Te, joilla 3 lasta...

  • Viestiketjun aloittaja harmistunut
  • Ensimmäinen viesti
harmistunut
Huomenta!

Miten usein te, joilla on 3 lasta saatte miehenne kans yhteistä aikaa kahden? ihan edes kauppareissun verra?

Me vietiin lapset hoitoon monen vuoden tauon jälkeen yhdeksi yöksi ja joka paikasta kuuli vain negat. kommentteja. Ystävä oli sitä mieltä, et miksi tehdä lapsia, jos ne toisen riesaksi pitää viedä ja isovanhemmat, mihin lapset "jaettiin" olivat loppujen lopuksi jotenki äreitä koko hommasta, ku haettiin lapset.

Päivä miehen kans kahden oli ku taivaassa olisi ollut :) syötiin, käytiin kaupassa ja käveltiin kaupungilla rauhassa :) ei siis mitään baari-iltaa edes tms. Mut jotenki muiden asenne jäi harmittamaan..

Onko se kaikilla näin?
 
kahden pienen lapsen äitinä sanon että harvoin sitä aikaa on kahden kesken. kovan suunnittelun ja järjetelyn takana on että kahdestaan päästäisiin johonkin. tosin, meillä isovanhemmat varmasti mielellään hoitavat lapsia, ne vain kaikki asuvat satojen kilometrien päässä meiltä.
silloin kun ollaan heillä, päästäisiin kyllä menemään, mutta mies on yleensä mieluummin kavereidensa kanssa koska asuvat myös siellä kaukana. minun lärviä ehtii tuijotella kotona kyllästymiseen asti muutenkin :| :'(
 
Meillä kyllä on jo neljä lasta, mutta yhteistä aikaa on ollut viimeksi vuonna 2002 yhden illan konserttireissun verran. Kolme vanhinta ovat kyllä joskus mummulla yökylässä mutta nuorin vaatii vielä liikaa huomiota, nelistään ovat yhdelle mummulle liikaa...


Mielestäni isovanhemmat saavat olla ottamatta lapsia mutta kellään muulla ei kyllä asiaan ole nokan koputtamista.
 
vieras
yksi päivä hoidossa monen vuoden jälkeen... EI TODELLAKAAN kuulosta järjettömältä! Yksi yö virkistää lapsiakin! Eri asia viedä joka vkloppu hoitoon bilettääkseen. Vanhemmat trvitsevat JOSKUS kahdenkeskeistä aikaa parisuhteen hoitamiseen. Kun vanhemmilla menee hyvin menee lapsilakin tod. näk.. Itse en herkästi vie hoitoon, kun inhoan just sitä toisten riesaks viemistä ja sitä ettei hoida omia lapsia mitä on tehnyt, mutta kyllä moni HALUAA hoitaa meijän lapsia! Ja lapsi osaa sosiaalisia taitoja sit.........
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
yksi päivä hoidossa monen vuoden jälkeen... EI TODELLAKAAN kuulosta järjettömältä! Yksi yö virkistää lapsiakin! Eri asia viedä joka vkloppu hoitoon bilettääkseen. Vanhemmat trvitsevat JOSKUS kahdenkeskeistä aikaa parisuhteen hoitamiseen. Kun vanhemmilla menee hyvin menee lapsilakin tod. näk.. Itse en herkästi vie hoitoon, kun inhoan just sitä toisten riesaks viemistä ja sitä ettei hoida omia lapsia mitä on tehnyt, mutta kyllä moni HALUAA hoitaa meijän lapsia! Ja lapsi osaa sosiaalisia taitoja sit.........
Lisään vielä et harmi on jos ei ole lähellä hoitajia..mutta joskus se järjestely hoitoon kannattaa!
 
aloittaja
Alkuperäinen kirjoittaja homelitoosa:
onko tämä ystävä lapseton? harvinaisen tollo kommentti häneltä. eri asia jos teidän lapset olis hänellä jatkuvasti yökylässä.

kyllä sitä vanhemmat tarvii omaa aikaa, yhdessä ja erikseen. :attn:
Ei ole lapseton, useamman lapsen äiti. Mut heillä ei lapset ole koskaan päivisin hoidossa missään, mut kylässä mummoilla ja meillä. (näin hän asian ilmaisi) Vaikka ne lapset on nuorempia, kuin omani ja tarvitsevat kyllä perään katsomista.

