Te jotka olette ilmoittaneet lapsenne syksyksi kouluun!

  • Viestiketjun aloittaja Minävain....
  • Ensimmäinen viesti
Minävain....
Eli te jotka olette nyt ilmoittaneet lapsenne syksyksi kouluun, niin oletteko hakeneet tai aiotteko hakea lapsellenne myös iltapäiväkerhopaikkaa?

Jos aiotte, niin minkälaisia työvuoroja teillä on? Tai miksi haette iltapäiväkerhopaikkaa?
 
Kuopuksemme on nyt ekaluokalla ja koulun iltapäiväkerhossa. Sekä minulla että miehelläni normi virastotyöaika, ekaluokkalaisella lyhyet koulupäivät ja sen verran pitkä matka kouluun, ettei yksin sitä vielä vaihtoineen hallitse. Siksi ip-kerho.
 
Mä hain viimekeväänä kun sälli meni syksyllä kouluun. Ihan siksi että isänsä tulee kotiin 17-18 ja minä 16-17. Ettei joudu olemaan tunteja yksin kun koulu päättyy 12 tai 13. Alkuun järkättiin niin että ei ollenkaan joutunu lähtemään yksin tai tulemaan. Nyt se voi lähteä yksin aamulla ja olla kotvasen kotona ennenkun mää tuun. Samaten hain nyt kun on taas haku päällä noillekin tuleville kakkosille.
 
kyllä
Haen sekä aamuhoitoa että iltapäiväkerhoa. Mulla työ ma-pe 8-16. Mies on pois 7.30-16.30. Koulumatka niin vaarallinen, ettei voisi kuvitella ekaluokkaöaisen kulkevan tuota yksin. Iltapäiväkerhoa ei käy joka päivä. Saa mennä välillä mummolaan ja kavereille, mutta aamuhoitoon menee joka arki klo 7.50.
 
En, koska olen syksyllä kotona itse. Jos olisin ollut töissä, olisin hakenut ip paikan.

Esikoistyttö tuli kotiin yksin olemaan ekaluokalla. Ei halunnut iltapäiväkerhoon. Pärjäsi hyvin. On fiksu ja vastuullinen lapsi. Isomummo asui samassa taloyhtiössä ja oli aina tarvittaessa käytettävissä jos vaikka iski ikävä tai muu.

Nyt ekan aloittava poikani on ihan toista maata. En luottaisi että on kotona "kunnolla". Varmaan joko huitelisi pitkin kyliä tai leikkisi takansytytystä tms.
 
"vieraana"
Aamuhoitoa ei ole, iltapäivähoitoa aion hakea, molemmat vanhemmat ollaan töissä 8-16 plus työmatkat eli suunnilleen 7.30-16.15 välillä pois kotoa. Pitkä on iltapäivä ekaluokkalaiselle kotona jos pääsee klo 12 koulusta.
 

Yhteistyössä