Taysin asiakkaat ***

Se tarkoittaa sitä, että suurimmaksi kasvanut rakkula on läpimitaltaan 18mm.
Tsemppiä inssiin, se on loppujen lopuksi kivuton toimenpide.
Ite kyllä jännitin omaa ekaa inssiä aikoinaan niin, että se tuntu vähän inhottavalta. Toisella kertaa kun tiesin jo mitä tuleman pitää, se ei tuntunut miltään.

Mutta eipä se auta, se on niin uus tilanne, että pakostiki sitä tulee ekalla kerralla vähän jännitettyä.
 
wmp Oikeassa olet. Toi hengähdystauko tekee varmaan hyvää. Oli ekan kp:n paniikki päällä! Ja tajusin, että jos joka inssin jälkeen on aina kuukausi taukoa, niin hupsis vaan, tulee kesä ja sit ei tehdä mitään kun kaikki lomalla! Olen myöskin ollut tyyväinen saamaani palveluun, vaikka olen kyllä täysin menettäny toivoni näiden inssien suhteen. Lukenu liikaa varmaan toisten kokemuksia... :/

Noh... nyt luomuillaan ja viimeinkin ilman tupakkaa. Ei voi enää mistään syyttää itteänsä! Eikä kyllä lääkäreitä/hoitajiakaan. Kannustavia ovat olleet. :)
 
Tervehdys Taysilaisille! Tänään oli testauspäivä PASsista ja plussaa näytti! Olen niin innoissani. Toivottavasti kyytiläinen pysyy mukana loppun asti! Mulle siis siirrettiin 2 viikkoa sitten 1 PAS-alkio. 2 sulatettiin, kun olivat samassa oljessa, kumpikin selvisi sulatuksesta. Toinen alkio jatkoi kasvuaan ja tänään sain kuulla, että oli selvinnyt uudestaan pakastukseen :) Maaliskuun alun ultraa odotellessa =)
 
wmp
:flower: Hienoa Lion32! Ihanaa kuulla, että taysissakin onnistutaan!

Elenia juu, totuus on, että eipä meikäläiselläkään insseihin ollu paljon uskoa... Lähinnä sitä vaan odotteli, että lähenis maaliskuu ja ivf. Toivottavasti teillä inssit onnistuu eikä tarvis mennä pidemmälle!
Mä jo murehdin, että mahtaako sitä edes onnistua ivf:llä :/
Onko tietoa, että mitä tarkoittaa, kun mulle sanottiin, että seuraavia menkkojen ajankotaa täytyy "järjestellä" (mulla on kuitenkin suht säännölliset kierrot)? Ja silti samaan aikaa puhuttii lyhyen kaavan ivf:stä... Eikös juuri pitkä kaava tarkoita sitä, että lääkitys aloitetaan jo edellisessä kierrossa? Noh, viimeistään parin viikon päästä selviää, kun menen lääkärin juttusille.
 
Ihanaa Lion!! :flower: :heart:

wmp, aattelisko ne järjestelyä niin että punktio ja siirto ajottus sillain sopivasti, ettei mee viikonlopulle? Mutta hyvä tietää että lyhytkin kaava ois mahdollinen, monestihan sanotaan että julkisella tehtäs vaan pitkiä.., oon lukenu että sillä voitas saada enemmän munasoluja..
 
Kiitos kaikille onniteluista =) Testin jälkeen vasta piinaviikot alkaakin... Nyt vaan odottelee ultraa ja aikaa kun keskenmenon riski vähenee. Pelko on kova, ettei kaikki mene hyvin :/ Koko ajan tarkkailee oireita... Itsellä on pientä vuoto koko ajan niin pelkää pahinta...

Oliko teistä kukaan siellä maanantain luennolla?
 
Jep.. Lion, kovasti tarraa ja :heart:sykkeitä sinne suunnalle! Tehdäänkö se eka ultra muuten hoidon jälkeen polilla vai jossain muualla (kaupungin gynellä )?
En ollut luennolla, mutta semmoset tiedot jotenkin lohdutti että kuulema 6-7 ivf/icsi hoitoon onnistumis% nousee/pysyy samoissa.. ja pisemmällä blastoviljelyllä onnistuu 42%.. en muista oliko nää kaikki tiedot just tohon luentoon liittyviä =) mitä nyt muualta oon lueskellu..
 
