Te joilla ollut (lievä) raskausmyrkytys

Niin millaisia oireet olleet, rv ja mitä sitten tapahtui?

Ilmeisesti mulla vasta epäillään lievää tai alkavaa toksemiaa. Oireena valtaisa turvotus, proteiinit ollu nyt yhdellä plussalla ja rr 141/84. Eli paineet ei korkeat, mutta mun normaaliin tasoon nähden tosi paljon. Ja proteiinitkin vaan 1+. Menen kontrolliin pe aamuna neuvolaan, mitäköhän jos arvot edelleen tavallaan hyvät ja tavallaan huonot? ensi viikon ke on aika käynnistykseen joka tapauksessa, jotenkin en usko että aikaistavat noiden juttujen takia?! :/
 
Mulla oli valkuaista pissassa ja tosi kohonnut verenpaine. Päänsärkyäkin voi esiintyä, mulla sitä ei ollut. Ja vaikka nuo oireet oli mulla yliaikaiskontrollissa rv 41+4 niin vasta 41+6 käynnistettiin.
 
sss
oireita ei ollut oikeastaan mitään. päänsärkyä hieman. lepoon kotona jos ei pysty niin osastolle makaamaan ja ottavat vauvan sydänkäyrää usein. eli sinuna lepäilisin ja paljon.
 
Voiko ne tehdä jotain kokeita jolla selviää selkeesti että onko vai ei? Koska jos ei oireita kaikilla ees ole, niin mistä ne sen tietää?? Onko pahoinvointi yksi oire, mulla on kauheaa oksetusta nyt enenvässä määrin? Tänään siis rv 39+0
 
Mulla epäiltiin jotain lievää raskausmyrkytystä kuopusta kun odotin. Pissassa proteiinia välillä, välillä ei. Sitten rr oli korkeampi kun esikoisesta ja korkeampi kun mulla yleensä. Kävin lopussa tiuhaan Kättärillä seurannassa..virtaukset istukassa olivat hyvät kuitenkin. Lopulta vauva päätti syntyä rv 37+5.
 
sss
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2007 klo 15:08 JabbaTheHut kirjoitti:
Voiko ne tehdä jotain kokeita jolla selviää selkeesti että onko vai ei? Koska jos ei oireita kaikilla ees ole, niin mistä ne sen tietää?? Onko pahoinvointi yksi oire, mulla on kauheaa oksetusta nyt enenvässä määrin? Tänään siis rv 39+0
voi ne ottaa verikokeita ja pissasta tutkitaan tarkemmin proteiinit.(joku erittely) käsittääkseni nämä tapahtuu sitten äippäpolilla.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2007 klo 15:14 enga kirjoitti:
siis onko oksentelukin oire raskaus myrkytyksestä?

Sitä yritin kysyä, että oksettaako muuten vaan vai voiko olla oire...

Eli se istukan virtaus on olennainen juttu, että jos se on ok niin hätää ei ole? Saa nähdä ottaako ne mua sitä kontrolloimaan kun ke aamuksi tosiaan on tohtorin aika ja arvot siinä ja siinä että huolestuttaako. Lähinnä tää turvotus häiritsee, tää on jo ihan naurettavan hurjaa :eek:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2007 klo 15:16 sss kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2007 klo 15:08 JabbaTheHut kirjoitti:
Voiko ne tehdä jotain kokeita jolla selviää selkeesti että onko vai ei? Koska jos ei oireita kaikilla ees ole, niin mistä ne sen tietää?? Onko pahoinvointi yksi oire, mulla on kauheaa oksetusta nyt enenvässä määrin? Tänään siis rv 39+0
voi ne ottaa verikokeita ja pissasta tutkitaan tarkemmin proteiinit.(joku erittely) käsittääkseni nämä tapahtuu sitten äippäpolilla.
Jaa a, näinköhän ne niitä sitten ottaakaan enää, jos pe löytyykin jotain tollaisia raja-arvoja eikä mitenkään huippulukemia paineissa tms. Kun aikaisintaan sit maanantaina menisin varmaan (jos en kiireellä pe) ja keskiviikkona joka tapauksessa laitetaan synnytystä käyntiin, oli arvot hyvät tai huonot... eli varmaankin käy niin että kärvistelen onnellisena siitä että tiedän tän olevan ohi piakkoin!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2007 klo 15:17 JabbaTheHut kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2007 klo 15:14 enga kirjoitti:
siis onko oksentelukin oire raskaus myrkytyksestä?

Sitä yritin kysyä, että oksettaako muuten vaan vai voiko olla oire...

Eli se istukan virtaus on olennainen juttu, että jos se on ok niin hätää ei ole? Saa nähdä ottaako ne mua sitä kontrolloimaan kun ke aamuksi tosiaan on tohtorin aika ja arvot siinä ja siinä että huolestuttaako. Lähinnä tää turvotus häiritsee, tää on jo ihan naurettavan hurjaa :eek:
mulla on perjantaina rv30 täynnä, eilen ja toissa päivänä oli niin huono olo aamulla että tuli aamupala ylös, neuvola on ens keskiviikkona. Muita oireita mulla ei ole mutta myrkytys sinänsä pelottaa kun omalla äidillä oli se kun odotti vauvaa ennen pikkuveljeä. Vauva menehtyi kohtuun rv26 ja siksi pelottaa tuo
 
ei juuri mitään, ehkä väsytti enempi. viikolla 34 jouduin sairaalaan paineilla 140/90 noi suunnilleen, protskut yhellä plussalla. ja turvotti. käynnistys alkoi viikolla 36 ja poika syntyi viikolla 37. myös veressä näkyi myrkytys, arvot oli siis koholla.
 
