Te, jotka ette matkustele ulkomaille

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
Tää on vähän sama asia kun pienelle lapselle tyrkytät kalaa ja lapsi väittää et mä en tykkää kalasta ja äiti väittää et sä voi tietää jos et sä edes kokeile. Arvostella saa, ja saa olla tykkäämättäkin, mutta se että ei edes kokeile, on moukkamaisuutta.
Tää oli erittäin hyvä pointti!!!
 
kolmen äiti
Alkuperäinen kirjoittaja Pikkelispokkelis:
Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
Tää on vähän sama asia kun pienelle lapselle tyrkytät kalaa ja lapsi väittää et mä en tykkää kalasta ja äiti väittää et sä voi tietää jos et sä edes kokeile. Arvostella saa, ja saa olla tykkäämättäkin, mutta se että ei edes kokeile, on moukkamaisuutta.
Tää oli erittäin hyvä pointti!!!
Näinpä. Faktahan on se, että jos JOTAIN ASIAA EI OLE KOKENUT, niin turha väittää tietävänsä siitä enemmän kuin JOKU JOKA ASIAN ON KOKENUT.

Sama juttu kuin lapseton väittää lapselliselle, että "elämä ilman lapsia on ihanaa" ja lapsellinen siinä vieressä koittaa turhaa selittää ettei lapseton voi tietää millaista on saada oma lapsi, koska sitä ei ole kokenut...
 
Suosin kotimaista
Onhan täällä kotimaassakin paljon nähtävää ja koettavaa, sukulaisia joiden luona käydä samalla jne.......
Ensin kierretään kotimaa ( joka pienikin kylä pahanen) ja sitten voidaan kiertää ulkomailla.
Rahastahan sekin on kiinni..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Suosin kotimaista:
Onhan täällä kotimaassakin paljon nähtävää ja koettavaa, sukulaisia joiden luona käydä samalla jne.......
Ensin kierretään kotimaa ( joka pienikin kylä pahanen) ja sitten voidaan kiertää ulkomailla.
Rahastahan sekin on kiinni..
Niinpä, siksi perheellisen on pakko matkustaa kaukomaille, kun Suomi on niin hiton kallis :kieh:
 
vieras
me ei kesällä eikä syksyllä yksinkertaisesti ehditä.. mulla on periaate et koululaiset saa olla poissa koulusta vain koulun lomilla ja jos ovat kipeinä, mitään omaa lomaa meillä ei oteta reissaamisen takia. mulla ei ole talvilomia ollenkaan. ja mies taas ei edes halua ulkomaille, sille piisaa kun kevät-syksy reissataan pitkin suomea
 
Heili karjalasta
Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Pikkelispokkelis:
Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
Tää on vähän sama asia kun pienelle lapselle tyrkytät kalaa ja lapsi väittää et mä en tykkää kalasta ja äiti väittää et sä voi tietää jos et sä edes kokeile. Arvostella saa, ja saa olla tykkäämättäkin, mutta se että ei edes kokeile, on moukkamaisuutta.
Tää oli erittäin hyvä pointti!!!
Näinpä. Faktahan on se, että jos JOTAIN ASIAA EI OLE KOKENUT, niin turha väittää tietävänsä siitä enemmän kuin JOKU JOKA ASIAN ON KOKENUT.

Sama juttu kuin lapseton väittää lapselliselle, että "elämä ilman lapsia on ihanaa" ja lapsellinen siinä vieressä koittaa turhaa selittää ettei lapseton voi tietää millaista on saada oma lapsi, koska sitä ei ole kokenut...
Peesaan!!!

 
Outo kysymys
Kaikki eivät harrasta samoja asioita. Matkailu voi olla jonkun harrastus ja jollakin toisella se voi olla ihan joku muu.

Ihmiset nyt yleensäkin tekevät vapaa-aikanaan sitä, mistä eniten pitävät.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Outo kysymys:
Kaikki eivät harrasta samoja asioita. Matkailu voi olla jonkun harrastus ja jollakin toisella se voi olla ihan joku muu.

Ihmiset nyt yleensäkin tekevät vapaa-aikanaan sitä, mistä eniten pitävät.
Noinhan se on.