Tiedän kuulostaa katkeralta tms. Mut ainoastaan harmittaa, ei muuta..
 
Meillä kolme pientä, ja ehkä kerran kahteen/kolmeen kuukauteen saadaan järjestettyä yhteinen ilta. Saattais onnistuu useemminki, mutta ei katsota sitä tarpeelliseks. Ollaan asennoiduttu siihen ,että kolmea lasta on vaikea saada hoitoon.
Tosi tylyjä kommentteja oot saanu :/ Älä välitä niistä. Hyvä et saitte hetken aikaa toisillenne!
 
Minulla on jonkin verran sellaisia pakollisia menoja, joita ei voi rusan työaikoihin sovittaa, joten oma äitini hoitaa sitten meidän kolmikon. Ja ihan mielellään hän sen tekeekin, mutta juuri siksi en oikein millään tohtisi pyytää häntä lapsenpiiaksi sitten kun olisi niitten "ei ihan pakollisten" menojen vuoro.
Saan kyllä olla suunnattoman kiitollinen siitä, että vanhempani lapsiani hoitavat. Mutta meillä se on jotenkin "suvun" juttu. Kaikki ovat sellaisia huolehtijoita, kun nyt alan asiaa tarkemmin miettiä. Autellaan puolin ja toisin.

 
Kaksi lasta meidän perheessä..Joulukuussa oltiin 4-5h yhdessä ilman lapsia... Aikamoinen stressi vaan miehellä siitä, miten ne pärjää hoitajan kanssa.. Nyt heinäkuun alussa mennään yön yli pois kotoa, jännittää jo vähän miten vauveli pärjäilee ilman tisua.

Niin ja meillä on kotiin otettu maksullinen hoitaja, joka tosin ei ole harmitellut tilannetta yhtään. ;)

Niin ja kerran-pari vuodessa yhteistä aikaa lapsien lukumäärästä riippumatta.
 
Kolmas tulossa syyskuussa ja ainakin mun mutsi ilmoitti ykskantaan, että hän ei enää yhtään tenavaa hoida, ei jaksa! Ja kyllä mä toisaalta ymmärränkin..mut joo, siinä meni se varahoito. Tai kyllä mä luulen että ottaa ainakin tuota esikoista vielä hoitoon, mutta ei varmaan tosiaan jaksa ihan pienen kanssa.

Ja onhan sekin toki huomionarvoista että mitä enemmän näitä lapsia on tullut sitä vähemmän niitä avuntarjoajia on ollut liikenteessä..eikä siinä mittään, kyllä mä senkin ymmärrän. Mut joskus...

Noh, mites se menikään "Kärsi, kärsi niin kirkkaamman kruunun saat"... :LOL:
 
vieras
Jos itestä tuntuu että tarvii lomaa niin silloin lapset hoitoon jos joku he ottavat. Ei silloin kannata paljoo muista ajatella mitä miettivät tilanteesta. Ehkä myöhemmin huomaavat miksi teitte niin...
 
kolmen lapsen vanhempina ei vielä kertaakaan olla vietetty kahdenkeskistä aikaa, kun tuo kuopus on vielä niin pieni. seuraavan kerran olis "iltavapaa" tiedossa 1.1.08 kun olis liput Nightwishin keikalle. :) toivottavasti saadaan lapsille hoitaja... normaalisti suunnilleen kerran pari vuodessa päästään johonkin kahdestaan.
 

Yhteistyössä