Mulla oli esikoisesta v.2000 lievä raskausmyrkytys. Oireina päänsärkyä ja turvotusta, verenpaine oli korkee, en muista paljon mutta alapaine 100, myös virtsassa vähän jotain häikkää, en muista tarkkaan enää, kun on aikaa niin kauan. No mutta th laitto mut sit lähetteellä sairaalaan käynnistykseen, viikkoja oli 39+6. Sain sairaalassa verenpaine lääkityksen, mutta eivät heti laittaneet käynnistykseen kun ei ollut kuulemma synnytyssaleissa tilaa. Parin päivän päästä yriteltiin sitten käynnistää mutta ei poika vaan suostunut syntymään, ja koska ei niin hätä ollut niin pidettiin välipäivä ja uudestaan. Eli olin siellä sairaalassa 4 päivää turhaan ennenkuin poika syntyi.
 
mucho harmaana
Mulla on naista oireista pyytamaan valittomasti soittamaan katilolle...
-jos tuntuu etta on tissien alapuolella niin kun vyo liian kireella
-oksettaa mutta ei mitaan tule ylos
-pistelya kasissa

Itsella todettiin raskausmyrkytys 39+0 (ke) sain lahetteen sairaalaan lisatutkimukseen jossa todettiin etta viela lieva mene kotiin perjantaina nahdaan kaynnistyksessa.. noh torstai aamuna meni vedet eika lahtenyt sitten kayntiin ja paineet olivat katossa 160/105

Tassa raskaudessa on ollut paineet katossa aina valilla mutta ne on aina mennyt levolla alemmas joten viela selvilla vesilla olen.. (viikkoja taitaa olla tanaan 38 tasan) Katilolle lahdossa ihan just kaymaan katsastamaan tilanteen : )

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2007 klo 15:26 humbe kirjoitti:
ei juuri mitään, ehkä väsytti enempi. viikolla 34 jouduin sairaalaan paineilla 140/90 noi suunnilleen, protskut yhellä plussalla. ja turvotti. käynnistys alkoi viikolla 36 ja poika syntyi viikolla 37. myös veressä näkyi myrkytys, arvot oli siis koholla.
No sun oireethan on ihan tasan samat kun mulla!

Mietin että pitäiskö soittaa huomenna suoraan äitiyspolille eikä oottaa sitä neuvolaa, minusta on vähän tyhmää sitten pe just ennen viikonloppua käydä kun poli on menossa kiinni vkl ajaksi :/ Jos ne vois vaikka laittaa suoraan verikokeeseen lähetteen, mitäs sitä muuten ihmettelemään. Ja jos joka tap käynnistysaika on tiedossa ja paikat kypsät käynnistymään niin eikai se olis kauheaa yrittää aloittaa aikaisemmin... hmm.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2007 klo 15:29 mucho harmaana kirjoitti:
Mulla on naista oireista pyytamaan valittomasti soittamaan katilolle...
-jos tuntuu etta on tissien alapuolella niin kun vyo liian kireella
-oksettaa mutta ei mitaan tule ylos
-pistelya kasissa
Itsella todettiin raskausmyrkytys 39+0 (ke) sain lahetteen sairaalaan lisatutkimukseen jossa todettiin etta viela lieva mene kotiin perjantaina nahdaan kaynnistyksessa.. noh torstai aamuna meni vedet eika lahtenyt sitten kayntiin ja paineet olivat katossa 160/105

Tassa raskaudessa on ollut paineet katossa aina valilla mutta ne on aina mennyt levolla alemmas joten viela selvilla vesilla olen.. (viikkoja taitaa olla tanaan 38 tasan) Katilolle lahdossa ihan just kaymaan katsastamaan tilanteen : )
Mistä sait nää ohjeet??? Mua ei ole terkkari ottanut kuuleviin korviinsa ku kerron että kädet on ihan p'askana. Siis sormenpäät ja sormet tuikkii ja pistelee, käsistä lähtee tunto jatkuvasti. Olen yrittänyt (tätäänkin) kysyä onko asiasta syytä huolestua mutta terkkari ei ole sanonut mitään :eek: Ja kädet on siinä kunnossa että en saa hyla-maito tölkkiä auki tai kammattua tukkaa :x
 
mucho harmaana
Anteeksi etta kesti kavin katilolla ja sitten istuin tuolla naapurissa hetken.

Eli tuo pistely on hollantilaisen katilon mukaan semmonen mista pitaa soittaa heti. En sitten tieda suomen standardeja, noilla katiloilla tuntuu olevan niin erilaisia toiminta tapoja, eli varmasti yrittaisin soittaa synnarille..

Mulla oli ekassa raskaudessa kadet ihan punaiset ja valkopilkulliset, korkean verenpaineen takia mut ei niita pistellyt kyllakaan.

 

Yhteistyössä