TE JOIDEN SYNNYTYS KÄYNNISTETTY...

:attn:
MUN SYNNYTYS KÄYNNISTETÄÄN ALKUVIIKOLLA JA OON TÄÄLLÄ MIETTINYT SYYTÄ : MIKSI TÄMÄ EI LÄHTENYT ITSELLÄÄN KÄYNTIIN?
TIEDÄTTEKÖ MIKSI TEILLÄ JOSKUS KÄYNNISTETTIIN VAI ONKO SE JOTAIN NIIN LUONNONJUTTUJA ETTEI TIEDETÄ SYYTÄ? :flower: :flower:
 
Ilmeisesti siihen ei tiedetä syytä. Synnytys käynnistyy kun hormonia alkaa erittyä mutta sille ei tiedetä syytä miksi sitä hormonia alkaa erittyä tai toisaalta miksi sitä ei ala erittyä.. No mutta, voihan olla että synnytys yllättäin alkaakin ennen käynistämispäivää! :flower:
 
Ei siihen syytä löytynyt kun toinen lapsemme ei halunnut lähteä tulemaan omin avuin,ensimmäinen ja kolmas kyllä käynnistyivät itsekseen.Kaksi viikkoa oli yliaikainen poika-junttura,painoikin 4420 g ja oli 52 cm pitkä kun kerkesi kasvaa hyvin :)
Kaikki "kotikonstit" kokeiltiin kyllä synnytyksen käynnistämiseksi mutta eipä vaan lähteny...
Mutta hyvin se käynnistetty synnytys meni.hallittu homma ja hyvä lopputulos ainakin meillä =)
 
nirppurotta harmaana
Mun synnytys käynnistettiin, kun lapsivesi ehti olla menneenä vuorokauden, eikä omat supistukset alkanut lainkaan. Mulla oli tuolla jossain ylempänä kalvoissa reikä, josta tiputteli ja käynnistyksessä kun kalvot puhkaistiin, ei olllut kohdussa enää tippaakaan lapsivettä.
 
Tiktak
Minulla toinen käynnistettiin osaksi raskausdiabeteksen takia, osaksi siksi ettei oltu aivan varmoja la:sta. Neljäs käynnistettiin kun ultra arvioi ennen laskettua aikaa 4,5 kiloiseksi (olikin vain 4,1 kg), viides käynnistettiin taas kun arvio oli että iso lapsi tulossa (4,5 kg oli) ja kuudes kun kävelykyky meni kipuilun vuoksi.
 
krisse-80
Mulla käynnistettiin synnytys tipalla, kun veedt oli jo meneet. Omia suppareita tuli harvakseltaan ja ne ei avanneet kohdunsuuta juuri ollenkaan, joten hommaa alettiin vauhdittamaan. Joka tapauksessa olisin tuona ko. päivänä mennyt osastole käynnistykseen, joten niitä omia suppareita ei sen enempää alettu oottelemaan.

Mulla oli istukan kans ogelmia ja vaavi oli tosi pieni, joten oon miettinyt oisko se suppareiden olemattomuus voinut johtua liian vähäisestä oksitosiinin erityksestä. Muutenkin kun tuommoisessa tapauksessa ne kaikki raskausoireetkin on ihan olemattomia, kun istukka ei oo kiinnittynyt kunnolla. No, syytä en tiä, arvailen vaan. Mutta tipalla lähi homma nopeesti käyntiin ja vajaan neljän tunnin päästä syntyi parikiloinen, mutta terve ja pirteä tyttö! Synntys meni hyvin ja saman tilanteen tullessa eteen menisin tippaan iahn mielelläni uudestaankin. Ei jäänyt kammoa, vaikka supparit oli kovia ja puudutukset ei auttaneet. ;)
 
heläys harmaana
:flower:
kiitos kovasti kun vastailitte. Mullakin voi olla syynä istukka.. On ollut kalkkeutunut jo viikkoja. Ja vauvakin kasvaa aika rauhallisesti..

Lisää vain kokemuksia... auttaa varmaan monia tämä keskustelu, loppuu tämä itsensä syyllistely. :hug:
 
Mulla käynnistettiin rv40+0 koska paineet oli koholla ja pissa plussalla. Käynnistyksestä huolimatta kroppa ei meinannu tajuta, että synnytys olis käynnissä. Tai noin ne sanoi mulle sairaalassa, että mun kroppa pitäis varmaan viel pari viikkoa vauvan masussa.. No neljäntenä päivänä käynnistyksestä poika syntyi. Toi kalkkeutuminen ei kai ole mikään hyvä juttu koska vauvahan ei saa sit ravintoa. Mullakin oli kalkkeutunut istukka ja sanoivat, että ihan hyvään aikaan käynnistivät.
 
