Taysin asiakkaat ***

syssy Kirjoitit, että teillä on 4. ICSI. Saanko kysyä, ovatko ne kaikki tehty julkisella puolella (TAYSissa)? Minua lähinnä kiinnostaa, miten ja millä perusteilla olette saaneet/päässeet 4. ICSIin. Meillä on taustalla 2 ICSIä, joissa kummassakin pääsimme vain yhteen tuoresiirtoon (1:ssä siirrettiin ainoat hedelmöittyneet 2 alkiota ja 2:ssa ainoa hedelmöittynyt alkio). Nyt mietin, miten ehdoton tuo 3. hoidon raja on ja millä perusteilla voi saada useamman hoidon. Osaako joku muu myös kertoa?
 
Mulla alkaa pregnylin pistäminen tänään :) on kyllä aika jännää kun ei ole piikittämisestä kokemusta ennestään:) pe olis ultra ja sit selvii millon tehdään inssi :) toiveikkaana ollaan mut realismi pitää muistaa ettei ihan masennu jos ei onnistu..
 
Tuuli1976 oletko jo saanut epikriisin? Mulla oli pas siirto ke 26.10. ja siitä tuli epikriisi jo saman viikon perjantaina 28.10. Mulla ei kyl jääny pakkaseen mitään eli mitään ei jatko viljelty, mut eihän niitä nyt montaa päivää viljellä...
 
Lion33: ei vieläkään olee tullut :( Soitin torstaina polille ja sieltä vastasi "se epämiellyttävä hoitaja". Oli tosi tympeänä ja sanoi, että joskus näissä vaan kestää. Ostavat pakastus- sun muut palvelut Ovumialta, jotan tällaista selitti. Puhelusta jäi tosi paha maku suuhun ja me ei siis tänä päivänäkään tiedetä, onko pakkasessa mitään ja mitä lääkäri on IVF:stä yleensäkin sanellut :(
 
pepponen: Anteeksi, kun vastaus tulee vasta nyt. Toivottavasti pongaat sen tästä. Me käytiin ensin yksityisellä puolella 3 ICSI:tä ja nyt kun ollaan TAYS:ssa, niin laskuri lähti nollasta. Eli saadaan TAYS:ssa kolme hoitoa.
 
Terve vaan
Meillä oli eka käynti tiistaina Taysissa.
Maanantaina pääsen sit heti aukiolotutkimukseen ja siitä se sitten lähtee.
Vähän kyllä jännittää toi tutkimus kun kipukokemuksia on niin erilaisia, toisilla vaan pientä paineen tunnetta ja toisilla ollu todella kivulias :/ Mutta sittenhän sen tietää kun on itse käynyt.
Taustaa sen verran, että minä 27 ja mies 28. Tuloksetonta luomuyritystä takana kohta kaksi vuotta ja nyt sitten aloitettu hoidot. Mitään selkeää syytä ei ole kummastakaan ainakaan vielä löydetty, eli toistaiseksi uskallan olla melko optimistinen.
 
Aukiolotutkimuksesta selvitty. Sattui kyllä melkoisesti mutta ei se ihan sietämätöntä ollu. Pääasia kuitenkin on se että kaikki oli kunnossa eli "oikein nätisti virtaa läpi" näin lääkäriä lainatakseni :)
Ensi kuussa olisi sitten ensimmäisen inssin aika jos menkat alkaa ajallaan ja ehditään toimenpide tehdä ennen klinikan joululomaa..
 
Linnu85: Eipä tänne ihmeempää, lokakuussa oli tarkoitus mennä taas siirtoon mutta alkio ei selvinny sulatuksesta.. Nyt on pp13 ja odotukset ei oo korkealla taaskaan.. Mitään oireita ei oo ollut, ei edes tissit oo kipeät vaikka ne yleensä tulee heti kipeiksi kun alottaa luget.. Nyt on pari päivää ollu sellaista menkkajomotusta joten kyllähän ne varmaan alkaa heti kun lääkkeet saa lopettaa. Huomenna saa testata mutta tuntuu jotenkin turhalta kun on taas niin varma että negaa se näyttää niin ku tähän asti aina.. Pakkasessa ei oo enää mitään kun nyt viimeksi sulatettiin kaikki kolme mitä oli ja vain yksi selvisi sulatuksesta eli kaikki alkaa sitten seuraavaksi taas alusta mutta pidetään nyt vähän pitempi tauko että saa mieli ja kroppa levätä.. Mitenkäs teillä? Mun olisi kans tehnyt mieli mennä kattomaan toi hiljaa toivotut mutta jätin kuitenkin väliin ja nyt harmittaa tosi paljon!
 
