Te joilla 2 "pientä" lasta. Miten liikutte ulkona

Eli kuinka monella on käytössä kaksostenrattaat?
entäs seisomalauta tai sisaristuin?

onko totta kun jostain kuulin että nämä "uudemmat" vaunut ei kestäisi sisaristuinta? emmaljunga on kokonaan lopettanut niiden tekemisen...

meillä poika 2v ja 4kk ja toinen tulossa tässä ihan lähiviikkoina.. kovasti on mietityttänyt miten liikutaan ulkona.. pulkka olis toisaalta hyvä mut hiekotetut tiet. Tuota sisaristuinta olen miettinyt mut ei kokemusta siitä oo et onko se kätevä. Ja uusii vaunuja (kaksostenvaunuja) en kehtais ostaa kun pojalle ostettiin uudet kun syntyi eikä 2 vaunuilla mitään tee


kertokaas kokemuksia =)
 
Inkku
Ikäeroa lapsilla on 1v5kk ja tuplilla liikumme. Matkat on sen verta pitkät, et on mukavampi, että molemmilla on mukava matkustaa. Pysyy piilossa tuulesta ja tuiskusta. Esikoinen on 1v8kk ja kuopus 3kk. :)
 
Meillä on pojat ikäerolla 1 v 4 kk ja nyt siis 2 v ja pian 8 kk. Liikumme tuplarattailla. Kätevimmät ovat meillä täällä hiekkateillä, ei varmaan tuo seisomalauta oikein toimisi.
Ja asioimme vain kaupassa, jossa on kärryt sellaiset tuplamallit :D
No sentään silloin kun on mieskin mukana käydään muuallakin. Tai sitten otan kauppaankin rattaat. Pitäisi vaan löytää sellaiset tuplamalliset sateenvarjorattaat autoon, niin ei aina tarvis noita isoja Herquleksia raahata.
:)
 
Tuplilla liikuttiin. Ja talvella pulkka tai kelkka on hyvä apu. Seisomalautakin on hyvä, mutta ei ihan 2-vuotiaalla... Ainakaan vilkkaalla.

Sisaristuin tekee vaunuista vaaralliset. Ne voi kaatua, koska yleensä isompi istuu istuimessa ja painopiste on korkealla. Vaunuista täytyy pitää kiinni koko ajan. Noin kerto vaunukauppias mulle, ku asiaa kyselin. Turvallisuuskysymys siis tuo niiden poistaminen myynnistä.

Osta käytetyt tuplat, niin mää tein. Tuli liikuttua paljon, kun se oli kätevää.
 
meillä on ikäeroa 1v4kk. on tuplat peräkkäin ja vierekkäin olevat ja tavallisetkin löytyy. niin siis me liikutaan tuplilla ,mutta yleensä se menee niin ,että vanhempi kävelee ja välillä nuorempikin tekee seuraa,eli enää ei niin tarpeelliset,mutta silloin alussa niitä ilman en olis ollu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Uska:
Itse hommasin peräkkäiset silloin,kun kakkonen syntyi,mutta totesin että ovat turhat.
Meillä esikko "kasvoi" nopeasti ja ei enään viihtynyt rattaissa.

Niitä on käytettey tän reilu 3v. aikana max.30 kertaa..

Itse ehkä nyt jälkiviisaana ostaisin seisomalaudan.
muoks.

lapset 03/02 05/04 05/06
 
vieras
Meillä on käytössä vuoden -02 emmaljungat sisaristuimella. Pidemmillä reissuilla sisaristuimelle on käyttöä ja tavarakorissa kulkee myös seisomalauta esikoista varten, välillä kun teemme sellaisia maratooneja että esikoinenkin väsähtää, niin lykin sitten kolmea lasta samoilla kieseillä. Kaksosten rattaat ei meidän käytössä toimisi koska joudumme käyttämään päivittäin hissiä, ja meidän hissiin ei tuplat mahdu. Ja muutenkin nuo isommat kävelee lyhyemmät matkat, joten meille nämä on toimivin ratkaisu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Uska:
Alkuperäinen kirjoittaja Uska:
Itse hommasin peräkkäiset silloin,kun kakkonen syntyi,mutta totesin että ovat turhat.
Meillä esikko "kasvoi" nopeasti ja ei enään viihtynyt rattaissa.

Niitä on käytettey tän reilu 3v. aikana max.30 kertaa..

Itse ehkä nyt jälkiviisaana ostaisin seisomalaudan.
muoks.

lapset 03/02 05/04 05/06
juu no ei nuo peräkkäin olevat ole kauhean tilavia ...meitin 2v tuppaa ahdasta olemaan,mutta tunisian matkan jos vielä kestäis .sitten sysään kaik rattaat pois ja kuljetaan ilman rattaita sitten. seisomalaudasta sen verta,että mä ostin ja myinkin saman kk aikana,kun en osaa kävellä sen kanssa..
 
