Te äidit jotka ette kerkeä edes vessassa käydä!

  • Viestiketjun aloittaja Milla
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja mulla:
mulla on kolme lasta ( iät 3v, 1v10kk ja 5kk) ja olen päivät yksin heidän kanssaan. monesti on kyllä sellainen olo että en kerkeä mitään, ja omaa vessassa käyntiäkin saa odottaa että milloinkahan kerkeäisi. ei tietenkään kaikki päivät ole sellaisia, mutta joskus.
mutta kyllä se tästä helpottaa kun vauva kasvaa, nyt menee paljon aikaa siihen että kanniskelen tuota pientä sylissä viihtyjää huoneesta toiseen :)
Siis voisitko ihan rautalangasta vääntää, että miten niin et kerkeä vessaan?
Etkö osaa lukea? Tuossahan luki, että pienintä pitää kantaa koko ajan.
Eikö voi istua pöntölle lapsi sylissä? :D
Nooo.... Ei.
 
xx
Miksi pitäisi istua pöntölle lapsi sylissä? Minä ainakin koen vessassa käynnin (siististi) hivenen hankalaksi - sen kummemmin sitä hankaluutta erittelemättä, jos lapsi istuu (venkoilee, kääntyilee, kurottelee, itkee) sen ajan sylissä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja xx:
Miksi pitäisi istua pöntölle lapsi sylissä? Minä ainakin koen vessassa käynnin (siististi) hivenen hankalaksi - sen kummemmin sitä hankaluutta erittelemättä, jos lapsi istuu (venkoilee, kääntyilee, kurottelee, itkee) sen ajan sylissä.
Niin. Onhan siinä riisumista ja pukemista ja kurkottelua ja taipumista. Ei siinä elävä lapsi oikein mukana pysy.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja mulla:
mulla on kolme lasta ( iät 3v, 1v10kk ja 5kk) ja olen päivät yksin heidän kanssaan. monesti on kyllä sellainen olo että en kerkeä mitään, ja omaa vessassa käyntiäkin saa odottaa että milloinkahan kerkeäisi. ei tietenkään kaikki päivät ole sellaisia, mutta joskus.
mutta kyllä se tästä helpottaa kun vauva kasvaa, nyt menee paljon aikaa siihen että kanniskelen tuota pientä sylissä viihtyjää huoneesta toiseen :)
Siis voisitko ihan rautalangasta vääntää, että miten niin et kerkeä vessaan?
Etkö osaa lukea? Tuossahan luki, että pienintä pitää kantaa koko ajan.
Eikö voi istua pöntölle lapsi sylissä? :D
Tottakai voi, mutta se on eri asia onnistuuko se asia sitten siinä, vai onko helpompi odottaa sopivampaa hetkeä.
 
tänään harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja mulla:
mulla on kolme lasta ( iät 3v, 1v10kk ja 5kk) ja olen päivät yksin heidän kanssaan. monesti on kyllä sellainen olo että en kerkeä mitään, ja omaa vessassa käyntiäkin saa odottaa että milloinkahan kerkeäisi. ei tietenkään kaikki päivät ole sellaisia, mutta joskus.
mutta kyllä se tästä helpottaa kun vauva kasvaa, nyt menee paljon aikaa siihen että kanniskelen tuota pientä sylissä viihtyjää huoneesta toiseen :)
Siis voisitko ihan rautalangasta vääntää, että miten niin et kerkeä vessaan?
Etkö osaa lukea? Tuossahan luki, että pienintä pitää kantaa koko ajan.
Eikö voi istua pöntölle lapsi sylissä? :D


oletko istunut itse paskalla 1 vuotias sylissä vaikka menkkojen aikaan?vaihda siinä siteet/tamponit ja pyyhi pyllys kun toinen koittaa tarttua kaikkeen irralliseen.
 