tiu83: Meillä kans meni se pakkanen sillon viimeisen passin jälkeen tyhjäks ja jono oli se 6-9kk mutta soittivatkin että päästään nyt kuitenkin tän vuoden puolella toiseen ICSI:iin ja nyt on piikitykset ja punktio takana ja eilen haettiin kyytiläinen mukaan. Kolme saatiin pakkaseen Top alkioita, aika vähän mutta tyhjää parempi. Ne kaikki on pakastettu omaan olkeen kun oli hyvänlaatuisia. Päivä kerrallaan mennään eteenpäin ja toivotaan parasta mutta pelätään pahinta. Tulethan sitten kertomaan kuinka teidän kävi! Onko se endo kuitenkin pysynyt aisoissa?
 
kirjottelen nyt ekaa kertaa tähän ketjuun, sivusta olen kyllä seuraillut, te jotka myös hoidoissa käytte Tays:ssa nii muistaisko joku millai se joulun kiinni olo aika oli?

itselläni takana ensimmäinen, epäonnistunut, ivf ja nyt oottellaa sit joulukuun kuukautisia jotta voisi aloittaa lääkkeet että voitaisiin tehä pakastealkio siirto, ainut mikä meni itseltä ohi kun hoitajan kanssa keskustelin oli juuri tuo kiinni olo aika....

toivoo niin että ei joutuisi oottamaan helmikuulle sen siirron kanssa....

hieman ehkä malttamaton ;)
 
Kiitos Tuuli 1976 vastauksesta :)

sain joo vastauksen jo ja oli lähinnä se aukeemis päivä tärkee kun tässä on toivottu että kp1 ajoittuisi sillai että pystyttäsiin menee siihe puoliväli kierron aikaa ultraan ja saataisiin siirto tehtyä tammikuussa ja nyt jopa kävikin niin että näin saattaapi onnistua :)

onkos teillä muilla ollut tuota Zumenon 2mg käytössä, mietin vaan että millaisia on sivuoireet olleet?

oottaa taas niin innolla et pääsee jännitteleen että onnistuisko tällä kertaa tuo istutus :)
 
justiinalla on ilmeisesti tiedossa, koska TAYS on taas auki, itse en ole sitä muistanut edes kysyä. ;) Eli milloin joulutauko loppuu?

Mikä on Linnun tilanne? Marraskuussa olette näköjään saaneet kyytiläisen matkaan, onko hän yhä matkassa? Toivottavasti on!

Itse täällä piinailen, pp6 on alkamassa.
 
pepponen: Kyllä täällä kyytiläinen on edelleen matkassa mukana! Viime viikolla oli ultra, alkio sykkeineen löyty. Ihmeellistä että kaiken huonon tuurin ja epäonnistumisen jälkeen se onnistui sittenkin, tai no nyt ainakin näyttäisi hyvältä sitähän ei tiedä mitä huominen tuo tullessaan! Toivotan teille kaikille oikein paljon onnea hoitoihin ja etenkin niitä onnistumisia!
Linnu ja pikkuinen 8+2
 
Huomenta vaan!

Täällä on yksi parisko Tayssin asiakkaana ja tällä hetkellä tuota Synarelaa sumutellaan menemään. Ensi viikolla torstaina olis aika ultraukseen ja samalla sitten alkais ensimmäistä kertaa pistämiset. :rolleyes: Taisinkin kirjoitella tuossa paria kuukautta aikaisemmin kun ensimmäinen käynti oli tulossa, nyt sitten onkin alkaneet pikkuhiljaa ne ns. tositoimet. :D

Meillä tosiaan tilanne, että miehellä huonot siittiöt niin joko hoitomuotona IVF - tai ICSI, kuulemma määräytyy sitten punktiovaiheessa kun mieheltä on saatu näyte. Tai ensimmäisellä kerralla lääkäri sanoi, että ICSI, mutta nyt tällä suunnittelukäynnillä tympeä lääkäritäti totesi, että sen näkee sitten kumpi. Mies tosiaan kyllä popsii tällä hetkellä clomifenejä, toivottavasti nyt niistä olisi jotain tulosta tullut.

Vauvakuume on taas alkanut nostamaan päätänsä, kun toiveetkin alkaneet nousta. Joskos meillekin tulisi viimein ihka eka plussa ja vauva! Nyt vaan on kovasti alavatsaa kipristellyt ja nipistellyt, menkkoja siis odotellessa.
 

Yhteistyössä