Itse vastaan, että harrastan ihan muita asioita.
 
vieras
Olen matkustellut paljonkin, mutta nyt ei ole ollut pitkiin aikoihin rahaa lähteä minnekään. Matkailussa (kuten kaikissa muissakin asioissa) on puolensa. Toisaalta tykkään, mutta toisaalta en koe pakottavaa tarvetta lähteä ulkomaille. Suomessakin on paljon kivaa nähtävää ja koettavaa.
 
tällähetkellä sentakia etten jaksa lähtee pientenkanssa.
varmasti se onnistuis,mutta ennemmin teen suomenpuolella kaikkee kivaa niidenkanssa. tuossa 4kk sitten käytiin ruotsissa,mutta en sitä niin ulkomaanmatkailuna pidä.
etelään voin lähtee sitten kun nuorin on jotain 2 vuotias.
kolmee lasta ei oikein viikoksi hoitoon saa,paitsi jos ne jakaa mummuloihin..sekin on helpompaa kun on vanhempia.
vauvaa en vielä edes jättäis hoitoon.
ulkomaille kyllä haluan,ennen lapsia kävin useesti.
 
pojan äiti
Alkuperäinen kirjoittaja Yh:
Rahaa on, lasenhoitajaa ei. En ole niin reipas tyttö että lähtisin kaksin 5-vuotiaan vilperini kanssa reissuun.
Siksi !
Kuule, otat vaan rohkeasti tytön mukaan ja pidätte hauskaa.
Itse olen reissannut yksi poikani kanssa aina.
Ekan kerran lähdettiin kahdestaan reissuun kun poika oli 1,5 v.
Hyvin on mennyt joka kerta ja kivaa on ollut. Ja apua ollaan myös saatu jos sitä ollan tarvittu !
 
Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
Matkailu avartaa, ei siitä pääse yli eikä ympäri. Ja tällä tarkoitan myös kotimaassa matkustelua. Yllättävän moni sanoi tuolla et viihtyy niin hyvin kotona, tykkää vaan tehdä puutarhahomma, haluaa olla omassa rauhassa omassa kodissa jne. Toki, saa ja pitää välillä olla, mutta ettei koskaan halua kokea ja nähdä mitään uutta? Ei edes kotimaassa?

Tää on vähän sama asia kun pienelle lapselle tyrkytät kalaa ja lapsi väittää et mä en tykkää kalasta ja äiti väittää et sä voi tietää jos et sä edes kokeile. Arvostella saa, ja saa olla tykkäämättäkin, mutta se että ei edes kokeile, on moukkamaisuutta.
Sitä kutsutaan työnteoksi. Mun työni on uutta ja erilaista, vaihtelua ja vauhtia piisaa. Esim jos matkustaa töissä, niin ei kiinnosta matkustaa vapaa-ajalla. Ja TÖISSÄ matkustaminen ei ole mitään turismia. Esim klo 6 koneella keskieurooppaan ja viimeisellä koneella illalla kotiin...

Mutta jos olen matkustanut moniin paikkoihin ja tiedän nyt, että kotikin on arvokas paikka ja nautin kotona olosta (ja vaihteeksi on kiva puhua vaikka suomeksi), niin tekeekö se minusta nyt nössön juntin? Minusta mulla on mielikuvitusta, koska osaan tehdä mielenkiintoista ja jännää myös kotonakin, ilman että ympäristö puskee virikkeitä.
 
etana-Elli
Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:
Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
Matkailu avartaa, ei siitä pääse yli eikä ympäri. Ja tällä tarkoitan myös kotimaassa matkustelua. Yllättävän moni sanoi tuolla et viihtyy niin hyvin kotona, tykkää vaan tehdä puutarhahomma, haluaa olla omassa rauhassa omassa kodissa jne. Toki, saa ja pitää välillä olla, mutta ettei koskaan halua kokea ja nähdä mitään uutta? Ei edes kotimaassa?

Tää on vähän sama asia kun pienelle lapselle tyrkytät kalaa ja lapsi väittää et mä en tykkää kalasta ja äiti väittää et sä voi tietää jos et sä edes kokeile. Arvostella saa, ja saa olla tykkäämättäkin, mutta se että ei edes kokeile, on moukkamaisuutta.
Sitä kutsutaan työnteoksi. Mun työni on uutta ja erilaista, vaihtelua ja vauhtia piisaa. Esim jos matkustaa töissä, niin ei kiinnosta matkustaa vapaa-ajalla. Ja TÖISSÄ matkustaminen ei ole mitään turismia. Esim klo 6 koneella keskieurooppaan ja viimeisellä koneella illalla kotiin...

Mutta jos olen matkustanut moniin paikkoihin ja tiedän nyt, että kotikin on arvokas paikka ja nautin kotona olosta (ja vaihteeksi on kiva puhua vaikka suomeksi), niin tekeekö se minusta nyt nössön juntin? Minusta mulla on mielikuvitusta, koska osaan tehdä mielenkiintoista ja jännää myös kotonakin, ilman että ympäristö puskee virikkeitä.
No tottakai! Eihän tässä ketjussa olekaan tehty eroa työperäisen ja vapaa-aikaan liittyvän matkailun välillä, hyvänen aika!

