te, joilla kuukautiset tulleet, vaikka raskaus alkanutkin

Tuota oonkin joskus oikeesti kummastellu, et onko siihen sanottu syytä, et miten ne menkat voi tulla samankaltaisina kuin aiemminkin?

The Helmi, etenkin sulle, eikö sulla ollu muita oireita ollenkaan? kuin siis et sit alko potkimaan:D?

Sillä lähinnä kyselen ku tän kertaset menkat on tosi oudot, vuoto hitusen vähäisempää kuin yleensä ja kipuja ei ollenkaan (vain yhden kerran sattu iha hetken).
 
Alkuperäinen kirjoittaja miracle:
Tuota oonkin joskus oikeesti kummastellu, et onko siihen sanottu syytä, et miten ne menkat voi tulla samankaltaisina kuin aiemminkin?

The Helmi, etenkin sulle, eikö sulla ollu muita oireita ollenkaan? kuin siis et sit alko potkimaan:D?

Sillä lähinnä kyselen ku tän kertaset menkat on tosi oudot, vuoto hitusen vähäisempää kuin yleensä ja kipuja ei ollenkaan (vain yhden kerran sattu iha hetken).
ei ollu mitään muita oireita, laihduin kokoajan ja muutenkin olo oli mitä parhain..
 
Ekaa likkaa kun aloin odottaan ei ollut mitään oireita. Menkat tuli ja meni pariin kertaan. Mulla oli silloinmuutenkin aika niukat mensut, niin ei tullut pistettyä mitään merkille ja esikoinen oli alle puolen vuoden. Raskauden jälkeen oli ollut ennen todennäköistä raskauden alkua kahdet menkat.

Sit jäi menkat pois ja epäilin raskuatta, kun tuli vaan mieleen, et mitäs jos? Imetin, tisseistä ei siis voinu mitään päätellä. Edellisestä raskaudesta ei ollut massu kokonaan pois, kun tuplat sitä venytti. Väsynyt olin ja muutenkin surutyö kesken toisen kaksosen menetyksestä. No raskaana olis, soitin enuvolaan, ääniä ei ekalla kertaa kuunneltu, kun raskaus olisi vasta niin alussa. Sain ajan np ultraan, mutta siitäpä tulikin rakenneultra, kun paljastui, että raskaus oli jo noin puolessavälissä. Samalla viikolla aloin tunte liikkeet. Sit ei enää menkkojakaan tullut, mutta tuhruvuotoa aina niihin aikoihin kun olis pitäny olla ihan raskauden loppuun asti. Tyttö syntyi kaks viikkoa yliaikaisena, neljä ja puolikiloisena yksi hammas suussa :D Täytyy sanoo, että tuo raskaus oli helpoin kaikista.
 
Hei!
Hei! Itselläni oli 5päivää myöhössä kuukautiset. Oli raskaus oireit öklö oloa väsymystä rinat paisuivat. Nyt en tiedä mitä tää on. Mulla alko ihan pikkuisen vuotaa ei mit oireita sellaista veren limaista vuotoa ei paljon vuoda hmm mitä tää on??
 
  • Tykkää
Reactions: Heilanga
vieras
Itellä alussa menkat tuli ihan normaalisti muutaman kuukauden ja sitten loppu. Tein testin kun ei sitten enää kuulunut ja mullakin siitä vähän aikaa ni muksu potki ja kunnolla. Ihmettelin kovasti ja nyt se mokoma syntyykin jo parin kuukauden päästä :D Olikin vähän isompi kun piti, mutta kun mahakaan ei kasvanut enkä mitään osannu epäillä, kun ne kuukautiset tosiaan alussa oli. Eikä siis ollut mtn raskausoireita muuten. Ihan normaali vuotoa oli.
 
"vieras"
Mullakin sama tilanne. Ollaan oltu ilman pillereitä jo kohta vuosi. Epäilly olen paljon, mutta mitään ei ole tapahtunut. Nyt viime kuukautiset olivat oudoimmat koskaan mulla olleet, vuoto oli tosi niukkaa ja eikä kipuja ollut juuri lainkaan. Mitään muita oireita ei ole, ei siis yhtään mitään. Nyt pari päivää sitten alkoi taas kuukautiset ja pari ekaa päivää ei tullu juur mitään, mut nyt on alkanu tulemaan enemmän normaalia vuotoa, kirkasta ja kohtuu paljon. Taitaa tämä odotella vielä kuukauden ja katsoa kuin käy.
 
mimiri
Edellisessä raskaudessa minulla alkoi raskausoireet viikkoa ennen kuin kuukautiset olisi pitänyt alkaa. Tunsin ovulaation pieninä nipistelyinä alavatsalla ja pari päivää oli pientä ruskeaa vuotoa aina pyyhittäessä. Sillon jo rinnat olivat tosi arat, en pystynyt nukkumaan mahallaan. Kuukautiset eivät enää tullut ja tein positiivisen raskaustestin viikolla 5. Tämän jälkeen alkoi todella niukka verinen vuoto, sitä kesti 4 viikkoa kunnes sain keskenmenon :(. Lääkäri vakuutteli koko ajan vuodon olevan normaalia alkuraskauden vuotoa, mitä on joka kolmannella naisella. Keskenmenosta on mennyt kolme kuukautta ja nyt minulla on samoja oireita. Luulin että olen tulossa sairaaksi kun paleli ja oli voimaton olo, mutta taas alkoi vastan nipistely viikko ennen kuukautisia. Myös rinnat on tosi arat, pientä vuotoa pyyhittäessä, mielialan vaihtelut ja tunne että on "jotain epänormaalia mahassa"..ihan samat oireet kuin viimeksi. Toivottavasti tällä kertaa onnistuu loppuun asti :)
 
