Taysin asiakkaat ***

Joskus se aurinko näkojään paistaa risukasaankin! Hoitaja soitti juuri että päästään sittenkin loppuvuodesta viellä toiselle hoitokierrokselle juurikin sen huonon sperman takia...Uskomatonta!
Mikä tiu83 tilanne on? Onko Jenksulalla tuntemuksia?
 
Mulla palaa ainakin jo käämit. Clomit testattu aikoinaan eikä mitään munasolujen kasvua. Nyt sit eka hoitokerta taysin puolella ja femaria popsittu. Eilen oli ultra eikä femar ole saanut mitään elonmerkkejä mun muniksiin. Pistoshoidoilla siis mennään nyt ja torstaina uus ultra. Jotenkin mulla on niin epätoivonen olo et mikään hormoni ei auta ja turhaan syön ja vetelen noita kalliita lääkkeitä. On taas sellanen olo et hitto kun olis edes vanha ja lihava niin olis joku syy mistä syyttää etten toimi ollenkaan. mutta ei (-85 ja hoikka olen). Ehkä tämä tästä. Katotaan mitä torstaina sanotaan. Ehtiiköhän tässä edes limakalvoja kasvatella kun olivat kuulemma surkean ohutta kamaa..
 
Linnu85: Toihan oli mahtava uutinen :heart: Toivotaan että nyt sitten onnistuu!!

Tarantellah: Toivottavasti sun munikset ja limakalvo alkaa kasvaa kunnolla että pääsette jatkamaan hoitoja normaalisti :heart:

Testi tosiaan aamulla tehty ja negaahan se näytti niin ku arvasinkin.. Aamulla tuntui turhalta edes tehdä koko testiä kun tiesin kuinka käy.. Koitetaan nyt heti uudestaan tästä seuraavasta kierrosta uudestaan ja sen jälkeen pidetään jonkun aikaa taukoa.. Pakko kai se on antaa kropan välissä rauhottua kun kaikenlaisia mömmöjä aikansa on itteensä pumpannu ja saapahan oma mielikin levätä jonku aikaa..
 
Tarantellah: Sun tilanteeseen en osaa kyllä sanoa mitään. Toivotaan että torstain ultrassa limakalvo ois paksumpi.
tiu83: Voi negojen joukkorynnäkkö! Teille olis niin jo suonut onnistumisen. Toivotaan nyt että seuraava jo toisi toivotun tuloksen!
 
Tarantellah: Mites ultra meni?

(.) Ei mitään uusia tuntemuksia. Menkkaolo vaan voimistuu. Nyt on pp8 eli ens viikon keskiviikkona ois testipäivä. Mutta eilisestä lähtien on ollu se sama 'ramppaan kokoajan vessassa'- tunne kun normaalistikin ennen menkkoja. Tissit edelleen arat. Mahan kosketusarkuus on hävinny. Ainoo mikä on säilyny on yöllä vessassa käyminen :mad:
Onneks sain kuitenkin töitä näin nopeesti eikä oo kerenny joka minuutti kuulostella missä nyt vihloo tai on vihlomatta=)

Mihis kaikki muut tämän ketjun immeiset on hävinny? Meitä on kovin vähän enää turisemassa :)
 
No limakalvo oli hurjat 5mm mutta kasvanut kuitenkin. Follikkeleita oli paljon. pieniä suurin osa mutta yksi oli 12mm. Jatkan siis pistoksia sunnuntai iltaan ja maanantaina amusta uusi ultra. joko se on kasvanut ja piikki irrotukseen. ei ole kasvanut tai sitten noi sen kanssa kilpailevat munasolutkin on kasvanut ja sit en tiedäkään mitä tapahtuu :/ Mutta kalliiksi tää tulee julkisellakin jos joka kuukausi maksaa yli 300e yhdestä hoidosta.. ei ole kauhean kauan varaa sit.
 
no kerkiää ehkä nippa nappa tuleen täyteen jos edes kerkiää. tohon yli 300e on laskettu polikäynnitkin. eihän hormonit vie kunjonkkun 220e kuussa ja näemmä melkein 150e tulee sairaalamaksuja. alkuvuosi oliskin hyvä alottaa niin se lääkekatto menis umpeen. meillä kun tulee joulu-tammikuu kuitenkin hyppyä kun mä lähden 3 viikoksi reissaileen. eli pari kiertoa vielä tänä vuonna keritään mennä.
 
Toi lääkekatto on kyllä ihan liian korkee tämmöselle tavan tallukalle :/ Vaan ei kai se auta kun kestää kun on leikkiin ryhtyny. Jos ei lasten kasvatus oo ilmasta niin ei oo kyllä tekeminenkään sano kuka mitä tahansa :)

