tays

Meidän poika syntyi maaliskuun alussa.. 10 päivä.. Synnytys valmennuksessa sanottiin, että juu kaikki pääsee sitten uudelle puolelle, että on hienot uudet KAHDEN hengen huoneet jne..

Kuinkas kävikään. Oltiin varmaan ruuhka huipussa. Samaisena yönä tuli meidän lisäksi taloon 13 muuta synnyttäjää.. Ja kun sain oman ihanaisen kääröni kainaloon, niin siinä vaiheessa ei mitään kakkosen huoneita ollut enää vapaana.

Toisin sanoen mä olin nelososastolla, ns odottavien osastolla siis.. KOLMEN hengen huoneessa. Osastolla, jossa on YKSI vessa ja suihku KAIKKIEN käytössä!

Hoitoon ei vauvoja saanut viedä kuin vessa ja suihkureissuille. Toisin sanoen, mäkin valvoin putkeen 25h, kun en osannut nukahtaa sillä siunaamalla, kun vauva nukahti muutamaksi tunniksi.

Ja vaikka ekakertalainen olinkin, niin hakeuduin samantien lyhkiin, ja pääsin pois kahden päivän kuluttua.

Toivottavasti muilla on parempi tuuri... Mutta älkää hyvät ihmiset tuudittautuko vielä siihen ajatukseen, että tayssissa olis vaan hienoja remontoituja huoneita!
 
big mama
Olin 2b osastolla, taisi siis olla se remontoitu. Huoneet olivat ihan siistit: suihkut, veskit ja lapsen hoitopöydät hyvin käsillä. Kylppärin jakaa aina kaksi huonetta, siis neljä vuodepaikkaa. Ei ollut mitään ongelmia suihkun/veskin kanssa. Itsekin jouduin lisäksi odottamaan synnytyksen jälkeen käytävällä aamu kuudesta iltapäivään ennen kuin pääsin yhteen huoneista. Ei se kyllä niin kamalaa ollut. Sermin takana lähinnä nukuttiin tytön kanssa, kun oltiin niin väsyneitä.

Mulla ei kyllä tullut mieleenkään viedä lasta hoitoon suihkun ajaksi. Ihan hyvin se pärjäs sängyssään sen hetken. Mitään hoitohuonetta lapsille ei ollut vaan tapeen vaatiessa lapsi otettiin kansliaan hoitoon, jos äiti esim. tarvitsi lepoa. Mulla meni kaikki hyvin mutta esim. naapurivuoteen äiti tarvitsi tuota kanslian apua yhtenä yönä.

Osaston remontti on suunniteltu ja mitoitettu silloin, kun syntyvyys oli tosi alhaista. Nyt on menossa jonkin sortin buumi eikä kapasiteetti ihan vastaa tätä hetkeä. Aina ei voi kunnan isät ja äidit kaikkea ennustaa prikulleen oikein. Olosuhteisiin nähden ainakin minä olin oikein tyytyväinen palveluun ja tiloihin. Tärkeintä taitaa kuitenkin olla, että vauvojen kaikki tarpeet tyydytetään. Me aikuiset pystymme pikkasen joustamaan mukavuuden halustamme.
 
krisse-80
Edellisen kirjoittajan kanssa täysin samaa mieltä. Siis että osastot on alimitoitettu, kun odotettiin syntyvyyden laskevan, vaan kuinkas kävikään?!

Mutta ei mulla ole silti pahaa sanottavaa kolmen hengen huoneista. Itse siis synnytyin kesäkuussa 05, eli siitä on jo aikaa vierähtänyt ja 3a, jolla itse olin vauvan kanssa oli ainakin sillon vanhanmallinen osasto kolmen hengen huoneineen. Vauva nukkui mullakin kopassa ihan huoneessa, kun suihkussa kävin. Ja suihkussa ei koskaan tainnut ketään mun lisäksi edes sattua olemaan, vaikka osastot oli tupaten täynnä silläkin viikolla, kun mä neidin kanssa osastoaikaa vietin. Mulla oli se periaate, et sairaalassa ollaan se muutama päivä-viikko, ei loppuelämää, joten menee se vaikka päällä seisten.

Nyt olen taas elokuulla menossa synnyttämään TAYSiin ja saa sitten nähdä mikä on homman nimi. :whistle:
 

Yhteistyössä