Te, joiden lapset saa huutaa kaupassa, kun ei sille kuitenkaan mitään voi...Niin saako ne lapset huutaa

"vieras"
[QUOTE="vieras";25333354]Vahvaluonteisten lasten taipumus, sanoi meillekin lastenlääkäri. Eipä tuo ominaisuus ole meitä heikentänyt tai tekemisiä määrännnyt. Se häviää iän myötä, vanhimmalta hävisi noin 6-vuotiaana. Enää 2 kramppaajaa talossa. :D

Mutta se vahva tahto ei häviä iän myötä.[/QUOTE]

Höpö höpö. Te ootte vaan kasvattaneet lapsenne huonosti ;) Kyllä palsta tietää paremmin kun joku lastenlääkäri.

Vakavasti, mulla on parikin tuttua jonka lapsilla on tuota samaa ja kyllä se sivullisesta kuulostaa ihan hurjan pelottavalta! Äiti aina nauroi että oon perinyt sen temperamentin ja muistan itekkin kun lapsena karjuin olohuoneessa. Sen sijaan sisko on aivan eri maata, vaikka samat kasvattajat olleetkin. Kai ne teki kaiken väärin mun kanssa ;)
 
"vieras"
Mä puhuinkin siitä kun väsynyt ja nälkäinen muksu viedään kauppaan...että ennakoitaisiin se, mikä voidaan ennakoida.
Mitä tekemistä sillä sitten on lapsen kanssa joka omaa tahtoaan tuo julki huutamalla? Eikö tässä ketjussa juuri sen asian perään huudeltu, eikä huutavan lapsen jonka paikka olisi kotona syömässä ja nukkumassa? Sinä olet tämän ketjun levittänyt kuin Jokisen eväät, joka suuntaan, törmäileviin kärryihin ja toisten pöydistä syöviin kauhukakaroihin, ei noilla asioilla ole mitään tekemistä uhmalapsen huutamiseen kaupassa.
 
[QUOTE="vieras";25333340]Jännä juttu että sulla on ihan hirveästi näitä tarinoita aina muista perheistä kerrottavana. Siis niin paljon että voisit niistä varmasti vaikka kirjan kirjoittaa :) Ja silti et kyylää. :D Minä vissiin keskityn liikaa omaa perheeseen kun hyvin, hyvin harvoin huomaan mitään erityistä vaikka paljon kaupoissa pyörinkin.[/QUOTE]

Tätä minäkin olen miettinyt. En itse kovin usein tällaisiin tilanteisiin törmää, vaikka olen kaupassa töissä ja useimmiten vielä siihen aikaan, että niiden Jalmarien kiukunpuuskat olisivat todennäköisimpiä.
 
  • Tykkää
Reactions: MorbidMama
[QUOTE="jees";25333366]Mä kans inhoan niitä mukuloita ketkä häärii raintolassa miten sattuu ja jää tuijottamaan pöydän viereen.
Pieni taapero on asia erikseen jos se jossain tuijottaa, hän ei vielä ymmärrä.[/QUOTE]
Ei muakaan taapero haittaa. Kunhan ei syliin tai pöydälle tunge :D, siihen vedän rajan.

Lapset ei nyt välttämättä ymmärräkään, mutta juuri siksi heillä on vanhemmat jotka toivottavasti ohjeistaa.
 
"vieras"
Mulla on silmät ja korvat, en mä juurikaan kyylää. Enkä ihan pienistä hätkähdä kuitenkaan, kyllä lapset saa näkyä ja kuulua. Mutta mun vieno kaino toiveeni olisi se, että vanhemmat edes yrittäisivät toimia siten, ettei omasta lapsesta ole suunnatonta haittaa muille ihmisille kaupassa, bussissa, ravintolassa.
Älä selitä :D Joko sä olet kunnon kyylä tai sitten pistät rajusti omiasi. Sulla on kyllä harvinaisen hyvä näkö ja kuulo, kun tässä on muutkin kommentoineet että kummasti eivät noin usein tuollaiseen törmää kuin sinä.
 
??
En oo täydellinen, mutta on mulla sentään aivot enkä päästä lapsiani esim. terrorisoimaan muita ihmisiä ravintoloissa tai anna niiden juosta kaupassa kuin päättömät kanat & suutu sitten muille ihmisille joita päin lapsi juoksee - jos se on täydellisyyttä, niin aika hiton helpolla täydellisyys on saavutettavissa!
No kyllä käytöstapoja pitää opettaa lapsille, siitä olen samaa mieltä..mutta joku vihamielisyys sinun teksteistä paistaa läpi. Ei kaikilla aina mene kauppareissut ym. niinkuin "pitäisi" mutta kyllä sitä voi olla suvaitsevainenkin siitä huolimatta. Hyvähän se on jos sinun lapsesi käyttäytyvät moitteettomasti, mutta valitettavasti kaikilla ei näin aina ole..
 