Omaan napaan turisen saman kun tuonne toiseenkin ketjuun :)
(.) Eipä tässä kummosia taas. Tissit edelleen ihan he*****n kipeet ja kipeytyy vaan kokoajan. Perjantaina olin ihan ilmalla täytetty norsu. Ei meinannu housuja pystyä kiinni pitämään saatikka, että ois johokin suuntaan taipunu. Tuo on mulla yleensä varma merkki menkoista. Lauantaina sit aamupäivästä tuli vähän punasta tuhnuttelua mut siihen jäi. Sunnuntaina taas aamulla vähän rusehtavaa tuhnua mut siihen jäi eikä sen jälkeen mitään. Viime yönä heräsin kun mahaa vihlo tai kipristeli tai jotain ihan mielettömästi ja olin varma että aamulla on puoli sänkyä veressä mutta ei. Edellenkään ei mitään eilis aamun jälkeen, paitsi tissit kipeemmät. Testipäivä ois keskiviikkona. Päätin niin vakaati etten osta testiä yhtään aiemmin mutta tuolla se nyt on. Mietinkin, että josko sen tässä tekis. Vessahätä on armoton monen tunin pihistelyn jälkeen mut kun en osaa päättää haluanko pettyä nyt vai vasta keskiviikko aamuna :LOL:... on jotenki niin varma olo siitä, että lääkkeet pitää normivuodon pois.
 
Voi jummi ja jammi, en jaksanu piinailla loppuun. Miehen kans yhteistuumin päädyttiin sit tulokseen että testataan :)) ja sehän oli plussa, joskin haamu mutta kuitnekin ihan selkeesti nähtävä. Ei kyllä kauhessti uskalla vielä ilakoida kun oli sitä vuotookin. Jos se oli haamu vaikka siks että on tullu keskenmeno ja arvot laskemassa.
Voi jumpis, silti ei oikein tiedä kuinka päin olis :popcorn:
 
Jenksulalle paljon paljon onnea. Toivottavasti otat muutaman meistä mukaan perässäs! :)

kolmas käynti ultrassa. yksi komea follikkeli ja muut surkastuneet pois. Äsken meni sitten pregnyl ja huomenna olis edessä pupuilu. Aloitan siis pitkästä aikaa piinailun taas :)
 
Meillä oli tänään eka käynti :) Lääkäri oli aivan ihana samainen lääkäri hoiti minua vuosi sitten kohtutulehduksen aikaan :) Tuli niin älyttömästi infoo ,että oon ihan sekaisin :) nooh ens kierrossa oli ekaan inssiin tarkotus mennä :) pistäminen on kyl vähän jännittävä juttu mut eiköhän sitä hengissä selvitä :)
 
Azure: Meille viimeksi siirrettiin kaksi alkiota. Ei edes tietty ennen kun paikanpäällä että olivat sellaista suunnitelleet!
Tuuli 1976: Mukava että joku muukin on samassa tilanteessa ainakin lähes, ittellä sama juttu taas edessä ja nyt sitä miettii kaiken laista enemmän kun tietää mitä on tulossa! Toisen IVF:n suunnittelu 18 pv! (Apua!)
 
Mulle ei lääkäri suositellut kahta alkiota pakkasesta, kun kysyin, mutta silti suostui siihen. Sitten kun siirron aika tuli, siirron tekijä taivutteli mut ottamaan vain yhden ja lopulta suostuin. Toinen sulamaan otettu luvattiin pakastaa, jos selviää seuraavaan päivään, mutta ei selvinnyt. Mulle kolme vuotta sitten tehty eka alkion siirto tarttui hyvin ja siitä yksi lapsi on jo. Ja sektiolla synnytin. Siksi eivät oikein halunneet kahta laittaa.
 
Mulla on siirretty TAYS:ssa kaksi alkiota jo kahteen otteeseen. Ovat olleet vieläpä oikein hyviä alkioita - mutta meillä onkin jo 4. ICSI, joten se saattaa vaikuttaa.
Lääkärit katsovat myös naisen pituutta alkioita siirrettäessä. Jos on kovin pienikokoinen nainen, niin hänelle ei kovin mielellään siirretä kahta alkiota. On nimittäin mahdollista, että alkioista kasvaakin jopa kolme tai neljä vauvaa.

Onko kenelläkään tietoa TAYS:n joululomista? (Joo, nyt on vasta lokakuun alku, muta silti.) Yritän tässä sumplia elämääni siihen kuosiin, että pääsisi PAS:iin.
 
^Tuuli 1976 Menkat alkoivat maanantaina ja tässä 2. hoidossa on eri lääkkeet ja eri systeemit: 1. hoidossa oli Gonal F kp 2-> ja ultra oli kp 6 (eli 5. pistospäivä, jolloin myös alkoi Orgalutran). Nyt hoito alkoi kp 2 Synarelanilla ja tänään kp 3 alkavat pistokset Menopurilla. Ultra on sovittu kp 8 eli ensi maanantaille. Muusta en tällä hetkellä tiedä (eli kuinka kauan pistellään, koska on punktio jne.)
Ilmoittelehan Tuuli 1976 tilanteestasi. Ja muutkin Taysilaiset.:wave:
 
pepponen: kiitos tiedoista! :) mulla on tosiaan ihan eka IVF tulossa, takana on kolme epäonnistunutta inssiä ja kaksi ovulaation induktiota Avalla. Näiden epäonnisten juttujen jälkeen pääsimmekin nopealla aikataululla Taysiin ja suoraan IVF:ään. Meillä on takana noin pari vuotta lapsettomuutta. Minkälainen historia teillä on näissä hommissa?
Aloitan pistelyn Puregon annoksella 250, kp2-8. Menkkoja tässä edelleen odottelen alkavaksi, jotta pääsisimme tositoimiin :)
 

Yhteistyössä