Te jotka olette kokeneet sekä section että alakautta synnytyksen...

  • Viestiketjun aloittaja Mietiskelijä...
  • Ensimmäinen viesti
minä
Mulla takana suunniteltu sektio ja alatiesynnytys ja jos vielä saan lapsia niin toivon alatiesynnytystä jos vain mahdollista. Palautuminen oli paljon nopeampaa ja kivuttomampaa.
 
minua ei leikellä
Yksi osittain epäonnistunut hätäsektio jossa lapsi ja minä meinasimme kuolla.Ja sen jälkeen 3 alakautta tapahtunuttta synnytystä ja ehdottomasti olen alatiesynnytyksen puolestapuhuja:)
 
minua ei leikellä
Lapsen sydänäänet katosivat:( ensin luulivat että anturit on huonosti ym ja sitten tajuttiin että nyt olisikin kiire leikata. Minulla kerettiin tätä aijemmin antaa epiduraali ja se menikin vähän väärään kohtaan ja uusinta aineesta ei hyötyä,leikkaus salissa minulle annettiin puudute jolloin oli tunnoton kaulasta alespäin (kamala tunne ) lapsi saatiin viimehetkellä ulos tosin elvyttäen:( sen kuulin kun lapsi virkosi ja minulta meni taju ja muutaman päivän päästä kävimme leikkaus kertomusta läpi niin minulla oli sydänpysähdys ollut todella likellä,ikinä ei ennen ole ollut mitään vikaa sydämessä ja ei muuten tämän jälkeenkään.
Eli siksi jäi kammo että minua ei enään ikinä leikellä:( Kaiken lisäksi epiduraali oli siis asennettu jotenkin väärin jonka kuulin vasta vuosia myöhemmin toisesa sairaalassa kun olivat alkamassa sitä antamaan,kolme nukutuslääkäriä sitä koitti antaa kunnes selvisi se että tuo kohta on osittain rustoutunut ja tätä ei enään koskaan minulle voida antaa.
 
...
Takana yksi suunniteltu sektio ja yksi alatiesynnytys. Alatiesynnytyksen valitsisin, koska toipuminen niin paljon nopeampaa. Ja ehkä muutenkin. Ei siinä sektiossakaan mitään vikaa ollut. Vähän kyllä saattaa vieläkin aivastaessa leikkauskohtaa repäistä kipeästi, vaikka 5 vuotta jo sektiosta.
 
AP
Voi jestas mitä olet joutunut kokemaan "Minua ei leikellä" :( Itselläni on takana yksi alakautta synnytys, sekä kiireellinen sectio jossa puudutus epäonnistui. Itse tunsin että olin puutunut vain toiselta puolelta, ja yritin maskin takaa huutaa että eivät viillä, mutta niinpä ne vain viilsivät... Kammo on siis sectiota kohtaan.... Tai yleensäkin spinaalia. Tuo oli toinen kerta kun se epäonnistui mulla.
 
vieras
En osaa sanoa vielä. Olen menossa pelkopolille keskustelemaan synnytyspelosta. Kaksi ensimmäistä on syntyneet ongelmitta alakautta, kolmattakin yritettiin ja kauheiden kokemuksien jälkeen jouduttiin leikkaamaan.
Paranin sektiosta ihan yhtä hyvin kuin alatiesynnytyksestä. Vauva kun oli 2vrk, lähdettiin jo kotiin, eikä haava ollut ollenkaan kipeä.
 

Yhteistyössä