Te jotka haukuitte 4-vuotiasta rattaissa!!!

  • Viestiketjun aloittaja Kata
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Alkuperäinen kirjoittaja Luksusta:
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Alkuperäinen kirjoittaja Luksusta:
No kyllähän se vähän hassua on, jos terve 4- tai 5-vuotias rattaita tarvii.
Miks siellä reissussa(kaan) pitää koko päivä kävellä? Eikö koko jengi voi pysähtyä esim. puiston penkille tai kahvilaan, että lapset (ja muutkin) saa vähän huilata?
Kyllähän ne lapset voi ottaa huomioon jo siinä vaiheessa, kun suunnittelee niitä maratonpituisia nähtävyyskierroksia..
Mistä sen muuten oiekasti näkee onko lapsi terve? Tai ylipäätänsä 4-5v?
No jos vaikka tuntee sen lapsen.

Mulla on itsellä 2-vuotias, jota kaikki luulee paljon vanhemmaksi, että ymmärrän kyllä mitä tarkoitat :D
Tuo on eri asia jos tuntee. Usein vain kuulee näitä "tänään tuli vastaan äiti jolla oli 5v lapsi rattaissa..."
No kyllä jokaisesta lapsesta voi päätellä onko hän viisivuotias jonka äiti vain haluaa lapsen tyrkätä rattaisiin vai onko kyseessä kaksivuotias. Esim nämä lapset ovat erikokoisia, eri käytöksisiä, eri tavalla puhuvia yms!
No, itse en ole noin taitava arvioimaan lapsen ikää ja kehitystasoa.

Meidän 3v on pitkä tyttö ikäisekseen, monikin luulee 4v:ksi. Lapsi ei puhu, mutta onhan noita hiljaisempia ja ujompia lapsia jotka ei välttämättä käy bussissa vieraita haastattelemaan. Hän kyllä osaa kävellä, mutta kuten sanoin motoriikka noilta osin vastaa 1,5v ja siihen päälle muut pikkuongelmat joita ei katukuvassa näe. Eli varmasti nämä meidän kyläläiset jotka näkevät tyttöä harva se päivä pitävät häntä ihan terveenä, ehkä 4v lapsena jota äiti vaan yhäkin välillä työntää rattaissa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Ovat, pyörätuolit ovat kalliita.
Mutta niitä voi pölliä sairaalasta.
:LOL: Joo, sinne lastenosastolle vaan hiiviskelemään ja nyysäsee sieltä jonkun joutavan näköisen. :LOL:
Riittää, kun nyysii jostain työasun. Kukaan ei kyseenalaista mitään, kun alkaa kärräämään pyörätuolia pois :D
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Ovat, pyörätuolit ovat kalliita.
Mutta niitä voi pölliä sairaalasta.
:LOL: Joo, sinne lastenosastolle vaan hiiviskelemään ja nyysäsee sieltä jonkun joutavan näköisen. :LOL:
Onko ne raskaita nostaa bussiin? Paljonko saa saikkua, jos selkä venähtää pyörätuolia nostaessa? Voiko siitä saada korvauksia linja-autoyhtiöltä? Pitää kai niiden korvata, jos ei ole matalalattiabussi???
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vilinäiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Sabira:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Ovat, pyörätuolit ovat kalliita.
Mutta niitä voi pölliä sairaalasta.
:D
Ja terveyskeskuksesta, mul ois avaimet koko taloon ja apuvälinevarastoon :D
Mennääks pöllii?
Mä laitan hoitsukuteet päälle, meidän lapset esittävät potilaita, sä avaat ovet...myydään pyörätuolit Huutiksessa ja pistetään tuotto puoliksi? :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Onko ne raskaita nostaa bussiin? Paljonko saa saikkua, jos selkä venähtää pyörätuolia nostaessa? Voiko siitä saada korvauksia linja-autoyhtiöltä? Pitää kai niiden korvata, jos ei ole matalalattiabussi???
Riippuu kyyditettävän painosta. ;) En oo koskaan koittanut tunkea pyörätuolia muuhun kuin matalalattiabussiin että siitä en sitten enää tiedä. :D
 