[/url]


risupesä..............y 04/06............mm. endo............1.ivf
sani-sani.................................................................1.ivf
verve...................y 2v..........kr.vajaatoiminta..........iui
Ritva76...............h 08/08........vajaatoimintaa.........3.iui/ivf
Pelkkää kriisiä........................................................lääkitys, iui ?
Kipsu....................................................................2(-3).ivf, 1.pas
Elenia.....................................................................2.iui
wmp.........................................................................ivf


+++++
Lion32.....................................................................1.ivf, 1.pas
sarina13...................................................................ivf/icsi

 
wmp
Hejssan!
Seuraavassa kierrossa alkaa tapahtumaan; alustavasti punktio on suunnitteilla vkolle 13. Riippuen siitä, koska seuraava täti suvaitsee saapua, toivottavasti viimeistään parin viikon päästä (kerrankin tuskin malttais odottaa sitä vihulaista...). Vastaanotolla sanottiin, että varaudu 3 pvän sairaslomaan, onko punktion jälkeen tosiaan niin huonossa hapessa??! Muistan lukeneeni aiemmin, että päivän toipumisella olisi jotku pärjänny.
Ja tosiaan, ns. lyhyellä kaavalla mennään. Mun kierto on tähän asti ollut iha säännöllinen *koputtaa puuta*, joten sen vuoksi kokeillaan ensin näin. Ja hei, mä olin ultran mukaan juuri ovuloinu, joten kehotettiin tekemään r-testi ennen gonalin piikittämistä. Jeah right. Luomuplussa :/ . Mulla on lievästi pco ja miehellä suurinpiirtein kaikki ok..., mutta eipä olla onnistuttu reilussa parissa vuodessa.

Risupesän uutisia luin toisesta ketjusta, hienoa, että sait peruutuspaikan =)
Mitäs muiden tayssilaisten toimiin kuuluu?
 
Tervetuloa wmp!

Nuo punktion teko ja jalkikivut vaihtelee todella paljon. Jollakin ei mitaan kipuja punktiossa. Minulla myos oikea puoli kivuton, mutta vasemmalta kun otettiin vihloi todella paljon, mutta hoitaja silitteli oikeaa katta ja mies puristi vasenta, niin siita selvittiin :) Itsellani punktiota seuraavat kaksi paivaa melko kivuliaita. Kaksinkerroin kavelin jos johonkin halusin menna (lue vessaan tai sohvalle). Ei puhettakaan toihin menosta. Mutta niin kuin jo mainitsit, niin jotukut menee toihinkin jo seuraavana paivana eika mitaan kipuja.

Tuossa aiemmin sanoin etta 14 munasolua saatiin talteen punktiossa. Niista 5 heti huonoa. 9 lahti hedelmoittymaan, mutta lopulta vain 2 kelvollista. Molemmat laitettiin, ei mitaan pakkaseen.

Olemme yrittaneet lasta reilut 2v. Tutkimuksissa todettiin etta molemmat munasarjat tukossa ja toinen kylla muutenkin vaan puolikas, koska jouduttu operoimaan vuosia sitten kohdunulkopuolisen raskauden takia. Ja sitten samalla huomattiin myos kilpirauhasen vajaatoiminta. Miehella kaikki ok.

Nyt menossa pp8. Eli ns. piinapaiva nro 8, tuoresiirron jalkeen. Ensi perjantaina voi tehda raskaustestin. Pitkat on paivat...
 
Terve wmp :wave: Tovottavasti pääsette etenemään suunnitelmien mukaan!
Sarinalle tsemppiä piinailuun!
Meillä tulossa perjantaina eka inssi, jännittää vähäsen :D Kävin ultrassa, toisella puolella 12mm folli ja toisella 10mm folli. Olen syönyt clomeja tässä kierrossa ekaa kertaa ja torstaina pistän pregnylin.
 