vieras
Mutta kyllähän teillä super-äideillä on jo kaksivuotiasta pidetty alasti kotona ja kytätty milloin pili nousee. "Hyvä Risto, tuo onkin aivan normaalia ja tervettä, kehosti toimii! Aikuisena sitten pääset käyttämään pippeliäsi kun odotat 15 vuotta vielä, silloinpa se peniksen jöpötys tulee tarpeeseen :) Ja voit vaikka työntää vauvanreikään. Ja kaikki elivät elämänsä onnellisena loppuun amen." Oikeasti kun näyttää, että kaksplussankin lehtikirjoittajaäiti on hyvin tarkoin kertonut isän peniksen jäykkyydenkin, mutta omaa alapäätä ei kehdannut samassa lauseessa mainita oikealla nimellä . Ei ihme jos tyttölapsilla on sitten vinksahtanut kuva itsestään kun pillu on vain vauvanreikä eli antaa käsityksen, että seksi on syntistä paitsi jos tarkoituksena on "lisääntyminen" :)
 
ap
Onko teillä sitten sellaiset kodit että ne on täynnä vaaravyöhykkeitä ja irrallisia tavaroita joihin ei saisi koskea? Ja siksi olette niin kiinni lapsissa?


Ja mitä tulee tuohon lapsi sylissä vessassa käymiseen niin eikö yksivuotias sen pienen hetken voi olla vessan matolla sen aikaa kun äiti tekee asiansa? Tai vauva siinä lattialla?
 
tänään harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mutta kyllähän teillä super-äideillä on jo kaksivuotiasta pidetty alasti kotona ja kytätty milloin pili nousee. "Hyvä Risto, tuo onkin aivan normaalia ja tervettä, kehosti toimii! Aikuisena sitten pääset käyttämään pippeliäsi kun odotat 15 vuotta vielä, silloinpa se peniksen jöpötys tulee tarpeeseen :) Ja voit vaikka työntää vauvanreikään. Ja kaikki elivät elämänsä onnellisena loppuun amen." Oikeasti kun näyttää, että kaksplussankin lehtikirjoittajaäiti on hyvin tarkoin kertonut isän peniksen jäykkyydenkin, mutta omaa alapäätä ei kehdannut samassa lauseessa mainita oikealla nimellä . Ei ihme jos tyttölapsilla on sitten vinksahtanut kuva itsestään kun pillu on vain vauvanreikä eli antaa käsityksen, että seksi on syntistä paitsi jos tarkoituksena on "lisääntyminen" :)
mielipide tuokin.varsinkin puhutaan kuinka kiire äidillä on.
 
Tiina
Alkuperäinen kirjoittaja deb:
Mulla se on paremminkin tunne, että on oltava joka sekunti hälytysvalmiudessa ja koko ajan tuntosarvet pystyssä. Ja se on väsyttävää ja rasittavaa, sekä henkisesti että fyysisesti. Pystyn kyllä käymään vessassa, mutta saletisti sillä aikaa joku lapsista tekee jotakin sellaista mitä ei pitäisi tehdä, ja joudun ryntäämään ulos suunnilleen housut kintuissa. Jatkuva varuillaanolo rassaa.
Näin juuri. Minä syön kyllä aina lasten kanssa. Iltapalan syön,ku lapset nukkuu...RAUHASSA.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Onko teillä sitten sellaiset kodit että ne on täynnä vaaravyöhykkeitä ja irrallisia tavaroita joihin ei saisi koskea? Ja siksi olette niin kiinni lapsissa?


Ja mitä tulee tuohon lapsi sylissä vessassa käymiseen niin eikö yksivuotias sen pienen hetken voi olla vessan matolla sen aikaa kun äiti tekee asiansa? Tai vauva siinä lattialla?
No eihän talossa tarvitse olla kuin sohva ja tuoli, niin lapsi voi jo loukkaantua. Teillä ei ilmeisesti niitä ole, vai?
 
Mä teen sen perisynnin jolla leimataan palstalla huonoks äidiks, eli annan vauvan huutaa, ei se särki mene vaikka sen minuutin pari karjahtelee sängyssä jos sattuu heräämään just kun oon suihkussa shamppoo päässä tms.. :whistle:
 