 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vivian :
Tällaisena hyvinkin paljon matkustelevana ihmisenä on aika karmeeta lukea miten joku on sitä mieltä että matkailu on HYI... Ja me emme juurikaan siitä syystä matkustele kanarian saarille tai thaimaan pattayalle, että siellä on niin paljon turisteja/suomalaisia. Mutta sekin on ihan valintakysymys, joku tykkää joku ei. JA SILTIKÄÄN en käsitä miten joku ei pidä matkustamisesta... Toki ymmärrän jos ei ole varaa, mutta että ei pidä matkustamisesta...? :)
Niin vastaavat ne, jotka eivät ole matkustelleet...Niinhän se menee, jos ei ole kokeillut kieltäytyy heti, koska teitää, että ei ole varaa siihen.
Mulla ei matkapahoinvointi helppaa edes lääkkeillä. Siihen huonoon oloon vielä lasten kitinä ja tavaroiden raahaaminen, niin eikö siinä ole riittävästi syitä siihen että en pidä matkustelusta?!?

Mun pahoinvointini takia meidän menot tulee kalliiksi, kun esim. päivää ennen pitää olla jo siinä kaupungissa, mistä kone lähtee, että ehtii toipumaan autossa tulleesta huonosta olosta. Lomareissun pitää olla se kaks viikkoa, että ehtii jotain näkemään, sillä mulla menee 2-3 päivää toipua lentokoneessa tulleesta pahasta olosta.

En nauti matkustamisesta, mutta nautin päämäärässä olosta!!
 
mötky
Alkuperäinen kirjoittaja qwerty22:
Ymmärrän perhesyitä ja sitä ettei ole rahaa matkustaa, mutta täytyy tunnustaa etten ymmärrä sitä ettei kiinnosta?! Eikö teitä kiinnosta muut kuin kotiympyrät ja karrikoiden sanottuna "kulkea koko ikä sitä tuvan ja navetan väliä"?
Olen samaa mieltä, on eri asia nähdä, kuulla, tuntea, haistaa ja maistaa kun kattoa dokkaria telkusta ko. paikasta
 
Kimppa
Alkuperäinen kirjoittaja sinihammas:
Mä tukahtuisin, jos en matkustaisi.

Mutta ei se multa oo pois, että kaikki ei matkusta.

Tämän ketjun alkupäässä oli mielestäni hauska "0-2-vuotiaan paikka ei ole lentokoneessa" -kommentti. :D
Eikä koululaisen, koska ovat sitten matkasta niiin väsyneitä kun palaavat :'( :LOL:

Mitä tästä opimme. Lapsen paras (ja ainoa!!!) paikka on kotona :saint:
 
Hassua kun ihmiset vetoaa rahaan ja kertovat matkustelevansa vain kotimaassa. Kun esim. täältä Tampereelta pääsee halvemmalla Lontooseen kuin Rovaniemelle...
Monella "joka kolkka kotimaassa" kierrettynä, muttei rahaa käydä ulkomailla?

Eipä siinä jollei halua mennä.
 
...
Alkuperäinen kirjoittaja Pikkelispokkelis:
Suoraan sanoen minusta on aika pateettista olla matkustelematta. Jos ei halua lentää, myös muilla tavoilla pystyy reissaamaan vaikka Euroopan sisällä ja täällä on todella paljon nähtävää.

Oman kokemukseni mukaan ihmiset, jotka eivät koskaan matkaile kotimaan ulkopuolella ovat joko todella köyhiä tai sitten todella kapeakatseisia juntteja, sellaisia, joiden oikeastaan toivookin pysyvän Suomessa etteivät vain ulkomailla vie "Suomi-kuvaa" eteenpäin.
Enpäs jaksanut tämän pidemmälle lukea...

Niin, me ollaan kyllä miehen kanssa matkusteltu molemmat erikseen työmme takia ja myös yhdessä ennen lapsia.

Aurinkolomalle ei kuitenkaan voida lähteä, koska mies ei rantalomailusta tykkää ja itse olen niin yliherkkä auringolle, etten voisi kuvitella lähteväni keskellä talvea mihinkään aurinkoon. Johonkin laskettelemaan voisin lähteäkin.

Mutta, nuorimmat lapset on vasta 1,5v ja 4v, joten ei niiden kanssa mihinkään laskettelemaan voi lähteä. Eikä kaupunkilomalle. Reiluna en taas pidä sitä, että vaan vanhemmat lähtee ja lykkää lapset johonkin hoitoon pariksi viikoksi. Itselläni oli just sellaista nuorena ja vähänkö ärsytti.