Kuinkahan joustavasti polille voi sopia sen spermanluovutusajan ivf.ää varten? Kuinka varattu se "koppero" yleensä on..? Ku nyt on TAAS sama vanha ongelma.. exä ei haluis olla pois töistä tän takia ja koittaa kysellä pekkasia,.. menee taas niin vaikeeks :ashamed:

Mites verven inssi, onko jo jotain oireita? =)

Onnea sarina13, luin kuulumisia tuolta tammikuun ketjusta! :flower: :flower:
 
Kiitos Risupesa!

En ollutkaan vissiin huomannut tahan ketjuun uutisia laittaa. Eli plussaa tuli :D Perjantaina soitin tuloksesta. Sain ensimmaisen ultran 31.3. ja on Tayssissa. Ei se piinailu kylla tuohon plussaan lopu. Nyt vaan ei enaa odoteta plussaa vaan etta olisi viela kohdussa 31.3. Minulla ei vielakaan muita oireita, kuin vatsan nippailu. Jotenkin sita vaan ajattelee, etta kylla sita nyt enemman pitaisi oireita olla, etta kaikki hyvin. Miksi ei pahoinvointia, rintakipuja, heikotusta jne. Eli sama meno jatkuu kuin piinaviikoilla, huh,huh...

Minulla kyseessa ensimmainen ivf ja ikaakin jo 38. Eli kylla noita ihmeita tapahtuu! Tsemppia kaikille hoitoihin ja aurinkoisia kevat hankia!
 
Onnea onnea Sarina :flower: :heart:

Mulla oli perjantaina inssi, meni hyvin. Ei ole oikein muita tuntemuksia kuin alavatsassa välillä nippailuja ja alaselkä oli eilen kipeä. Olen ymmärtänyt, että tuo on ihan tyypillistä inssin jälkeen. Pitää malttaa mielensä mahdollisten oireiden suhteen ;)

risupesä, meillä miehelle varattiin aika ovumiaan (vaikka ollaan Taysin asiakkaita), varmaan siittiöiden pesun takia. Muuten en tiedä kuinka joustavasti "koppia" saa varata. Meillä aika ajoitettiin inssin ajan suhteen.
 
Onnea hirmuisesti Sarina!

En ole hetkeen täällä käynyt... Luomukuukausi oli ja meni. Nyt parasta aikaa yritän päästä Taysiin läpi ja saada uusia aikoja, mikä ei ole helppoa! Toista inssiä siis odottelen. Mä olin melkein varma, että taas ne menkat sieltä ilmestyy, mutta ainahan sitä salaisesti jotain ihmettä toivoo. Nää tuntuu niin turhalta kidutukselta nää inssit! Pääsis vaan suoraan ivf:ään. Onhan noita onnistumisiakin inssillä, mutta tiedättehän tämän fiiliksen tähän aikaan kuusta. Eli aika epätoivoinen olo siis taas!

Mutta piristi lukea täältä positiivisia uutisia. Jaksaa taas itse yrittää! :)
 


risupesä..............y 04/06............mm. endo............1.ivf
sani-sani.................................................................1.ivf
verve...................y 2v..........kr.vajaatoiminta..........iui
Ritva76...............h 08/08........vajaatoimintaa.........3.iui/ivf
Pelkkää kriisiä........................................................lääkitys, iui ?
Kipsu....................................................................2(-3).ivf, 1.pas
Elenia.....................................................................2.iui
wmp.........................................................................ivf


+++++
Lion32.....................................................................1.ivf, 1.pas
sarina13......kr. vajaatoim+tukk.mun.johtimet.........1.ivf



 
Harjoittelin hieman tuon listan paivitysta. Nakojaan meni ok. Eli lisailin omaa infoa lapsettomuuden syysta ja mika hoitomuoto. Pahoittelen kun minun tekstista puuttuu nuo suomalaiset merkit, mutta en osaa niita tahan koneelle laittaa :ashamed:

Elenia ja Verve: kiitos onnitteluista! Kyllahan tuo plussa on aivan ihana asia, mutta ei se kylla piinaamista lopeta. Tanaan tein kolmannen testin. Nyt vainoharhaisena katselen ja vertailen viivojen vahvuutta edellisiin. Raskausoireita ei ole, joten sekin vaivaa. Ihanaa jos tulokseni antoi voimia jatkoon ja positiivista mielta. Nehan ovat naissa hoidoissa myos todella tarkeita!
 

Yhteistyössä