"jees"
Mulla on silmät ja korvat, en mä juurikaan kyylää. Enkä ihan pienistä hätkähdä kuitenkaan, kyllä lapset saa näkyä ja kuulua. Mutta mun vieno kaino toiveeni olisi se, että vanhemmat edes yrittäisivät toimia siten, ettei omasta lapsesta ole suunnatonta haittaa muille ihmisille kaupassa, bussissa, ravintolassa.
Nämä on asioita mistä monikaan vanhempi ei nykypäivänä tajua lastaan komentaa. Ihan kuin se olisi sallittua ja hyväksyttävää.
Uskon tietäväni mistä Anatolia puhut. Taidan olla samanlainen
 
  • Tykkää
Reactions: ZäDäM
Mutta kaikenkaikkiaan ei voi muuta kun taas tuumata, että meleeko paljon jengi siellä marketeissa luuhaa kun jaksaa kaikkea siihen liittyvää vatvoa. Hei, elkää menkö niihin f-kin marketeihin lainkaan jos toiset ihmiset niin ahistaa....
Omat ostokset hoituu noissa lähikaupoissa ja mistähän se johtuu, et niissä on, ihan oikeesti, todella harvoin mitään häiritsevää artikkelia tuntemattomien toimesta..????? Ei mitään niin suurta ja häkellyttävää, että ihan yöunet menisivät...
Meillä on se onni, että päästään kauppaan heti aamusta, kun siellä on niin ihanan, ah, rauhallista. Mummot ja papat ihastelee meidän poikia ja kaikki sujuu kuin tanssi. Vaelletaan hybermarketin tyhjillä käytävillä. Hihii... ;)
 
  • Tykkää
Reactions: MorbidMama
"vieras"
Jotenkin olen kunnioittanut Anatoliaa, pitänyt samantyyppisenä, kuin itseäni. Ajatellut jopa, että meillä voisi synkata. Mutta ei. Tämä ketju ja ruma arvostelu avasi silmäni. Ei ole sisäisesti kaunis ihminen, jotenkin petyin. Mutta ehkäpä hyväkin, että näytti luontonsa näin pian.
 
No kyllä käytöstapoja pitää opettaa lapsille, siitä olen samaa mieltä..mutta joku vihamielisyys sinun teksteistä paistaa läpi. Ei kaikilla aina mene kauppareissut ym. niinkuin "pitäisi" mutta kyllä sitä voi olla suvaitsevainenkin siitä huolimatta. Hyvähän se on jos sinun lapsesi käyttäytyvät moitteettomasti, mutta valitettavasti kaikilla ei näin aina ole..
Ei mua kaupassa huutavat lapset vihamieliseksi saa...siinäpä huutavat, en mä välttis sitä jaksaisi kuunnella mutta en siitä suurta stressiäkään saa (kun ei kerran oo oma :D).

Lasten vanhemmat saa mut joskus vihamieliseksi kyllä, kun eivät tee mitään vaan antavat lapsen häiritä muita. Mutta se vaatii jo pikkaisen muuta kuin sen, että pikkumuksu huutaa kaupassa.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";25333470]Jotenkin olen kunnioittanut Anatoliaa, pitänyt samantyyppisenä, kuin itseäni. Ajatellut jopa, että meillä voisi synkata. Mutta ei. Tämä ketju ja ruma arvostelu avasi silmäni. Ei ole sisäisesti kaunis ihminen, jotenkin petyin. Mutta ehkäpä hyväkin, että näytti luontonsa näin pian.[/QUOTE]

Nytkö tosiaan vasta huomasit?
 
[QUOTE="vieras";25333470]Jotenkin olen kunnioittanut Anatoliaa, pitänyt samantyyppisenä, kuin itseäni. Ajatellut jopa, että meillä voisi synkata. Mutta ei. Tämä ketju ja ruma arvostelu avasi silmäni. Ei ole sisäisesti kaunis ihminen, jotenkin petyin. Mutta ehkäpä hyväkin, että näytti luontonsa näin pian.[/QUOTE]
No tuota, mä haen ystäväni ja kunnioituksen ihan palstan ulkopuolelta kyllä.

Kas kun ei tullut tuttua turinaa siitä että nyt laski pisteet.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";25333484]Nytkö tosiaan vasta huomasit?[/QUOTE]

En ole ollut palstalla kovin pitkään. Tai olen, mutta palstailen niin harvoin, että tyypit ei jää helposti mieleen. Voin olla puoli vuotta pois ja piipahtaa taas jne.
 
"jees"
[QUOTE="vieras";25333470]Jotenkin olen kunnioittanut Anatoliaa, pitänyt samantyyppisenä, kuin itseäni. Ajatellut jopa, että meillä voisi synkata. Mutta ei. Tämä ketju ja ruma arvostelu avasi silmäni. Ei ole sisäisesti kaunis ihminen, jotenkin petyin. Mutta ehkäpä hyväkin, että näytti luontonsa näin pian.[/QUOTE]

Aika hauskaa. Mulle käi just oisin päin. Anatolia on selästi fiksu ihminen ja ajattelee terveellä maalaisjärjellä.
 