Meillä oli alkuun tuplat, ikäeroa noilla 1v6kk. Mutta ku keskimmäinen täytti kaks, ei tuplia enää tarvittu. Eikä meillä myöskään oo seisomalautaa.
Jos ei paljoa kävele (isompi siis), niin kannattaa hankkia tuplat.
 
m
Alkuperäinen kirjoittaja mie vaan:
Meilla on ika ero 2vuotta 3kk enka kayttanyt mitaan, poika kaveli reippaasti:)
Riippuu mihin vertaa :)) Mä olen sen verran nopee kävelemään, että jos oikeasti ollaan jonnekin matkalla mulla menis hermo hitaaseen etenemiseen. Ja yleensä aina on kiire .
Meillä käytössä tuplat ja ikäeroa 1v11kk. En antais pois ja en ois ilman selvinny!
 
Inkku
Alkuperäinen kirjoittaja etana elli:
Alkuperäinen kirjoittaja Uska:
Alkuperäinen kirjoittaja Uska:
Itse hommasin peräkkäiset silloin,kun kakkonen syntyi,mutta totesin että ovat turhat.
Meillä esikko "kasvoi" nopeasti ja ei enään viihtynyt rattaissa.

Niitä on käytettey tän reilu 3v. aikana max.30 kertaa..

Itse ehkä nyt jälkiviisaana ostaisin seisomalaudan.
muoks.

lapset 03/02 05/04 05/06
juu no ei nuo peräkkäin olevat ole kauhean tilavia ...meitin 2v tuppaa ahdasta olemaan,mutta tunisian matkan jos vielä kestäis .sitten sysään kaik rattaat pois ja kuljetaan ilman rattaita sitten. seisomalaudasta sen verta,että mä ostin ja myinkin saman kk aikana,kun en osaa kävellä sen kanssa..
Mä sitä lautaa oon kans ihmetelly. Siis seisooko se laps niinku sen aisan sisä vai ulkopuolella? (tyhmänä) Vaikuttaako se paljon siihen, et kuinka kaupaa sitten täytyy työntää?
 
Meillä ikäeroa lapsilla 2v3kk ja tuplat olleet todella hyvä hankinta, käytettynä. Lyemmillä matkoilla tyttö kyllä kävelee ja kun ei ole kiirus, mutta muutoin nuilla tuplilla liikutaan. Nyt sitten välillä ollut pulkka mukana ja vauva omissa vaunuissaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Inkku:
Alkuperäinen kirjoittaja etana elli:
Alkuperäinen kirjoittaja Uska:
Alkuperäinen kirjoittaja Uska:
Itse hommasin peräkkäiset silloin,kun kakkonen syntyi,mutta totesin että ovat turhat.
Meillä esikko "kasvoi" nopeasti ja ei enään viihtynyt rattaissa.

Niitä on käytettey tän reilu 3v. aikana max.30 kertaa..

Itse ehkä nyt jälkiviisaana ostaisin seisomalaudan.
muoks.

lapset 03/02 05/04 05/06
juu no ei nuo peräkkäin olevat ole kauhean tilavia ...meitin 2v tuppaa ahdasta olemaan,mutta tunisian matkan jos vielä kestäis .sitten sysään kaik rattaat pois ja kuljetaan ilman rattaita sitten. seisomalaudasta sen verta,että mä ostin ja myinkin saman kk aikana,kun en osaa kävellä sen kanssa..
Mä sitä lautaa oon kans ihmetelly. Siis seisooko se laps niinku sen aisan sisä vai ulkopuolella? (tyhmänä) Vaikuttaako se paljon siihen, et kuinka kaupaa sitten täytyy työntää?
muksu seisoo aisan sisäpuolella ,mutta äiti käveleekin sitten pers pitkänä ,kun jos norm. kävelet ,niin potkit saletisti sitä lautaa... :headwall:
 
Inkku
Alkuperäinen kirjoittaja etana elli:
Alkuperäinen kirjoittaja Inkku:
Alkuperäinen kirjoittaja etana elli:
Alkuperäinen kirjoittaja Uska:
Alkuperäinen kirjoittaja Uska:
Itse hommasin peräkkäiset silloin,kun kakkonen syntyi,mutta totesin että ovat turhat.
Meillä esikko "kasvoi" nopeasti ja ei enään viihtynyt rattaissa.

Niitä on käytettey tän reilu 3v. aikana max.30 kertaa..