no en lastenkanssa kyllä ihan tuollaisia reissuja tee..lapsia ei penninvertaa kiinnosta nähtävyystenkatselu.
ollaan oltu reissussa likankanssa kun se oli 4v eikä meillä mitään rattaita mukana sille ollu. oli vaan noille pojille jokka oli sillon vastasyntyny ja 1v.
mä oon edelleen sitämieltä että terve 4v jaksaa kävellä. ja kun lastenkanssa ollaan liikkeellä pitää varautua lepäilyyn välillä.
poikkeuksena sellaiset lomakohteet missä on vaarallista lapsen kävellä. sillon ainakin alle 4vuotiaat on hyvä laittaa rattaisiin. itte en oo lastenkanssa etelään lähteny vielä.
se on oikeestaan vanhemmista kiinni miten noi lapset jaksaa..
 
huh
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja yök:
jaa, opetat lapsesi arvostelemaan ja kiusaamaan toisia, jos tekevät eri tavalla kuin sinä. hyi! surkea äiti ja paskamaiset kiusaajakakarat kasvaa tuollaisissa kodeissa.
En mä lapsilleni mitään opeta, ihan vaan itsekseni hymyilen kun tyttäreni ikätoverit kulkevat rattailla S-markettiin :). En harrasta ääneen ajattelua tai suurieleistä elehdintää nähdessäni jotain tavanomaisesta poikkeavaa.

Kiusaajia noista ei tule, ja mä olen erinomainen äiti :heart:
No onpas sullakin huvit jos tuollainen saa hymyileen. Musta alkaa tuntuun että toi sun hyvä äitiys on jo joku pakkomielle sulle, ja kuulostaa jo pelottavalta. Jos oikeesti kuljet tuolla, ja mietit tuollaisia, ja täällä kerrot jatkuvasti miten teillä tehdään niin ja näin ja se on oikein.

Enkä sano tätä loukatakseni.

 
heh
Alkuperäinen kirjoittaja heh:
nämä tottakai, joilla 4 lasta parin vuoden ikäerolla, vastaavat, että rattaita ei tarvita... huvittavaa ja naurettavaa...
siis kun heidän tapauksessaan olisi jo käytännön mahdottomuus ottaa 4v rattaisiin. niin katkerana ja kateellisena jos jonkun 4v lapsi rattaissa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja huh:
No onpas sullakin huvit jos tuollainen saa hymyileen. Musta alkaa tuntuun että toi sun hyvä äitiys on jo joku pakkomielle sulle, ja kuulostaa jo pelottavalta. Jos oikeesti kuljet tuolla, ja mietit tuollaisia, ja täällä kerrot jatkuvasti miten teillä tehdään niin ja näin ja se on oikein.

Enkä sano tätä loukatakseni.
Milloin mä oon sanonut, että "meillä tehdään näin ja se on oikein"? En koskaan.
Sen, miten meillä on esim. opittu kuivaksi, siirrytty omaan sänkyyn, vierotettu tutista, miten meillä nukahdetaan iltaisin...sen sellaista kerron toki, onhan täällä usein ketjuja ko. aiheista. Joku kysyy, muut vastaavat, se kai on koko mestan tarkoituskin.

Tottakai hyvä äitiys on mulle "pakkomielle". Eli haluan olla lapsilleni tarpeeksi hyvä äiti. Ei se sitä tarkoita, että suorittamalla suorittaisin tätä arkea, tai pakkomielteenomaisesti keksisin väkisin koko ajan jotain tekemistä ja väkertäisin itsetehtyä luomuruokaa alusta asti :D. Se tarkoittaa vaan sitä, että eletään meidän arkea ja ollaan lapsille kyllin hyviä :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja Vilinäiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Sabira:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Ovat, pyörätuolit ovat kalliita.
Mutta niitä voi pölliä sairaalasta.
:D
Ja terveyskeskuksesta, mul ois avaimet koko taloon ja apuvälinevarastoon :D
Mennääks pöllii?
Mä laitan hoitsukuteet päälle, meidän lapset esittävät potilaita, sä avaat ovet...myydään pyörätuolit Huutiksessa ja pistetään tuotto puoliksi? :whistle:
:D
 
Alkuperäinen kirjoittaja heh:
Alkuperäinen kirjoittaja heh:
nämä tottakai, joilla 4 lasta parin vuoden ikäerolla, vastaavat, että rattaita ei tarvita... huvittavaa ja naurettavaa...
siis kun heidän tapauksessaan olisi jo käytännön mahdottomuus ottaa 4v rattaisiin. niin katkerana ja kateellisena jos jonkun 4v lapsi rattaissa...
Ootko sä tuplarattaista koskaan kuullut? :D

Tai siitä, että jokaisessa perheessä on myös se kuopus, jota olisi mahdollista kuskata rattaissa ties miten pitkään?

