaa et nuudelisoppa :LOL:

Mulla on tommonen outo neuroosi noihin kiina/hebrea/thai kielisiin juttuihin :LOL:
 
Boogyman
Alkuperäinen kirjoittaja hemuli:
Ootteko ikinä ajatellu et jos haluu jonku nimen tai sanan tatuoitavaks kielellä jota ei itse osaa lukea ja tatuointihan on pysyvä niin vois käydä sillä tavalla et haluu kiinalaisella kirjoituksella rakkaus ja tyyppi kirjottaa et nuudelisoppa :LOL:

Mulla on tommonen outo neuroosi noihin kiina/hebrea/thai kielisiin juttuihin :LOL:
Onneksi heprea on meidän toinen äidinkieli :D
 
hemuli
Alkuperäinen kirjoittaja äitykkä:
Mulla haaveena koukeroinen J jossa kaksi perhosta. Lasten nimet alkavat J-kirjaimella (ja miehenkin) ja ne perhoset kuvastas muksuja. Jos tulee lisää lapsia, voi tehä lisää perhosia.

Kun tietäs paljonko vois maksaa, ei kamalasti rahaa "tuhlattavana" tatuointiin.

Ja miten se käytännössä menee, soitetaanko sinne liikkeeseen ja varataan aika vai pitääkö käydä? Oon ihan umpelo kun ei kellään tutullakaan oo tatskaa että vois kysyä...
Hei miks otat tatskan jos ei oo paljo rahaa? Ja koska se on todellaki pysyvä niin käyttäisin siihen aikaa, harkintaa ja rahaa et lopputulos on hyvä ja laadukas. Mieluiten kannattaa käyttää tatuoijaa jota joku tyytyväinen suosittelee. Eikä etsiä halvinta mahdollista.
Oon nähny niin törkeitä söhröjä ihmisillä ettei uskoisi todeksi :/
 
hemuli
Alkuperäinen kirjoittaja Boogyman:
Alkuperäinen kirjoittaja hemuli:
Ootteko ikinä ajatellu et jos haluu jonku nimen tai sanan tatuoitavaks kielellä jota ei itse osaa lukea ja tatuointihan on pysyvä niin vois käydä sillä tavalla et haluu kiinalaisella kirjoituksella rakkaus ja tyyppi kirjottaa et nuudelisoppa :LOL:

Mulla on tommonen outo neuroosi noihin kiina/hebrea/thai kielisiin juttuihin :LOL:
Onneksi heprea on meidän toinen äidinkieli :D
Juuh neuroosi onki mun :LOL:
 

Yhteistyössä