Itse ehkä nyt jälkiviisaana ostaisin seisomalaudan.
muoks.

lapset 03/02 05/04 05/06
juu no ei nuo peräkkäin olevat ole kauhean tilavia ...meitin 2v tuppaa ahdasta olemaan,mutta tunisian matkan jos vielä kestäis .sitten sysään kaik rattaat pois ja kuljetaan ilman rattaita sitten. seisomalaudasta sen verta,että mä ostin ja myinkin saman kk aikana,kun en osaa kävellä sen kanssa..
Mä sitä lautaa oon kans ihmetelly. Siis seisooko se laps niinku sen aisan sisä vai ulkopuolella? (tyhmänä) Vaikuttaako se paljon siihen, et kuinka kaupaa sitten täytyy työntää?
muksu seisoo aisan sisäpuolella ,mutta äiti käveleekin sitten pers pitkänä ,kun jos norm. kävelet ,niin potkit saletisti sitä lautaa... :headwall:
Okei..eli unohdetaan se vaihtoehto sitten ihan kokonaan! Muutenkin tulee tavarakoria potkittua kun se pirun aisa on liian lyhkönen mulle...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Inkku:
Alkuperäinen kirjoittaja etana elli:
Alkuperäinen kirjoittaja Uska:
Alkuperäinen kirjoittaja Uska:
Itse hommasin peräkkäiset silloin,kun kakkonen syntyi,mutta totesin että ovat turhat.
Meillä esikko "kasvoi" nopeasti ja ei enään viihtynyt rattaissa.

Niitä on käytettey tän reilu 3v. aikana max.30 kertaa..

Itse ehkä nyt jälkiviisaana ostaisin seisomalaudan.
muoks.

lapset 03/02 05/04 05/06
juu no ei nuo peräkkäin olevat ole kauhean tilavia ...meitin 2v tuppaa ahdasta olemaan,mutta tunisian matkan jos vielä kestäis .sitten sysään kaik rattaat pois ja kuljetaan ilman rattaita sitten. seisomalaudasta sen verta,että mä ostin ja myinkin saman kk aikana,kun en osaa kävellä sen kanssa..
Mä sitä lautaa oon kans ihmetelly. Siis seisooko se laps niinku sen aisan sisä vai ulkopuolella? (tyhmänä) Vaikuttaako se paljon siihen, et kuinka kaupaa sitten täytyy työntää?
No riippuu rattaista. Pitää kokeilla sitä lautaa. Ja sen kans oppii käveleen äkkiä. Ja lapsi seisoo työntöaisan sisäpuolella. Meillä Brion lauta ja Emmaljungan rattaat. Joissain rattaissa on tosi ahdas se tila olla. Sovittaa pitää...
 
liina
Vaihtoehtona myös ottaa vastasyntynyt liinaan lämpimän kantotakin alle ja esikoinen rattaisiin. Tai esikoinen selkään esim. ergoreppuun ja vauva vaunuihin nukkumaan. Esikoinen voi kävellä päasiassa, mutta kun väsähtää pääsee selkään levähtämään.
 
vieras
Miten te saatte tuomosen 2veen pysymään jossain pulkassa?
ei meillä neiti siellä kyllä jaksa olla ku pitää päässä huiteleen johonkin ja vielä vähemmän pysyis seisomalaudalla joten täälläkin tuplien hankinta edessä.
 
Meillä esikoinen oli 2v3kk, kun kuopus syntyi ja esikoinen liikkui kävellen. Tehtiin pitkiäkin lenkkejä, esikoinen on aina ollut reipas liikkumaan ja kävelemään. Nyt kuopuksen ja kolmannen ikäeroksi tulee 1,5v ja kävellen alkaa kuopuskin liikkua tai liikkuu jo kaikki kauppamatkat ym kävellen. Rattaat toki mukana, jos väsy iskee, mutta antaa pojan kävellä =)
 
vieras
Meillä lapsilla ikäeroa reilu 4 v. ja seisomalauta käytössä. Meidän emmaljungissa saa työntöaisan pituutta säädettyä ja sen kun vetäisee pisimmilleen niin hyvin pystyn työntämään laudan kanssa vaunuja.
Esikoinen kuitenkin sen verta iso jo, että välillä tahtoo itse kävellä. Pidemmillä reissuilla, esim. jos kaupunkiin asti kävellään niin sit toi lauta on hyvä. Sen kun lapsi hyppää kyytiin kun ei jaksa enää kävellä :)

Ja talvella meillä mennään pulkan/rattikelkan kanssa :)
 
Pömppiäisen äiti
Meillä hommataan varmaan kohta ainakin matkarattaat tuplana. Ikäeroa tulee 1 v 11 kk. Seisomalaudalla tuskin pysyisi tuo vilkeri.

Lumessahan matkarattailla ei pääse liikkeelle, mutta melko vähän varmaan liikutaankin ulkosalla. Puistoon asti pääsee pulkalla tai kävellenkin. Kauppa/kaupunkireissuille matkikset ovat kätevät, saa molemmat köytettyä karkaamattomiksi.. Vielä kun sattuisi Graco-merkkiset löytymään, niin saisi vauvan kaukalon naksautettua kiinni rattaisiin.
 

Yhteistyössä