Eli ei kateuskortti nyt oikein tähän sovi...
 
Meillä 4 v. tyttö ja just oltiin muumimaassa ja kyllä oli kiva että oli matkarattaat matkassa, sen verran väsähti neiti muutaman tunnin juoksemisen jälkeen =) Myöskin ulkomaan matkoilla,vaikka emme nähtävyyksiä katsele, niin on rattaat olleet suuri helpotus :heart: Nyt meillä vauva 7 kk ja isompi neiti usein reisuilla seisomalaudalla kun ei enää jaksa kävellä/juosta....
 
metsänpeitto



Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Alkuperäinen kirjoittaja Luksusta:
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Mistä sen muuten oiekasti näkee onko lapsi terve? Tai ylipäätänsä 4-5v?
No jos vaikka tuntee sen lapsen.

Mulla on itsellä 2-vuotias, jota kaikki luulee paljon vanhemmaksi, että ymmärrän kyllä mitä tarkoitat :D
Tuo on eri asia jos tuntee. Usein vain kuulee näitä "tänään tuli vastaan äiti jolla oli 5v lapsi rattaissa..."
No kyllä jokaisesta lapsesta voi päätellä onko hän viisivuotias jonka äiti vain haluaa lapsen tyrkätä rattaisiin vai onko kyseessä kaksivuotias. Esim nämä lapset ovat erikokoisia, eri käytöksisiä, eri tavalla puhuvia yms!

Iän pystyy yleensä aika hyvin arvioimaan, mutta silti ette kyllä pysty arvioimaan sitä, että mikä sen lapsen terveydentila on. Mä en edelleenkään aio pakottaa täysin terveennäköistä 4,5-vuotiastani kävelemään, jos hänen vointinsa ei sitä salli :xmas:
 
Horuksen silmä harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja yök:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja yök:
jaa, opetat lapsesi arvostelemaan ja kiusaamaan toisia, jos tekevät eri tavalla kuin sinä. hyi! surkea äiti ja paskamaiset kiusaajakakarat kasvaa tuollaisissa kodeissa.
En mä lapsilleni mitään opeta, ihan vaan itsekseni hymyilen kun tyttäreni ikätoverit kulkevat rattailla S-markettiin :). En harrasta ääneen ajattelua tai suurieleistä elehdintää nähdessäni jotain tavanomaisesta poikkeavaa.

Kiusaajia noista ei tule, ja mä olen erinomainen äiti :heart:
Äläpäs aliarvioi lapsia. kylllä asenteet ja toisten arvostelu ja kiusaaminen ja itsesi ylentäminen tarttuvat vaikka et sanoisikaan ääneen. Surkea äiti hyi.
Lues 2 kertaa omat kirjoituksesi. Sanat "yök" ja "hyi" kommentoidessa toista ihmistä voidaan myös luokitella kiusaamiseksi. Joten se niistä asenteista....
 
meidän 5 vee jaksaa kävellä' vaikka kuinka paljon..eilen viimeksi oltiin korkeasaaressa, ja käveli klo 13-klo 17, eikä kertaakaan valittanut. Kaikki lapset ei jaksa, ja sillon on parempi ottaa ne rattaat.

meidän muksu vaan on kummastusta herättänyt jo pienestä asti esim pk-tätien keskuudessa, kun jaksaa kävellä vaikka kuinka pitkiä matkoja. Pienestä asti on tottunut.
 
vieras
Riippuu lapsesta. Toisilla on pienempiä ja hentosempia 4vuotiaita. Itsellä "isokokoinen 105cm ja 22kg" 4v.poika, eikä tulis mieleenkään laittaa rattaisiin. Kerran ehdotin (alle4v), että haluaako tulla, kun pikkuveli oli rattaissa, niin kävi vaan nauramaan, että hän ei ole mikään vauva. Hän ön tosi jäntevä ja lihaksikas ja jaksaa kävellä.
 

Yhteistyössä