sipi
Alkuperäinen kirjoittaja sipi:
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja sipi:
Kaiken keskellä eniten ärsytti vauva-aikana ne kommentit, että "ei nyt joka inahdukseen tarvii reagoida" tms. Joopajoo... väsyneenä ei jaksanut tuohon vastaan väittää, kun joku tuommoista puheli ja miehen kanssa vaan sitten katsottiin toisia ymmärtäväisinä... kyllä ne vauvat vaan voi olla eriaisia.
Vauvoja on tottakai erilaisia, mutten yhtään tajunnut miten tuo liittyi siihen mitä minä juuri kirjoitin :)
Minä oon kyllä reagoinut joka inahdukseen, ts. en ole itkettänyt kumpaakaan muksua.
Sori, luin vähän väärin tuon sun aloituksen. Mutta siis mulla oli tilanne se, että jouduin kanniskella alussa tosi paljon kun vauva viihtyi max 2 min kerrallaan sitterissä tai lattialla. Päiväunetkin oli noin 30 min kerrallaan. Laitoin lattialle tai sitteriin aina kun oli tyytyväinen ja siinä viihtyi, enkä juossut joka kitinästä hakemaan syliin. Mutta niin se vain oli että esim. suihkussa käyminen tai syöminen oli selviytymistaistelu. Mutta nyt kun vauva on jo yli 6 kk niin tuo aika on muisto vain. Kaikki helpottui kun vauva lähti liikkumaan ja osaa jo itse tutkia maailmaa.


Niin ja lisään vielä että vessassa kävin vaikka vauva olis lattialla itkenytkin. Siinähän nyt ei paljon vaihtoehtoa edes ole...
 
Lissu
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Onko teillä sitten sellaiset kodit että ne on täynnä vaaravyöhykkeitä ja irrallisia tavaroita joihin ei saisi koskea? Ja siksi olette niin kiinni lapsissa?


Ja mitä tulee tuohon lapsi sylissä vessassa käymiseen niin eikö yksivuotias sen pienen hetken voi olla vessan matolla sen aikaa kun äiti tekee asiansa? Tai vauva siinä lattialla?
No meidän vessaan ei kyllä mahtuisi. Mutta en mä vauvaiän jälkeen ole asiaa kokenut ongelmaksi, jätän vessan oven auki (yksin ollessani) niin ei ole ollut hankaluuksia. :)

Vaaravyöhykkeitä... ei, mutta vilkas lapsi keksii kaikenlaista. :D Meidän 2 v on tässä viime päivinä mm. käynyt nuohoamassa takan ja kaatanut kaapista kaurahiutaleet ja sokerit lattialle sillä välin kun mun silmäni on välttänyt.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Onko teillä sitten sellaiset kodit että ne on täynnä vaaravyöhykkeitä ja irrallisia tavaroita joihin ei saisi koskea? Ja siksi olette niin kiinni lapsissa?


Ja mitä tulee tuohon lapsi sylissä vessassa käymiseen niin eikö yksivuotias sen pienen hetken voi olla vessan matolla sen aikaa kun äiti tekee asiansa? Tai vauva siinä lattialla?
No eihän talossa tarvitse olla kuin sohva ja tuoli, niin lapsi voi jo loukkaantua. Teillä ei ilmeisesti niitä ole, vai?
No ei tarvitse. Tuli vain mieleen yksi äiti, joka itsepintaisesti pitää Pentikin maljakoita sohvapöydällä ja kirjoja hyllyn alimmilla hyllyillä ja sitten tuskailee, kun koko ajan saa varoa ettei Pertti vaan kaada mitään tai ota mitään =)
 
Lissu
Alkuperäinen kirjoittaja tänään harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mutta kyllähän teillä super-äideillä on jo kaksivuotiasta pidetty alasti kotona ja kytätty milloin pili nousee. "Hyvä Risto, tuo onkin aivan normaalia ja tervettä, kehosti toimii! Aikuisena sitten pääset käyttämään pippeliäsi kun odotat 15 vuotta vielä, silloinpa se peniksen jöpötys tulee tarpeeseen :) Ja voit vaikka työntää vauvanreikään. Ja kaikki elivät elämänsä onnellisena loppuun amen." Oikeasti kun näyttää, että kaksplussankin lehtikirjoittajaäiti on hyvin tarkoin kertonut isän peniksen jäykkyydenkin, mutta omaa alapäätä ei kehdannut samassa lauseessa mainita oikealla nimellä . Ei ihme jos tyttölapsilla on sitten vinksahtanut kuva itsestään kun pillu on vain vauvanreikä eli antaa käsityksen, että seksi on syntistä paitsi jos tarkoituksena on "lisääntyminen" :)
mielipide tuokin.varsinkin puhutaan kuinka kiire äidillä on.
Taisipa tulla vähän väärään ketjuun :D
 
tänään harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Onko teillä sitten sellaiset kodit että ne on täynnä vaaravyöhykkeitä ja irrallisia tavaroita joihin ei saisi koskea? Ja siksi olette niin kiinni lapsissa?