"just"
aika provosoiva kysymys. en tietenkään halua tai toivo, että lapseni mekastaisivat julkisella paikalla. meillä on kotona säännöt ja mm. huutaa ei saa kuin hetken verran - joskus sitä huutoa väistämättä tulee. mutta toiset lapset on eläväisempiä kuin toiset ja sisarusparvessa on takuulla enemmän ääntä kuin ainokaisessa...
 
"vieras"
Onko siihen olemassa mitään sääntöä missä hyllyvälissä se raivari useimmiten iskee päälle? Jäätelöallas, karkkihylly, leluhylly lienee pahimmasta päästä? Voisko ne siellä kaupassa kurvaillessa jotenkin ohittaa tai kiertää niin että lapsi ei hoksaisi niitä?
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";25333591]Onko siihen olemassa mitään sääntöä missä hyllyvälissä se raivari useimmiten iskee päälle? Jäätelöallas, karkkihylly, leluhylly lienee pahimmasta päästä? Voisko ne siellä kaupassa kurvaillessa jotenkin ohittaa tai kiertää niin että lapsi ei hoksaisi niitä?[/QUOTE]

Ei se hyllyyn kato se raivo. Se voi alkaa milloin vain, ainakin meidän lasten kohdalla.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";25333591]Onko siihen olemassa mitään sääntöä missä hyllyvälissä se raivari useimmiten iskee päälle? Jäätelöallas, karkkihylly, leluhylly lienee pahimmasta päästä? Voisko ne siellä kaupassa kurvaillessa jotenkin ohittaa tai kiertää niin että lapsi ei hoksaisi niitä?[/QUOTE]

Ei, meillä opetellaan myös sitä että ei saa jos niin sanotaan, ei sitä opi pakoilemalla nurkkia myöten. Karkkejen kanssa tosin ei ole ongelmaa, meillä on karkkipäivä ja muulloin ei osteta. Suurin ongelma on vaatteiden kanssa, vaatefriikki neiti välillä haluaa sellasta mitä äiti ei ole valmis ostamaan, silti käymme kurkkaamassa alekoppia, mutta emme osta lapsen haluamaa monen kympin vaatetta silti.
 
[QUOTE="vieras";25333591]Onko siihen olemassa mitään sääntöä missä hyllyvälissä se raivari useimmiten iskee päälle? Jäätelöallas, karkkihylly, leluhylly lienee pahimmasta päästä? Voisko ne siellä kaupassa kurvaillessa jotenkin ohittaa tai kiertää niin että lapsi ei hoksaisi niitä?[/QUOTE]
ootkos muuten huomannut miten ovelasti ne tuotteet sijoitellaan kaupoissa? kiinnitäppä seuraavalla kerralla huomiota.
ovat kyllä kauppiaat taktikoineet asian juuri siten, että se töistä tuleva väsynyt vanhempi ei jaksa lapsensa itkuraivareita ja ennemmin taipuu ostamaan sen karkkipussin/ pikkukrääsän, ettei vaan joutuisi paheksuvien katseiden uhriksi :whistle:
niin, ja toisilla ei ole vaihtoehtoa sen suhteen, ottaako lapsi mukaan kauppaan vai eikö. ja vain kaupassa käymällä ( vaikka se sitten raivareitakin aiheuttaisi ) lapsi sitä kauppa-käyttäytymistä oppiikin.
 
ootkos muuten huomannut miten ovelasti ne tuotteet sijoitellaan kaupoissa? kiinnitäppä seuraavalla kerralla huomiota.
ovat kyllä kauppiaat taktikoineet asian juuri siten, että se töistä tuleva väsynyt vanhempi ei jaksa lapsensa itkuraivareita ja ennemmin taipuu ostamaan sen karkkipussin/ pikkukrääsän, ettei vaan joutuisi paheksuvien katseiden uhriksi :whistle:
Totta....siis karkkihyllyn suhteen ainakin. En tiiä montakaan kauppaa missä karkkiosaston voisi ohittaa siten, ettei lapsi sitä näe, jos kassalle aikoo päästä.

Mutta aika monessa kaupassa leluhyllyt on kyllä sijoitettu siten, että niiden ohi ei tarvitse kulkea ollenkaan jos menee elintarvikepuolelle :). Kassan vieressä on toki sitten kaikenmaailman jalkkistarroja, Pokemon-palloja yms.

En tosin tiiä onko se kiertäminenkään loputtomiin hyvä vaihtoehto, mutta tietyssä ikävaiheessa & lapsen ollessa tietynlaisessa mielialassa se on ihan jees. Turha kiusata itseään ja lasta jos kiertämäänkin pystyy.
 

Yhteistyössä