Te joiden lapset nukkuu aamulla pitkään!

  • Viestiketjun aloittaja "aloittaja"
  • Ensimmäinen viesti
"Jonna"
Meidän 1v menee nukkumaan klo 21 isänsä kanssa, koska isä herää klo 5-6 töihin. Lapsi nukahtaa aina alle puolessa tunnissa, aamulla herää tosi säännöllisesti tasan klo 10. :) (niin ja päivällä tyty nukkuu 1-2h päikkärit) Mä itse valvon usein melkeen puoleenyöhön.
 
Mä meinasin tulla kertomaan etten kuulu tähän ketjuun koska meillä ei nukuta pitkään. 3v herää tavallisesti klo 8. Ilmeisesti se suurimman osan mielestä kuitenkin on pitkään, joten meillä mennään sänkyyn klo 20. Siinä on ihan riittävästi omaa aikaa. Tosin tänään molemmat lapset olivat unten mailla jo klo 19.30. :D
 
"vieras"
Tyttö on 2v, menee nukkumaan klo 21 ja nukkuisi varmaan iltapäivään jos antaisi.:D N. klo 10 herätän arkisin, viikonloppuisin voidaan nukkua pitempään jos nukuttaa. On siis nukkunut n. kuukauden ikäisestä 12-14 tunnin yöunet heräämättä välillä. Ollaan joskus yritetty laittaa tyttöä aikaisemmin nukkumaan, mutta ei vaikutusta. Minä ja isänsä ollana kuulemma kans oltu lapsena samanlaisia nukkujia, joten kai se on unenlahjansa perinyt meiltä.:) Toinen lapsi on nyt kohta 4kk ja nukkuu yönsä 21-10, syö välillä kerran tai pari.
 
dfg
5vuotias menee nukahtaa noin 23 (joskus aiemmin) ja nukkuu noin klo 9.30-10.00 ja kuopus 1,5v. nukahtaa noin 21-22 ja nukkuu noin klo 10-10.30.

Rytmi toki muuttuu aivan erilaiseksi, kunhan vanhempi lähtee syksyllä eskariin ja nuorempi varmaankin hoitoon.
 
fd
[quote="vieras";22991448]tyttö on 2v, menee nukkumaan klo 21 ja nukkuisi varmaan iltapäivään jos antaisi.:d n. Klo 10 herätän arkisin, viikonloppuisin voidaan nukkua pitempään jos nukuttaa. On siis nukkunut n. Kuukauden ikäisestä 12-14 tunnin yöunet heräämättä välillä. Ollaan joskus yritetty laittaa tyttöä aikaisemmin nukkumaan, mutta ei vaikutusta. Minä ja isänsä ollana kuulemma kans oltu lapsena samanlaisia nukkujia, joten kai se on unenlahjansa perinyt meiltä.:) toinen lapsi on nyt kohta 4kk ja nukkuu yönsä 21-10, syö välillä kerran tai pari.[/quote]


nauti!!! :)
 
tsadi
[QUOTE="a.p";22990398]ajoin tässä takaa sitä että miten perheissä joissa lapset valvoo pitkään jotta kotiäiti saisi aamulla nukkua, suhtautuu isä jonka pitäisi saada illalla hengähdysaikaa ja ajoissa nukkumaan että jaksaa nousta aamulla töihin..[/QUOTE]

Meillä 5v menee nukkumaan yhdessä iskän kans 21-22.30 ja herää viimeistään klo 10 äidin kans.
 
tsadi
[QUOTE="vieras";22991448]Tyttö on 2v, menee nukkumaan klo 21 ja nukkuisi varmaan iltapäivään jos antaisi.:D N. klo 10 herätän arkisin, viikonloppuisin voidaan nukkua pitempään jos nukuttaa. On siis nukkunut n. kuukauden ikäisestä 12-14 tunnin yöunet heräämättä välillä. Ollaan joskus yritetty laittaa tyttöä aikaisemmin nukkumaan, mutta ei vaikutusta. Minä ja isänsä ollana kuulemma kans oltu lapsena samanlaisia nukkujia, joten kai se on unenlahjansa perinyt meiltä.:) Toinen lapsi on nyt kohta 4kk ja nukkuu yönsä 21-10, syö välillä kerran tai pari.[/QUOTE]

Teillä sit samanlaisia lapset unien puolesta, kuin meilläkin :).
 

Yhteistyössä