Te joilla lasten isovanhemmat asuu kauempana

Meillä
Isovanhemmat asuu noin 300km päässä ja toinen isoäiti 400km päässä. Käymme noin 2(maksimissaan 3kertaa) vuodessa siellä ja he sen samanverran suurinpiirtein meillä. Toinen isoäiti sitten harvemmin kyläilee meillä, ehkä hyvällä tuurilla 2 kertaa vuodessa.. Olisi se mukavaa jos useammin näkisi, mutta eihän tällaisille asiolle minkään voi.
 
Meillä tytön mummoloihin 100km. Omien vanhempien kanssa en oo oikein väleissä (eritoten äitini) joten en käy siellä, eikä he meillä. Tosin tyttö on nyt kolmatta kertaa tässä muutaman kuukkuden sisällä mummon ja papan luona. Pappa hakee tytön. EX-anoppilassa tyttö käy sit isänsä kanssa jos käy...
 
vieras
Meillä isovanhemmat 150km ja 200 km päässä. Toisia näemme 2-4kertaa vuodessa, jos ja kun käyvät meillä. Lähempänä asuvia näemme noin kerran kuussa, käyvät meillä ja minä lasten kanssa 2-4krt/vuosi heillä. Meillä ei ole omaa autoa ja se rajoittaa jonkun verran noita näkemisiä, sillä auto täytyy vuokrata tai mennä julkisella, mikä taas on hiukan hankalaa pienten lasten ja tavaroiden kanssa..
 
toisen mummon luo 300 km, nähdään ehkä pari kertaa vuodessa, eivät halua käydä meillä (vaikka kyläilevät parin kuukauden välein anopin äidin luona muutaman kilsan päässä ) ja yleensä me käydään siellä, riippuen paljon miehen töistä ja vapaista.
Toinen mummola 17 km päässä, nähdään pari kertaa kuussa, me käydään.
 
Meillä itsellä on toisten isovanhempien luokse 750km ja käydään siellä pari kertaa vuodessa...mietin tässä vaan että onko se liian vähän, kun isovanhemmat ei pahemmin matkustele meille päin...lapset vaan tuntuu usein ikävöivän mummia ja pappaa.

 
Meillä isovanhemmat asuvat neljässä eri osoitteessa ja lähimpään on matkaa noin 130 kilsaa. Kylässä ei olla käyty neljään vuoteen :/
Mieheni äiti ei käy meillä koskaan. Mieheni isä käy tunnin pikavisiiteillä noin 3 kertaa vuodessa.
Mun isäni käy lasten synttäreillä + pari muuta visiittiä per vuosi. Käynnit kestävät muutaman tunnin. Mun äitini käy noin kerran kahdessa kuukaudessa ja viipyy 2-5 vrk per käynti.
Välillä harmittaa kovasti ettei asuta lähempänä äitiäni, koska häneen lapsillamme on lämpimät välit.
 
Mun vanhemmat pitää aika paljon yhteyttä ja käyvät yleensä kerran vuodessa. Miehen isä ei pidä yhteyttä, eikä koskaan tule käymään, on niin vanha ( 56 ), ettei kuulemma jaksa enää matkustaa, paitsi kanarialle :whistle:
 
mun isä on kuollut mutta äiti asuu 75 km:n päässä. Käy kerran kolmessa kuukaudessa mutta on sitten muutaman päivän ja jos atrvitaan lastenhoitoapua niin lapset voi mennä sinne tai hän tulee tänne, siihen voi luottaa.

miehen vanhemmat asuvat tyystin eri maassa. välimatkaa reilusti yli 1000km. Ovat nyt käyneet kerran vuodessa täällä ja me käydään siellä noin 2-3 kertaa vuodessa ja aina useamman päivän, kesällä muutaman viikon(onneksi niillä on toooosi iso asunto...)

mun isoäiti kuoli justiinsa viime vuoden puolella mutta kun mun pojat oli pieniä ja hän asui ihan lähellä hän pyöräili joka toinen päivä vähintään helppimään minua kun mun silloinen mies oli töissä...mun omall aäidillä oli siloin uus nuoruus menossa joten silloin häntä näkyi noin kerran vuodessa uhkauksien saattelemana että jos ei tul ekäymään niin kohta ei enää tarvikkaan...no nyt kun on vanhentunut niin asia korjaantui luonnostaan....

 
vieras
Jos teillä käy isovanhemmat yökylässä usein, miten jaksatte sen passaamisen, jos lapsiakin on yli 1 ja lapset aina kotona? Siis parissa lapsessa on jo aamupesua, kampaamista ym. työtä enemmän kuin tarpeeksi, jos heistä ei koskaan saa lomaa, kuten on silloin, jos isovanhemmat asuvat kaukana?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja venera:
mun isä on kuollut mutta äiti asuu 75 km:n päässä. Käy kerran kolmessa kuukaudessa mutta on sitten muutaman päivän ja jos atrvitaan lastenhoitoapua niin lapset voi mennä sinne tai hän tulee tänne, siihen voi luottaa.

miehen vanhemmat asuvat tyystin eri maassa. välimatkaa reilusti yli 1000km. Ovat nyt käyneet kerran vuodessa täällä ja me käydään siellä noin 2-3 kertaa vuodessa ja aina useamman päivän, kesällä muutaman viikon(onneksi niillä on toooosi iso asunto...)

mun isoäiti kuoli justiinsa viime vuoden puolella mutta kun mun pojat oli pieniä ja hän asui ihan lähellä hän pyöräili joka toinen päivä vähintään helppimään minua kun mun silloinen mies oli töissä...mun omall aäidillä oli siloin uus nuoruus menossa joten silloin häntä näkyi noin kerran vuodessa uhkauksien saattelemana että jos ei tul ekäymään niin kohta ei enää tarvikkaan...no nyt kun on vanhentunut niin asia korjaantui luonnostaan....
waú, sulla on ollut aina valtavasti apua. Toivottavasti osaat olla kiitollinen. Autatko ketään vastavuoroisesti?
 

Yhteistyössä