Mulla tuli pari päivää hiukan niukempaa vuotoa, joka loppui sitten yhtäkkiä. Tavallisesti menkat kesti 5 päivää ja vuoto oli runsaampaa.
Mä kohtasin just tällaiset mensut tuossa viimeksi. Eli alkoivat aivan yhtäkkiä, kivuttomina ja ihan todella yllättäen. Kaksi päivää oli normaalia niukempaa vuotoa, tosin siis jollekin ihan normaali määrä varmaan, mutta sit ne loppui kuin seinään. Seuraavana päivänä eli 4 .päivänä tuli enää aamupäivällä (aamulla ja yöllä ei ollut tullut mitään) liman sekaista ihan todella pientä vuotoa ja sit se oli siinä. Kävin ratsastamassa edellisenä iltana. Yleensä siis kestää aika lailla 8 päivää, nyt vain vajaa puolet tuosta. Nyt sitten nippailee alavatsasta. Ekaksi mietin että onko mulla tulossa jokin kohtutulehdus kun oli vähän kipuileva, mutta sit se meni ohi ja jäi tuo ihan pieni nippailu ja sellainen "jämäkkyyden" tunne alavatsaan. En tiedä, mitä tämäkin nyt on. Periaatteessa on mahdollista että olisin raskaana, ehkäisynä on keskeytys ja kondomi.
 
hämmästynyt
nostanpa. itsellä nimittäin oli normaalit menkat ihan ajallaan (runsas, kirkas vuoto joka kesti viikon), mutta tissit ovat oudon tuntuiset ja väsyttää kokoajan. voisinko olla..?
 
-r-
Alkuperäinen kirjoittaja hämmästynyt;23464002:
nostanpa. itsellä nimittäin oli normaalit menkat ihan ajallaan (runsas, kirkas vuoto joka kesti viikon), mutta tissit ovat oudon tuntuiset ja väsyttää kokoajan. voisinko olla..?
Mietityttää ihan sama juttu! Tissit on kyllä suurentunut ja väsyttää koko ajan. Vauveli olis kyllä enemmän ku tervetullut! Ei kai se auta ku testailla. :)
 
"susanna"
jätin yasmin laatasta seitsemän pilleriä pois. Kuukautisvuoto tuli ja kesti kolme päivää. Yleensä mulla kestää 5-6 päivää, mutta kolmantena päivänä loppus ku seinään. Nyt jalat särkee ja tisuleista tulee maitoa. Mielihalut on tullu kauheesti tekee mieli makeeta. Voinko olla raskaana?
 
"Mette"
Hei!
Onpa mukava nähdä että meitä vauvantoivojia on täällä näin monta. Mä olen miettinyt täällä myös, että voisinko olla raskaana, vaikka kirkasta verta tuleekin ja vain päivän myöhässä alkoivat menkat. Minulla ei ole ollut muita oireiluja, kuin väsymystä, jota on kyllä ollu koko kesän ilmoilla. Ja keskellä hellettä paleli ihan kamalasti. Suolasta tekee mieli, ja puolitoista viikkoa ollut nännit tosi arkana. Ei muuten tissit sen enempää kipeenä.
Mulla oli myös kierron puolivälissä vuotoa, joka kesti vuorokauden. Tosi outoa, koska minulla ei ole koskaan tullut mitään vuotoja kuin silloin ku pitääki.
Mulla on muuten sama ku "susannalla", että jalkoja särkee kuin olisi tehny jotain kyykkysarjaa!
 
"mette"
Hyvä kuulla, että voi tulla ekat menkat vaikka olisi raskaana. Oon ehkä vähän taikauskoinen, mutta kun mä en aluksi halunnu edes lasta vielä. Mutta sitten näin unen poikavauvasta, näin myös unta raskaustestistä jossa oli kaksi viivaa, sininen ja punainen. Sitte koko ajan näin joka paikassa onnitteluja raskaudesta, tai telekkarissa haastateltiin raskaana olevia naisia, jotka huolivat omasta työurastaan. Vauvakuume siis lopulta iski ja iski vielä juuri parhaaseen mahdolliseen hedelmöittymisaikaan :D!
 
Kapusha
Moikka,
Pähkäilen tällä tätä ihan samaa juttua. Meillä yritetty vauvaa jo reilun vuoden verran ja viime oviksen aikaan kyllä todella ahkerasti! Menkat alkoivat 5pv etuajassa(ei ole tälläistä kiertoa ollut kuin ennen kun pillerit aloitin). Tuntuu muuten ihan normaaleilta kuukautisilta, mutta vellova paha olo on ollut siitä asti kun menkat alkoi... Tietenkin haluis toivoa,että olisin raskaana, mutta voiko raskaustestiä edes tehdä menkkojen aikana?:D
Taitaa olla vatsatauti ja toiveajattelua,mutta onneksi näköjään meitä on muitakin :)
 

Yhteistyössä