Ja mitä tulee tuohon lapsi sylissä vessassa käymiseen niin eikö yksivuotias sen pienen hetken voi olla vessan matolla sen aikaa kun äiti tekee asiansa? Tai vauva siinä lattialla?
meillä on myös 2 vuotias.avaa ovea,wc:n ovi ei pysy kiinni(lukot on poistettu) koska lapsi jäi itse aikoinaan lukkojen taakse.Meidän yksivuotias ylettää suihku hanaan,on vetässyt sen muutamaan otteeseen auki.isompi tönii,puree,lyö pienempää kun silmä välttää.1-vuotias kiipeilee sohville,nojatuoleille, mutta ei tule nätisti alas.pitäisikö sohvat,tuolit,sängyt kantaa ulos?pinnasängystä kapuaa pois,samoin matka.
 
neljänäippä
Alkuperäinen kirjoittaja Afrikannorsu:
Tiedän yhden tapauksen jossa äiti on tehnyt aina niin että ennen vessaan menoa aloittaa sellaisen kimitykset että VOIIII EIIII mitähän tästä nyt tulee kun äitin pitää mennä vessaaan, ei mitään hätää, ei mitään hätää,,Nyt ihmettelee että taapero selkeästi hätääntyy jos laskee edes kädestä irti. Täysin istutettu paniikki. Luojan kiitos että harvinaisia tapauksia mutta en olis uskonnu ellen olis omin silmin nähnyt vauvasta lähtien.
Lie meillä yhteinen tuttu...?
Esikoisen kanssa en mäkään "ehtiny/pystyny tehdä mitään", nyt neljän kanssa ehdin oikein hvyin syödä, pestä hampaat, harjata hiukset, meikata,käydä suihkussa....
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja tänään harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Onko teillä sitten sellaiset kodit että ne on täynnä vaaravyöhykkeitä ja irrallisia tavaroita joihin ei saisi koskea? Ja siksi olette niin kiinni lapsissa?


Ja mitä tulee tuohon lapsi sylissä vessassa käymiseen niin eikö yksivuotias sen pienen hetken voi olla vessan matolla sen aikaa kun äiti tekee asiansa? Tai vauva siinä lattialla?
meillä on myös 2 vuotias.avaa ovea,wc:n ovi ei pysy kiinni(lukot on poistettu) koska lapsi jäi itse aikoinaan lukkojen taakse.Meidän yksivuotias ylettää suihku hanaan,on vetässyt sen muutamaan otteeseen auki.isompi tönii,puree,lyö pienempää kun silmä välttää.1-vuotias kiipeilee sohville,nojatuoleille, mutta ei tule nätisti alas.pitäisikö sohvat,tuolit,sängyt kantaa ulos?pinnasängystä kapuaa pois,samoin matka.
No onko se nyt niin paha jos avaa oven tai jos sukat kastuu? :D
 
tänään harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja tänään harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Onko teillä sitten sellaiset kodit että ne on täynnä vaaravyöhykkeitä ja irrallisia tavaroita joihin ei saisi koskea? Ja siksi olette niin kiinni lapsissa?


Ja mitä tulee tuohon lapsi sylissä vessassa käymiseen niin eikö yksivuotias sen pienen hetken voi olla vessan matolla sen aikaa kun äiti tekee asiansa? Tai vauva siinä lattialla?
meillä on myös 2 vuotias.avaa ovea,wc:n ovi ei pysy kiinni(lukot on poistettu) koska lapsi jäi itse aikoinaan lukkojen taakse.Meidän yksivuotias ylettää suihku hanaan,on vetässyt sen muutamaan otteeseen auki.isompi tönii,puree,lyö pienempää kun silmä välttää.1-vuotias kiipeilee sohville,nojatuoleille, mutta ei tule nätisti alas.pitäisikö sohvat,tuolit,sängyt kantaa ulos?pinnasängystä kapuaa pois,samoin matka.
No onko se nyt niin paha jos avaa oven tai jos sukat kastuu? :D
kun oven avaa,pienempi menee pois vessasta-->isompi puree,lyö,tönii.suihkun alla kastuu muutakin sukat.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Onko teillä sitten sellaiset kodit että ne on täynnä vaaravyöhykkeitä ja irrallisia tavaroita joihin ei saisi koskea? Ja siksi olette niin kiinni lapsissa?


