Te joiden ensimmäinen synnytys on käynnistetty yliaikaisuuden takia, onko myös seuraava synnytys jouduttu käynnistämään?

Hei,

Esikoisen synnytys jouduttiin käynnistämään, koska neiti ei millään suostunut itse syntymään. Käynnistys tehtiin viikolla 42+0 tabletilla kohdunsuulle. Käynnistyksestä jäi ikävät muistot ja nyt odotan toista synnytystä kauhulla. Mitään paniikkia ei olisi, jos saisin varmuuden siitä, että toista käynnistystä ei tarvitse tehdä.

Miten siis teillä muilla, joilla synnytys on käynnistetty yliaikaisuuden takia? Onko seutaava/seuraavat myös jouduttu käynnistämään samasta syystä?
 
Moi,

Mulla käynnistettiin molemmat v.-92 ja -95, eka syntyi vk 41 ja toka vk 41+5, eivät meinanneet lähteä millään tulemaan edes käynnistämällä...ja molemmat oli vielä tosi siroja syntyessään, mitä kummeksuin kun kuitenkin oli viikkoja noinkin paljon kun syntyivät (molemmat oli tasan 2,8 kgs:), hassua.

Nyt odotan kolmatta, varsinaista iltatähteä, ja sirohko vauva on taas tulossa, mutta toivon NIIIIIN pääseväni kokemaan synnytyksen luonnollisen käynnistymisen tällä kertaa ja mielellään vaikka sen pari viikkoa ennen laskettua aikaa...mutmut...toivossa on hyvä elää ;D Myös äitini molemmat synnytykset on käynnistetty, että ainakin jotenkin kulkee suvussa tuokin.
 
Moikka!

Mulla on ensimmäinen käynnistetty 40+3 kohonneen verenpaineen vuoksi (ja sen, että la oli jo mennyt) ja siinä vaiheessa paikat oli vielä täysin kiinni yms. että ois jouduttu varmaan käynnistämään joka tapauksessa sit myöhemmin.

Toinen meni sit yliajalle ja yliaikaiskontrollissa (oisko ollu 41+3) ja lääkäri sano, että nyt tehdään semmonen tutkimus, että saadaan vauva syntymään.. Siitä siis lähti sitten supistukset ja vaavi syntyi 41+5. Eli toista ei tarvinnu käynnistää!

Nyt kolmas tulossa ja laskettu aika on mun mielessä taas oikeasta la:sta kaksi viikkoa eteenpäin. Mutta yliaikaisia mun vauvat on varmaan aina! Mulla taas käynnistyksestä todella hyvät muistot, ettei sekään aina ole huono.

Tsemppiä kovasti!
 
Hei,
Mulla meni ensimmäisellä kerralla 12 päivää yli ajan ja vauva syntyi 41+5, käynnistystä ei kylläkään tarvittu. Toisella kerralla meni vain vaivaiset kaksi päivää yli eli 40+2.

Vastasin vaikka kysyitkin juuri käynnistetyistä synnytyksistä, yritän vain valaa toivoa että toisella kerralla voi ilman mitään ulkoista syytä vauva tulla ajallaan.
 
kääkkis
Itselläni käynnistettiin myös ensimmäinen synnytys raskausmyrkytyksen vuoksi rv 41+6 ( syntyi rv 42+0 ) tableteilla ja traumoja jäi :/ (Oli lopulta hätäsektio). Kakkonen syntyi spontaanisti rv 40+2 ja oli tosi hyvä synnytys vaikka hieman imukupilla jouduttiin auttamaan heikentyneiden sydänäänien vuoksi :) Kolmas käynnistyi rv 41+5 kovakouraisen alatutkimuksen seurauksena spontaanisti ja poika syntyi kiireellisellä sektiolla rv 41+6.
Itsekseen on siis käynnistynyt minulla noi jälkimmäiset, vaikka viimeisin antoi taas itseään pitkään odottaa :)
 
Hei,
minulla ensimmäinen käynnistettiin yliaikaisuuden vuoksi rv 42+0 ja tyttö syntyi seuraavana päivänä pitkän käynnistyksen ja nopean synnytyksen jälkeen. Toinen lapseni syntyi rv 40+2 vieläkin nopeammin. Olin varma, että toinenkin menee reilusti yli lasketun ajan, sillä mitään ennakoivia merkkejä ei ollut. Kuitenkin synnytys lähti spontaanisti käyntiin ja eteni vauhdikkaasti.
 
Hei.

Mulla esikko käynnistettiin 41+4 ja tyttö syntyi vajaassa 7 tunnissa. Poika syntyi hyvinkin yllättäen 40+1 kotiin vajaassa tunnissa. Kolmatta jos alan tekemään toivon sen käynnistyvän omineen mutta mieluusti syntyvän vasta sairaalassa.
 

Yhteistyössä