Mulla käynnistettiin ihan vain yliaikaisuuden vuoksi rv.42+0 ja 42+1 kun ei lähtenytkään eka yrityksellä. Äitini on tehnyt viisi lasta joista vain viimeinen tajusi itse tulla ulos, muut syntyivät 2vko:a yliaikaisina käynnistämällä. Saattaa olla jopa perinnöllistä sitä mieltä oli lekuri mutta tutkittu sitä ei kai ole. Nyt rv-21+1 menossa ja toivottavasti lähtee itekseen sitten 19 viikon päästä :D
 
äippärä
mulla toinen käynnistettiin ku oli rv38+5 kun oli supistellu kaiket yöt jo viikon ja olin niiiiin väsyny ku ei kuiteskaan syntynyt niin lääkäri kysyi et jospa vauhditettas..tyttö syntyi 38+6.kolmas käynnistettiin kalvojen puhkasulla ku oli rv36+6kun oli kohdunsuu ollu jo kuukauden 4cm auki ja sairaalaan matkaa 100 km ja suurimpana se et kakkonen syntyi 2 h,salissakin olin vaan vajaan tunnin vaik olin jo valmiiksi osastolla.niin ja liitoskivut vei lähestulkoon liikunta kyvyn :/ tarkotus oli alun perin et vasta viikon päästä mut kävi niinku siskonsa kanssa et vuorokautta enne ku poju syntyi supisteli 2-5 min välei koko yön ja kätilöt siirsi mut saliinki mut sitten loppu ja lääkäri ajatteli et parempi et saan nukkuu ja katotaan myöhemmin koska käynnistettäs.seuraavana aamuna mut vaan vietiin saliin ja kalvot puhki ja meni tunti et poika syntyi että hyvä et käynnistettiin,en ois kotoo vesien menon jälkeen kerenny sairaalaan :whistle: onneks mies oli myös sairaalassa sillon aamulla jo muuten vaan ku ei ois hänkään kerenny ja meillehän ei sanottu että käynnistys tapahtuis juuri sillon
 
Mulla toinen synnytys käynnistettiin kun menin tarkastukseen sairaalaan kun lapsivettä alkoi tihkua. Olisi seuraavana päivänä ollut oikea aika äippäpolille käynnistykseen muta kun ei ollut ruuhkaa niin ottivat saman tein sisälle ettei tarvinnut juosta ees taas. :LOL:
 
yliaika kontrolli huomenissa ja toivon mukaan käynnistys. olen kans miettinyt täällä kaikenlaista syytä moiseen. ensimmäistä lasta odotan, ja paikat ollu auki 35 viikolta eikä kanavaa ole ollu jäljellä enää 38 viikolla ja muksu laskeutunu tosi alas. silti 42 viikolla mennään.

on tullut mieleen et jos on kasvotarjonnassa tms. kun supistuksia on ollu väillä reippaastikki mutta 39 viikolla kohdunsuu on jämähtäny neljään senttiin. ensisynnyttäjänä tietenkin naureskellaan päälle ku epäilee et onko joku vialla kun ei lähde itsekseen syntymään, mutta kaikki on mahdollista!

olo on ollut tosi hyvä, paineet yms kaikki normaalit. yöt on hankala nukkua mutta muuten ei ongelmia.

toivottavasti kaikki menee kuitenkin hyvin vaikka epäluulot kasvaa koko ajan, kun valitettavasti on kokemusta näistä inhimillisistä erehdyksistä ja virhearvioinneista lääkärien ja hoitohenkilökunnan taholta.
 
Pirpananäiti
Esikois tyttö syntyi käynnistyksen avuin, kun kohdunsuu ei auennut parista sentistä enempää voimakkaista supistuksista huolimatta ja tuleva äiti oli jo ihan uupunut kaksi vuorokautta kestäneistä supisteluista! Synnytys käynnistettiin tipalla ja 6,5 tunnin kärvistelyjen jälkeen sain syliini ihanan pienen tyytövauvauvan :)
Nyt kakkosta odotellaan rv 22+4 ja jännitetään kuinkahan tämän tulokkaan maailmaan tulo tapahtuu :flower:
 
Kaksi raskautta takana,molemmat käynnistetty yli-aikaisina(42 ja 42+1)
Ei kertakaikkiaan ollut minkäänlaisia supistuksia ennakkoon,mistä lie johtuu??nyt kolmatta odotan,ja lääkäri ennusti että käynnistykseen päättyy tämäkin..Ei ole auttanut sauna,seksi,vyöhyketerapia,ei niin mikään :kieh:
 

Yhteistyössä