Ja mitä tulee tuohon lapsi sylissä vessassa käymiseen niin eikö yksivuotias sen pienen hetken voi olla vessan matolla sen aikaa kun äiti tekee asiansa? Tai vauva siinä lattialla?
No eihän talossa tarvitse olla kuin sohva ja tuoli, niin lapsi voi jo loukkaantua. Teillä ei ilmeisesti niitä ole, vai?
No ei tarvitse. Tuli vain mieleen yksi äiti, joka itsepintaisesti pitää Pentikin maljakoita sohvapöydällä ja kirjoja hyllyn alimmilla hyllyillä ja sitten tuskailee, kun koko ajan saa varoa ettei Pertti vaan kaada mitään tai ota mitään =)
Mutta eihän kaikilla ole niitä Pentikin maljakoita ja silti voi olla lapsessa kiinni. Miksi tähän pitää nyt vetää koko ajan noita ääriesimerkkejä, vaikka nämä tilanteet voivat koskea myös ihan "normaalejakin" äitejä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tarkse:
Alkuperäinen kirjoittaja kaksosten äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Tarkse:
Alkuperäinen kirjoittaja Milla:
Kertokaa, haluan oikeasti tietää miten jotkut eivät ehtiä mitään tekemään. Ja jos on monta lasta perheessä (olettaen että eivät ole kaksosia/kolmosia) niin eikö osa lapsista osaa jo itsekin tehdä jotain?

Mulla on kaksoset, ja ehdin kyllä vessaan ja syömään, ja nyt ehdin koneellekin, ei ne tuplatkaa tekemistä estä. Pitää vaan olla organisoitunut, ja mähän olen :D.
Juu, riippunee myös lasten iästä. ;) Ja onko niillä sama rytmi.

Itse tein lapsille saman rytmin, ihan keskolasta saakka ollaan menty näin, ja hyvin toimii. Edelleen, organisointia.. :) Ja pieniä ovat edelleen, ja silti ehdin tehdä asioita.
Tätä mäkin peräänkuulutan, rytmit ja tutut rutiinit auttavat arjessa yllättävän paljon.
 
vielä yksi vastaaja
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Onko teillä sitten sellaiset kodit että ne on täynnä vaaravyöhykkeitä ja irrallisia tavaroita joihin ei saisi koskea? Ja siksi olette niin kiinni lapsissa?


Ja mitä tulee tuohon lapsi sylissä vessassa käymiseen niin eikö yksivuotias sen pienen hetken voi olla vessan matolla sen aikaa kun äiti tekee asiansa? Tai vauva siinä lattialla?
Meillä on sellaisia vaaravyöhykkeitä kuin esim. sohva, tuoli ja pöytä. Yksi vuotias kiipeää heti päälle ja keikaroi reunalla heti kun silmä välttää. Reilu puolivuotiaana onnistui telomaan itsensä herkästi mm. patterin termostaattiin. Se on ollut sellainen touho, että välillä on onnistunut telomaan naamansa vereen jo tasaisella lattiallakin. En mä pysty tekemään tätä asuntoa niin turvalliseksi, että tuo ei löytäisi täältä jatkuvasti jotain vaarallista.

Toisekseen teet mielenkiintoisen oletuksen: Lapsi olisi jossain jokseenkin paikallaan jopa minuutin pari. Kun otan lapsen mukaani vessaan, saan hänet joskus istumaan potalla vähän aikaa jonkun lelun kanssa. Jos ei ole hätä, ei hän siinä istu vaan sillä välin kun minä teen asiani, hän käy tunkemassa lelunsa pesukoneeseen ja laittaa koneen päälle, sitten kurkottelee laittamaan vesihanan päälle tai tulee työntämään minua pois pöntöltä, jotta pääsisi kiipeämään sen päälle ja vetämään pöntön. Ohi mennessään kiskoo pyykkejä narulta ja kyllästyttyään avaa oven ja lähtee laittamaan tiskikonetta päälle tai kiipeilemään sohvalle. Kaikki tämä usein minuutissa parissa. Ei sinänsä, kyllä minä näinkin ehdin käymään vessassa, mutta vähän kiire on ja tuloksena aina enemmän tai vähemmän siivottavaa.
 
epeli
Alkuperäinen kirjoittaja Estu:
Alkuperäinen kirjoittaja Tarkse:
Alkuperäinen kirjoittaja kaksosten äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Tarkse:
Alkuperäinen kirjoittaja Milla:
Kertokaa, haluan oikeasti tietää miten jotkut eivät ehtiä mitään tekemään. Ja jos on monta lasta perheessä (olettaen että eivät ole kaksosia/kolmosia) niin eikö osa lapsista osaa jo itsekin tehdä jotain?

