te joilla synnytys käynnistetty...

  • Viestiketjun aloittaja "josefina"
  • Ensimmäinen viesti
Vastaan silti vaikka minulla on molemmat käynnistetty. Vedet menneet itsekseen mutta kunnon suppareita ei ole ilman mömmöjä saatu aikaan.

Ekan kanssa supistukset oli yhtä helevettiä ja tokan kanssa ihan siedettäviä. Eroja siis siinäkin, mulla hyvin erilaiset kokemukset vaikka hyvin samalla tavalla etenivät loppumetreille saakka - eka ei vaan lopulta tullutkaan sitten alakautta.
 
hhhh
Mulla ensimmäinen käynnistetty ja nyt odottelen malttamattomana, käynnistyisikö tämä toinen itsestään. Mulla on sellainen käsitys että itsekseen käynnistynyt olisi jotenkin mukavampi.
 
"Utelias"
[QUOTE="jep";26379854]käynnistetty on aina rajumpi kun keinotekoisesti aloitetaan saattaa lasta pihalle.[/QUOTE]

Tuohon olisi kiva kuulla perusteluja. Kuinka esimerkiksi kalvojen puhkaisu tekee synnytyksestä rajumman kuin se, että synnytys lähtee käyntiin kalvojen spontaanilla puhkeamisella?
 
"vieras"
Mulla oli käynnistetty helpompi ja nopeampi. Lääkärin kanssa silloin juttelin ja sanoi, että tutkimusten mukaan synnytyksissä ei ole muuta eroa kuin että komplikaatioriski kasvaa mitä enemmän lääkkeitä käytetään. Tosin subjektiivisissa asioissa aina tuntija itse päättää;)
 
"Josefina"
Alkuperäinen kirjoittaja åjg;26379874:
Mulla on ensimmäinen käynnistetty ja toinen ollu luonnollinen. Eikä käynnistetty ollu mitenkään rajumpi.
Jotenkin varmaan turhaan nyt stressaan käynnistyksestä.. siitä on kaikki läheiset vaan pelotellut. ensimmäinen synnytys meni hyvin..miksi ei tietenkin tämä toinenkin menis?!
 
"vieras"
Ensimmäinen synnytys käynnistyi spontaanisti vesien menolla ja oli yhtä helvettiä. Toinen käynnistettiin yliaikaisuuden vuoksi, oli paljon mukavampi ja kivuttomampi kokemus kuin ensimmäinen. Käynnistettiin sillä tabletinmurulla kohdunsuulle, klo 13 sain sen ja klo 16 alkoi säännölliset supistukset. Ensimmäisen synnytyksen kesto 17 h, toisen 8 h.
 
"silakka"
Siis.. No mulla ensimmäinen käynnistetty ja toinen käynnistynyt luonnollisesti. Ja kyllä toi käynnistetty oli se parempi kokemus. Supistukset oli tasaiset, supistusten välillä oli selkeitä taukoja, koko ajan tiesi missä mennään.

Kun taas tää luonnostaan käynnistynyt oli jotenkin sekavampi. Supistuksista ei oikein tiennyt koska toinen alkoi ja koska toinen loppui. Aina imasin ilokaasut väärään aikaan.

Ekassa kyllä myös auttoi hyvin tehonnut epiduraali ja se oikeaan aikaan kiskottu ilokaasu. Ja vaikka aivan pöllyssä olin niin tunsin hallitsevani tilanteen paremmin kuin toisessa synnytyksessä, jossa olo oli hyvinkin selvä.
 
"mona"
Eka synnytys luonnollinen, alkoi supisteluilla. Toinen käynnistettiin vko 38+ kalvojen puhkaisulla ja oksitosiinillä. Oksitosiini kuitenkin lopetttiin kun omat supparit olivat riittävän vahvoja. Toka synnytys oli helpompi, mutta osittain ehkä siksi että olin alusta asti sairaalassa ja sain hyvät kivunlievitykset.
 
miunmau
Eka käynnistyi itsekseen.

Toinen käynnistettiin, samoin kolmas kun sitä itse kovasti toivoin.

Käynnistetyt syntyneet minulla vauhdikkaammiin, kaikki olleet yhtä kivuliaita mutta käynnistetyt nopeammin ohi.

Ehdottomasti käynnistyksen haluan, jos vielä tulen raskaaksi.
 
Eka alko vesien menolla, siitä 4,5h niin poika maailmassa. Kerkesin saamaan epiduraalin just oikeaan aikaan ja homma oli aika halkipoikkipinoon.

Toka käynnistettiin infektioriskin takia (vedet tihkuivat) ja sama 4,5h niin tyttö oli maailmassa. Epiduraalia en tajunnut pyytää tarpeeksi ajoissa, kivut muuttuivat pahoiksi niin äkkiä. Tähän vaikutti varmaan se, että oli jo kokemusta niistä synnytyspoltoista enkä osannut hätäillä vaikka sattukin. Ei silti jäänyt traumoja, vaikka loppu olikin jo aika hurjaa.
 

Yhteistyössä