Niin, ja aika kalliiksi se loma tulee ulkomailla, jos pitää lentokoneeseen ostaa paikkoja kuudelle hengelle. Vaikka niistä pari pääsisikin puoleen hintaan.

Eli, syitä matkustelemattomuuteen on monia. Ei pelkästään se, että ihminen on jotenkin ahdasmielinen juntti. Kaikki ei vaan tykkää samoista asioista. Eikä tarvitsekaan. Pitäähän täällä kotimaassakin jonkun kuluttaa ja matkustaa.
 
kosmopoliitti
Alkuperäinen kirjoittaja Meritähti:
Hassua kun ihmiset vetoaa rahaan ja kertovat matkustelevansa vain kotimaassa. Kun esim. täältä Tampereelta pääsee halvemmalla Lontooseen kuin Rovaniemelle...
Monella "joka kolkka kotimaassa" kierrettynä, muttei rahaa käydä ulkomailla?

Eipä siinä jollei halua mennä.
Niinpä, mutta Lontoo on tällä hetkellä maailman kallein kaupunki. Siellä oleminen, esim. yöpyminen maksaa maltaita (hotellihuoneet ovat yleisesti ottaen todella ahtaita ja kehnoja kaikissa alle 4 tähden paikoissa). Rovaniemelle voi sitäpaitsi lähteä turvallisesti omassa tuulipuvussa ja omalla kielellä pärjää sellainenkin joka ei osaa edes sitä tankeroenglantia. Voin hyvin kuvitella, että joku perhe perähikiältä saattaa tuntea olonsa HIUKAN kulahtaneeksi ja epätrendikkääksi siinä kaupungissa... :D
 
epeli
Eihän ne lennot ole matkustamisessa se kallein juttu, vaan se kaikki muu, yöpyminen ym. Ihan vaan se, että voi tehdä siellä matkakohteessa jotain, syö rahaa yllättävän paljon.
 
anika harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Pääsyy siihen, ettei matkusteta, on raha. Vaikka on kaksi työssäkäyvää ihmistä ja yksi lapsi, niin siltikään sitä rahaa ei vaan jää säästöön. Ja silloin kun jää, käytämme sen johonkin tarpeellisempaan kuin matkusteluun.

Mua kyllä kiinnostais matkailu, mutta rajoitetusti. En halua matkustaa minnekään aurinkorannoille enkä päiväntasaajan tienoille, koska mun mielestäni Suomessakin on kesällä liian kuumaa. En myöskään haluaisi lentää pitkiä lentoja. Joten mun vaihtoehdot olisi varmaankin Euroopassa. Islanti kiinnostais ihan hirveästi, samoin Keski-Euroopan vanhat kaupungit.

Mutta: vaikkei meillä ole kuin se yksi lapsi, niin silti koen pelottavana lähteä reissuun hänen kanssaan. Pystytäänkö me nauttimaan reissusta, jos suurin osa reissusta on sitä, että etsitään lapsille sopivia kohteita? Kun olis kiva koluta niitä museoita ja nähtävyyksiäkin. Enkä voisi jättää lasta viikoksi kotiinkaan. Kotimaassa ollaan tehty päivän reissuja (Ikaalinen, Tamepre, Helsinki...), mutta ei olla täälläkään yövytty missään. Sen vois kyllä ottaa ohjelmaan ensi kesänä... Lappi on kanssa sellainen, joka kiehtoo mua hurjasti ja haluaisin päästä siellä käymään.

Parin vuoden kuluttua meillä on tiedossa reissu ison rapakon toiselle puolelle. Onneksi lapsi on silloin vähän vanhempi, että jaksaa paremmin pitkän lennon. Ja silloin olisi sitten tarkoitus viettää aikaa siellä pari kolme viikkoa.
Tämä riippuu varmaan lasten iästäkin.

Me käydään lasten kanssa aika-ajoin Englannissa. Oleskellaan pääsääntöisesti ystävättäreni luona Birminghamin lähellä, mutta myös Lontossa on oleskeltu muutaman päivän ajan joka kerta.

Lapset ovat viihtyneet hienosti. Lontoossa on kivointa ollut Lontoon eläintarha, Hamley`s -lelukauppa ja Chinatown. Ja Tussaud´s. Mutta myös British museumia koluttiin viime käynnillä ja hyvin viihtyivät sielläkin. Samoin tykkäsivät Towerista.

Viime lomalla tytöt olivat 10, 7 ja 11 kk. Aiemmilla vierailuilla on tietysti olleet nuorempiakin.

Yritetään aina järjestää nähtävää niin aikuiseen kuin lapsenkin makuun. Kyllä ainakin meidän lapset jaksaa taidettakin katsella, jos siihen vanhemmat jaksavat innostaa.
 

Yhteistyössä