Mulla on kaksoset, ja ehdin kyllä vessaan ja syömään, ja nyt ehdin koneellekin, ei ne tuplatkaa tekemistä estä. Pitää vaan olla organisoitunut, ja mähän olen :D.
Juu, riippunee myös lasten iästä. ;) Ja onko niillä sama rytmi.

Itse tein lapsille saman rytmin, ihan keskolasta saakka ollaan menty näin, ja hyvin toimii. Edelleen, organisointia.. :) Ja pieniä ovat edelleen, ja silti ehdin tehdä asioita.
Tätä mäkin peräänkuulutan, rytmit ja tutut rutiinit auttavat arjessa yllättävän paljon.
tuplat on helpommat ensimmäisen kolen kuukauden jälkeen,kun kooltaan ja eri tasolla kehitykseltään olevat sisarukset joilla on pieni ikäero.näin sanoi äiti jolla oli kahdet kaksoset.
 
Mulla on 8kk ja 2v2kk ikäiset lapset. Kerkeän vallan hyvin vessaan ja syödäkkin ehdin. Voin myös pestä pyykkiä, laittaa ruokaa ja siistiä keittiötä yms. Mutta imuroida en voi kun vauva pelkää imuria kuollakseen ja huutaa pää punaisena jos ei ole jonkun sylissä. Manduca ja kantoliina löytyy, mutta ei silloin voi imuroida jos vauva on kyydissä.. tai voi, muttei sänkyjen ja sohvien alta. Toivottavasti tottuu imuriin pian.

MUOKS. tuosta sohville ym. kiipeämisestä, meillä ei ole tällä hetkellä ajankohtaista (vauva ei kiipeile vielä ja isompi osaa jo varoa) mutta en kyllä tasan aio sittenkään jättää käymättä vessassa kun vauva alkaa kiivetä. Se putoaa sieltä kuitenkin joku päivä, kävin vessassa eli en. Esikoista varjeltiin vaikka kuinka kun oltiin molemmat kotona mutta putosipa silti sohvalta useampaankin otteeseen. Niinpä totesin että ylivarovaisuus on turhaa, se lapsi kun putoaa silloin kun olet vieressä eikä silloin kun olet vessassa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja epeli:
Alkuperäinen kirjoittaja Estu:
Alkuperäinen kirjoittaja Tarkse:
Alkuperäinen kirjoittaja kaksosten äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Tarkse:
Alkuperäinen kirjoittaja Milla:
Kertokaa, haluan oikeasti tietää miten jotkut eivät ehtiä mitään tekemään. Ja jos on monta lasta perheessä (olettaen että eivät ole kaksosia/kolmosia) niin eikö osa lapsista osaa jo itsekin tehdä jotain?

Mulla on kaksoset, ja ehdin kyllä vessaan ja syömään, ja nyt ehdin koneellekin, ei ne tuplatkaa tekemistä estä. Pitää vaan olla organisoitunut, ja mähän olen :D.
Juu, riippunee myös lasten iästä. ;) Ja onko niillä sama rytmi.

Itse tein lapsille saman rytmin, ihan keskolasta saakka ollaan menty näin, ja hyvin toimii. Edelleen, organisointia.. :) Ja pieniä ovat edelleen, ja silti ehdin tehdä asioita.
Tätä mäkin peräänkuulutan, rytmit ja tutut rutiinit auttavat arjessa yllättävän paljon.
tuplat on helpommat ensimmäisen kolen kuukauden jälkeen,kun kooltaan ja eri tasolla kehitykseltään olevat sisarukset joilla on pieni ikäero.näin sanoi äiti jolla oli kahdet kaksoset.
Mä en tiedä kaksosten hoidosta mitään :)
Mutta noin yleensä peräänkuulutan noita yllämainittuja lasten kanssa, koska ainakin meillä ne helpottavat päiviä tosi paljon.

Meillä on ikäeroa esikoisella ja kakkosella 2v3kk ja kakkosella ja kolmosella 1,5v ja mä olen hyvin saanut kaiken tehtyä päiväsaikaan ja illasta jäänyt vielä luppoaikaa itsellenikin.
 

Yhteistyössä