Te jotka ette kannata eutanasiaa!

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"Sanna"
mä en ainaskaan vois olla henkilökohtasesti antamassa kuolinapua potilaalleni, on eri asia jos itse hengen itseltään riistää, mä en sais nukuttua jos olisin "tappanut" ihmisen vaik se olis sitä pyytänytkin. Ymmärrän silti kyllä senkin että ihminen joka on todella parantumattomasti sairas ja hirveissä tuskissaan virunut vuosikausia että haluais kuolinapua. Itse en vain sitä kyllä kykenis hoitajana antamaan.
Mutta hyvällä omallatunnolla pystyt vierestä katsomaan potilaan kärsimyksiä ja olemaan piittaamatta hänen avunpyynnöistään?
 
"vieras"
[QUOTE="a p";26320005]Niinpä niin, tulihan se legendaarinen se koira älähtää...:) Viestissäsi kyllä haukuit minua kun tein aloituksen aivokuollut vs elävä, vaikka minun tyhmyyden sijaan se olit kyllä sinä jolta hukkui pointti ;)[/QUOTE]

No en muistanut, kuka vertasi, mutta tyhmä vertaushan se on. Kyseessä aivokuollut ja elävä, get the point?
 
"mä"
mä en ainaskaan vois olla henkilökohtasesti antamassa kuolinapua potilaalleni, on eri asia jos itse hengen itseltään riistää, mä en sais nukuttua jos olisin "tappanut" ihmisen vaik se olis sitä pyytänytkin. Ymmärrän silti kyllä senkin että ihminen joka on todella parantumattomasti sairas ja hirveissä tuskissaan virunut vuosikausia että haluais kuolinapua. Itse en vain sitä kyllä kykenis hoitajana antamaan.
Minusta on pahempaa, että hoitaja kykenee kiduttamaan vain tuskaa tuntevaa ihmistä vuosia.
 
[QUOTE="mä";26320854]Minusta on pahempaa, että hoitaja kykenee kiduttamaan vain tuskaa tuntevaa ihmistä vuosia.[/QUOTE]

Keskustelut kuolevan kanssa ei vielä koskaan onneksi ole ollut tämän tasoisia. Minusta kiduttavampaa ja kärsimyksiä lisäävää on antaa turhia toiveita potilaalle eutanasiasta jota ei ole mahdollista toteuttaa.
 
................
Aikoinaan käyty DNR-keskustelu on saanut minut hyvin varovaiseksi näissä asioissa. En hyväksy minkäänlaisia etukäteen tehtäviä hoitorajoituksia.
DNR-päätös onkin yhtäkkiä sisältänyt joukon muita rajoituksia.
DNR-päätöksenhän tekee lääkäri ja tottakai se sisältää "rajoituksia", eihän siinä olisi muuten mitään järkeä. DNR ja eutanasia ovat kaksi eri asiaa....
 
"vieras"
[QUOTE="mä";26320854]Minusta on pahempaa, että hoitaja kykenee kiduttamaan vain tuskaa tuntevaa ihmistä vuosia.[/QUOTE]

Joo, sitähän ne hoitajat tekevät, ihan työkseen KIDUTTAVAT tuskaa tuntevia ihmisiä. Voi ..ttu hanki sinäkin aivot.
 
DNR-päätöksenhän tekee lääkäri ja tottakai se sisältää "rajoituksia", eihän siinä olisi muuten mitään järkeä. DNR ja eutanasia ovat kaksi eri asiaa....
Juu, en toki kieltänytkään asiaa,

Tämä käyty keskustelu sai varovaiseksi. Siinä on samoja piirteitä, kun mietitään niitä elämän loppuaikoja.

Olen myös läheltä joutunut seuraamaan tilanteita, jossa tiedetään lopun olevan lähellä.- Nämä asiat eivät ole helppoja .
Silloin on tärkeintä kivunlievitys, hapen saanti, nesteytys yms, niin ettei kenenkään tarvitse kuolla esim. tukehtumalla.
 
kyllä ainki minä hyväksyiisn sen etä mut saisi " tappaa" jos olisin vakavasti sairass ja tietäsiisn että elämäääni vain pitkitettäissiin.
jos tuskat olisvat hirveät ja elinikaa ei olsis kuin ehkä mutamia kuukausia. silloinhan se on sama elääkö kuukauden tuskein kanssa vai kuoleeko jo huomenna, ilaman tuska. Mä pitäisin tätä rakkauden tekona , jos omiseni näin päättäisivät tehdä.
enempää en asiaan ota kantaa, enkä ala asiasta tappelemaan.
Näin mekin on aateltu. Mut sitä kyllä ei osaa sanoa kykenisikö siihen jos tosipaikka tulisi.
 
"a p"
[QUOTE="vieras";26320849]No en muistanut, kuka vertasi, mutta tyhmä vertaushan se on. Kyseessä aivokuollut ja elävä, get the point?[/QUOTE]

Aktiivinen eutanasia vs. passiivinen eutanasia. Ei, en ymmärrä mitä tyhmää kysymyksessäni oli. Halusin tietää mielipiteen passiiviseen eutanasiaan.
 
"vieras"
[QUOTE="a p";26321497]Aktiivinen eutanasia vs. passiivinen eutanasia. Ei, en ymmärrä mitä tyhmää kysymyksessäni oli. Halusin tietää mielipiteen passiiviseen eutanasiaan.[/QUOTE]

No miksi et sitten jo aloituksessa sano sitä? Miksi haluat edes tietää ihmisten mielipiteet siitä, kukaan tuskin tässä maassa sitä vastustaa?
 

Yhteistyössä