tavallinen maito

tässä mietittiin että joskohan voisi alkaa pikkuhiljaa pojalle 9kk tavallista maitoa kun kuitenkin syö jo melkein kaikkea ja jukurttikin jo maisteltu...

mitenkä on muilla? oletteko aloittaneet näin aikaisin?
 
Minä aloittelin tytölle vähän alle 10kk iässä maidon antamisen.
vuorotellen nan-maito, vuorotellen korvike...
joskus oli päiviä jolloin vain jompaa kumpaa ja nyt tyttö 11kk juo pelkästään kevyt/rasvatonta :)
 
Minä aloittelin tytölle vähän alle 10kk iässä maidon antamisen.
vuorotellen nan-maito, vuorotellen korvike...
joskus oli päiviä jolloin vain jompaa kumpaa ja nyt tyttö 11kk juo pelkästään kevyt/rasvatonta :)
 
Minä aloittelin tytölle vähän alle 10kk iässä maidon antamisen.
vuorotellen nan-maito, vuorotellen korvike...
joskus oli päiviä jolloin vain jompaa kumpaa ja nyt tyttö 11kk juo pelkästään kevyt/rasvatonta :)
 
Meillä poika on nyt 9,5kk ja on ehkä kuukauden verran juonut tavallista maitoa.. :ashamed: Puolen vuoden iässä aloin laittamaan puuron joukkoon jäähdykkeeksi välillä tavallista maitoa ja 8kk iässä korvikkeen joukkoon lisättiin aina 10ml kerrallaan maitoa..
 
Tyhmä kysymys tähän perään, mutta mistä lapsenne juo tavallisen maidon? Tuttipullosta, nokkiksesta vai mukista? Meillä ei maito nokkiksesta kelpaa (vettä juo kyllä) ja melko huonosti ihan mukistakin... Tuntuu tyhmältä tuttipullosta juottaa tavallista maitoa.... :ashamed:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.05.2007 klo 23:26 Färbö kirjoitti:
Oonko kuullu ihan väärin,mut eihän alle vuojen ikäselle sais antaa tavallista maitoo? :O
Et ole kuullut väärin...suositushan olisikin,että aloitetaan n. 10kk iässä hapanmaito tuotteilla kuten viili,maustamaton jugurtti,rahka,piimä ym.
Ja vasta hieman ennen 12kk ikää aloitetaan siirtyminen tavalliseen maitoon.
Meillä neiti 1v 1vk ja juo osittain tavallista maitoa ja osittain tuttelia...eli toisinsanoen siirtymävaihe meneillään. En koe asiaa mitenkään kiireelliseksi.<br><br>
 
meillä on aloiteltu pikku hiljaa siinä 10kk iässä antamaan tavan maitoa, lantrattu tutteliin ja siitä sit vähennetty tuttelin määrää, eipä noille oo mitään siitä tullu vaikka ei oo odotettu että 1v täyteen tulis ;)
 
Sehän on ihan jokaisen oma valinta milloin aloittelee siirtymävaihetta
suorittamaan...minä kun mieluiten oisin imettänyt vaikka kuinka, jos se mahdollista. mutta korviketta on juonut koko ajan niin minusta neiti jo vajaan 10kk iässä (10kg) ja pari kuisesta jonkin sortin kiinteitä aloitellena oli jo passeli kokeilemaan. Piimää en todellakaan oo antanut yhdellekään lapselle. Kyllä tuo neidin vatsa on ihan tarpeeks ollut sekasin kolmesta antibioottikuurista mitä nyt on peräkanaa syönyt ja muutenkin!
Ja todellakin vasta viikon pelkällä tav. maidolla! :)
Enhän mä oo mitään suosituksii noudatellut tähänkään asti...muun syömisen suhteen.
 

Yhteistyössä